muadDib

Nou posesor de S40 2.0T !!

71 posts in this topic

Salutare, forum!

De cateva zile sunt posesor de Volvo S40, 2.0T, an 1999. Multumit de dotari, foarte multumit de motor :) As avea si eu cateva nelamuriri, asa, mai de volvo-incepator  ;) :

- Masina a stat vreo 3 luni, si pornirea este mai greoaie. Adica dau multicel la automat, iar cand porneste oscileaza un pic relantiul intre 400 si 900 rpm. O sa ma duc cu ea in reprezentanta saptamana viit., insa sunt un pasionat al automobilelor si imi place sa stiu cam ce se intampla cu masina... Care ar fi cauzele care genereaza simptomele de mai sus? Mentionez ca nu face mereu, la rece mai des, la cald mai rar.

Bujii, injectoare? Dupa ce pornesc la drum, masina merge impecabil, are multa vlaga, deci nu are simptome de malnutritie. Inca ceva, cand dau mult la automat sa porneasca, miroase si a benzina nearsa.

- Masina are carte service, ultimul schimb de ulei a fost facut de 2000 km, insa cu Aral 10w40. Din ce am citit pe aici, acest ulei este un pic cam gros pt. turbo... Asa este? Sa il schimb? masina are 166.000 km.

- Ce caracteristici au jantele de S40? distanta prezoane, ET, diametru maxim J maxim? Am jantele originale de tabla, si asta merg iarna, nu acum! :)

- Unde gasesc ... lamele de stergatoare faruri? Se fura des astea? Eu nu le am.. Si inca ceva, cum sunt actionate stergatoarele astea? Dar stropitorile aferente?

- Retrofit trip computer se face greu? Adica exista cablajul si trebuie doar piesele, sau e mai complicat?

... Momentan cam atat...

In rest... ca impresii... Vin de pe un BMW 525 E34 care este o masina excelenta, un moment de varf al istoriei automobilismului.

Imi place foarte mult si Volvo-ul. Ma impresionat in mod placut interioriul, spatiul (sunt familist cu copil mic), dotarile (Am 2 airbaguri + SIPS-baguri, tempomat, DSA, incalzire in scaune, clima ECC, CD, etc), motorul (am vaga banuiala ca este chip-uit, ca trage tare rau) si multe alte... Mai ales ca nu aveam in cap sa ajung la S40 (intamplarea - sau mai bine zis - conjuctura m-au facut sa am masina asta).

Ce ii reprosez? Ca toata acceleratia asta turbo nu o duce pe puntea spate!  ;D

PS - Imi pare bine ca am gasit forumul asta, pentru ca sunt adeptul convins al comunitatilor bazate pe pasiuni comune. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si bine ai venit in randul nostru!

uleiul e bun 10w40 pentru o masina la 166.000km....e bine sa fie mai gros pentru ca sa nu se piarda. uleiul subtire e

mai bun pt turbina ca asigura o ungere mai fina. despre ulei poti sa afli mai multe in threadul despre uleiuri!

despre restu` o sa iti zica mai multe baietii care au motoare ca al tau.

bafta si cati mai multi km fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Masina a stat vreo 3 luni, si pornirea este mai greoaie. Adica dau multicel la automat, iar cand porneste oscileaza un pic relantiul intre 400 si 900 rpm. O sa ma duc cu ea in reprezentanta saptamana viit., insa sunt un pasionat al automobilelor si imi place sa stiu cam ce se intampla cu masina... Care ar fi cauzele care genereaza simptomele de mai sus? Mentionez ca nu face mereu, la rece mai des, la cald mai rar.

Bujii, injectoare? Dupa ce pornesc la drum, masina merge impecabil, are multa vlaga, deci nu are simptome de malnutritie. Inca ceva, cand dau mult la automat sa porneasca, miroase si a benzina nearsa.

