Sign in to follow this  
Followers 0
Guest maryu

studiu de caz Volvo

18 posts in this topic

Buna,

Sunt noua pe acest forum si asta nu neaparat datorita faptului ca vreau sa impartasesc anumite experiente in ceea ce priveste brandul Volvo.

Am o anumita "sarcina" de indeplinit si anume, despre Volvo in Romania, studiu de caz la marketing.Apelez la cunostintele dumneavoastra, pentru ca multe informarii nu prea gasesc pe internet, gen cote de piata, structura pietei  dupa interesele de marketing etc.Deplasare pe teren as face, dar din pacate din cate stiu(am si consultat site-ul Volvo) nu este reprezentanta in Iasi si nu am acces la aceste date.Daca stiti cumva aceste"mici" detalii v-as fi recunoscatoate daca mi le-ati  impartasi.Sper ca nu am gresit topicul avand in vedere ca se pot pune intrebari direct reprezentatilor Volvo.

Multumesc si o seara frumoasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analiza pieţei intreprinderii

- Cota de piaÅ£ă;

- Structura pieÅ£ei după interesele de marketing (populatia totală, piaÅ£a teoretică, piaÅ£a actuală a produsului, consumatorii si nonconsumatorii produsului, piaÅ£a potenÅ£ială a intreprinderii

Analiza pieţei produsului

- PiaÅ£a produsului de referinÅ£ă

- Caracterizarea pieÅ£ei de referintă din punct de vedere geografic, demografic, social ÅŸi cultural;

- Capacitatea de absorpÅ£ie a pieÅ£ei produsului (volumul mediu al unei cumpărături, frecvenÅ£a medie de cumpărare ÅŸi numărul total de consumatori potenÅ£iali)

Dimensiunile pieţei: capacitatea pieţei şi potentialul pieţei

Volumul pieÅ£ei: gradul de saturaÅ£ie a pieÅ£ei, cota de piaÅ£ă, cota relativă de piaÅ£ă, frecvenÅ£a de cumpărare, rata de cumpărare, unitatea de cumpărare

Aria şi localizarea pieţei

ÃŽntrebari a căror răspuns trebuie să se regăsească în proiect:

1. Cine consumă produsul?

2. Care este numărul total al consumatorilor?

3. Cât anume din produs consumă anual un consumator individual?

4. Cât s-ar putea consuma la nivelul întregii pieÅ£e?

5. Unde se consumă produsul?

6. Cât de des este consumat produsul?

7. Cum este utilizat produsul?

8. Ce alte produse concurează pentru aceeaÅŸi utilizare?

9. Care este evoluÅ£ia probabilă a consumului? A modei? A preÅ£urilor? A veniturilor? A importurilor? A tehnologiei? A mediului politic? A legislaÅ£iei?

Segmentarea populaţiei pe criterii demografice, psihografice şi comportamentale

- Identificarea si descrierea variabilelor specific clienÅ£ilor din interiorul pieÅ£ei de referinÅ£ă;

- Decuparea pieÅ£ei  în segmente omogene

- Alegerea unui anumit segment / segmente  Å£intă pentru a fi penetrate de un anumit gen de produs

- PoziÅ£ionarea în cadrul segmentului Å£intă

Cam asta e structura proiectului.

Daca aveti informatii oricat de mici v-as fi tare recunoscatoare.

Multumesc de raspuns, o sa trec pe la tester sa vad daca ma pot ajuta cu ceva informatii

PS: Toate informatiile trebuie sa fie pe nivel national, ca international am gasit tot ce-mi trebuie, dar nu am ce face cu ele :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

- http://www.apia.ro/ aici gasesti cateva statistici referitoare la toate masinile noi din romania (printre altele si volvo)

- http://www.eit.ro/ aici poti lua legatura cu importatorii marcii volvo in romania

- contacteaza-l eventual pe userul forumului "andy.ro", ca din discutiile care s-au purtat pe aici, am inteles (lucrand la volvo bucuresti) ca are acces la baze de date referitoare la tot ce inseamna volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- http://www.apia.ro/ aici gasesti cateva statistici referitoare la toate masinile noi din romania (printre altele si volvo)

- http://www.eit.ro/ aici poti lua legatura cu importatorii marcii volvo in romania

- contacteaza-l eventual pe userul forumului "andy.ro", ca din discutiile care s-au purtat pe aici, am inteles (lucrand la volvo bucuresti) ca are acces la baze de date referitoare la tot ce inseamna volvo.

