Mitzi

Volvo S70 T2 Intretinere si sfaturi!

120 posts in this topic

Verifica aprinderea,fise,bujii,delcou.Ai ceas de boost?Ce presiune ai in turbina cand accelerezi tare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Fisele,capacul delcou si rotorul sunt noi;bujiile au cam 25000Km(originale Volvo_turbo).Ceas de boost nu am inca ,dar cred ca il primesc luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Tocmai am terminat de montat ceasul de boost si BOV-ul.Ceasul imi indica max 6 psi;este normal?A ,si acum ca am montat BOV-ul, anuland pe moment valva de fabrica cu o surubelnita(pt ca nu am acum o valva unisens) masina se simte ca trage mai bine.Asta ce inseamna?Este posibil ca valva de fabrica sa fie intepata,crapata,rupta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine ar trebui sa urce intr-a 3-a... cand o calci brusc de la 2500-3000rpm... la peste 9PSI... Vezi sa nu ai vreun furtun crapat, sau furtun de vacuum/presiune (d-ala subtire) pus unde nu trebuie. La relanti trebuie sa ai in jur de 22mm Hg... Ai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  La relanti am in jur de 22mm Hg.Dar,am iesit si am testat masina.Am mers constant intr-a 3-a cam la 2800-3000 dupa care am accelerat brusc(pedala la fund) ,dar boost max 6 psi.Deci,trebuie sa ma apuc la controlat furtune.Oricum,cele subtiri le schimb pt ca am luat altele noi siliconate.Si,in cazul in care reusesc sa demontez valva de pe turbina(nu este spatiu) o sa pun in locul ei flansa din kit-ul de la BOV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva (stock) de pe turbina imbatrineste si se poate muia/crapa acel cauciuc -deci nu mai rezista la presiunea aia. De aceea e mai safe sa pui un "blocking plate" (anulind valva-sau macar o supapa de sens) atunci cind pui BOV, desi BOV-ul ti-am spus e in primul rind pentru sunet si apoi isi face treaba de a elimina aerul ala afara repede. Pe instructiunile BOV-ului tau ar trebui sa scrie la cit e setat acum arcul din el (adica la ce presiune tine maxim), ca sa nu ai surprize cu ...stricarea turbinei. Unele BOV-uri vin cu un set de arcuri...le schimbi in functie de cit boost ai peste...stock.

Tu SIGUR ai o pierdere de vacuum, e putin 6 PSI/0,4 bari intr-a 3-a, la WOT (cu pedala iesind la podea). Nu cunosc prea bine motorul tau, deci nu prea iti pot spune cu siguranta cit ar trebui sa ai. Incepi cu furtunele subtiri, coturile (elbows) de cauciuc, furtunele de la intercooler...turbina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daca nu ma insel este acelasi Bov pe care il are si Midnight de la Forge Motorsport.Si sunt de aceeasi parere,este mai sigur inlocuiesc valva de fabrica cu acel "blocking plate".

post-3243-12877878815276_thumb.jpg

post-3243-12877878815864_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 PSI e putin, asa cum zice si Matrixxx. Eu am stock 5-7 si acum merg la 10-11PSI... Mai poate fi valva de control a turbinei (cea in care intra 3 furtune si este prinsa in lateral pe filtrul de aer). Daca scapa aer intre turbo si wastegate, ti se deschide wastegate-ul prea devreme. Asta o poti verifica simplu, scoti furtunul din "ciuperca" de la wastegate si il astupi cu un cui sau surub. Ii dai o tura, dar cu MAAARE atentie !!!! Daca ti-a sarit pe ceas de 12PSI, te-ai oprit urgent din accelerat, si buba e din valva (BCS ii zice - Boost Control Solenoid)

Bafta si tine-ne la curent !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stii tu care este, cel din care "ies" 3 furtune de vacuum mici - si pe care vrei sa-l inlocuiesti cu cel de la ipdusa.

post-495-12877878849374_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Ca sa o iau cu inceputul.Am controlat toate furtunele  iar cele mici de vacum le-am schimbat pe toate cu altele noi siliconate + coliere peste tot.Am dat jos valva de pe turbina si am pus acel "blocking plate".La testul de drum,identic 6 psi.Intre timp am vazut si ce a scris Midnight.

  Ce pot sa spun,Midnight esti genial.Acum stiu pe unde pierde putere masina.Am scos furtunul de pe ciuperca de la wastegate si l-am astupat desigur cu o surubelnita.Dupa care am iesit din nou la un test.La 3000rpm in a 3-a am accelerat brusc cu pedala la fund.Imediat ceasul de turbo a vrut sa se duca spre 15-20psi.Eu am luat piciorul de pe acceleratie dar cred ca deja era pe la 13psi. Bine ca nu am bubuit motorul.

