icristi

inlocuire filtru motorina

40 posts in this topic

Atentie! Pentru a nu chinui motorul sa porneasca dupa inlocuirea filtrului de motorina  trebuie sa aveti in vedere un lucru simplu dar foarte important:

cand decuplati conductele de la capacul filtrului obturati-le imediat cu un dop si respectiv un capac astfel incat motorina sa nu curga inapoi in rezervor. La unele filtre (parca la Delphi )doapele sunt in cutia filtrului nou. Daca in paharul filtrului sunt depuneri, dupa curatare si montarea filtrului nou, umpleti cu motorina. Conectati rapid conductele.

GATA. Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai depresurizat sistemul ? Stii tu faza aia cu scos siguranta 74, lasat sa mearga pana moare, etc ?

Iar dupa ce l-ai montat bagi cheia in contact si o lasi cateva secunde ca pompa porneste si face presiune pe circuit, nu ar trebui sa porneasca greu.

Posibil la diesel sa fie altcumva, dar nu as crede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am scos siguranta, dar la precedentul schimb de filtru nu am obturat conductele si mecanicii lu' peste au dat la chei cam 30 de minute, cu spray de pornire, etc.

Cu cheia pusa nu se amorseaza pompa.

Probabil difera in functie de motor .

La 2.0D de 136 a fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a uitat acum in Vadis si doar la benz se dreneaza sistemul cu metoda cu siguranta.

despre ce cod motor vb sa ma uit in Vadis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu: mecanicii au dat la demaror pana au terminat bateria. Ba mai mult, inginerul a venit si i-a luminat pe toti: l-a pus pe unul sa sufle in rezervor, sa se amorseze circuitul. In momentul asta am aparut eu (am indraznit sa intru in hala de reparatii, desi accesul era permis numai angajatilor). Cand m-au vazut acolo s-au grabit sa puna bateria la redresor si sa ma asigure ca "si BMW-urile alea noi au pompa de amorsat, masina asta e lovita rau si s-a umblat la ea; de-asta fuge toata lumea de VOLVO".

Retinut si bine terfelit, am luat cartea din torpedou si am citit ca in cazul in care ramai fara motorina se lasa cheia pe pozitia || timp de 60s, dupa care se porneste. Asa am facut, a plecat fara nicio problema.

Mentionez ca e vorba despre motorul 2.0 D 136 CP.

La plecare inginerul m-a intrebat cu un aer superior daca am inteles totul si daca am nevoie de lamuriri.

Service-ul e Cobalcescu de langa Toyota, pe malul Dambovitei. Totul nou, totul curat, totul la standarde. Mai putin echipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul nou, totul curat, totul la standarde. Mai putin echipa.

Acu' mai ai si pretentii de echipa ?  ;D. Au totul nou si curat si asta iti ia ochii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la prima revizie am vazut si eu cum fac schimbul filtrului de motorina.

masina era pe o platforma chiar in fata geamului ce despartea atelirul service de sala de asteptare.

dupa ce l-au schimbat au cuplat furtunul la o pompita manuala (gen cea utilizata la masurarea tensiunii arteriale) si au dat  de cateva ori tragand un pic de motorina in unul din bidoanele de ulei goale ramase dupa schimbul de ulei. masina a pornit la prima cheie ;)

singurul lucru pe care nu l-am vazut la prima revizie a fost schimbul filtrului de polen. era imposibil de vazut din sala de asteptare si apoi nu am vrut sa intru in service ca sa vad acesta operatiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si in Vadis procedura se face cu pompita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la prima revizie am vazut si eu cum fac schimbul filtrului de motorina.

masina era pe o platforma chiar in fata geamului ce despartea atelirul service de sala de asteptare.

dupa ce l-au schimbat au cuplat furtunul la o pompita manuala (gen cea utilizata la masurarea tensiunii arteriale) si au dat  de cateva ori tragand un pic de motorina in unul din bidoanele de ulei goale ramase dupa schimbul de ulei. masina a pornit la prima cheie ;)

singurul lucru pe care nu l-am vazut la prima revizie a fost schimbul filtrului de polen. era imposibil de vazut din sala de asteptare si apoi nu am vrut sa intru in service ca sa vad acesta operatiune.