Multumesc mult pentru informatii.L-am contactat pe domnul recomandat si o sa astept un eventual raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru tine: cine ti-a dat

... "sarcina" de indeplinit si anume, despre Volvo in Romania...

Nu de alta dar, poate iti completezi profilul si ramai in club!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum adica cine mi-a dat?

: esti studenta si trebuie sa faci un referat, esti angajata la o firma care vrea sa testeze piata, ajuti un prieten...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

: esti studenta si trebuie sa faci un referat, esti angajata la o firma care vrea sa testeze piata, ajuti un prieten...?

aaa credeam ca am scris faptul ca sunt studenta.deci da, imi trebuie la facultate(marketing) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

... daca ne spui si cine sau de ce a/au ales marca Volvo, o sa primesti un punct in plus :read2:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proiectul trebuie sa il fac eu, nu cer in numele nimanui informatii de acest gen.s-a tras la sorti bilete cu diferite branduri, iar mie mi-a cazut Volvo.n-am de ce sa spun ca mi-am ales eu tema neaparat ca simpatizez brandul si in acelasi timp sa va "sensibilizez" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti din Iasi, Dealerul Volvo este Tester-Casa Auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca postezi aici finalul proiectului tau, iti raman vesnic recunoscator. Sunt curios la ce rezultate a asuns acest studiu de marketing.

Ofer ca bonus si o plimbare (sa nu spun experienta) cu un Volvo  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mai ... ce cavaler avem aici  :D

Daca postezi aici finalul proiectului tau, iti raman vesnic recunoscator. Sunt curios la ce rezultate a asuns acest studiu de marketing.

Ofer ca bonus si o plimbare (sa nu spun experienta) cu un Volvo  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun..acum urmeaza partea practica a proiectului meu si anume..sondarea publicului din piata tinta.adica voi, dragii mei  posesori de autoturisme Volvo

Prin urmare va invit sa-mi raspundeti la cateva intrebari si v-as ruga ca raspunsurile sa fie argumentate si de asemenea daca vi se pare ca am omis intrebari fundamentale care ar trebui adresate unui public ca voi, va astept sugestiile.

1. Fiecare dintre noi cauta sa detina o masina cu care sa se mandreasca din punct de vedere nu numai al design-ului dar si din punct de vedere al sigurantei. Credeti ca masinile Volvo se inscriu intr-un astfel de tipar?

              a.  Stiti care este semnul Volvo?

b. Ati remarcat in vreun moment diferenta de siguranta dintre masina Volvo si alta masina?

c. Care credeti ca este elementul definitoriu al masinilor Volvo?

2. Care este automobilul sub marca Volvo pe care il aveti sau pe care l-ati dori?

         a. Ce v-a determinat sa alegeti acest automobil?

b. Care sunt “defecteleâ€/â€calitatile†acestui automobil?

c. Daca ati avea posibilitatea sa schimbati alegerea facuta, ati face-o?

3. Daca ar fi sa caracterizati brandul Volvo avand in vedere toate produsele pe care le fabrica, cum ati face acest lucru?

         a. Care sunt produsele fabricate de Volvo pe care le cunoasteti?

b Cat de bine cunoasteti aceste produse?

c. Cate produse Volvo ati avut, sau aveti?

Intrebari referitoare la strategia de comunicare:

4. Cand ati auzit pentru prima data de automobilele Volvo?

         a. Va rog sa va amintiti anul in care ati aflat de produsele Volvo.

b. In ce context ati aflta de acest brand?

c. Din ce canale ati aflat de Volvo?

d. V-au trezit interesul atunci masinile Volvo?

e. Care a fost primul element care v-a atras atentia atunci?

