Sign in to follow this  
Followers 0
cata21pol

consum mai mare cu 2,5 -3 l ?DE CE?

38 posts in this topic

pentru ca asa imi este felul sa stau cu ochi in ceasurile si aparatele de bord ,astazi am observat ca a crescut consumul instant cu pana la 3l%.pana nici la vale consumul nu vroia sa scada sub 5% in conditiile in care piciorul nu era nici macar deasupra acceleratiei.ma gandesc sa fie oare turbina ,am un D5 2006 cu 135 ooo km.am verificat placutele cand am oprit si erau reci,deci nici vb sa mearga infranata sau ceva de genu ,deci problema e de undeva de la motor,mentionez ca motorul nu da semne de oboseala in acceleratie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie cumva traficul?? S-au cam terminat concediile iar traficul in Bucuresti "si-a revenit la normal"

Share this post


Link to post
Share on other sites

baieti era vb de consumul insytant ,testat pe trafic extra urban ... vb serios,parca trage motorul de o masina de 3 tone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu putem ghici daca era extraurban.

La mine e mare oricum , asa ca ieri, cand a fost greva, a fost si mai mare (intraurban).

Nu cumva ai calcat-o mai mult decat de obicei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai poate fi o eroare a calculatorului. doar nu crezi ca ai electronica de avion....

mai bine fa un consum plin-plin, ca sa vezi cat consuma masina "pe bune"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

e chiar o problema ciudat pt ca acest ,,fenomen'' apare si dispare ,adica nu e o treaba constanta ,insa atunci cand indica un consum mai mare se vede cum fuge acul de la motorina :), o sa urmaresc daca se manifesta si sub alta forma ,pierdere putere motor sau .....sau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai consumul este dat si de la sonda de nivel din rezervor, daca se uzeaza lamelele atunci citeste eronat, calculatorul vede diferenta si automat pune un consum mai mare, cel mai bine se vede la autonomie, sa zicem ca mai ai putin si ajungi pe rezerva, ai autonomie 300km, dupa care mai mergi 100km si deja spune autonomie 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce iti indica bordul nu este consumul real. Nu il lua de bun sunt mici abateri.  Fa plinul mergi vreo 4-500 de km si apoi fa din nou plinul. Acum ceva timp Bogdan G spunea ca ii arata cu aproape 1 l mai mult si am zis sa fac si eu proba sa vad la mine cum este. Am folosit aceeasi benzina si am fost la aceeasi pompa . Mai mult de atat chiar si itinerariile au fost aceleasi in ambele cazuri (Bucuresti-Sibiu dus intors la interval de o saptamana.)Prima oara mi-a aratat cu 0,5 l mai mult decat realul a doua oara mi-a aratat cu 0,2 l mai putin decat realul. Prin urmare vezi si tu ca raportarile privind consumul nu sunt chiar exacte. Procedeaza asa si daca consumul mediu chiar a crescut cu 3% fata de ce stiai tu atunci chiar este o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NDB1177, ai respectat cu strictete tot pt. a masura consumul de carburant dar nu ai luat in calcul apa (sau diluantul, nu se mai baga apa in rezervoarele peco fiindca se depisteaza) din benzina. Traim in Romania...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la aspectul asta. Dar cum influenteaza apa abaterea calculatorului ? Spun asta fiindca consumul real (cel calculat de mine) a fost aprox acelasi in timp ce calculatorul a raportat 2 chestii diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am observat acest fenomen pe acelasi segment de drum .EXEMplu:

-la 100 km|h in treapta a sasea consumul instant pe o distanta de aproximativ 1 km este in mod normal de 4%,4,1%

-la aceeasi viteza pe aceeasi portiune de drum imi arata 6,5%

La acest aspect am facut referire in subiectul deschis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu asa se masoara consumul real.

Ce indica computerul de bord este o estimare, pur si simplu este citita cantitatea de combustibil injectata intr-un anume timp si iese consumul pe ora dupa care se baga in ecuatie si factorul viteza si apare consumul in litri per 100km. Dupa care se mai face si o corelare cu nivelul de combustibil din rezervor si se face o estimare de km pana la 0 .

Din cauza ca sunt prea multe variabile in aceste ecuatii nici un fabricant nu garanteaza 100% corectitudinea consumului afisat. 

Din ce am observat la D5ul meu consumul afisat este muuuuult mai mic fata de consumul real .

Si inca ceva, acele consumuri instante de 4%-5% nu sunt reale, nici o masina Volvo cu motor D5 (INDIFERENT DE PUTERE)  nu consuma extern la 90km/h mers constant mai putin de 5% tinand cont ca acesta este consumul dat de producator pt un C30, la S60 este mai mare consumul.

Mai poti face un test, pe pilot automat la 100km/h, reseteaza BC-ul si  mergi macar 5km, vezi cat este consumul.

Trebuie sa intelegi un lucru, consumul instant este aleatoriu si mai ales nu este real, nici macar consumul mediu nu este real dupa cum ti-am expus mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti,ati inteles gresit datele problemei.

Omu` nu vrea sa stie consumul real ci doar de ce nenorocitu` de computer ii arata cu 2,5-3 l mai mult decat ii arata pana acum .

cata21pol, am dreptate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca a avut impresia ca ii arata mai mult sau mai putin ;D

Omul se plange de consumul instant ca arata mai mult cand de fapt consumul instant oscileaza intre 2% si 10% cand mergi pe orice sosea din tara asta cat de cat constant, deci este IMPOSIBIL ca BCul sa arate mai mult cu 2-3L cand vine vorba de consum instant pt ca acel consum oscileaza mereu in functie de incarcarea motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

unii vb de mere, unii de pere. cum poate sa urmareasca cineva consumul INSTANT???

ala depinde de ''greutatea talpii''. consumul mediu, ala da, depinde de toti factorii pe care i-ati mentionat, sau macar de o parte din ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odata ce masina merge pe CC ,cu aceiasi viteza ,pe aselasi segment de drum,fara a fi influentat de alti factori ce influenteaza consumul in mod normal, consumul instant era mai mare cu 2-3 l in mod innexplicabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cata21 eu am inteles ce ai spus. Acum tot asa iti arata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza scaderii temp exterioare este normal ca BC sa afiseze consum mai mare pt ca motorina isi modifica volumul .

Consumul mediu conteaza, daca acela creste cu 3 L atunci trebuie cautat defectul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mai e ceva : la frig presiunea in pneuri scade drastic si odata cu ea creste si consumul.

ai verificat de curind presiunea in pneuri ? ( se verifica dimineata, inainte sa misti masina din loc)

de exemplu daca normal trebuie sa ai 38 psi si tu ai 35 ai pus-o de 1.5 l/100 km

valori masurate INAINTE sa misti masina dimineata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 l/100 km doar pt 0,2 atm ?! Mi se pare cam mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0