Sign in to follow this  
Followers 0
Guest bogdanel

condens ulei sub capota si gaze carter

4 posts in this topic

Cu ocazia unui accident usor in care mi-a fost frecata o aripa si bara si au trebuit revopsite, la service, cand era masina pe elevator am vazut urme de umezeala de ulei pe sub motor.

Am cautat sursa si am descoperit ca de undeva de sus ar veni.

Acasa mi-am verificat nivelul uleiului si era ok. Apoi am dat jos capacul de plastic ce acoperea motorul si am vazut umezita bine cu ulei si praf zona din poza urmatoare

ecp1.gif

Nefiind priceput in ale mecanicii am decis sa merg la unul.

Acest mecanic dupa ce a investigat problema mi-a spus ca ce se vede este condens de ulei si ca motorul are un nivel de gaze carter ridicat. Ca nu stiu ce segmenti is uzati si deaia nivelul ii mai ridicat si partea cea mai naspa ca nu mai merge motorul numa inca vreo 100.000 km. Lucru care nu mi-a prea placut pentru ca omora sloganul "volvo for life".

Mecanicul mi-a recomandat sa pun ceva aditiv denumit "2+2" cu teflon (18 lei o cutie de 300ml).

Masina are aprox 237.000 km. Schimbul de ulei il fac periodic la 15.000 km dupa carte. La fel si distributia tot dupa carte am sa o schimb la 240.000 km (masina am luat-o cand avea vreo 220.000 km si cartea service la zi)

Nu stiu ce sa fac acum

Nu m-am grabit sa bag aditivi in ulei si sincer nu prea imi surade ideea dat fiind faptul cat de controversati is aditivii.

Uleiul din motor e marca Elf tipul 5w40 - e bun uleiul ? ii prea mare intervalul de schimb de 15.000 km? cu gazele si cu aditivul ce fac?

schimbul de ulei - de fapt revizia (care include si schimbul de ulei) am facut-o si am sa o fac la unguri in Debrecen (sunt din Oradea si "mesterii" de la autosiena - reprezentanta volvo din oradea - nu imi inpira nici incredere nici profesionalism)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aveai cum sa ai ulei sub motor provenit din acea zona - exclus. Incearca sa o sui pe o rampa (bordura.cric/capra) si sa cureti bine sub motor - acolo unde ai descoperit uleiul curs. Apoi dupa 10-20 km uita-te din nou, ai sa-ti dai seama mai concret de unde poate proveni "mizeria".

Pentru o revizie si un schimb de fluide poti apela si la "reprezentantele" noastre mioritice...nu trebuie sa bati drumul pina la unguri pentru un schimb de ulei pe care-l poti face si singur, daca ai putina indeminare.

Nu baga nici un aditiv in bijuteria ta - mecanicul respectiv e un "nea Ion" care habar nu are cu ce se maninca un Volvo. POate treci pe un Mobil 1 - Elf nu prea se pupa cu Volvo - e doar parerea mea.

Uleiul schimba-l mai repede, pe la 12000, daca poti  - motorasul nu mai e la prima tinerete. Oricum o sa te "tina" cel putin 500.000 km fara reparatii interne - daca ai grija de el.

Inainte sa te apuci sa faci/bagi ceva in masinutza ta, intreaba inca vreo 3-5 mecanici - daca cele 3-5 pareri sint aproape la fel, inseamna ca ai un diagnostic destul de corect (ca la o boala, nu te repezi sa iei un pumn de medicamente la indemnul unui singur doctor - poate doar daca esti pensionar :)))))  )

Bafta si stai pe forum, citeste si intreaba, completeaza-ti profilul si fii mandru pina in maduva oaselor ca ai un Volvo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit la fel cu masina. Cand am cumparat-o avea 180000 km si dupa vreo 10000 de km am vazut ca pierde ulei turbina si era umed in acea zona unde ai marcat si tu.Vezi dak poti sa verici turbina cumva ca s-ar putea sa ai aceeasi problema :-\

Daca poti sa faci o poza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba ELF e foarte bun ca doar e motor reno si alea numai cu ELF merg, dar trebuie un anume ELF, vezi ce se recomanda pt motorul tau si 15k km este mult pt Romania, doar daca bagi ulei long life merge sa-l schimbi la 15k. Poate ca tu mergi mult in afara orasului si atunci e ok 15k km .

Ce arati tu in poza este furtunul de la intercooler si ala mai pierde ulei si la alte marci mai ales daca e dizal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0