Posted 30 Sep 2009 · Report post Salutare,Am facut o duda cat mine de mare. Un prieten de-al meu si-a cumparat o interfata OBDII si am incercat sa rescriem softul masinii cu niste harti modificate dar care din pacate nu s-au pupat cu motorul. Oricum in momentul in care am vrut sa scriu softul original, chiar cand a inceput scrierea m-a lasat bateria de la laptop , iar cand l-am restartat si am incercat sa scriu softul original imi da o oeroare de genul "sk -9", are legatura cu key-ul de la imobolizator. Ideea e ca nu ma mai lasa sa scriu nimica. Am softul original salvat. Acum ca solutii vad cateva dar astept sugestii...1. Schimat ecu2. Rescris flash-ul Dar ar mai fi si o alta solutie muuuuuuult mai ieftina dar aici am nevoie de ajutorul vostru, si anume. Sa gasesc imobilizatorul si sa-i scot alimentarea si apoi sa incerc o rescriere. Acum, nu stiu daca va merge dar trebuie sa incerc. Problema e ca nu stiu nici macar unde se afla acest imobilizator, sau daca este modul separat. Daca stiti voi mai multe despre imobilizator va rog sa ma sfatuiti.Multumesc. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post Conform vadis e in stanga volanului, pe undeva prin cutia de sigurante de sub bord. Dar nu stiu daca asta o sa-ti rezolve problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post daca te-a lasat bateria TOCMAI cind scriai in ERPROM...iti trebuie alt ECU. Eu asa stiu, roaga-te sa ma insel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post Pfff, ce boacana facusi, exista sanse dar slabe, incearca chestia cu imobilizatorul dar...nush daca vei rezolva ceva.Never ever nu se face asa ceva cu riscul ca operatiunea sa fie intrerupta. Asa am puscat si eu un telefon in timp ce il resoftam ca i s-a terminat baterie ( deh, dracu si-a imaginat ca la petardele de nokia n95 resoftarea merge ca melcu'n in rampa ). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post Daca trebuie alt ECU, cred ca musai trebuie reprogramat si imobilizatorul, alta belea. Cel mai bine daca e bulit de tot sa gasesti un ecu si un imobilizator pe undeva pe la dezmembrari. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post Eu pe ebay momentan nu gasesc decat pt motoare 1.8. Preturile variaza intre 30 si 50 de lire pret fix.Daca vei avea nevoie si nu gasesti sa ma anunti si eu iti caut. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post Multumesc tuturor de raspunsuri. Mine incerc cu imobilizatorul(daca-l gasesc) si va povestesc daca am rezolvat ceva. Sincer sper sa nu fie nevoie de un alt ecu...Dar daca da am gasit unu la aprox 200 de euro....sper sa fie bun.Si in caz ca iau alt ecu aveti idee cum trebuie reprogramat imobilizatorul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2009 · Report post La reprezentanta. \ Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Oct 2009 · Report post Imobilizatorul este imperechiat cu ECU si nu poate fi schimbat de pe o masina pe alta. Adica, nu poti folosi un ECU sau un imobilizator de pe o masina pe alta. Chestie de siguranta... antifurt. Altfel, as lua un imobilizator, l-as pune in locul celui vechi, si gata treaba.Vorbeste cu baietii care fac chiptuning (Dragos Voinea de pe VWForum de ex, sau altii). S-ar putea sa se poata rescrie ECU al tau, dar numai daca il desfaci , nu pe OBD2. Au mai patiti si ei sa se intrerupa comunicarea inainte de 25%, cand protocolul de comunicare pe OBD2 nu a fost scris in totalitate. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Oct 2009 · Report post immo e scris in softul din ecu .... poti sa il cauti destul , dar e scris in soft-ul masinii.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Oct 2009 · Report post immo e scris in softul din ecu .... poti sa il cauti destul , dar e scris in soft-ul masinii.... In acest caz, daca iau alt ecu tot pentru motor ca al meu si rescriu softul meu original ar trebui sa mearga cu actualul immo nu? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Oct 2009 · Report post @rand multam de sugestie , l-am sunat pe Dragos si maine merg la Bucuresti sa rescrie ecu. Va anunt daca a reusit operatia. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post eu am rescris de vreo 4 ori ecu , poti faci modificari in hartile de avans , injectie ... dar tre sa lasi restul nemodificat ! se desface ecu si se scrie clasic prin dezlipire si lipire la loc ! Voinea ar trebui sa stie , sper , daca nu , ma anunti si te ajut ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Imobilizatorul nu e scris in soft, e un modul separat. Daca ar fi scris in soft orice hot poate sa fure masina daca vine cu un ecu la el. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post daca ai 5 motorizari , stii tu oare la care merge ? hotule ? daca scri o fila pe ecu de la un motor identic pe ecu si nu iti porneste , ramanand becu de immo aprins pe bord , oare ce crezi ? o fi sau nu scris pe ecu immo ? aa ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Omule tu confunzi softul cu hardul, sunt 2 module care comunica, imobilizatorul si calculatorul central al masinii, uita-te in vadis daca ai si o sa te convingi. Mai ai si un chip prin cheie, o antena in jurul butucului cheii, etc. Comunicatia dintre ele se face criptat asa ca... Uite asa arata un imobilizator Ok? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post cum zici tu , insa asta e controlat de ecu , daca in ecu nu e ce trebuie nu pleaca ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Hotul vine cu cheia lui si cu imobilizatorul, le pune pe masina si pleaca... daca nu ar fi ECU atat de exclusivista si sa nu vrea sa comunice decat cu IMMO cu care a fost invatata.Asa ca daca vrei sa schimbi ceva, atunci te apuci si schimbi tot )Spre deosebire de benzinare, la motoarele diesel de origine Renault se poate scrie prin OBDII, deci nu trebuie musai desfacut ECU. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Am revenit din Bucuresti de la niste baieti de nota 11 pe care ii recomand pentru tuning sau reparatii ce sunt tangentiale partii de electronica de pe masini , iar acesti baieti se numesc TCM TURBO.Mi-au rescris ecu fara probleme la un pret foarte bun. Cum sunt surios din fire am intrat si in alte detalii cu privire la IMMO si la ecu. Deci ca solutie alternativa scrierii mai puteam sa iau doar memoria de pe un ecu identic si mergea(prin dezlipire si relipire pe placa mea). Nu mergea ALT ecu deoarece pe placa de baza de la ecu sint doua controalere care comunica cu modulul IMMO prezentat de xydexter, dar daca se schimbau doar controlerele de pe placa veche pe cea noua cica ar fi mers ecu nou cu modul immo vechi...Cam asa stau lucrurile....a si in ceea ce priveste scrierea pe ecu, se poate face prin odbII deoarece pana sa-l busesc l-am mai scris de aprox 7 ori cu diverse variante de harti modificate dar care nici una nu s-a pupat cu motorul.Oricum acuma am alta buseala si anume nu-mi mai merge cruise controlul. Adica imi sta aprins in bord ca activat dar degeaba sta ca nu mai functioneaza. Treaba asta s-a intamplat dupa primele scrieri pe care le-am facut eu, desi softul pe care l-am pus era cel original....Poate aveti ceva sfaturi si in aceasta privinta.Oricum multumesc mult pentru ajutor tuturor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post ECU la S40 se scrie prin metoda hard, adica se desface flashul si se scrie, nu merge scris prin portul OBD, tocmai de aceia si problemele. Deci se poate face daca desfaci ECU si il rescrii . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Bogdane ... omu' are S40 II, deci se face prin OBD ... si daca citeai mai atent ai fi vazut caci chiar asta a si facut, a rezolvat la TCM problema cu ECU, acum are doar o problema cu Cruise-Controlul ...Sper sa o rezolve ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post @bogdan trebuie sa te contrazicAm scris pana acuma de 7 ori ecu la masina mea numai prin odbII. Ca s-a intamplat ultima oara ce s-a intamplat....asta e greseala mea...dar merge si eu am facut acest lucru. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2009 · Report post Ma doare gatul deja... Motoarele Renault pot fi resoftate pe OBD2. Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2009 · Report post Cu placere @Madwolf si unde ai zis ca ai rezolvat ? La Voinea sau la un prieten de-al lui cu ochelari pe nume Lucian ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2009 · Report post @Bogdan G da, la Voinea am rezolvat, la TCM TURBO, dar el nu era acolo atunci insa s-a ocupat de rezolvarea problemei clegul lui, Mugur. Foarte de treaba si profi baietii si in plus dupa ce am rezolvat m-au si sunat sa vada daca merge si cum anume. Nu am decat cuvinte de lauda la adresa lor. Share this post Link to post Share on other sites