Guest Dolari

Dupa revizie merge mult mai rau!!!

26 posts in this topic

Salut, sunt un posesor d volvo v70 an 2002, l-am cumparat in februarie anul asta d la reprezentanta volvo, totul ok, masina avea 202.000 km dar mergea perfect. Masina find in garantie dupa 12.000 d km a fost dusa la revizie completa, ulei ji filtre. Inainte d revizie masima nu scotea gram d fum, avea un cuplu foarte mare si atingea viteza de 235km/h, dupa ce a fost dusa la revizie a inceput sa scoata fum, sa sune motorul ca la o troaca, cuplul s-a micsorat foarte tare si viteza maxima este de 215km/h si p la joja si la capacul de la ulei iese fum sau abur. Am fost din nou la ei si mi-au spus ca asa trebuie sa fie si ca nu au facut nimic decat schimburile necesare. Cum pot sa procedez, ce sa intamplat cu masina mea? Va multumesc. Marian

ps: inca o problema de cand am cumparat-o este ca uneori inainte sa ajung pe rezerva masina se opreste ca si cum ar ramane fara combustibil. Masina este un volvo v70 II din 2002 2.4d5 163 cai putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pompa combustibil pe duca scrie pe tine.

2. scoate mufa de la debitmetru si vezi daca trage mai bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-au schimbat \ umblat cumva si la distributie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce a zis Bogdan G este f. corect. Curios este ca aceste chestii s-au intamplat imediat ce ai iesit pe poarta service-ului de la revizie (asa este, sau ai mai mers un timp cu ea? ). Aici ma gandesc la comportamentul specific al serviceurilor romanesti, unde daca e nevoie de o piesa nu se ezita a se schimba piesa buna a clientului cu una defecta ...

Eu personal nu calc la reprezentanta, ci doar unde pot sta langa mecanic sa vad ce schimba si unde ii pot spune eu CUM sa schimbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cat anume ti-au dat garantie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scriu asa pt ca scriu d p tel mobil d la facultate, multumesc pt intelegere. Serviceul este chiar al reprezentantei volvo d und a fost cumparata masina si este in italia mai exact la torino. Masina a inceput sa mearga prost imediat cum am luat-o d la ei. La distributie nu sa umblat pt k a fost dusa doar pt schimburi d ulei si filtre. Garantie mi-au dat 1 an si mai este valabila pana in februarie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci mergi d rezolva p garantie .

Sfaturi nu mai avem p aci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa fie asa usor, au spus k garantia nu acopera decat piese stricate nu consumate si nici nu vor sa ma bage in seama. Un alt mecanic mi-a spus k toate masinile au un furtunel mic kre baga gasele din nou in motor si cik sa nu aibe ceva furtunelul ala. (nu este vorba de intercooler).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunelul ala se numeste EGR si se ocupa cu recircularea unei parti din gazele de esapament pentru reducerea emisiilor. Curata sau schimba piesa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa incercam sa rezolvam....

   Orice autovehicol mai nou are nevoie de doua elemente estentiale pentru a functiona, respectiv partea mecanica si partea electrica. La modelele noi este imperios necesar ca partea electrica sa functioneze bine.

   Deci sa incepem:

1. Partea mecanica.

  Da jos capacul de pe motor si verifica urmatoarele:

1. In partea dreapta a blocului motor (La pompa de inalta presiune) verifica sa nu ai scurgeri de ulei. Daca vezi ulei acolo inseamna ca O-ringul de la pompa de dus. Daca insa gasesti ulei mai jos de pompa il scuipa pe la colierul de la valva EGR. Daca ai ulei acolo trebuie data jos valva EGR si curatata. In principiu nu prea se strica asa ca poate scapi ieftin doar cu o curatare.

2. Verifica la fiecare injector sa nu ai calamina. Daca gasesti calamina pe blocul motor acolo unde intra injectorul, inseamna ca pierzi si presiune si deci fiind un motor CR (200 si ceva de bari) iti afecteaza performantele... De cele mai multe ori este suficent sa strangi cele doua suruburi (bit stea) de la injector si se rezolva.

3. Verifica toate furtunele sa nu fie iesite. Roaga pe cineva sa accelereze intre 2000-3500ture si vezi daca se umfla furtunele de aer. Daca NU si fasaie ceva....verifica care a iesit afara.

4. Daca ai zgomot suspect (metal pe metal) atunci TGV-ul e blocat (Turbina cu Geometrie variabila). Necesita o intrare in service si verificata presiunea pe turbina precum si controlul VGT.

5. Verifica tubulatura de aer care iti vine din grila fata spre filtrul de aer. E compusa din 3 segmente. Sa nu ai cumva iesita una....

6. Asa cum a spus BogdanG, scoate mufa de la debitmetru (sau da jos filtrul de aer) si fa un test in trafic. Dar sa nu uiti sa le pui la loc dupa test. Daca trage mai bine....s-a dus debitmetrul sau filtrul de aer e imbacsit(ceea ce oricum vezi si cu ochiul liber)

7. Nu cumva ai pus ceva motorina cu "bio" ? Ca atunci e nasol pentru motorul CR!

  Daca toate acestea nu au dus la remedierea problemei, trecem la partea electrica:

1. Cauta un service care sa aiba scule de diagnoza pentru Volvo (Bosch KTS-450 in sus, Launch X-430 in sus) si roaga-i sa verifice daca ai erori. Daca ai, sa le reseteze! Daca persista vre-o eroare atunci ia bonul si vino aici cu codul erorii sa vedem ce e defect....

