NDB

Semne bune anul are ...

34 posts in this topic

daca scumpeau in fiecare an accizele astea la combustibil in Germania sau Austria...ii vedeam eu ce faceau...

Aici, dumnezeu cu mila. Pardon, dumnezeu are alte preocupari acum, n-are timp de noi. (chiar daca ridicam biserici dupa biserici, care mai de care mai inalte si mai scumpe - in loc sa vezi orfelinate, aziluri de batrini, etc. Dar prostia trebuie "intretinuta" cu muuuulta credinta, nu ? )

In loc sa faca ceva istoric/demn/inaltator, etc ei maresc acciza, mama ei de acciza...bugetul e la fundul sacului, urmeaza noi "semne" ale "bunului" an... Bleah.

:puke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

frate....macar aia stiu unde se duc accizele pe care le platesc, au drumuri bune. la noi unde dracu se duc banii? este o intrebare retorica, stiu de fapt unde se duc, in buzunarele hotilor!

totusi, mi se pare nedrept faptul ca acciza la benzina este mai mare decat acciza la motorina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

e mai mare acciza la benzina pentru ca tot transportul din romanica merge pe motorina. Daca ar fi invers, ar sari zdravan toate preturile...si-asa or sa sara.

E doar o parere - ei incearca sa scoata banul tot de la cetateanul care alimenteaza la pompa. Si se (va mai) duce la vot  :P

Oricum, parca cu cit se scumpeste combustibilul, cu atit sint mai multe masini pe strazile noastre... Si cel mai rau - cu o gramada de soferi prosti in ele. Uita-te la orice ploaie banala in Bucuresti, cind 90% circula cu viteza de melc, neverosimil, parca ar fi polei pe jos si ar merge cu dacii, fara abs, esp, etc.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baietii astia care scriu astfel de stiri habar nu au pe ce lume traiesc, ACCIZA s-a majorat cu 14.2% fata de anul trecut iar cuantumul accizei va creste de la 336E/t la 347E/t in 2010. Asta inseamna asa, acciza actuala este de 1257RON la T iar in 2010 o sa fie 347E X 4.25=1475RON de aici rezulta ca ACCIZA la motorina va creste cu 17.3%

DECI asta inseamna ca la un pret la pompa de 3.6 RON/L  1T cu acciza veche costa 4237RON iar cu acciza NOUA va costa 4455RON  TONA, transformand in litri reiese ca 1L motorina va costa 3.785 RON deci o crestere reala de 5.13% .

De aici si pana la 20% este cale lunga.

Este plina presa de retarzi care habar nu au sa faca un simplu calcul, matematica de clasa a 4 a .

Mai mult densitatea motorinei este intr-o continua scadere astfel :

anul 1999  0.860 kg/l adica 1T=1162.79 l

anul 2008  0.825 kg/l adica 1T=1212.12 l

Asta inseamna in limba romana o crestere de 49.33l, adica mai ies niste bani si din "usurarea" motorinei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropos de usurarea motorinei - ce ia in calcul procesorul masinii : masa sau volumul motorinei ?

(ca puterea e data de masa, iar randamentul arderii e dat de volum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare asta, stiu ca injectia este in mg, deci masa si daca densitatea se modifica se duce dracu consumul calculat de computerul de bord.

Bravo tata la asta nu m-am gandit, deci de acolo difera diferentele de consum, 5% modificare este numai din diferenta de densitate dar fiind mai "usoara" motorina arde si mai repede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdane, cum dracu' poti masura masa motorinei ?? (direct)

io cred ca se masoara debitul si presiunea, iar apoi se calculeaza masa...deci se calculeaza volumul motorinei care apoi e inmultit cu densitatea si da masa. daca densitatea din memoria eprom e mai mare decit cea reala rezulta ca , de fapt , masina inghite mai PUTINA motorina decit se asteapta calculatorul, deci rezulta o putere mai mica...

cred , totusi, ca a crescut si cifra cetanica a motorinei, ceea ce compenseaza diferenta de masa...

