Sign in to follow this  
Followers 0
paunionutz

Compresorul de AC nu mai porneste!

21 posts in this topic

Acum cca 2 luni, a inceput sa faca figuri clima. Ba mergea, ba nu mergea, iar aerul nu mai era foarte rece! Am mers la un service, la un prieten, a conectat-o la aparatul pentru reincarcarea instalatiei si intradevar nu mai avea freon suficient (650 ml freon, in loc de 1000 ml si 2 ml ulei in compresor, in loc de 10 ml), desii anul trecut am verificat si completat cu freon (nu eu, la o firma specializata) si am schimbat si "drayer-ul" sau cam asa ceva, care se afla in partea dreapta, sub far. Revenind la problema actuala, inainte de a completa cu freon, a facut testul vacuumatic, iar instalatia a iesit perfect etansa. A completat si a functionat perfect, pana acum cateva zile, cand a inceput din nou sa imi faca figuri, iar acum nu mai porneste compresorul de loc. Inca nu am fost sa verific din nou, dar sunt aproape sigur, ca iar nu mai este freon si la cat am putut eu sa observ, nu se vede nimic verde (colorantul din freon), la imbinarile conductelor, sau prin alta parte (ce se vede pe la capota). Daca aveti idee, cam ce caden la instalatia de climatizare, prima data? Garnituri, imbinari, ceva sa verific mai amanuntit! Am verificat si releul compresorului si functioneaza (inlocuindu-l cu cel de la claxon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

colorantul ala din freon nu se vede decit la UV

dar nu=ti bate capul

vine iarna si nu mai ai nevoie de AC

pina la vara o sa rezolvi problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

colorantul ala din freon nu se vede decit la UV

dar nu=ti bate capul

vine iarna si nu mai ai nevoie de AC

pina la vara o sa rezolvi problema

La asta ma gandeam si eu, ca vine iarna, dar oricum e bun si iarna, la dezaburirea parbrizului!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treci prin Semanatoarea si vorbim cu colegii mei. Suna-ma la 0723.852.658

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fii o fisura la radiatorul AC, acolo nu verifica nimeni .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga baietii solutie-martor si vor verifica toata instalatia cu lampa UV (ce zicea feraru mai sus) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai putin radiatorul de AC, nimeni nu da bara jos ca sa verifice, toti verifica imbinarile dar uita ca radiatorul de AC este primul si o simpla piatra il poate gaurii, sau ma rog o musca mai tare de cap .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci ca mi-ai atras atentia.

Atunci, radiatorul va fi primul verificat.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu de alta dar stiu mai multi patiti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata dreptate ai, Bogdan  ;D

Eu sunt una din patite, am avut aceleasi "simptome" , radiatorul de AC a fost de vina, asa ca a trebuit schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum cca 2 luni, a inceput sa faca figuri clima. Ba mergea, ba nu mergea, iar aerul nu mai era foarte rece! Am mers la un service, la un prieten, a conectat-o la aparatul pentru reincarcarea instalatiei si intradevar nu mai avea freon suficient (650 ml freon, in loc de 1000 ml si 2 ml ulei in compresor, in loc de 10 ml), desii anul trecut am verificat si completat cu freon (nu eu, la o firma specializata) si am schimbat si "drayer-ul" sau cam asa ceva, care se afla in partea dreapta, sub far. Revenind la problema actuala, inainte de a completa cu freon, a facut testul vacuumatic, iar instalatia a iesit perfect etansa. A completat si a functionat perfect, pana acum cateva zile, cand a inceput din nou sa imi faca figuri, iar acum nu mai porneste compresorul de loc. Inca nu am fost sa verific din nou, dar sunt aproape sigur, ca iar nu mai este freon si la cat am putut eu sa observ, nu se vede nimic verde (colorantul din freon), la imbinarile conductelor, sau prin alta parte (ce se vede pe la capota). Daca aveti idee, cam ce caden la instalatia de climatizare, prima data? Garnituri, imbinari, ceva sa verific mai amanuntit! Am verificat si releul compresorului si functioneaza (inlocuindu-l cu cel de la claxon).

se auzea un fel de fasait in instalatie?   eu asa patesc de vreo saptamana si cred ca se duce si la mine ceva de la clima, ieri spre exemplu nu mai baga aer rece deloc.