5. Care credeti ca sunt sursele cele mai optime de informare prin care aflati informatiile necesare cu privire la produsele Volvo si nu numai?

      a.    Cunoasteti site-ul official Volvo?

     b.    Sunteti membru al unui forum de discutii pe tema Volvo?

     c.    Cunoasteti programele de csr in care s-a implicat Volvo?  Care sunt acestea?

     d.    Care considerate ca sunt cela mai potrivite canale media pe care ar trebui sa se promoveze brandul Volvo

6. Ce parere aveti despre showroom-urile Volvo?

             a.          Cum ati fost tratati intr-un showroom Volvo?                           

             b.           Dealer-ul s-a ocupat in totalitate de dumneavoastra?

             c.           Credeti ca daca ati avea 18 ani dealerii s-ar ocupa la fel de dumneavoastra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun..acum urmeaza partea practica a proiectului meu si anume..sondarea publicului din piata tinta.adica voi, dragii mei  posesori de autoturisme Volvo

Prin urmare va invit sa-mi raspundeti la cateva intrebari si v-as ruga ca raspunsurile sa fie argumentate si de asemenea daca vi se pare ca am omis intrebari fundamentale care ar trebui adresate unui public ca voi, va astept sugestiile.

1. Fiecare dintre noi cauta sa detina o masina cu care sa se mandreasca din punct de vedere nu numai al design-ului dar si din punct de vedere al sigurantei. Credeti ca masinile Volvo se inscriu intr-un astfel de tipar?

              a.  Stiti care este semnul Volvo?

b. Ati remarcat in vreun moment diferenta de siguranta dintre masina Volvo si alta masina?

c. Care credeti ca este elementul definitoriu al masinilor Volvo?

2. Care este automobilul sub marca Volvo pe care il aveti sau pe care l-ati dori?

         a. Ce v-a determinat sa alegeti acest automobil?

b. Care sunt “defecteleâ€/â€calitatile†acestui automobil?

c. Daca ati avea posibilitatea sa schimbati alegerea facuta, ati face-o?

3. Daca ar fi sa caracterizati brandul Volvo avand in vedere toate produsele pe care le fabrica, cum ati face acest lucru?

         a. Care sunt produsele fabricate de Volvo pe care le cunoasteti?

b Cat de bine cunoasteti aceste produse?

c. Cate produse Volvo ati avut, sau aveti?

Intrebari referitoare la strategia de comunicare:

4. Cand ati auzit pentru prima data de automobilele Volvo?

         a. Va rog sa va amintiti anul in care ati aflat de produsele Volvo.

b. In ce context ati aflta de acest brand?

c. Din ce canale ati aflat de Volvo?

d. V-au trezit interesul atunci masinile Volvo?

e. Care a fost primul element care v-a atras atentia atunci?

5. Care credeti ca sunt sursele cele mai optime de informare prin care aflati informatiile necesare cu privire la produsele Volvo si nu numai?

      a.    Cunoasteti site-ul official Volvo?

     b.    Sunteti membru al unui forum de discutii pe tema Volvo?

     c.    Cunoasteti programele de csr in care s-a implicat Volvo?  Care sunt acestea?

     d.    Care considerate ca sunt cela mai potrivite canale media pe care ar trebui sa se promoveze brandul Volvo

6. Ce parere aveti despre showroom-urile Volvo?

             a.          Cum ati fost tratati intr-un showroom Volvo?                           

             b.           Dealer-ul s-a ocupat in totalitate de dumneavoastra?

             c.           Credeti ca daca ati avea 18 ani dealerii s-ar ocupa la fel de dumneavoastra?

7. Considerati ca accesoriile de tip Volvo sunt potrivite pentru a promova brandul Volvo?

         Ce accesorii Volvo cunoasteti?

Ce accesorii Volvo detineti?

De unde ati cumparat aceste accesorii?

De unde ati aflat ca Volvo produce si astfel de produse?

8. Cunoasteti strategiile de comunicare folosite pana acum de firma Volvo?

    Ce intelegeti prin strategie de comunicare?

        Cunoasteti firma care a initiat strategia de comunicare?

Ce stiti despre strategia de comunicare folosita?

Ce va asteptati de la o astfel de strategie?

9. Ce parere aveti despre faptul ca Volvo vrea sa promoveze o noua strategie pornind de la proprii angajati?

 Cunoasteti activitatea interioara a organizatiei?

Ce parere aveti despre faptul ca Volvo vrea sa intarasca perceptia angajatilor dar si a clientilor asupra masinilor mici de tip Volvo in detrimentul Volvo trucks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0