Sign in to follow this  
Followers 0
parola

Ce pericole "pasc" soselele patriei.....

30 posts in this topic

Uite, un ´´remediu´´ pentru astfel de persoane, dar mai ales pentru vitezomani:

Depasiti viteza? Se confisca masina! Nu platiti amenda? Va umblam la cont!

Masurile fac parte dintr-un asa-zis proiect ce ar urma sa asigure siguranta rutiera, aceasta fata Morgana a Romaniei. In ritmul propus de initiatori ar ramane neatinse doar nevasta, copilul, lenjeria intima si abonamentul la cablu. Restul se confisca!

ANCA, afurisita care taie si spanzura

"Stralucitele" initiative sunt luate sub aripa de un consiliu interministerial de la Autoritatea Rutiera Romana. Proiectul  a ajuns la toate ministerele care putea contribui cu abe...pardon, cu idei, la pasul premergator aplicarii acestuia.

Tot initiatorii ne fac cunostinta cu ANCA. Agentia Nationala pentru Colectarea Amenzilor, care se va asigura ca vinovatii platesc. In sprijinul ideii infiintarii sta o statistica ingrijoratoare pentru buzunarul statului drept: se platesc mai putin de 30% din amenzile date!  Cum procedam, deci? Prin metoda infailibila "jupuim totul de pe nenorocitul de sofer!"

Potrivit proiectului, marinimoasa agentie va incerca, mai intai, sa recupereze valoarea amenzii direct din contul platitorului. Daca acesta nu detine unul sau sotia i-a lasat doar praf in el, se poate ajunge chiar la un executor judecatoresc

Daca primul pas se transforma in esec, agentia poate trece la masuri mai dure: se revoca permisul de conducere al soferului. Iar daca nici asta nu-l impresioneaza pe contravenient, i se confisca si autoturismul.

Ei bine, daca nici atunci soferul prins calcand pe bec nu plateste, este trimis dupa gratii! Nu intr-o inchisoare, ci intr-un centru de arest, pe o perioada determinata de tribunal. A, si inca ceva: cazarea fortata nu duce la anularea amenzii.

Ai nevasta vitezomana? Tine-o acasa: daca o prinde politia cu masina ta, tu platesti!

In proiectul de lege se vorbeste si despre modificarea codului rutier. In prezent, daca o comiti in trafic, esti amendat de politist. Sa te tii, insa, cand te vor lua la puricat jandarmul si domnul cu uniforma de comunitar!

Partea frumoasa abia acum urmeaza: daca i-ai dat masina unui prieten si el goneste intre Bucuresti si Ploiesti, incalcand regulile de circulatie, tu vei fi cel sanctionat! Politistii vor sa renunte la cautarea autorului contraventiei si sa il arda la portmoneu pe proprietar.

Si lista de modificari continua intr-un ritm mai alert decat antrenorii schimbati de Gigi Becali la Steaua. Cateva sunt de luat in calcul: posesorii de scutere, de exemplu, ar putea fi obligati sa aiba permis de conducere.  Soferii incepatori isi pot pierde dreptul de a se urca la volan mai repede decat cei cu experienta. Daca au strans sa zicem 10 puncte, trag pe dreapta, nu la 15 cum e acum.

Tot in acest act se propune si eliminarea institutiei martorului care ar putea veni in sprijinul Politiei Rutiere in situatia unui proces. Cu alte cuvinte, in fata judecatorului sa fie doar cuvantul infaptuitorului impotriva cuvantului agentului.

Deocamdata nici politistii, nici magistratii, nici chiar Ministerul Transporturilor nu au fost de acord cu propunerile. Unii au spus ca nu pot fi aplicate, altii ca sunt neconstitutionale. Sunt doar...romanesti, adunate dupa o formula de calcul simpla. Cele mai dure masuri posibile din Europa plus idei mijite pe la o partida de table si...pac-pac, avem o lege!  Sa tot traiesti in tara asta, jur!

Sursa:  http://stirileprotv.ro/stiri/social/depasiti-viteza-se-confisca-masina-nu-platiti-amenda-va-umblam-la-cont.html

Proiectul de lege, propriu-zis:  http://image.stirileprotv.ro/media/document//60370479.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

io propun sa le coloram ochii. io si cu matrixx asiguram culorile verde si albastru.

cui ? e...stiti voi cui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Partea frumoasa abia acum urmeaza: daca i-ai dat masina unui prieten si el goneste intre Bucuresti si Ploiesti, incalcand regulile de circulatie, tu vei fi cel sanctionat! Politistii vor sa renunte la cautarea autorului contraventiei si sa il arda la portmoneu pe proprietar."

