Demontare bara fata si Povestea claxonului

Roberto
By Roberto in Reparatii de unul singur (DIY),
GHID util pentru orice operatiune care necesita demontarea barei fata ( bumper-ului ), schimbarea sau repararea claxonelor, instalare proiectoare daca nu are, etc. Pentru poze in marime si mai mare intrati pe album http://picasaweb.google.com/berto.dude/DemontareBaraFata?feat=directlink Povestea : Am ramas fara claxoane  La modelele 2005 pana in 2006 parca, claxoanele sunt dispuse cu trompetele orizontal in spatele grilei, astfel apa de la spalat sau ploaie intra in melc si rugineste membrana si.......adio claxon. Simptomele ar fi : merge doar un claxon, merge "sacadat" sau scoate se inneaca. Incepand cu modelele 2007 au rectificat pozitia si trompetele sunt cu gura in jos apa nemaiputand intra in ele. Partea nasoala e ca pt a ajunge la ele trebuie data bara fata jos, asa ca azi mi-am facut de lucru. Here we go: Avem 3 suruburi Torx 25 jos pe buza de cauciuc, unul in mijloc si 2 mai pe lateral. Apoi deschidem capota si avem 2 torx-uri tot de 25 in fiecare colt + 5 clips-uri de tip Push In ( vezi topicul cu Clips-urile http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,6088.0.html ). Clips-urile se scot luand o surubelnita si apasand tija din centru pana la capat, cel mai probabil vor cadea pe dedesubt dar daca gasesti tijele le poti refolosi, daca nu iti dau eu  . Neaparat le scoatem de tot afara. Apoi viram rotile si in arcada rotii avem 5 suruburi torx ( de la nivelul barii in jos ), primul fiind unul cu cap rotund iar celelalte 4 sunt cu cap tip ciuperca. Viram rotile invers si le desfacem si cele de pe partea cealalta. Prindem cu mana de colt-ul barii si tragem in lateral pana cand iese de pe suporti, va face un click. Mergem in partea cealalata si facem la fel ! Pentru acces putem baga degetele prin crapatura dintre arcada rotii tocmai desfacuta si bara. Dupa ce am scos colturile barei de pe suporti, trecem sus in compartimentul motor si incet tragem inspre fata masinii bara tinand de deasupra, partea de unde am scos clips-urile. Pana aici ar fi trebuit deja sa inceapa sa iasa afara, prindem cu mana de dedesubt sau de golul din bara ( unde e intercoolerul ) si tragem usor cu miscari sus jos pana cand incepe sa iasa "limbile" din suportul de sub faruri. tragem alternativ, cand de sub farul stang, cand de sub cel drept. ATENTIE : Dupa ce bara va iesi, o scoateti cat sa bagati mana pentru a  deconecta firele de la proiectoare CHIAR DACA MASINA NU ARE, ea e echipata cu fire si sunt bagate in bara in mufe false. Dupa ce am scos mufele indepartam bara si o punem cu fata in jos pe o suprafata moale sa nu se zgarie, preferabil o patura. in momentul asta cautam tijele celor 5 clips-uri de sus  Cateva Poze : Aici se incheie ghid-ul legat de demontarea barii fata. Mai departe povestea mea cu claxoanele Bineinteles inainte de asta vom verifica daca nu e arsa siguranta si releul ( trebuie sa se auda un click in cutia cu relee din compartimentul motor cand apesi pe claxon ), la mine ambele au fost ok asa ca am trecut la treaba. Deci cele 2 claxoane, unu de inalte si unu de joase sunt montate in gura  din spatele grilei din fata, cu 2 suruburi de 13. Mufa se scoate apasand pe tija prevazuta. Claxoanele sunt capsulate, partea de plastic, melcul se poate da jos linistit daca tragi de ea si o rotesti, e prinsa doar intr-un adeziv gen silicon, asta daca vrei sa le desfaci si sa incerci sa le cureti, dar cam degeaba ca cel mai probabil au murit de rugina, cel putin la mine nu mai merg. Am dat mufele jos si am si verificat cu multimetrul ( mersi mult Matrixx  pt el ) daca baga 12V cand apas pe claxon si era totul ok deci nici vb de fir intrerupt, oricum nu banuiam asa ceva dar asa de chichi . Le-am demontat, le-am pus la 12 V la o sursa de PC, nada nu mergeau, asa ca am hotarat sa le desfac. S-au desfacut relativ foarte usor si.............a aparut la iveala si banuiala mea, ruginit pana la refuz, ambele. Pozitia claxoanelor ( fara capac ) Am incercat cu Feruginol sau cum ii zice, spray care mananca si curata rugina, dar degeaba, erau deja moarte, asa ca trebuia sa gasesc un claxon de undeva, acum sa cumpar altul original nou nu eo prioritate pt mine asa ca orice claxon la 12V merge. L-am sunat pe amicul meu mecanic si a gasit sa imi dea unul mai vechi de la un VW Jetta model american.E de fapt de la alarma :D, scoate un sunet asurzitor, dar merge, suna foarte tare si ciudat dar macar am claxooon  . L-am montat pe acelasi suport original, am lasat mufa originala, nu am taiat-o sau ceva pentr ca pe viitor poate am sa imi cumpar claxon original, am adaptat doar firele de la claxonul de VW in mufa originala de la Volvo. A iesit perfect, mufa originala are un sistem foarte misto care "strange firele in dinti", astfel ca nu a trebui decat sa introduc cele 2 fire cu forta si gata. Cealalta mufa am infasurat-o in jurul suportului gol a celui de-al 2-lea claxon si am securizat-o cu banda, nu am avut la indemana bride ca sa nu zdrangane prin locul ala sau sa intre apa pe la contacte. Dupa cum se vede din pozele lui @Nelu cu S40-ul lui model 2008 ( nu ? ) "gura" melcului claxoanelor e orientata in jos Cam asta ar fi toata povestea cu claxonul  . Eu planuiesc de mult timp sa imi iau un claxon de nava maritima sau de tren de pe ebay dar momentan stau nasol cu banii. EXTRA : Am facut si niste poze la sistemul de prindere a grilei. Initial am vrut sa dau jos doar grila ca aveam access la claxoane dar sistemul de prindere e foarte bun si e foarte riscant sa incerci sa o scoti pe dinafara. Poate ajuta pe cineva care incearca sa o dea jos pe dinafara.
  • 12 replies