E o procedura destul de simpla. Nu necesita nimic special. Pot fi schimbate in parcarea blocului ca pe vremuri. - Se asigura masina. - Se slabesc suruburile de la roata (facem procedura d-le nu glumim) - Se ridica pe cric. Atentie cum o asezam sa nu ne cada in cap) - Se da roata jos si se baga sub bascula. !!!!!Acest lucru e obligatoriu pentru a evita sa ne cada masina in cap!!!! Cei cu experienta stiu. Dar ei stiu cum se schimba si placutele asa ca o sa evite subiectul - In partea dinspre noi se afla o siguranta foarte otelita. Se scoate bagand surubelnita dreapta pe la capete si facand parghie. Iese usor iar capetele sunt facute in asa fel incat sa poti baga surubelnita. (parca iti arata ca acolo trebuie). Atentie la pozitia in care era pentru a o putea pune la loc. - Dupa acestea, pe partea din spate a etrierului se afla doua tubulete din plastic moale care au in cap un dop. Se scoate dopul si apoi cu o cheie imbus T45(un fel de imbus in stea) se desfac suruburile. Unul se afla in partea de sus celalalt in partea de jos pe spatele etrierului. - Se desfac cele doua suruburi iar apoi cu o surubelnita dreapta se imping usor catre exterior pentru a nu ne incurca. Acum urmeaza partea mai grea. Din cauza uzurii discului de frana, placutele uzate nu ies usor pentru ca stau dupa gulerul de pe disc format in urma uzurii. Pentru asta trebuie impins pistonasul de la frana la loc in etrier (oricum o vom face mai tarziu pentru a putea pune placutele noi care sunt mult mai groase) Putem impinge pistonasul fie tragand catre noi de etrier insa nu f tare, trebuie tras moderat si constant, fie incercand sa impingem in placuta cu o surubelnita. (dar eu nu am reusit asta pentru ca era intuneric si nu vedeam nici care e placuta.) !!!!!!!!! Atentie f mare sa nu rupeti burduful de la pistonas.!!!!!!!!!! Dupa ce ati reusit sa impingeti pistonasul se poate scoate foarte usor etrierul tragandul spre botul masinii. Cu o surubelnita se scoate placuta veche. !!!!! Nu trageti ca nebunii sa nu iasa pistonasul din etrier caaaa....... e f trist.!!!!!!!! Eventual inainte de a scoate placuta veche se poate impinge pistonasu la loc. Impingerea lui nu se face cu forta ci delicat. Se aseaza pistonasul pe disc iar apoi cu un ciocan pe care il orientam cu coada catre noi se impinge moderat si constant pana intra complet. Nu fiti brute sa nu fortati furtunasul de lichid. Dupa aceea se pune placutza noua (cea cu arcuri). Trebuie asezata bine in pistonas asa cum era cea veche. Cealalta placuta eu am asezat-o direct pe disc si am batut-o usor cu ciocanul sa se aseze bine. Dupa ce ati reusit sa asezati etrierul se vor strange cele doua suruburi. Trebuie sa vina f usor la gaurile lor. Apoi se pun la loc dopurile si apoi siguranta. Siguranta cere un pica rabdare ca e mai tare. Apoi montam roata si trecem la urmatoarea roata. Dupa ce am montat si pe cealalta parte (stim toti ca schimbarea placutelor se face cel putin pe axe daca nu pe toate rotile) se fac cateva pedale de frana. Initial o sa para ca nu functioneaza normal insa in scurt timp o sa isi revina. !!!!!!!!!!!!Atentie f mare la primii 500 de km pana se aseaza placutele pe discuri!!!!!!!!1 Eficienta e mica pana se uzeaza putin. La inceput pare chiar ca nu ai frane Bafta. Sper sa fie un subiect util. PS. poate exista si un procedeu mai simplu insa eu asa am procedat si pe pipaite ca era intuneric.