In cazul asta e mult mai ieftin sa umblii cu o masina inchiriata. Chiar o sa fac ce vreau ca nu platesc eu  ;D

    Pana la urma nu cred ca ma mai mira nimic intr-o tara condusa spre dezastru.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

si unde mai pui ca pentru aceeasi infractiune se pot primi pedepse diferite...

(i.e. una e sa confisti un matiz, alta un jaguar, nu ?) si asta cu confiscarea seamna a nationalizare.

in ce zi s-o fi nascut dumnezeu ? ca as vrea sa-i spun "la multi ani "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca sunt aberante...dar deja se intrece masura . Unii chiar fac ce vor pe sosele, chiar cu riscul de a muri...aaa, daca moare altul, ce mai conteaza.  8). Ceva , ceva tot trebuie facut. Daca e sa analizam , legea in tara e cu 2 fete, pentru unii se aplica, altii, au derogare...Traba asta se vede, si  de aceea se intampla tot felul de nenorociri, si aberatii pe sosele.Unii nu mai au frica de nimeni si nimic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

SFC vorbeai de Baia Mare-Bucuresti intr-o saptamana, eu iti spun ca Satu Mare-Bucuresti marfa ajunge de pe o zi pe alta, nimeni nu-si explica cum in 9 ore poti face 600km, uite ca se poate o medie de 67km/h pt ca de fapt toti soferii de TIR merg in limitare adica 85-90km/h, nu se uita la limite de viteaza in comune, te imping de la spate pe dealu negru pt ca "au cu ce" si cand se intampla o tragedie dau din umeri ca ei de la 2m inaltime nu prea au ce sa pateasca .

Cam asta e mentalitatea de sofer in RO, ei s-au obisnuit in ritmul asta, unii obligati de patroni iar altii pt ca asa merge coloana, si daca ai statie pe camion aflii foarte usor unde sunt controalele si cum sa le eviti, unde sunt radare.

Iar un camion de 40tone (22 incarcatura) sta al naibi de bine pe strada dar de oprit se opreste mult mai greu si multi soferi asa zis profesionisti nu inteleg asta dovada miile de accidente de TIR din RO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

PoliÅ£ia ÅŸi Transporturile dau vina una pe celălaltă pentru confiscarea maÅŸinilor. După articolul din Gândul legea ar putea fi schimbată

ÃŽn scandalul proiectului de strategie care prevede confiscarea maÅŸinilor, cele două instituÅ£ii implicate, PoliÅ£ia ÅŸi Ministerul Transporturilor, dau vina una pe alta. Vestea bună este că de luni începe modificarea documentului, fiind luate în calcul inclusiv aspectele semnalate în presă

ÃŽn jurul paternităÅ£ii proiectului de Hotărâre de Guvern privind Strategia NaÅ£ională pentru SiguranÅ£a Rutieră, document care conÅ£ine prevederi precum confiscarea maÅŸinilor vitezomanilor, eliminarea instituÅ£iei martorului sau reÅ£inerea amenzilor direct din conturile contravenienÅ£ilor, pluteÅŸte o nebuloasă.

ReprezentanÅ£ii Ministerului Transporturilor ÅŸi cei ai PoliÅ£iei Rutiere dau vina unul pe celălalt pentru prevederile controversate. "Răspunderea pentru modificarea Codului Rutier aparÅ£ine în totalitate instituÅ£iei care a promovat-o, adică Ministerului de Interne, ÅŸi celei care a avizat-o favorabil, adică PoliÅ£iei Rutiere", a declarat pentru Gândul Cristian Constantinescu, reprezentantul Ministerului Transporturilor în cadrul comitetului, din partea AutorităÅ£ii Rutiere Române (ARR).

ÃŽn replică, ÅŸeful PoliÅ£iei Rutiere, comisarul-ÅŸef Lucian DiniÅ£ă, spune că proiectul promovat de Ministerul Transporturilor nu a avut avizul PoliÅ£iei ÅŸi continuă să susÅ£ină că acesta este plin de erori. DiniÅ£ă mai spune că infrastructura joacă un rol important în siguranÅ£a traficului rutier. ÃŽn plus, echipajele de poliÅ£iÅŸti nu pot suplini lipsa drumurilor ÅŸi indisciplina ÅŸoferilor, care ajung să ignore semnele de circulaÅ£ie ÅŸi chiar semnalele agenÅ£ilor.