tu ce crezi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baietii astia care scriu astfel de stiri habar nu au pe ce lume traiesc, ACCIZA s-a majorat cu 14.2% fata de anul trecut iar cuantumul accizei va creste de la 336E/t la 347E/t in 2010. Asta inseamna asa, acciza actuala este de 1257RON la T iar in 2010 o sa fie 347E X 4.25=1475RON de aici rezulta ca ACCIZA la motorina va creste cu 17.3%

DECI asta inseamna ca la un pret la pompa de 3.6 RON/L  1T cu acciza veche costa 4237RON iar cu acciza NOUA va costa 4455RON  TONA, transformand in litri reiese ca 1L motorina va costa 3.785 RON deci o crestere reala de 5.13% .

De aici si pana la 20% este cale lunga.

Este plina presa de retarzi care habar nu au sa faca un simplu calcul, matematica de clasa a 4 a .

100% corect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametrii de injectie (exclusiv injectie de combustibil) functie de care depinde puterea motorului sunt momentul injectiei si durata injectiei. Daca momentul injectiei ramane fix, o cantitate mai mare de motorina injectata inseamna o durata crescuta lucru care "impinge" arderea foarte mult catre momentul evacuarii si respectiv creste foarte mult EGT-ul (Exhaust Gas Temperature). Riscul EGT-ului mare este scurtarea duratei de viata a turbinei datorita stresului termic crescut.

Ca sa se compenseze durata crescuta de injectie, avansul trebuie crescut, adica momentul injectiei trebuie "tras" mai devreme,astfel ca momentul cand arderea s-a produs deja in camera de combustie sa ramana in parametrii safe.

Cresterea avansului are in schimb ca latura negativa cresterea temperaturii de combustie si a presiunii maxime (implicit a zgomotului) dar aduce marirea eficientei combustiei.

Un parametru dificil de inteles ca principiu de calcul este cantitatea de motorina injectata de ECU. Desi se vehiculeaza, si exista si campuri de masura explicit denumite IQ (injected quantity) aceste valori reprezinta traducerea in unitati de masura cunoscute utilizatorului a timpului de injectie (timpul cat camera de inalta presiune din pompa de injectie este inchisa si asigura presiune catre injectoare).

Aceasta curba a cantitatii de injectie, calculata de ECU pe baza mapelor de injectie si a diferitilor parametrii de functionare, poate fi la randul ei "translatata" in sus sau in jos cu cateva mg la ralanti si respectiv pe tot parcursul de functionare.

CB-ul tine cont de debitul tipic injectorului, de timpii de deschidere si frecventa lor. Cum injectoarele au tolerante, nu sunt precise 100% exista o eroare. Indicatorul de motorina / benzina e ceva orientativ.

Trebuie sa mai tinem cont de un aspect, ca orice fluid are densitatea in functie de temperatura, si in plus motorina are obiceiul sa faca spuma, trebuie sa mai tinem cont si de inclinatia masinii. Consumul dat de CB e din ce in ce mai precis cu cat numarul x ori 100 km este mai mare, deoarece eroarea se imparte la numarul x.

  E clara treaba consumului?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca americanii controleaza piata de petrol si au avantaje care le permit sa tina pretul combustibililor sub cel real.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pentru asta mai pun si de un razboi, doua, pe-acolo  :machinegun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@parola

"E clara treaba consumului? "

e atit de clara incit nici CB nu stie precis cit consuma....datorita unor variabile necitite si imprevizibile. (vezi abaterile injectoarelor, temperatura motorinei, etc)

deci e clar : cit consuma , atit consuma !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baietii astia care scriu astfel de stiri habar nu au pe ce lume traiesc, ACCIZA s-a majorat cu 14.2% fata de anul trecut iar cuantumul accizei va creste de la 336E/t la 347E/t in 2010. Asta inseamna asa, acciza actuala este de 1257RON la T iar in 2010 o sa fie 347E X 4.25=1475RON de aici rezulta ca ACCIZA la motorina va creste cu 17.3%

DECI asta inseamna ca la un pret la pompa de 3.6 RON/L  1T cu acciza veche costa 4237RON iar cu acciza NOUA va costa 4455RON  TONA, transformand in litri reiese ca 1L motorina va costa 3.785 RON deci o crestere reala de 5.13% .

