jhon81

bujii afumate foarte rau

26 posts in this topic

deschid acest subiect cu prezentarea masinii.masina este un 960,an 92,mot de 3.0,24 valve si cutie automata.problema este la motor.imi afuma bujiile foarte rau.pun bujii noi si nu merg 35 de km si sunt afumate incit nu mai da scinteie deloc si dk le dau jos si le curat,le ard putin,merge din nou foarte bine,dar tot asa,citiva km si gata.sonda landa,am schimbato,nu am nici o eroare pt ea,becul nu se aprinde.debimetrul este nou,am incercat si cu un alt debimetrul,tot la fel face.consum mare de benzina,20 %.imi da o eroare 143  knock sensor.are 2 buc pe ea.le-am verificat amindoua,are rezistenta 0.esapamentul l-am schimbat,filtru aer nou. nu stiu ce sa mai fac,ma disperat masina asta.problema de consum,nu ar fi asa mare,problema este ca ma lasa in drum.cind se afuma,gata,incepe si tremura motorul si cind dau sa accelerez,intii da sa moara motorul si apoi se tureaza.si din ce in ce,nu mai porn deloc din cauza bujiilor.le curat si merge din nou.asta este problema motorului.daca stie cineva si a mai patit,sa-mi zica si mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat toate toate metodele din pdf-urile pe care ti le-am trimis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu asa zic.deci senzorul asta nu tre sa dea nimic pe aparat.mie asa mi-a dat.din cam senzor,poate fi ceva?am uitat sa va zic,cind se afuma bujiile,da rateuri pe toba,foarte puternice,zici ca se sparge ce se sparge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic cu ajutorul colegilor de forum sa revizuim exact cum ai facut verificarea si eventual sa verifici din nou cei 2 senzori.

Atasez si cele 2 PDF-uri cu testarea si investigarea celor 2 senzori.

Descrie exact ce si cum ai facut ?

Daca zici ca iti tot arunca cod 143 dupa ce le stergi ceva e bai acolo cu senzorii. Iar simptomele acestui cod se potrivesc cu ale tale, adica

Substitute value(s)

- Ignition advance reduced for safety.

- Injected fuel quantity increased to cool mixture.

cod 143 Front Knock Sensor.pdf

cod 443 Rear Knock Sensor.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm...aceasi problema o are tommytza cu al sau 850 T5 : cei 2 knock senzori ii dau cod Zilnic. I-am schimbat personal cu alti noi si surpriza: dupa citiva km iar i-a aparut codul !!! Momentan merge cu ea asa, iar ii sterge, iar ii apar si tot asa... eu nu stiu ce sa-i mai fac in legatura cu acest defect ciudat. Am citit undeva pe un forum extern ca ECU-ul mai arunca acest cod din cind in cind fara sa fie o cauza reala a senzorilor...mama lor de senzori...

Bujiile afumate inseamna amestec Bogat. Clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine nici macar nu ma lasa sa sterg codul asta.am resetat toate erorile care erau,probabil erau neresetate de f mult timp,numai asta 143 nu se sterge nicicum.nu stiu ce sa mai fac,ma disperat.si mai am si 2000 de km de facut cu masina si mie- frica sa plec cu ea.una ca tre sa desfac bujiile tot timpul si a doua,tre sa iau peco dupa mine ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mai am un motor de 2.0 ,16 valve,turbo.motorul este inpecabil si functioneaza foarte bine.oare o fi greu sa fac mutarea?stiu ca daca fac asta,tre sa mut toata instalatia electrica.mi-e ca trebui sa scot si bord afara si toate,sa pot scoate instalatia.de si asta este o munca foarte grea.ar fi bine sa rezolv cu afumarea asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

nu cred ca este o idee prea buna sa schimbi motorul....poate sa-l schimbi cu transmisie cu tot si dupa aia ar trebui sa mergi la rar sa-l omologhezi. ai injectie multipunct sau monopunct? ai putea sa gasesti sa schimbi tot sistemul de injectie, dar pentru un motor de 3000 nu gasesti decat in america. trebuie gasita cauza amestecului bogat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar simti ceva ciudat la mersul motorului, adica iti da eroare de knock senzor si simti cum pocneste/zdruncina/zgomot ciudat la motor ? Sau motorul merge "rotund" ?

Si mai e ceva : Cam Sensor-ul.

"When the computer detects a problem with the cam sensor it defaults to a mode where the injectors double there pulse per cycle. That is why your mileage is so low, also that carbon is accumulating in the cylinders - so the knocking code could be present"

Adica - cind ECU-ul detecteaza o problema cu senzorul de cama, intra intr-un mod in care dubleaza pulsul per ciclu al injectoarelor (adica mergi cu amestec foarte bogat). De aceea distanta parcursa cu un rezervor este asa mica, de asemenea se acumuleaza carbon in cilindri - deci poate aparea cod de knocking"...