PoliÅ£iÅŸtii critică starea infrastructurii

"Nu poÅ£i să respecÅ£i legea, dacă nu ai infrastructură", recunoaÅŸte ÅŸeful CirculaÅ£iei. "Dacă nu ai infrastructură, e important însă să respecÅ£i regulile de circulaÅ£ie, ca să ajungi să ai fluenÅ£ă. Altfel tinzi către haos. Dacă nu ai infrastructură, trebuie să respecÅ£i regulile de circulaÅ£ie, să te încadrezi în ce ai". DiniÅ£ă crede că propunerile de înăsprire a legislaÅ£iei sunt răspunsul la conÅŸtientizarea problemelor, efectele teribilismului ÅŸi lipsei de control la volan. "ToÅ£i încearcă acum să promoveze măsuri care să aducă traficul la normal, dar asta nu justifică iniÅ£iative ridicole, ca ÅŸi cea cu confiscarea maÅŸinii sau poziÅ£ia AgenÅ£iei de Colectare a Amenzilor, care trebuie să funcÅ£ioneze la Ministerul JustiÅ£iei".

La rândul lui, Constantinescu spune că agenÅ£ia nici nu poate fi înfiinÅ£ată ca urmare a apariÅ£iei Hotărârii de Guvern care va aproba strategia ÅŸi că încă nu este bătută în cuie nici subordonarea sa faÅ£ă de Ministerul JustiÅ£iei. "Este nevoie de o lege pentru înfiinÅ£area unei instituÅ£ii. Chiar dacă ea se înfiinÅ£ează prin ordonanÅ£ă de urgenÅ£ă, tot ajunge la Parlament. Pe de altă parte, nu am găsit încă o instituÅ£ie căreia să i se subordoneze ANCA", a explicat reprezentantul ARR.

Chiar dacă critică prevederile proiectului de act normativ, ÅŸefii PoliÅ£iei se plâng de numărul mare de abateri grave de la legislaÅ£ie, care nu pot fi scuzate de starea drumurilor, chiar dacă agenÅ£ii încearcă, de multe ori, să fie înÅ£elegători. "Abaterile grave sau cele evidente nu pot fi, însă, scuzate de condiÅ£iile de drum. Noi mergem pe aplicarea legii, aceasta este obligaÅ£ia noastră. Dacă aplicăm legea după infrastructură, omul interpretează orice", avertizează ÅŸeful PoliÅ£iei Rutiere.

Documentul, retrimis pe circuitul de avizare

ÃŽn toată această pasare a responsabilităÅ£ii, există ÅŸi o parte bună. Proiectul de act normativ va fi modificat începând de luni, când membrii comitetului interministerial care l-a aprobat vor lua în calcul toate propunerile în acest sens venite de la ministere ÅŸi ONG-uri. "Vom hotărî ce modificări vom aduce, în funcÅ£ie de sesizările ministerelor, ONG-urilor ÅŸi chiar ale presei. După ce se va cădea de acord asupra tuturor modificărilor ce trebuie operate, proiectul va fi retrimis pe circuitul de avizare", a mai spus Cristian Constantinescu.

Proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Strategiei NaÅ£ionale pentru SiguranÅ£a Rutieră propune eliminarea instituÅ£iei martorului din procedura contravenÅ£ională, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care ÅŸoferul e oprit de poliÅ£ie ÅŸi confiscarea autoturismului în cazul depăÅŸirii cu 50km/h a vitezei maxime legale. ÃŽn acelaÅŸi proiect se stipulează înfiinÅ£area ANCA - AgenÅ£ia NaÅ£ională de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul să intre direct în conturile contravenienÅ£ilor pentru a reÅ£ine amenda, să revoce permisul de conducere sau, prin hotărâre judecătorească, să aresteze rău-platnicul.

Åžoferul implicat într-un accident rutier nu îÅŸi va putea dovedi nevinovăÅ£ia prin declaraÅ£iile martorilor oculari, se spune în proiect. De asemenea, un ÅŸofer care nu a achitat o amendă rutieră se poate trezi, în cel mai bun caz, cu mai puÅ£ini bani, ca urmare a faptului că amenda i-a fost reÅ£inută direct din contul bancar. De asemenea, toÅ£i ÅŸoferii opriÅ£i în trafic la controalele poliÅ£iei rutiere ar putea fi testaÅ£i pentru stabilirea alcoolemiei.