De aici si pana la 20% este cale lunga.

Este plina presa de retarzi care habar nu au sa faca un simplu calcul, matematica de clasa a 4 a .

Mai mult densitatea motorinei este intr-o continua scadere astfel :

anul 1999  0.860 kg/l adica 1T=1162.79 l

anul 2008  0.825 kg/l adica 1T=1212.12 l

Asta inseamna in limba romana o crestere de 49.33l, adica mai ies niste bani si din "usurarea" motorinei .

Corect au calculat aiurea. Insa la cum au variat preturile anul asta la carburanti in special benzina nu m-ar mira la anul sa alimentam cu 5 ron litrul de benzina ca deh trebuie sa protejam mediul. Asa cum il protejam si cand platim pungile la magazin. Poate ca si acum vor fi oameni bucurosi la fel cum au fost si cand au aflat ca vor plati pungile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca americanii controleaza piata de petrol si au avantaje care le permit sa tina pretul combustibililor sub cel real.

ai putea fi mai explicit?

vreau sa te informez ca si la americani ajunsese benzina 4.5 $ galonul atunci cand petrolul era 140$ barilul. de ce nu au controlat si arunci pretul si sa-l tina "sub pretul real"

intrebarea mea este mai adanca, as vrea sa stiu si eu de la altii mai destepti ca mine, de ce in america statul poate functiona si fara accizarea combustibililor si la noi in europa nu? dar as vrea niste raspunsuri pe bune, nu de genul "americanii fac razboaie si fura petrolul de la altii". m-am saturat de teorii ale conspiratiei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a uitat cineva la Zeitgeist, Teoria Conspiratiei sau Noua ordine mondiala ? ;D Sunt ceva explicatii p-acolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rich, din pacate de-aia e ieftin petrolul pentru poporul american - daca s-ar scumpi in asemenea hal ca la noi ar fi dezastru la ei acolo... Dominare, Razboaie, Constringeri ale popoarelor "subjugate", etc.

Nu o sa gasesti explicatie bazata pe alta logica: in america trebuie sa curga petrolul ca apa de la robinet, altfel e jale mare. Sau, altfel spus, o gramada de popoare "contribuie" la pretul petrolului ieftin american.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ceva de genul: "Daca ti-as spune ar trebui sa te omor!".

:bgsok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

economia usa e bazata pe consum in proportie de peste 70% (europa aprox 40%)

ei prefera sa ia banii necesari guvernului direct din impozitul pe profit, lasind populatia mai lejer...

d-asta benzina si motorina e mai ieftina la ei. ei au alta idee despre viata. (parerea mea, mai proasta decit europa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ceva de genul: "Daca ti-as spune ar trebui sa te omor!".

:bgsok:

foarte tare frate! ai dracu americanii astia!

benzina costa LA FEL si la noi , numai ca nesimtitii de europeni taxeaza exagerat de mult combustibilul pentru a avea bani sa le dea tuturor japitelor penale ce, in loc sa munceasca, stau si freaca menta in fata televizorului urmarind emisiuni de genul "nora pentru mama". ASTA E ADEVARUL, m-am saturat de fel de fel de teorii.....va mai spun inca odata: cand petrolul a fost 140$ barilul si benzina era undeva la 4.5$ galonul (acum este 2.5$). daca erau atat de tari cum pretindeti voi, pretul benzinei nu crestea peste 1.5$.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai mic este pretul la benzina in venezuela: 0,06 euro/litro (roz95) - pret din 10.2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma apuc de sapat un tunel.

Stie cineva cat este pana in Venezuela?

Cu cate benzi doriti tunelul?

O lopata are careva si sa nu ii trebuiasca aprox. 480 ani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma apuc de sapat un tunel.

Stie cineva cat este pana in Venezuela?

Cu cate benzi doriti tunelul?

O lopata are careva si sa nu ii trebuiasca aprox. 480 ani?

Nu mai bine dam o gaura si tragem un furtun cu hidrofor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now