Cat costa sa fac o investigatie la clima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar trebui sa fie foarte scump. Am fost cu un prieten care avea un renault megan si ne-a costa parca 400 de roni. oricum maxim

Asta a insemnat diagnosticat.... gasit teava rupta demontat teava lipit teava montat teava umplut instalatie

E oarecum Ok desi totusi scump pentru un incident minor insa asta e romanica noastra.

Cred ca ar tb sa coste un milion diagnosticarea......

Am vazut ca incerca sa faca vid in instalatie si daca nu mergea...... nu trecea mai departe.

Reparatia nu a fost facuta la renault sau service autorizat renault.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar trebui sa fie foarte scump. Am fost cu un prieten care avea un renault megan si ne-a costa parca 400 de roni. oricum maxim

Asta a insemnat diagnosticat.... gasit teava rupta demontat teava lipit teava montat teava umplut instalatie

E oarecum Ok desi totusi scump pentru un incident minor insa asta e romanica noastra.

Cred ca ar tb sa coste un milion diagnosticarea......

Am vazut ca incerca sa faca vid in instalatie si daca nu mergea...... nu trecea mai departe.

Reparatia nu a fost facuta la renault sau service autorizat renault.

La mine pana la urma s-a dovedit a fi ceva mult mai simplu. Eu nu prea am folosit clima mai deloc si am inteles de la tipii de la service ca se duce freonul daca fac asta.

Solutia la problema mea a fost....a trebuit sa reumplu instalatia cu freon, toata treaba a costat 100RON.

Prima data ma speriasem, credeam ca se stricase compresorul. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai rezolvat problema?

Macar nu ne lasa cu ochii in soare, ca poate se mai loveste cineva de problema ta si o poate rezolva in cel mai simplu mod.

Merci anticipat,

Claudiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ac meu nu mai baga rece deloc,am fost azi la baietii din semanatoare si s-a rezolvat:freon=20g,iar in mod normal trebuie 700g ,din fericire nu s-a gasit nici explicatia pt pierderea lui,daca va mai aparea aceasta problema va voi anunta.MS claudiu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai pentru ce!

Oricand, de luni pana vineri de la 9-18, stii unde-i gasesti pe baieti  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ac meu nu mai baga rece deloc,am fost azi la baietii din semanatoare si s-a rezolvat:freon=20g,iar in mod normal trebuie 700g ,din fericire nu s-a gasit nici explicatia pt pierderea lui,daca va mai aparea aceasta problema va voi anunta.MS claudiu ;)

Freon trebuie exact 1 kg. Tot ce e sub reduce drastic randamentul climatizarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freon trebuie exact 1 kg. Tot ce e sub reduce drastic randamentul climatizarii.

1 kg??????????????????????

Mi se pare destul de mult in conditiile in acre nicaieri in nici o carte nu scrie ceva de 1000mg...

In alta ordine de idei, nu asteptati sa bage frig in masina cand afara sunt 10 grade....s-a cam terminat cu frigul acum o sa simtiti caldurica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba tocmai in carte scrie 1000 g R134a. Asta este maximul. Ca o adaugare la ce a spus kadudu cu privire la randamentul climatizarii mare atentie si la filtrul de polen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, corect mare atentie la filtru de polen. In vara baga greu racoare si mergeam la 18 grade. Am schimbat filtrele inainte de concediu, inclusiv polen cu carbon activ. Cand am plecat de la service nu putem sa stau la 24 de grade si vorbesc f serios. Au influenta. Aaaa, uitam....verifica senzorii de tem interna si umiditate. Se imbacsesc si numai masoara corect.

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum cateva zile am plecat cu masina si am dat drumul la clima pe 16 grade, in mod accidental si au inceput sa-mi inghete mainile. Spre incantarea mea, clima mergea perfect. Se pare ca problema este de fapt de la releele din compartimentul motor, care sunt pe moarte (AC, claxon, stropitori parbriz). Le-am curatat si si-a revenit, cel putin pentru moment. Filtrul de polen l-am verificat si era curat, neiesind mult praf cand am incercat sa-l scutur. Vaporizatorul (sau cum se numeste), cel care se afla in spatele barii, in dreptul farului din dreapta, a fost schimbat anul trecut. Deci, eu sper ca problema este de la acel releu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0