Info Confiscarea vehicului, mai rară pentru exces de viteză

ÃŽn Grecia ÅŸi Slovacia, confiscarea automobilului se face, de regulă, pentru neplata unor amenzi, iar în cazul Austriei inclusiv pentru neplata taxelor de drum. ÃŽn FranÅ£a, maÅŸina se poate confisca odată cu dispozitivele de detectare ale radarelor, care sunt interzise cu desăvârÅŸire. Confiscarea pe loc a maÅŸinii poate fi decisă de un poliÅ£ist din Olanda dacă observă urme, fie ÅŸi minore, de rugină pe caroserie, dacă are frânele slabe ÅŸi becuri arse. ÃŽn Marea Britanie ÅŸi Israel, conducerea în stare de ebrietate ori sub influenÅ£a drogurilor poate fi un motiv de confiscare a autovehiculului. ÃŽn Lituania, ÅŸoferului prins de două ori într-un an în stare de ebrietate i se confiscă maÅŸina, dar nu ÅŸi la două depăÅŸiri cu 50 km a limitei de viteză. ÃŽn acest caz, el este pasibil de închisoare. Doar în India vehiculele pot fi confiscate pentru depăÅŸirea vitezei legale, dar această Å£ară are o legislaÅ£ie rutieră draconică. ReÅ£inerea autovehiculului se poate face inclusiv pentru folosirea claxonului într-o zonă interzisă ori pentru orbirea cu luminile a ÅŸoferilor care vin din sens opus.

http://www.gandul.info/news/politia-si-transporturile-dau-vina-una-pe-celalalta-pentru-confiscarea-masinilor-dupa-articolul-din-gandul-legea-ar-putea-fi-schimbata-4969957

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca ai nimerit, aici e locul acestui post lung ;D

In primul rând sunt de acord cu un singur lucru, in cazul în care nu plăteÈ™ti o amenda sa fie bani trasi direct din cont, problema este ca treaba asta trebuie făcuta doar dacă nu s-a depus contestaÈ›ie .

Sunt sigur insa ca statul va lua banii È™i când e vorba sa-i primeÈ™ti înapoi după ce ai făcut contestaÈ›ie o sa aÈ™tepÈ›i pana îÈ›i creste barba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca ai nimerit, aici e locul acestui post lung ;D

Da, noroc, ca am fost rapid si am putut efectua modificarea  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca ai nimerit, aici e locul acestui post lung ;D

In primul rând sunt de acord cu un singur lucru, in cazul în care nu plăteÈ™ti o amenda sa fie bani trasi direct din cont, problema este ca treaba asta trebuie făcuta doar dacă nu s-a depus contestaÈ›ie .

Sunt sigur insa ca statul va lua banii È™i când e vorba sa-i primeÈ™ti înapoi după ce ai făcut contestaÈ›ie o sa aÈ™tepÈ›i pana îÈ›i creste barba .

SI CUM RAMINE CU SECRETUL BANCAR ? ? ? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG, eu tocmai asta am spus , ca se conduce aiurea!

Trebuie sa se gaseasca o modalitate sa se faca ordine pe sosele...dar tare ma tem ca o sa iasa o aiureala....cum au iesit mai toate legile din tara asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiurea sunt toate in tara asta si cred ca nici o lege nu va schimba asta .

Poate copiii nostri o sa prinda o romanie mai altfel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI CUM RAMINE CU SECRETUL BANCAR ? ? ? ?

Faci cont in alta tara... ;) , ca de obicei , orice lege este facuta cu...portite  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou intr-o tara foarte democratica pe numele ei Norvegia, ai probleme mari daca afla statul ca ai bani in conturi din alte tari, mai mult daca ai proprietati in alte state trebuie sa platesti impozit si la statul norvegian.

DECI se poate si la altii, DECI de ce sa nu se poata si la noi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiurea sunt toate in tara asta si cred ca nici o lege nu va schimba asta .