stii unde e filtrul de polen nu?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

stii unde e filtrul de polen nu?  :D

Lasa Roskat, mai bine nu afla !  :D :D

Pont : Inginerii erau beti in ziua in care au ales amplasarea filtrului de polen, probabil ziua de nastere lu' careva si cum Vodka Absolut e a Suedezilor si e cea mai mare fabrica din lume, nu ma mir.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo este o marca mai aparte tocmai de aceia recomand la toata lumea sa mearga la repr Volvo sa rezolve problemele, pur si simplu serviceurile nonVolvo nu sunt in stare de nimic, fara Vadis nu prea ai ce sa rezolvi la un Volvo .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G eu mi-am schimbat la un service "de cartier" distributia, telescoapele, arcurile, filtrele si tot ce a fost nevoie cu muuuuuult mai ieftin decat la service si am si garantie.

Ca sa nu mai spun ca e un baiat cu laptop + soft care mi-a resetat calculatorul + stergere erori + diagnoza

Mai are rost sa spun ca la Volvo la Iasi baietii trageau de mufa in loc de ala care deschizi capota? Nu mai spun...

Eu m-am lamurit demult cu reprezentantele...

ontopic: Desfaci pedala de acceleratie, tragi mocheta si tragi un sertaras din dreapta si surpriza...filtrul de polen :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
ontopic: Desfaci pedala de acceleratie, tragi mocheta si tragi un sertaras din dreapta si surpriza...filtrul de polen

Da, dar pana ajungi la el, tule' mama lor de ingineri betivi, slabesti 2 KG  ;D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cand l-am schimbat (la un sevice oarecare) a durat aproape o ora.

Si eu stateam calare pe mecanic sa vad ceea ce demonteaza , sa tin minte, ca sa fiu sigur ca le pune pe toate la loc cum au fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck filtru de polen....

Fuck ingineri proiectanti...

O ora la service numai ptr asta....dar dupa aia aveam un aer curat in masinaaaaa..si mergeam pe 24 de grade(afara erau 32)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aveți nevoie să ia măsuri speciale, în cazul lipsei de combustibil.

Sistemul de alimentare este amorsat automat, lăsând cheia de contact în poziția II timp de aproximativ 60 secunde pentru a face prima mea încercare de pornire.

Tradus din carte pentru 2.0D , deci la schimbarea filtrului numai e nevoie sa obturezi furnunele ,

@ mai am o intrebare desupra filtrului de motorina de la 2.0D 100kw exista pe langa surubul central cel pentru desfacere mai este un surub , plasat in pardea de sus stanga a capacului , acel surub se desface pentru amorsare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca lasi cheia pe II cine amorseaza instalatia ? 2.0D-ul nu are pompa de motorina in rezervor .

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aia am citit din cartea masinii e la sectiunea cand ramai fara combustibil nu am testat inca ... dar despre acel surub de pe filtru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai pompa in rezervor ... nu se amorseaza . probabil cartea se refera la d5 care are pompa in rezervor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se desface si poti turna motorina pe acolo ca sa umpli filtru si sa nu omori masina cand faci schimbul. Legi frumos o pompa de amorsare pe conducte, amorsezi instalatia, dai cheie si dupa ce a pornit legi conductele la filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pompita de cauciuc înainte de filtru aveam si eu la fiat (era standard)face minuni când nu pornește din prima

Încearcă la dezmembrări de pe fiat td100

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fratele Ford 1.6D e montata standard aceasta pompita, la fel si la Peugeout.Nu stiu daca si la 2.0D o au standard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0 nu e cel putin la mine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il adaugi si te scapa de munca la următorul schimb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este montata la 2.0d 136cp , ascultati-l pe Bogdan G. the great ca stie ce spune , of Doamne din cate incurcaturi m-a scos omul asta . Ca sa pot amorsa instalatia ap taiat si eu furtunul ce intra in filtru de motorina si i-am pus o pompa de ,,guma'' din shrot , si , m-a ajutat si ma ajuta enorm .

post-4045-0-26415400-1416953001_thumb.jp

Am copiat fotografia de pe net in caz ca vreti sa vedeti , cei care nu stiti , este pompita ce se vede pe furtunul ce intra in filtru , incadrata in dreptunchiul galben facut de mine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now