gabrielrm

Caraie la intrare in a II-a ...

50 posts in this topic

Eu am avutrezultate bune cu service-ul PROMOTOR .... dar nu si cu magazinul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci peppo,  ;D

Cu magazinul ProMotor am patit-o si eu.

De service am auzut lucruri bune despre cei de la Pit Stop, pe Rebreanu colt cu Ranetti, langa Profi de pe Sagului. Cauciucurile le-am schimbat la ei mai mult de curiozitate si sa bag azot si am ramas placut impresionat, dar cine stie!?  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am si eu o mica problema cu cutia...am schimbat uleiul si am pus Castrol 80-90 .Dimineata la prima pornire intra f greu in marsalier. Dupa pornire la 3-4 minute cind se mai incalzeste motorul totul e ok. Intrebarea mea e cit ulei intra in cutie ca la mine doar 2 litri..fix. Am s40 din an 2000 motor benzina 2000cc.Nu stiu tipul cutiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

George, cutia ta este M56 de la Mitsubishi. Intr-adevar cam 2L intra, dar nu stiu ce vascozitate... iti recomand sa iei uleiul original, parca e cam 1mil/litru, dar merita ! De fapt intra 2.1L !

Share this post


Link to post
Share on other sites

80W90 este un ulei mult prea gros pentru cutia ta. Eu l-as schimba rapid, pana nu e prea tarziu.

Tu ai nevoie de ulei cu vascozitatea 75W80.

Pentru cutiile M56 de la Volvo poti folosi fie ulei original, fie ulie Elf Tranself TRZ 75W80, singurul ulei de transmisie aprobat de Volvo automotive (pana la urma am o mare banuiala ca e acelasi lucru).

Atentie, nu Tranself TRJ, TRP sau TRX.... doar TRZ. SI nu e tare usor de gasit...

La vremea ei, dar probabil si astazi, M56 era cea mai mica (compacta) cutie de viteze manuala cu 5 trepte, deci pune-i uleiul care trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pt. sfaturi ,o sa ma conformez . Incerc sa fac rost de ulei original.Sper sa aduca pe comanda la magazinele de specialitate...daca nu..Alex-ul nostru cel de toate masinile.. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat niste telefoane la magazinele de piese auto..nici nu au nici nu au avut TRZ 75-80...asa ca daca poti face rost Alex, ori asta ori originalul considera ca e comanda ferma. daca se poate 2,5 l daca nu 3...ramine si de o salata.  Rand ai avut dreptate este singurul { TRZ } acceptat de Volvo si Renault. Francezii mai accepta si TRX dar Volvo nu.             

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus ELF TRJ 75W-80 in cutia mea (M3P zisa si JB3-306) de Renault, si merge de n-are treaba... Acum pe M56 nu stiu nici eu exact ce se recomanda...

De facut se face rost, cum sa nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia ta este practic un Jx de la Renault, deci ai pus uleiul perfect.

Renault mai avea cutiile PK (de aia am avut pe laguna 1 dCi, de aia este pe Laguna 2 dCi dar cu 6 trepte) la care era recomandat TRP sau TRJ sau TRX fiind mai solicitata (cuplu maimare la care rezista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Aceeasi problema o am si eu adica in a II-a, la primele schimbari, mai ales dimineatza, cand e rece, se simte un crrrait. Pana sa schimb sincronul sper sa o pot pacali cu schimbarea uleiului din cutia de viteze. Ca si simptom mai e: la schimbarea din a III-a in a II-a intra mai greu. Acum bineinteles k am sunat la reprezentanta VOLVO si mi-au zis k nu se schimba uleiul din cutie si ei nu au asa ceva ( ??? ma pot gandi la varianta in care vine cineva la service si este verificat uleiul din cutie si trebuie completat ce se intampla ???). In fine am ales un magazin de piese dar din pacate a zis k imi poate aduce ulei original VLOVO la 350/litru ceea ce mi s-a parut exagerat. 1400 lei pt ulei e crunt mai bine imi caut o cutie second. Asa ca apelez la voi si la cunostintele in domeniu pt a imi spune ce ulei trebuie sa imi cumpar pt cutia mea de viteze.

Eu am un Volvo, S40, 1,6 benzina, 2003, motor B416S2. Din ce am citi pe aici prin forum se pare k am o cutie Renault dar nu vreau sa vb prosti si nici nu-i stiu codul.