2. Repeta de la punctul 1  ;D

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:sunny: :yahoo: :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ca a avut Budulan răbdare sa-ti raspunda.

Problema nasoala in Italia este ca nu găseÈ™ti mesteri capabili sa-ti diagnosticheze masina, la mai toate masinile cu CR sunt diverse probleme care se vad numai cu un scaner  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ca O-ringul de la pompa de dus".

Acum jumatate de ora scria "e dus". WTF??? Stiu clar ca am verificat sa fie ok.... Am mai patit si inainte cateva ciudatenii din astea.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e dus sefu ca nu ma prind ?

Daca pompa de inalta pierde presiune nu numai ca se vede dar si miroase ca dracu.

Oricum degeaba ne batem noi capul pana nu ne zice Dolari ce coduri de eroare a gasit la masina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O-ringul nu are legatura cu pierderea de putere si fumul. Este doar un reper pentru a indentifica pe unde se pierde ulei.

Remarca mea facea referire la faptul ca eu am scris mesajul corect ("e dus") si dupa juma` de ora am vazut ca scria ("de dus").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult pt ajutorul acordat, si in special lui parola pentru detaliile lui, voi incerca sa procedez cum a spus parola si va voi spune ce am rezolvat. O sa caut si un mecanic care sa mi-o bage pe computer cum ati spus sa imi verifice erorile. O sa va tin la curent cu ce am rezolvat. La cine trebuie sa ma adresez pentru un album foto ca sa postez si eu niste poze cu masina? Va multumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La midnight ca el este unul dintre admini. Roaga-l sa-ti creeze un folder nou in sectiunea "Albume foto" si dupa aia le urci acolo.

  Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine sau la Shpeedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum a spus budulan am verificat pierderi de ulei, furtune, calamina la injectoare si zgomot metalic la motor, am verificat si computerul, singura chestie care o gaseste este ca atunci cand ajung pe rezerva si merg mai sportiv spune ca este presiune mica la motorina si de consecventa masina nu mai merge pana nu ii bagi destula motorina. In rest totul ok, dar lasand astea la o parte, am observat ca in timp ce scoate fum sau abur, ce o fi, pe la joja si pe la capacul de ulei imi da si unpic de presiune, unchimiu a spus ca e motorul consumat si ca imi arunca compresie in baia de ulei, asa este? Inca o chiestie care mi sa intamplat este ca intr-o zi eram p autostrata si am vrut sa ii dau viteza max am aj la 220 ji am stat unpic acolo ca mai mult nu mai vroia si dupa cateva momente mi-a aparut in bord "sistem urgenta motor", sau ceva de genu, cum de altfel imi face mereu cand ajung pe rezerva, doar ca de data asta aveam mai mult de jumatate de rezervor. Ce sa fie? Pompa de motorina? Va multumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mers cu debitmetrul (sau filtrul) de aer scos la 220? Ca daca nu ai facut testul asta nu iti dai seama daca e de la alimentarea cu aer. Pompa de motorina trebuia sa se vada pe diagnoza. Nu se poate sa fie totul in regula acolo....

  Pune te rog o copie dupa buletinul de diagnoza aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debimetrul e singurul care am uitat sa il incerc. Nu mi-au dat nici o copie aia de la volvo, s-au uitat doar ei pe computer si atat. O sa caut sa vad daca gasesc alt mecanic care sa aiba mufe pentru volvo ca pana acum nu am gasit la niciunu, numai aia de la volvo au asa ceva. Dar crezi ca motorul e inregula chiar daca scoate fum sau abur si presiune pe la joja si capac ulei? Inca ceva, am observat ca uneori motorul merge lin fara batai cum face de exemplu un 4 cilindri si uneori merge ca un 4 cilindri, adica suna mai a troaca si uneori merge de parca ar fi benzina. Sunt preocupat de faptul sa nu fie motorul, restu se repara destul de simplu facand paragon. Mersi din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu pica la masinile astea. In cel mai rau caz un injector, dar repet....se vede la diagnoza. Incearca si figura cu filtrul de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam si eu la acelasi lucru, daca era o dacie mai mergea. Dar scuza-mi intrebarea, are treaba injectorul cu compresie in baia de ulei? Ms din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ochiometric NU POTI DETERMINA compresia din motor. Compresia la motoarele astea este 20:1 si se determina cu instrumente de masura adecvate, nu cu "ochiul" care NU ESTE instrument de masura. Faptul ca scoti capacul si arunca cu ulei pe acolo nu este elocvent. Gandeste-te ca sunt piese in miscare, e normal sa arunce ulei....

  Aburul apare ca diferenta de indice termic intre temperatura ambientala si gazele fierbinti de la motor. NU ESTE ELOCVENT. Pana nu ai extrasul de la diagnoza motor nu are sens sa presupunem nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now