  Deci,in concluzie este valva BCS.Sfatul vostru care este;sa o iau pe cea originala sau cea de la IPD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehehei... stai usor, nu te pune instant la cheltuiala :))) Inainte sa schimbi BCS-ul, pui frumusel furtunul la loc... in ciuperca... iar din capatul celalalt sugi... sau impingi cu un pistol cu aer comprimat.... si vezi daca nu cumva e sparta membrana de la wastegate. Dupa ultimele mele calcule, daca ar fi sparta, ar trebui sa pierzi presiune pe-acolo, dar totusi sa compenseze prin faptul ca nu se deschide wastegate-ul. Deci sunt ceva sanse sa fie si de-acolo, dar sunt sanse sa fie totusi BCS-ul. Foarte bine ca ai inlocuit furtunasele, ca oricum e bine sa faci chestia asta ;) PS: Multumesc mult de aprecieri !

Valva de la IPD tot de soft e controlata... parerea mea e sa-ti iei pt. inceput una "normala", si sa mergi cu un boost controller. Dupa care sa-ti faci un soft calumea. Valva de la IPD e un pic mai "lenta", si impulsurile care o controleaza nu modifica atat de mult si brusc presiunea, de-aceea permite un boost mai mare. Dar tot din software gestionezi mai bine deschiderea wastegate-ului.

Eu de ex. merg cu BCS-ul stock... si in serie cu el am mai pus un boost controller manual (Bleeding valve) care da surplusul de aer ce s-ar duce la wastegate... inapoi in admisie pentru a fi recomprimat ;)

Atentie la presiuni, si mai ales daca iti pui MBC (Manual Boost Controller) si vrei peste 10-12PSI... NU O TALPUI MAI JOS DE 2000RPM ca indoi biele !

Bafta mare !

PS: Nu vreau sa intreb cum incepuse sa traga masina la aia 13PSI ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ca completare la ce am mai facut azi,am reglat tija de la turbina de la wastegate,urmand instructiunile din Vadis.A trebuit sa dau doua ture inapoi pt ca sa fie ok.

    Hmm,cum tragea?....Probeaza si nu cred ca o sa regreti.Cand am apasat acceleratia la fund brusc,a inceput sa accelereze normal un moment,apoi a smucit de s-a auzit si scaunul sub mine cum a "scrasnit" .....si m-a lipit de scaun;limba de la ceasul de boost urca foarte repede si de aceea am spus ca pe la 13 psi am luat piciorul(cred),altfel urca in continuare mult si bum motorul sau turbina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Ma terorizeaza masina.Am fost azi la Volvo si am luat o valva noua BCV.Dar,masina merge la fel;mai rau,acum imi indica maxim 5 psi.Uf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am scris, si probabil trebuia sa modific culoarea in rosu, sa NU INVESTESTI INCA BANI INTR-UN NOU TCV !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am gresit.Asta e,am cheltuit degeaba 64 euro.

  In momentul asta ce sa fac?Ce as putea sa verific ca sa gasesc problema?Stiu ca valva este buna,turbina baga presiune(testul fara valva),furtunele de vacum sunt toate noi siliconate si prinse bine cu coliere.Hmmm,este o enigma. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema si la mine: am schimbat BCS-ul, dupa 3000 trage ca un motor aspirat :( Cu valva veche ezita la 3000 uneori, alteori tragea cum trebuie, alteori urca viteza constant (cum face cu noua valva). Acum urca constant. Azi merg iar la mecanic sa vad ce s-a  mai intamplat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@betty, cu ce benzina alimentezi? A mea face ca toti dracii cu posirca de 95, zici ca-i o gaina innecata cu tarate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carrera 100, ecto 98. Numai benzina de calitate. De azi o sa-i dau de 95 pt ca vad ca ma supara indiferent cat de frumos ma port cu ea. chiar n-are motive sa-mi faca fite  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci fa o tura mai in forta asa pe "autostrada", ia vezi poate-si da drumul.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate gaseste turbina prin intercooler, cel mai bine este sa mergi la un tester draga Betty si sa vezi ce bube are masina, la astea pe benzina foarte usor creste presiunea turbo si nici mama lui ECU nu mai are timp sa taie gazul.

La diesel plesneste intercoolerul la benzina din cauza puterii mai mari se poate mai rau (biele indoite etc ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva n-am schimbat-o dupa ureche ci dupa ce am fost la mecanic si a pus-o pe tester si dadea eroare de la valva. Azi merg iar la mecanic sa vad ce eroare da.

Tocmai ca nu cred ca are presiune in turbina, nu trage. Poti sa fii mai explicit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta zic ca trebuie reparata cu testerul in mana, daca mecanicul tau are tester e foarte bine, inseamna ca o sa-i dea de cap repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitzi: incearca sa scoti bateria 10 minute, si sa o reconectezi dupa... si vezi ce se intampla la prima forja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  O sa incerc asta acum,iar cand ies de la munca o reconectez.Te gandesti ca este din ECU(si normal asa se reseteaza)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now