Din cate spui tu, sunt simptome de regulator de presiune in rampa de injectie decalibrat. Du-te la un service care stie sa masoare presiunea. Trebuie sa fie intre 300kPa si 350kPa. Poate fi si de la un (doua) inject(oare)or care nu etanseaza, dar prima problema este mai sigura. "E boala lor" (a motoarelor Turbo de Volvo) cum zic mecanicii...

- Masina are carte service, ultimul schimb de ulei a fost facut de 2000 km, insa cu Aral 10w40. Din ce am citit pe aici, acest ulei este un pic cam gros pt. turbo... Asa este? Sa il schimb? masina are 166.000 km.

Daca pui 5W40 si nu iti consuma ulei, ramai pe aceasta combinatie. Ce e cel mai important este sa pastrezi marca si grosimea uleiului. Aral in Romania cam sucks, asa ca recomand Castrol SLX 5W40.

- Ce caracteristici au jantele de S40? distanta prezoane, ET, diametru maxim J maxim? Am jantele originale de tabla, si asta merg iarna, nu acum! :)

Distanta intre prezoane este 114,3 mm, ET = 7" (daca te referi la latzime) iar diametrul maxim pus de fabrica este 16".

- Unde gasesc ... lamele de stergatoare faruri? Se fura des astea? Eu nu le am.. Si inca ceva, cum sunt actionate stergatoarele astea? Dar stropitorile aferente?

Nu se fura, poti sta linistit. din pacate nu gasesti decat la reprezentanta sau sa comanzi, cel mai bine este sa deconectezi motorasele (sunt in bara sub faruri) pentru ca bratzele sa nu-ti zgarie farul. Stropitorile sunt pe brate, si au furtune comune cu stropitorile de parbriz.

- Retrofit trip computer se face greu? Adica exista cablajul si trebuie doar piesele, sau e mai complicat?

Asta ma intereseaza si pe mine. Eu mi-am "retro-fituit" proiectoarele, si a fost necesara o vizita la reprezentanta pentru a programa calculatorul sa stie de ele. Cost - 20RON - surprizator de putin dar a durat 10 minute.

Si bine ai venit printre noi ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum sincer .... nu vreau sa te dezamagesc ! Nu se fura lamelele de la stergatoare ... Se Fura cu tot cu brate , de tarani care vor sa-si puna pe DACIE sa le stearga conservele (eu unu am patit) si l-am surprins pe taran ce facea si i-am zis : Ce faci ma ? Si el nedumerit : Cum adica ce fac ? Cred ca vroia sa-i dau o cheie ! Sa le desfaca mai bine !

Bine am spus un caz particular. Sa vezi ce poate sa faca romanu ! ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, va multumesc pt. raspunsuri, incepe sa se faca lumina :) Asta impreuna cu vadisul care vine pe torrente sper sa ma transorme dintr-un ignorant in materie de volvo intr-un cunoscator ...

Deci:

- Vizita la reprezentanta devine neaparat de necesara, pentru verificarea presiunii.

- Schimb uleiul cu Castrolul 5w40... Ia spuneti, intrucat schimb marca si tipul (mi se pare ca asta care este acum este mineral, sau cel putin semi-sintetic, si Castrolul banuiesc ca e full synth.), pot face acel "flush" cu produsul ala care se baga in ulei inainte de schimb?

- Nu am semne pe faruri, deci - cel mai probabil - intreruperea alimentarii la brate a fost deja facuta.

- Vreau sa schimb si placutele de frana (si posibil si discurile). Voi le luati pe original, din reprezentanta? Banuiesc ca (,) costa greutatea lor in aur... Unde gasesc ceva calumea, ieftin si bun :) Augsburg? Al Padrino? Nu am nici o idee de preturi corecte, de aceea intreb...

- Motorul asta are tacheti hidraulici? Nu mai stiu pe unde am dat de niste info cum ca ar avea mecanici...