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

350 litrul ? astia nu's sanatosi la cap ? Pune ELF TRJ 75W-80 (NPJ am inteles ca ii zice acum, 3.4L intra) si pleci linistit acasa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt. raspunsul rapid. Asa am inteles si eu k TRJ a fost inlocuit de NPJ si are aceleasi caracteristici si ca cele 2 litere din fata sunt pur si simplu de marketing.

Am sa fac schimbul si o sa revin cu impresii despre efectele (sper in bine) care vor urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi sa iau ELF NPJ 75W-80, am gasit, 28 lei ........ dar......... am intors bidonul si am vazut ca scrie "made in E.C." adica Total Lubricants, adica Total Lubricants Romania, adica Sos. Cristianului, Brasov. M-am zis sa intreb inainte sa cumpar. Ce sa fac? Mai iau din asta avand in vedere ca se face in Romania, sau exista altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt muuuuulte piese pentru masini fabricate in romania, si nu se plange nimeni de ele.  iti dai seama ca au totusi si ei un control , un standard de calitate care trebuie respectat, nu poate pune oricine ulei de salata cu sigla elf in bidoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu totusi as avea o mica retinere in a echivala uleiul  de cutie VOLVO cu cel din tara lui mesterul Manole... Dar cine stie, poate chiar isi face treaba. Vom stii la prima cutie cazuta.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai ca trebuie sa bag eu ulei in cutie , vedem cat tine  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Zilele trecute mi-am gasit timp (mai bine zis mecanicul meu a avut timp) sa imi schimb uleiul din cutia de viteze. Pt achizitionarea uleiului am folosit indicatiile de la Midnight Caller si am optat pe ulei ELF. Si acum a intervenit problema: francezii sunt cei mai tari si anume cautant pe net am descoperit urmatoarele ELF TRX pt cutiile "JB" http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1076.pdf si ELF TRJ pt cutiile "J" http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1075.pdf (de aici am dedus ca amandoua sunt bune pt cutiile Renault de la volvo de tip "J" cu un plus pt TRX). Aceste 2 tipuri de uleiuri nu se mai gasesc au fost inlocuite cu "Nouvelle gamme TRANSELF : TRANSELF NFP 75W-80 TRANSELF NFJ 75W-80" asa cum scrie si pe sitele ELF http://www.lubrifiants.elf.fr/lub/lubfranceelf.nsf/VS_OPM/1F639C3966F29E79C1257569005A4951?OpenDocument&LG=FR&. Si tot aici aflam ca "TRANSELF NFP 75W-80 remplace les huiles : TRANSELF TRP 75W-80, TRANSELF TRX 75W-80, et TRANSELF TRZ 75W-80. TRANSELF NFJ 75W-80 remplace les huiles : TRANSELF TRJ 75W-80,TRANSELF TRT 75W-80". Bun acum caut pe net fisele tehnice pt cele 2 noi uleiuri TRANSELF NFJ 75W-80 http://www.oilmag.ro/specs/elf/transelfnfj.pdf si TRANSELF NFP 75W-80 http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7195.pdf. Din cele doua fise tehnice imi dau seama ca ELF NFJ este pentru cutii de tip "J" si ELF NFP pt cutii de tip "P".

SI dupa atata bataie de cap stau sa ma intreb daca ELF TRX (pt cutii de tip JB) a fost inlocuit de ELF NFP (pt cutii de tip P) si ELF TRJ (pt cutii de tip "J") de ELF NFJ (pt cutii de tip "J") eu de care ulei ar fi trebuit sa cumpar (zic ar fi trebuit pt ca deja am schimbat uleiul cu unul NFJ 75W-80)? De asta am zis eu ca francezii sunt cei mai tari.