Poate copiii nostri o sa prinda o romanie mai altfel .

     cand amenzile vor fi usturatoare -- ex in austria daca esti prins fara centura pusa primesti 400 euro amenda ceea ce inseamna aproximativ 30% din salariul minim al lor -- atunci cred ca toata lumea va fi mai constienta.    intr-adevar e un abuz varianta confisarii masinii daca incalci limita legala cu 50km/h, insa in italia acest lucru se aplica daca esti prins baut la volan, lucru cu care sunt  de acord.

     eram in norvegia si imi aduc aminte ca agentul care ma ducea la vapor se plangea de faptul ca un baiat al sau a fost prins de radar cu 40km peste limita legala, l-au oprit si amendat. atentie amenda se ridica la o valoare egala cu 10% din valoarea  autoturismului nou chiar daca masina avea 3 ani. amenda trebuia sa o plateasca in 7 zile lucratoare, daca acest lucru nu se intampla politia avea dreptul sa ii ridice masina si sa o vanda la licitatie.

     de ce nu se da o lege la fel ca in celelate tari central europene si nord europene unde  cand a venit 1 noiembrie toata lumea schimba cauciucurile e vara cu cele de iarna. in felul acesta nu vom mai vedea haosul de pe sosele atunci cand incepe sa ninga sau cand apare poleiul.

     referitor la copiii nostri ei vor avea si vor traii intr-o romanie altfel numai daca noi ii vom educa in spiritul legii.

     ei vor deprinde aceleasi atitudini pe care le aplicam si noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou intr-o tara foarte democratica pe numele ei Norvegia, ai probleme mari daca afla statul ca ai bani in conturi din alte tari, mai mult daca ai proprietati in alte state trebuie sa platesti impozit si la statul norvegian.

DECI se poate si la altii, DECI de ce sa nu se poata si la noi ?

io am colegi de munca (si) norvegieni (5). nu confirma ceea ce ai zis tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confiscatul masinii e un abuz, e ca si cum mi-ar confisca casetofonul fiindca dau muzica mai tare. Sunt de acord cu o asemenea masura doar daca am putea sa mergem peste tot cu 90 la ura. Dar de, la o infrastructura ca in India sa fie si legi ca in India. Mai ok mi se par a fi amenzile proportionale cu venitul individual, lui Copos nu cred ca i-ar mai fi venit sa rada cand l-au prins aia cu 200 pe autostrada daca ar fi trebuit sa plateasca un 10 la suta din cat castiga intr-un an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou intr-o tara foarte democratica pe numele ei Norvegia, ai probleme mari daca afla statul ca ai bani in conturi din alte tari, mai mult daca ai proprietati in alte state trebuie sa platesti impozit si la statul norvegian.

DECI se poate si la altii, DECI de ce sa nu se poata si la noi ?

Pai, daca s-ar propune o astfel de lege, cine ar trebui sa - voteze? exact cei care sunt cu...musca pe caciula  ::) , crezi ca vor vota? E posibil si acest lucru, dar vor fi cateva articole , prin care sa se spele pe maini.

In alta ordine de idei, de ce se tem romanii dincolo, si merg regulamentar? pentru ca acolo se aplica legea(cel putin mai bine ca la noi).La noi...unii omoara in accident cateva persoane, si iau cateva luni cu suspendare...sau sunt prinsi bauti si zic ca au mancat mere, ca au diabet  ;D , altii , beti fiind, dau in judecat pe politisti, ca s-au purtat urat cu "persoana"...;de asta se intampla atatea, a intrat in mintea romanului, ca poate scapa basma curata, daca are bani, indiferent ce tampenie face. Cateva exemple, poate ar fi mai bune ca sa ia romanul seama:ia sa-l fi pus pe Copos sa mature Bucurestiul cateva zile, sau sa faca vreo 2-3 sapt de arest , sau cum zicea cineva mai inainte, amenda sa fie in functie de avere...poate ca s-ar gandi de 2 ori inainte sa faca prostii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate a fost dovedit È™tiinÈ›ific ca in romanica nu poti introduce legi de prin alte locuri, fiecare È›ară are o anumita particularitate È™i legile trebuie făcute pt acea È›ară.

Putem sa ne uitam in curtea vecinului dar nu putem face ca la el, cand ne-om comporta ca vecinu` putem imprumuta si legile lui.

Si mai este o problemuÈ›ă, degeaba avem legi draconice daca nu avem o instituÈ›ie care sa le aplice, politia este impotenta in multe cazuri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

accidentele au ca principale cauze inconstienta si lipsa de indeminare a soferilor. ar trebui sa luptam impotriva acestor cauze , nu impotriva efectelor. si s-ar putea, dar e mai simplu sa faci legi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca un set de legi draconice rezolva problema, cred ca militianu din mijlocul intersectiei trebuie sa-si faca datoria, ADICA, cand vede masina cu geamuri negre cum trece pe a doua linie de tramvai sa nu mai intoarca privirea si sa opreasca masina si sa-l lase pieton pe cel de la volan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici asa nu e bine, ca s-ar umple tara de pietoni.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0