- In legatura cu jantele: Nu o sa ma duc in magazin sa iau jante noi, deci pica pe depozite second-hand, dezmembrari, etc. Dar aia nu umbla cu micrometrul, deci m-ar interesa daca S40-ul este compatibil cu alte masini/modele, si care sunt astea. Nu am un fix cu jantele astea, dar cauciucurile sunt cam duse, si nu as lua noi de vara pt. jantele de tabla... Sunt adeptul anvelopelor pt fiecare sezon, mai ales ca, iarna, pe la mine pe aici fara caucioace de iarna nu te poti descurca.

- Pe partea de audio este ceva special? Procesoare, protocoale de comunicare, figuri? Sau totul este simplu, audio analog normal? Am CD-player original, dar ma incanta faptul ca e loc in consola pt. scule 2xDIN, unde incap de la DVD-uri de 6,5inch la car pc-uri cu touchscreen :D. Am mania asta cu video/navi in masina, si e muult mai elegant in consola decat prin parasolare, pe bord, cum am avut pana acum...

... Despre furtul lamellor de la faruri... a fost prima mea idee datorita faptului ca la mai toate masinile care le-am avut aveau cate ceva foarte apetisant de furat... De ex. la Vectra si BMW oglinzile se fura in dracii cei mari!  :-X

10q !!

post-386-12877844706819_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  http://acctest.semcon.se/en-GB/X40/comfort/electronic/VCC-210720.htm

pt trip computer, si eu unul sunt interesat, dar inca nu stiu cat costa.

De pe acelasi site:

News about the audio system

A completely new product program of radio units have been introduced for the S40/V40. These are very similar in function and operation to those radio units found in the S80 and V70 model year 00 onwards.

If radios other than HU-105, HU-405, HU-415, HU-555, HU-605, HU-615, HU-655 or HU-1205 are installed in the S40/V40 01-, cable harness kit 30618 101-7 must be used.

Important

Wiring and connectors for radio units in the S40/V40 have changed from model year 01 onwards to suit the new product program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine, eu nu intru sub incidenta modificarilor astora, al meu este an 1999...

- Unde este mufa de diagnoza la S40 '99? In habitaclu sau la motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarile mele continua (haotic :) ):

- Am pe stalpii A niste chestii, si la sofer si in partea cealalata, care seamana cu ... microfoane...

E mashina tunata de SRI sau ce fac alea pe acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt senzori de ultrasunete (geam spart). Asta in caz ca masina ta nu contine un car-kit incorporat din fabrica ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, sunt senzori :)

PS - Am 61% la vadis... Mi se vor lumina multe cand il voi instala. Sa vedeti atunci DIY-uri ;)

SEED, PLEASEEE!!! :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare:

Unde se afla magazia de CD-uri? Eu am unitatea aceea cu CD/Cass/Radio, si in manual am vazut ca poate sa comande si magazie. Stiu ca nu am magazia, insa ma intereseaza cablajul... Poate este deja in pozitie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum sincer .... nu vreau sa te dezamagesc ! Nu se fura lamelele de la stergatoare ... Se Fura cu tot cu brate , de tarani care vor sa-si puna pe DACIE sa le stearga conservele (eu unu am patit) si l-am surprins pe taran ce facea si i-am zis : Ce faci ma ? Si el nedumerit : Cum adica ce fac ? Cred ca vroia sa-i dau o cheie ! Sa le desfaca mai bine !

Bine am spus un caz particular. Sa vezi ce poate sa faca romanu ! ???

nici n-ai vrea sa stii cata bataie i-as fi dat nefericitului daca ar fi fost masina mea... >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici n-ai vrea sa stii cata bataie i-as fi dat nefericitului daca ar fi fost masina mea...

Stai linistit ca asta s-a si intamplat da nu e frumos sa spun deastea pe forum !

Ca deah : Zice lumea ca sunt bataus !  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am gasit stergatoarele de faruri !

Intra pe http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?ref=19&affiliate_banner_id=7 si cauta produsul "274432"

Sper ca e ceea ce-ti trebuie

Alea aunt :) ! Am pe undeva un card visa virtuon de la BCR, e bun, nu?