Dupa schimbarea uleiului s-au imbunatatit: un mai bun raspuns in momentul in care apas acceleratia, imi agata in a 5-a si credeam ca e de la timonerie dar odata cu schimbarea uleiului nu mai agata, dimineata cand plec si e rece nu ma mai da in nas asa de tare in momentul cand face frana de motor, o mai usoara schimbare a vitezelor si cred ca mai sunt cateva dar nu mi le mai aduc aminte. In schimb problema care ma durea cel mai tare tot nu s-a rezolvat adica tot imi intra greu si cate odata caraie in a II-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatie, am sa vb cu mecanicul meu, sa vedem dupa sarbatori, daca are timp, sa incercam si varianta asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Zilele trecute mi-am gasit timp (mai bine zis mecanicul meu a avut timp) sa imi schimb uleiul din cutia de viteze. Pt achizitionarea uleiului am folosit indicatiile de la Midnight Caller si am optat pe ulei ELF. Si acum a intervenit problema: francezii sunt cei mai tari si anume cautant pe net am descoperit urmatoarele ELF TRX pt cutiile "JB" http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1076.pdf si ELF TRJ pt cutiile "J" http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1075.pdf (de aici am dedus ca amandoua sunt bune pt cutiile Renault de la volvo de tip "J" cu un plus pt TRX). Aceste 2 tipuri de uleiuri nu se mai gasesc au fost inlocuite cu "Nouvelle gamme TRANSELF : TRANSELF NFP 75W-80 TRANSELF NFJ 75W-80" asa cum scrie si pe sitele ELF http://www.lubrifiants.elf.fr/lub/lubfranceelf.nsf/VS_OPM/1F639C3966F29E79C1257569005A4951?OpenDocument&LG=FR&. Si tot aici aflam ca "TRANSELF NFP 75W-80 remplace les huiles : TRANSELF TRP 75W-80, TRANSELF TRX 75W-80, et TRANSELF TRZ 75W-80. TRANSELF NFJ 75W-80 remplace les huiles : TRANSELF TRJ 75W-80,TRANSELF TRT 75W-80". Bun acum caut pe net fisele tehnice pt cele 2 noi uleiuri TRANSELF NFJ 75W-80 http://www.oilmag.ro/specs/elf/transelfnfj.pdf si TRANSELF NFP 75W-80 http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7195.pdf. Din cele doua fise tehnice imi dau seama ca ELF NFJ este pentru cutii de tip "J" si ELF NFP pt cutii de tip "P".

SI dupa atata bataie de cap stau sa ma intreb daca ELF TRX (pt cutii de tip JB) a fost inlocuit de ELF NFP (pt cutii de tip P) si ELF TRJ (pt cutii de tip "J") de ELF NFJ (pt cutii de tip "J") eu de care ulei ar fi trebuit sa cumpar (zic ar fi trebuit pt ca deja am schimbat uleiul cu unul NFJ 75W-80)? De asta am zis eu ca francezii sunt cei mai tari.

Dupa schimbarea uleiului s-au imbunatatit: un mai bun raspuns in momentul in care apas acceleratia, imi agata in a 5-a si credeam ca e de la timonerie dar odata cu schimbarea uleiului nu mai agata, dimineata cand plec si e rece nu ma mai da in nas asa de tare in momentul cand face frana de motor, o mai usoara schimbare a vitezelor si cred ca mai sunt cateva dar nu mi le mai aduc aminte. In schimb problema care ma durea cel mai tare tot nu s-a rezolvat adica tot imi intra greu si cate odata caraie in a II-a.

Cutiile J sunt cel mai putin solicitate. De aceea TRJ (mai nou NFJ) era bun pentru cutiile J dar nu si pentru P.

Cutiile P sunt mai solicitate deci au nevoie de TRX sau TRZ (apoi TRP) . Dar TRX sau TRZ fiind un ulei care rezista la solicitari mari, normal ca poate fi folosit cu brio si in cutii J.

Sau pe inteles, NFJ - acopera cerintele cutiilor J , NFP - depaseste cerintele cutiilor J. Poti sa le folosesti pe amandoua, la fel cum la o temp. de -10 grade poti folosi antigel cu punct de inghet -15 sau -30 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stiut ca aceste cutii P sunt superioare celor J si deci este necesar un ulei care sa reziste la solicitari mari (TRX, TRZ - mai nou NFP). Ne mai vazand in fisa tehnica ca uleiul NFP este si pentru alte tipuri decat Pxx, sau Nisan atunci am ales NFJ. Data viitoare (probabil in 60k) o sa incerc cu NFP (daca o sa mai fie nevoie).

Multumesc de informatii e bine de stiut ca ai unde sa gasesti raspunsuri la "pitici".

O zi buna si sarbatori fericite la toata lumea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru m3p/m5d ce imi recomandati? 75w80 sau 75w90

Share this post


Link to post
Share on other sites

75W80

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Dar pentru un diesel S40 din 2002 115 CP manuala, ce ulei se recomanda?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

75W, API GL-4, original VOLVO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now