Posted 5 Sep 2010 · Report post Chiar as vrea sa-l vad si eu unu', care accelereaza in loc sa franeze, in momentul apropierii altei masini din sens invers, bineinteles sa o faca constient si sa nu fie vre-un kamikaze sau sa se piarda cu firea si sa o faca din prostie.Dupa cum a spus si Iulirx, as alege orice alta varianta, decat impactul frontal (depinde si de viteza) si deasemenea cred (nu stiu sigur, ca nu mi s-a intamplat si nici nu-mi odresc asa ceva) as alege impactul frontal, in loc sa intru pe un trotuar plin cu oameni, dar cum instinctul de supravietuire este foarte mare si timpul de reactie este mic, nu se stie niciodata. Legat de franare, eu m-am obisnuit sa folosesc frana de motor (si pentru scaderea consumului) si ajuta foarte mult. Cel putin in oras, distanta de franare este mult mai mica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post Cum distanta de franare creste odata cu viteza, putem trage urmatoarele concluzii:Daca mergeti cu o viteza de pana la 80 km/h (plus sau minus 10km/h depinzand de conditiile de drum si de experienta) cea mai buna optiune este de a frana.Daca mergeti cu mai mult de 80 de km/h distanta de franare creste exponential iar ocolirea obstacolului devine cea mai buna optiune.Avand in vedere ca ambele manevre se bazeaza pe legile fizici, putem trage concluzia (in general) ca la viteze mici, franarea este o manevra mai buna pentru a evita un accident, in timp ce la viteze mai mari, ocolirea este cea mai buna solutie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post io ,intotdeauna cind merg tare, iau in calcul faptul ca unul exact ca mine face exact ceea ce fac eu, venind din sens contrar. daca ajung la concluzia ca nu avem cum sa trecem unul pe linga altul, imi schimb viteza (mai mica) si/sau traiectoria.asta m-a invatat tata si va invat si io pe voi. din '79 , aplicind asta, n-am avut nici un accident, chiar daca merg sportiv (sau poate chiar mai tare). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post io ,intotdeauna cind merg tare, iau in calcul faptul ca unul exact ca mine face exact ceea ce fac eu, venind din sens contrar. daca ajung la concluzia ca nu avem cum sa trecem unul pe linga altul, imi schimb viteza (mai mica) si/sau traiectoria.asta m-a invatat tata si va invat si io pe voi. din '79 , aplicind asta, n-am avut nici un accident, chiar daca merg sportiv (sau poate chiar mai tare). Aici gresesti.Niciodata sa nu gindesti asa intrucit celalalt nu gindeste sau face ca tine totdeauan.In cazul in care cel din sens opus vine aproape instant sa zic ,adica in 20-30 m pe directia ta de mers ai pus-o.(adunindu-se vitezele masinilor ,nu mai exista timp de reactie pt soferi).Bancul cu meseriasul si cu stopul rosu ,il stii? In cazul fericit in care poti anticipa ce se va intimpla adica ai timpul necesar,din momentul cind cel din sens contrar deja se indreapta spre tine la o distanta ce iti permite judecarea situatiei , bine este sa nu il fixezi pe retina ca obiectiv principal ca vine spre tine ,pt ca te pierzi si nu mai ai reactie.Este chestiune demonstrata stiintific. Il vezi ca vine spre tine ,deci capeti informatia vizuala dar nu este principala tinta sa zic.Trebui sa te concentrezi in a gasi solutia pe unde sa iesi ,sa eviti ,pe unde directionezi masina din aceasta problema indiferent ca in plan secundar un ceva vine din fata.Sper sa fi fost cit de cit inteles in explicatie. Ai vazut multi soferi care sa gindeasca logic situatia cind depasesc?Sau ai vazut soferi care sa gindeasca la fel?Foarte multi depasesc aiurea ,la risc de a face accident ,si se gindesc ca cel ce vine din fata opreste ,incetineste ,evita ,il lasa. Personal pe multi ii las,evit ca doar nu ar trebui sa ne "pupam" frontal masinile pe unii mai zmei i-am mai facut sa asude un pic,poate sa isi ude scaunul stiind ca nu au unde sa mai iasa, dar in final le-am facut loc. Eu ar fi trebuit sa fiu in mormane de fiare pina acum daca nu evitam multi redusi mintal ce faceau depasiri f.f. riscante.Am observat mai nou ca unii nu te lasa sa depasesti si accelereaza, (unii dintre pustime si " portoricani" cu tactiune spate). Nu dau lectii eu,dar pt multi teoria este temelie insa practica ii omoara. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post cum sa ma pomenesc cu cineva la 20-30 m in fata ? ar insemna ca nu trebuia sa-mi iau carnet.daca nu sint in stare sa ma pazesc de asa ceva , mai bine stau cuminte acasa.daca unul adoarme la volan, sau altul e timpit, indiferent de ce-as face eu, si oricit de talentat si cu singe rece as fi, tot se-ntimpla o nenorocire. nu de astfel de evenimente ma feresc. astea fac parte din riscul oricarui participant la trafic si sint cazuri in care nimeni nu poate face nimic.am spus ca ma feresc in primul rind de unul ca mine pentru ca , de obicei, in 98% din cazuri, eu merg mai tare ca altii, eu depasesc, eu imi asum niste riscuri suplimentare.intotdeauna anticipez traficul din fata din spate si din lateral, prin monitorizare si cu ajutorul experientei. pina acum , in muuulti km , in toate felurile de trafic, cu multe feluri de masini, nici macar n-am fost aproape sa fac vre-un accident. in conditii in care ar putea sa se produca un accident ma pomenesc aproape zilnic, insa ma feresc de ele inainte sa devina periculoase.daca nu poti anticipa traficul si ce pot face eventualii zbanghii de pe sosea sau de pe linga sosea(realistic vorbind, nu ma refer la cazuri speciale, unde de pomana mergi cu 15 km/h sau stai, ca tot mori) ai sanse mari sa fii pus in situatii in care doar norocul , indeminarea si prezenta de spiritte mai pot salva. si eu evit sa fiu pus in astfel de situatii. pina acum 100% reusita. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post NU stiu cum puteti voi merge cu viteze peste 200 km / h cand mie mi se pare riscant si dupa ce ai depasit 150 km / h si aici nu me refer In Romania .Daca ar fi asa in Ro ar trebui sa nu depasim 100 hai 120 km /h Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post ca un exemplu real: la babarunca , imediat dupa ce treci de cabana spre cheia, exista o combinatie de 3 curbe duble , toate cu vizibilitate, cu exceptia ultimei.curbele astea sint aur pentru cei ca mine, insa niciodata nu le iau tare pina cind nu ma asigur ca dinspre cheia nu vine nici o masina. cum ma asigur : le fac prima data incet , astept sa fie liber traficul (dupa curba a 3-a se vad cam 1.5 km de sosea), ma intorc iute si le iau tare.de 4 ori mi s-a intimplat ca atunci cind le luam usor sa vina dinspre cheia "meseriasi". ce s-ar fi intimplat daca tot atunci ma dadeam si io "meserias" ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post venind de la nationala ;cind intram intrun sat inainte de sovata m-am pomenit si eu fata in fata cu un logan pe sensul meu de mers ;era drum drept depasirea interzisa din lipsa de vizibilitate ,era un hop mai mare deci nu aveai vizibilitate ;cind is pe varf loganul in fata mea depasea coloana ;norocul meu (nu inteleg de ce inainte de panta asta)amredus viteza de la 140 la 120 daca nu loganul nu mai avea vreme sa intre cu chin si cu vai (+am frinat)inapoi in coloana si ne pomeneam la spital sau ....deci depinde si de prostia unora si norocul indemainarea altora;dar mai bine sa nuti trebuieasca toate astea;si eu trebuia sa circul cum scrie in carte dar ce cauta loganul pe sensul meu (nu se gindesc unii)bine ca n-am patit nimic Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post NU stiu cum puteti voi merge cu viteze peste 200 km / h cand mie mi se pare riscant si dupa ce ai depasit 150 km / h si aici nu me refer In Romania .Daca ar fi asa in Ro ar trebui sa nu depasim 100 hai 120 km /ham io o solutie : daca e riscant sa mergi cu peste 150 in tara, incerca sa mergi cu 40, insa cu un cart de 15 cp. dupa asta n-o sa-ti mai fie frica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post venind de la nationala ;cind intram intrun sat inainte de sovata m-am pomenit si eu fata in fata cu un logan pe sensul meu de mers ;era drum drept depasirea interzisa din lipsa de vizibilitate ,era un hop mai mare deci nu aveai vizibilitate ;cind is pe varf loganul in fata mea depasea coloana ;norocul meu (nu inteleg de ce inainte de panta asta)amredus viteza de la 140 la 120 daca nu loganul nu mai avea vreme sa intre cu chin si cu vai (+am frinat)inapoi in coloana si ne pomeneam la spital sau ....deci depinde si de prostia unora si norocul indemainarea altora;dar mai bine sa nuti trebuieasca toate astea;si eu trebuia sa circul cum scrie in carte dar ce cauta loganul pe sensul meu (nu se gindesc unii)bine ca n-am patit nimicaici se vede ca n-ai experienta (dar acum , sper ca ai capatat-o) . ce sa cauti cu asa viteza intr-un loc unde poti da de prosti in cazurile astea te apropii cu maxim 60-80 km/h , te asiguri ca acostamentul permite ocolirea, iar daca n-o permite te apropii cu 30 km/h.si uite-asa se aduna experienta, usor, usor.data viitoare poate fi un tir, sau un canal descoperit, sau un beat intins pe strada, orice....trebuie sa fii in stare sa te pazesti eficient de toate astea in acelasi timp !!ca o regula de aur : cind nu vezi, frinezi pina vezi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post norocul meu (nu inteleg de ce inainte de panta asta)amredus viteza de la 140 la 120 daca nu loganul nu mai avea vreme Sa intreb ce cautai cu 140km/h pe-acolo ?! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post Pai ce putea sa caute omu' pe acolo?Doar conducea al sau Volvo linistit Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post da -da ce cauta loganul in fata mea sotia stia mai bine ca n-ai vizibilitate frinezi ;dar dupa ce m-am dus citva km dupa un passat care in curba 30 dupa 120 ma-m enervat un pic eu accelerez mai bine frina nu prea folosec numai cind ii urgenta ;da mergeam linistit ca am VolvoSa intreb ce cautai cu 140km/h pe-acolo ?! :)stii cum ii si pe bucin nu aveam toti ce cauta cu viteze de 90+dar asta e bine ca n-o patit nimeni nimic;o sa ne fie invatatura de minte mie si altora :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post In cazul in care cel din sens opus vine aproape instant sa zic ,adica in 20-30 m pe directia ta de mers ai pus-o. Eu vorbeam exact si despre ce ai intuit si comentat mai josdaca unul adoarme la volan, sau altul e timpit, indiferent de ce-as face eu, si oricit de talentat si cu singe rece as fi, tot se-ntimpla o nenorocire. AICI (citatul de jos)ai mare dreptate si sint 100% de acord cu tine.Si eu la fel gindesc ca tine. .Deci ai intilnit pe cineva intotdeauna anticipez traficul din fata din spate si din lateral, prin monitorizare si cu ajutorul experientei.... in conditii in care ar putea sa se produca un accident ma pomenesc aproape zilnic, insa ma feresc de ele inainte sa devina periculoase. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Sep 2010 · Report post ...eu cu al meu am mers recent pe Turda-Cluj cu 210, dar putea inca mult mai mult...mi-a fost de radar, sincer...am mers insa cu peste 250 cu 2 masini, de la Arad la Nadlac, e o portiune de drum super...una a fost Omega 3.0i si alta a fost BMW323i... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Mie in localitati mi-e frica de persoanele care pur si simplu merg pe drum sau marginea drumului de parca nu au domle' trotuar, nici macar nu se feresc de tine sau pur si simplu nu te baga in seama. Pana la Blaj am trecut prin cel putin 3 - 4 astfel de localitati.Nu merg tare prin localitati daca sunt de genul de mai sus, nu merita, in afara.....alta treaba Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Sa intreb ce cautai cu 140km/h pe-acolo ?! Hai frate ! Eu am mers pe DN1 cu 160 poate chiar mai mult si sunt viu intreg si nevatamat ... si nu numai odata ... Cand pui negativul in fata se intampla necazul . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Mie in localitati mi-e frica de persoanele care pur si simplu merg pe drum sau marginea drumului de parca nu au domle' trotuar, nici macar nu se feresc de tine sau pur si simplu nu te baga in seama. Pana la Blaj am trecut prin cel putin 3 - 4 astfel de localitati.Nu merg tare prin localitati daca sunt de genul de mai sus, nu merita, in afara.....alta treabaLanga Pitesti e un sat, se numeste Buzoiesti. Oamenii de acolo merg pe mijlocul drumului. Te apropii de ei. Pui frana, evident, claxonezi si ii vezi cum se opresc, se intorc, se uita cine e, si apoi se dau intr-o parte. Cand vad chestia asta, imi vine sa dau cu masina peste ei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post asta m-a invatat tata si va invat si io pe voi. din '79 , aplicind asta, n-am avut nici un accident, chiar daca merg sportiv (sau poate chiar mai tare).Ti-a zis cineva in ce an te afli? Cand te-a invatat pe tine "tata", era singur pe strazi, lumea civilizata si masini de 50CP. Nu-i mai invata tu pe cei tineri ce te-a invatat "tata", ca-i inveti tare prost! Trezeste-te Montoya !!!! (parca Montoya este ala care dadea cu masina prin garduri !!) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post @DragosGD, te rog nu fa afirmatii gratuite. Dupa ce o sa-l cunosti pe Iulrix o sa-l si intelegi. Pana atunci incearca sa nu arunci cu noroi daca tu nu ai inteles ce a vrut sa spuna. Iulrix (evident ca nu stii) printre multe calitati pe care le are, a fost si pilot. Asadar, nu te abate de la regulamentul forumului si nu aduce acuze nefondate. Ti-am tinut indirect partea cand ai fost obiectiv, dar acum NU esti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Ti-a zis cineva in ce an te afli? Cand te-a invatat pe tine "tata", era singur pe strazi, lumea civilizata si masini de 50CP. Nu-i mai invata tu pe cei tineri ce te-a invatat "tata", ca-i inveti tare prost! Trezeste-te Montoya !!!! (parca Montoya este ala care dadea cu masina prin garduri !!) Obiectiv vorbind, mi-e rusine de rusinea ta. iulirx este un om de nota 11 de la care am invatat foarte multe chestii citindu-i scrierile pe forum.Te-as ruga, cu respect, sa te abtii de la afirmatii de genul acesta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Cred ca voi uitati ca aceste drumuri pe care voi va considerati stapani, sunt drumuri publice! Asa cum sunt ale voastre, asa sunt si ale celorlalti, inclusiv ale neparticipantilor la trafic. Am un amic care a omorat un copil intr-o comuna circuland cu 50KM/h, iar voi comentati aici care prinde 260Km/h. Stiti ce inseamna cu adevarat sa circulati pe drumurile publice din Romania cu viteze de 260Km/h? Daca ajunge acul ceasului la cifra 260 suntem happy si ne laudam, asta conteaza ! Ramaneti cu bine, acest forum nu este pentru mine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Mai sa fie doar nu-i dam 260 de la ora prin orase! Eu, unul, nu am mers cu mai mult de 180 niciodata in oras(nu e orasul suficient de mare incat sa-mi permita sa prind mai mult). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Mai sa fie doar nu-i dam 260 de la ora prin orase! Eu, unul, nu am mers cu mai mult de 180 niciodata in oras(nu e orasul suficient de mare incat sa-mi permita sa prind mai mult). Asta e o gluma proasta? Ca daca nu e gluma atunci e mai grav! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2010 · Report post Asta e o gluma proasta? Ca daca nu e gluma atunci e mai grav!Evident ca e gluma. Atata minte sa am? Share this post Link to post Share on other sites