Ma apuc sa caut, ca mai am un pres de plastic de la roata fata sanga crapat si scutul de plastic de dedesupt facut franjuri... O exista versiune de metal? Ca la iarna o sa il stric din nou... Am vazut la mai multe masini ca exista optional si scut motor de fier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu Virtuon-ul e bun. Eu comand cu Mastercard de credit.

Scut de metal NU exista din cate stiu eu. Singurul este cel de plastic pe care il ai tu, si care se numeste "Splash-Guard".

Gasesti destul de multe pe-acolo in principiu, dar nu uita cand intri pe site-ul acela sa o faci dand click pe banner-ul de aici de pe site ;)

Stiu ca e publicitate dar... asa mi-au recomandat si ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

SEO ;)

Unde sunt toate seriile la S40, modelul meu? Stiu ca este trecuta in mai multe locuri, pt. verificare. De asemenea, unde este seria motor trecuta? Cei care fac ITP in Sinaia nu au gasit-o :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaba activitate zilele astea pe forum ... :)

Am niste timp liber in WE asta, si de aceea am nevoie de niste info de la voi, please!!!

- Cum se dau jos luminile rosii din bari (cele de pe lateral)? Am unul pe fata si unul pe spate ars.

- Cum scot unitatile din bord? Ma refer la comanda clima. Trebuie sa ma apuc de becuri.

- Butoanele de incalzire scaune, cum le scot?

- La verificarea tehnica (pe care, paradoxal, desi am prieteni, le-am facut (si le voi face) "pe bune" la toate masinile mele), mi-au iesit frane slabute pe stanga-fata si dreapta-spate. Pot fi placutele/discurile sau ceva mai grav (am vazut in Vadis ca sistemul de franare are 2 circuite, in diagonala, si de aceea intreb, ca o diagonala d'asta are probleme). Mentionez ca, la condus, nu am senzatia ca am probleme la frana, totul mi se pare ok, masina franeaza drept si bine. Poate o idee mai slabut decat cinciarul, dar ala a fost etalonul de franare la sedanurile anilor '90...

(Stiu, se pot verifica placutele si ochiometric, insa de cand am masina am un program infernal la munca... Si am si jantele astea de tabla, nu vad nimic prin gaurile alea mici...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu activitatea stam cam prost, e adevarat, dar ma bucur ca exista si oameni ca tine care sa o mentina pe linia de plutire. Din pacate majoritatea se folosesc de acest site doar ca sa-si rezolve problemele, apoi se dau la fund. Cine se simte stie...

Iluminatoarele din bari... Pentru a le da jos trebuie data jos contra-aripa (aparatoarea) de plastic din fata rotii (pt. cele din fata) sau din spatele rotii (evident pt. rotile din spate). Se introduce una bucata manutza a'la ginecolog, si se impinge in clema (fiecare iluminator are o clema fixa si una elastica, nu mai stiu exact inspre ce parte a masinii e indreptata, cert e ca iluminatorul stanga-fata e simetric si identic cu cel dreapta-spate si invers) si se scoate iluminatorul. Becul nu se poate schimba asa usor. Ori schimbi tot iluminatorul, ori te apuci si "sapi" in rashina in care este ingropat becul si incerci intai sa "shtrapezi" diodele negre care sunt pe acolo, poate becul e inca bun - de regula diodele se ard. Dupa ce schimbi / lipesti, acoperi gauroiul cu silicon sanitar sau cu plastic cald din pistol (gasesti in piatza, sunt niste "batoane" care se introduc intr-un pistol care se incalzeste). Montezi la loc si e gata ;D

Pentru a scoate partea de clima, intai tragi (cu incredere) de butoane, apoi bagi cate un deget in fiecare gaura ramasa in locul lor si tragi spre tine. Trebuie sa iasa... Asa se procedeaza la masinile fara climatronic. Nu stiu la tine cum e.