Poate incerci sa iei de la cineva pentru o proba acel senzor - sau macar sa-l scoti de-acolo (are 2 suruburi) si sa te uiti daca e plin de ulei/murdarie inauntru...uita-te si daca sta/sint probleme la mufa aia.  Nu dispera, gasim noi defectul pina la urma, doar nu e nava spatiala  ;)

Poti si sa il masori - daca te pricepi putin, iti atasez procedura.

Bafta.

post-495-12877867780876_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina de abia am luato.propietarul mi-a spus ca asa ii face de mult si a fost la nu stiu citi mecanici,nimeni nu a resusit sai dea de cap.senzorul cam,a fost schimbat,am gasit pe cel vechi in masina si ala de este pe masina,se vede ca este nou.nu l-am desfacut sa vad dk este ulei in el.daca este ulei,posibil sa afume din cauza asta?si de ce nu pot reseta eroarea asta?alti senzosi knock,nu am de unde sa iau.are 2 buc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mufa pt test,imi da eroare 143 la pinul 1,care zice ca este pt cutia automata.iar la pinul 2 este pt motor si acolo nu-mi mai da nici o eroare,da 1 1 1 . lucru confirmat de @ Vadim.eu nu stiam ca 1 este pt cutie si 2 este pt motor.atunci ce naiba poate avea,dk nu da nici o eroare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda landa ,care am gasito pe masina,avea 4 fire,2 albe ,unul gri si unul negru.din care erau doar 2 legate,ca nu mai avea mufa si 2 erau desfacute.eu acum am vazut ca acolo nu vine decit 3 fire in total,pt sonda,2 subtiri si unul gros,cel gros stiu ca vine la firul negru de la sonda si cele subtiri vine la cele albe de la sonda.acum cel gri,unde  a fost legat?vine cumva legat de unul din cele albe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva exact cum se pune la punct distributia la acest motor?nu am semne pe una din rolele din fata.pe una ar fi un semn,iar pe cealanta este mai multe.m-am gindit sa verific si distributia,poate o fi dereglata cumva.altceva nu mai stiu ce sa mai verific.stiu sigur ca tre sa fie pistonul 1 sus,la orice motor este asa. si ce mai este rau,nu are nici pana nici nik la axe,poti pune rolele cum vrei.daca a mai pus cineva la punct acest motor,sa-mi zica si mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt disperat.nu mai pot pune distributia la punc nicicum.cum naiba se pune,nu am idee.nu este semne pe una din role.chiar nu stie nimeni cum se pune?si pozitia la ex?din spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa vadis ar trebui sa ai niste semne, uite aici , sper sa te ajute %7Boption%7D

post-2820-12877867794259_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms mult @xydexter.problema la mine este ca nu am pe una din role semne,de aia nu o pot pune la punct.dar am mai gasit ceva bun in vadis,sper sa o rezolv miine. va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat cu distributia.se pare ca din ea a fost,vad ca bujiile au inceput sa se albeasca.posibil sa nu fi fost bine pusa.ma duc astazi cu ea ceva drum,sa vad,dk si-a revenit sigur sigur. si pe urma,talpa.are de bagat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din distributia a fost toata treaba.nu mai afuma bujii absolut deloc,sunt albe.am fost 500 km cu ea si incredibil,am scos un consum de putin sub 10 %,fara a depasi 100 km/ora.plus din astia 500 km,cred ca 50 in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat !!  Fii fericit si bucura-te de masinuta !

:iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa am sa fac @Matrixxx.va multumesc la toti cei care mi-au dat un sfat si mau ajutat.mai am sa schimb distributia si cam atit.nu stiu cind o fost schimbata,dar masina sta de 4 ani si poate nu mai este in siguranta cu cureaua asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar iti recomand sa schimbi cureaua de distributie. chiar daca masina e nefolosita, cauciucul imbatraneste. daca acea curea se rupe, in cel mai bun caz, ramai pe margine drumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin din nou cu alte probleme.am fost astzi cu masina ceva drum,a inceput sa intrerupa forte rau motorul si da rateuri pe toba.am ajuns acasa cum am putut,am verificat bujiile,sunt albe si da scinteie,deci sunt bune.ce ar putea fi?coduri de eroare imi da asa. 231-232-233.nu-mi dau seama ce poate.parca ar zice ca ar fi benzina in ulei.nu mai stiu ce sa mai fac,ma disperat motorul asta,numai probleme am cu el. cred ca am sa regurg la varianta B.schimb motorul cu unul de 2.0 16 valve,care este inpecabil si functioneaza foarte bine.credeti ca reusesc sa fac treaba asta!problema ar fi la instalatia electrica,ECU si altele.masinile sunt identice,doar motorizarea difera.ajutati-ma cu un sfat ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai schimbi tu motorul...dar trebuie sa ai toata electronica de pe motorul de nou plus ca mai trebuie sa schimbi si cutia de viteze. eu sunt sigur ca motorul de 3.0 are alta etajare la cutie fata de motorul de 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now