Pentru a ajunge la butoanele de incalzire in scaune trebiue desfacute lateralele consolei centrale, si apoi sa vezi ce suruburi sunt pe-acolo. Atentie la desfacerea lateralelor, dupa desurubarea surubului de sub volan / glovebox, trebuie tras cu atentie. Are un arici si o clema de plastic care in 90% din cazuri se rupe. Asa ca pregateste-te sufleteste ;D

Nu stiu cum ai testat eficienta franelor, dar iti amintesc ca poate depinde si de calitatea cauciucurilor de pe acele roti. Ca exemplu, mie cu cauciucurile vechi imi tragea stanga rau si aveam 75% eficienta de franare pentru ABS (ce e drept imi intra mai tot timpul). Mi-am luat cauciucuri noi (x4) si acum nu si-a mai scos capul ;D

Ca si eficienta de franare, in datele tehnice S/V40-ul franeaza de la 100 la 0 in 3.2 secunde si 30 de metri (parca).

Good luck, o sa ai nevoie ! ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, man :)

Deci nu are becuri schimbabile... Nasol.

Simt ca am de lucru serios! Aia e, este una din distractiile mele. A ajuns si Vadis-ul de pe torente, incep sa ma lamuresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cum e la Midnight Caller, dar la mine luninile laterale din bari au iesit foarte usor , si am si schimbat becul imediat. metoda...la unul din capetele luminatorului se baga o surubelnita subtire, dreapta si fortezi un pic in exterior.vezi unde o bagi, ca una din cleme sare,pe partea cealalta se rupe.scoti mufa din luminator,becul e agatat de ea si iese imediat.

la clima....cum a zis midnight caller, cu mentiunea ca eu nu am reusit  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si eficienta de franare, in datele tehnice S/V40-ul franeaza de la 100 la 0 in 3.2 secunde si 30 de metri (parca).

Good luck, o sa ai nevoie ! ::)

Franeaza de la 100km/h in 30 de metri!!!! :D :D :D

Glumesti nu?

Mai documenteaza-te inainte sa scrii prostii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut si WE, si am descoperit niste treburi:

- becurile din laterale, din bari, merg date jos si fara sa umbli prin spate; folosesti 2 surubelinite "-", cu una il departezi un pic, cu cealalta, in spatiul astfel creeat, operezi clema elastica. Care este in partea dinspre botul masinii.

- Din 4, la mine mergeau doar 2; cale care mergeau aveau apa in ele !! Cele care nu mergeau erau uscate. Oare deducem ca becurile volvo sunt water cooled? Pe logica asta, avem deja solutia la toate becurile care se ard in bord... ;)

- Discurile de frana arata bine la mine, in sensul ca suprafetele sunt plane, nu au crapaturi si nici bavura. Pe fata discurile au grosime 19 mm (placutele mai au 5 mm de material de frictiune). O sa schimb toate placutele, intrebarea este - trebuie sa schimb si discurile? V-am spus, arata excelent. Exista senzor de placute? Se cumpara separat? Pe partea dreapta fata/spate (unde am umblat) nu l-am vazut; in bord nu mi se aprinde nici o atentionare, deci, daca exista, este inca intact.

- Un claxon (cel din dreapta) nu merge. Se alimenteaza, face un clanc, dar... doar atat. Are cineva unul spare? Cumpar. :)

- Scutul de plastic este ok, chiar foarte ok, insa e desfacut din cateva clame. Se rezolva rapid si simplu

- bratul stergatorului de faruri din drepta se misca liber, daca il operez cu mana. E rupt ceva acolo, nu? Aveti o schema, ceva? Cel din stanga e ok, nu il pot misca.

10q!

PS - Unde, este, mai oameni, seria motorului? M-am invartit 20 minute pe langa el si nu am gasit-o ... Banuiesc ca trebue sa dau plastice jos de pe la motor, dar nu vreau sa le dau pe toate... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now