daann

Puzzle pentru mecanicii din voi!

17 posts in this topic

Se ia una bucata V40(a mea),si se dau urmatoarele date:

Acu vreo 3 saptamani a inceput sa mearga in 3,cu balbait, cu relantiu pe la 4-500rpm,la acceleratii la fel pornea in 3 iar dupa ce trecea cam de 2500-3000 rpm mergea ok,plus cate un rateu micut la plecatea de pe loc.-Am suspectat aprinderea.Am pus-o pe tester(nu bag mana in foc pt calitatea lui)nu a reiesit nimic.M-am hatarat sa schimb bujii,fise si bobine.Am apucat sa schimb doar bujiile,dupa care masina a avut cam o saptamana in care mergea perfect.A trecut o saptamana si masina a inceput din nou sa dea rateuri la plecarea mai fortata+mers aiurea pana pste 2000 rpm.Intro zi a inceput sa mi se aprinda martorul din bord cu semnul excamarii.M-am gandit sa verific antigelul si surpriza...era gol vasul.Completez(pun din greseala chiar un pic peste max.)si merg cam 100 km prin bucuresti.Sambata trecuta mi-am mutat masina in parcare vreo 10 m si cand m-am uitat in spate am vazut o dara de stropi aruncati afara de pe esapament(cred).Ma uit in vas,nu mai era nici un strop de apa.Completez iar antigelul si las masina asa.Azi verific nivelul...era gol!Pornesc masina dau juma de metru in spate(sa vad sub masina daca e ceva scurs),parchez masina inapoi si ma uit in spate:pe o lungine cam de 2,5-3m era plin de stropi.Verific nivelul la ulei si nu observ sa fie modificat,in schimb este mai lichid(poate sa fie din cauza ca a cam venit timpul sa il schimb?)

Acum:

1.Poate fi garnitura de chiuloasa?

2.Sa fie blocul fisurat?

3.Cele 2 probleme sa nu fie legate intre ele?

4.Daca raspunsul la 3 e da,atunci:-din ce cauza pierd lichidul?Si ce cauzeaza problemele de aprindere?

Cam astea sunt ideile mele.Daca aveti cumva sugesti, sfaturi,pareri,va rog sa le spuneti,pentru ca simt ca imi iau campii!

P.S.Imi cer scuze pentru postul asta asa de lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o idee rapida, garnitura ciupita si-ti baga antigelul intr-un cilindru, blocul fisurat mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta m-am referit si eu in pct.1.Dar poate garnitura ciupita sa dea si problemele de aprindere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi la pompa de apa, ai o gaurica. Verifica daca e ud pe linga acea gaurica. Daca e umed, poti sa schimbi pompa de apa.  Nu cred sa aiba legatura aprinderea cu apa. Mai verifica cu atentie furtune, etansari la bloc, etc. Cel mai bine, pui lichidul la nivel, pornesti si te uiti cu atentie la motor sa vezi pe unde curge. Daca e chiulasa, nu curge pe jos in parcare  ;)

<

La asta m-am referit si eu in pct.1.Dar poate garnitura ciupita sa dea si problemele de aprindere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum sa nu aiba legatura : daca iti baga apa (antigel) in cilindru nu ancransezi bujiile ?

oricum scinteia si arderea au de suferit !

cel putin pina se incalzeste motorul , acesta va merge neregulat. dupa ce s-au incins ,bujiile vor merge bine, daca nu pierzi si compresie.

asta e doar inceputul, orice defectiune la garnitura evolueaza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut cam aceeasi problema - sorbea antig 1/2 l pe zi si-l baga pe evacuare - am schimbat garnitura de chiulasa, care, culmea, era intacta; mecano a dedus ca e fisurata chiulasa, ei bine, dupa ce a schimbat-o antig sta la nivel de 2 luni, deci chiulasa nu are nimic; parerea mea e ca garnit a fost pusa stramb sau nu a fost planata chiulasa; daca ai un mecanic, sa stai langa el cand face reparatia, io sunt patit, am tras doua-trei luni pana am rezolvat cu antigelul, dar am dat de alta belea : pierde cateva picaturi de ulei si nu stiu pe unde, inainte de a schimba garnitura nu pierdea ulei! asa ca vezi pe ce maini iti dai maschina. iti doresc bafta tie si masinii tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi pe ce maini iti dai maschina. iti doresc bafta tie si masinii tale.

Apropo de asta...Aveti vreo recomandare privind "mainile"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are legatura cum sa n-aiba... M-am referit ca in cazul lui, nu cred sa fie probleme cu chiulasa si mai degraba pierde apa pe undeva  ;)

cum sa nu aiba legatura : daca iti baga apa (antigel) in cilindru nu ancransezi bujiile ?

oricum scinteia si arderea au de suferit !

cel putin pina se incalzeste motorul , acesta va merge neregulat. dupa ce s-au incins ,bujiile vor merge bine, daca nu pierzi si compresie.

asta e doar inceputul, orice defectiune la garnitura evolueaza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are legatura cum sa n-aiba... M-am referit ca in cazul lui, nu cred sa fie probleme cu chiulasa si mai degraba pierde apa pe undeva  ;)

Intrebarea ar fi pe unde?Pentru ca in masina nu e nimic ud iar dedesubt nu era nici o urma de apa.Oricum am sa ii umplu din nou vasul cu antigel si am sa pun un carton sub masina poate asa o sa vad mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daan: completeaza lichidul, nu pune busonul la vasul de expansiune, porneste si urmareste cu atentie ce se intimpla in vas. Urmareste sa nu vina bule de aer (este normal ca lichidul sa fie turbionat dar nu cu bule). Daca vine cu bule, inseamna compresie scapata in apa. Apoi, pune busonul la vas si lasa-l sa mearga cateva minute. Ar trebui sa simti ca se intareste furtunul de la radiator (ala gros de sus). Uita-te bine si vezi sa nu ai vreo scurgere pe undeva. Inchide si robinetul la calorifer eventual si mergi fara calorifer. Sa nu fie pe-acolo ceva fisurat. Daca e caloriferul cu probleme, trebuie sa-ti abureasca parbrizul cind pornesti caldura. Ultimul lucru poate fi si chiulasa. Sa verifici: baga in vas o subst de contrast (albastru de metil de regula 200 ml suficient) lasa-l sa mearga pina se incalzeste si pune o cirpa alba - curata la esapament. Roaga-te sa nu se albastreasca cirpa. Daca da, chiulasa sau garnitura duse. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daann : sa nu te duci la un mec numit Daniel ( la care am fost eu - poti citi ce am patit in topicul meu "Am doua probleme, cine ma ajuta" ) recomandat de "bunicu" in  topic "Service-uri recomandate"; Midnight sugereaza service Volvo, asta daca te tine buzunarul; informativ : 2000 roni manopera pt schimbat garnit de chiulasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Am schimbat fise+bujii si de atunci nu mai am probleme cu intreruptul.

Inca persista problema cu lichidul  :'( dar in schimb nu mai arunca pe esapament(cred totusi ca nu era apa,ci benzina nearsa).De asemenea am abservat ca se abureste foarte tare interiorul(dar nu e mocheta uda in interior)Si de asemeanea am mai observat ca imi zmuceste din cand in cand(ca si cum i-as da sprituri)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia una bucata teava si uneste furtunele de caldura care intra in masina. In felul asta faci un by pass la calorifer. Vezi daca mai abureste si daca mai pierde lichid. Daca nu .... ai scapat ieftin, adica numai cu caloriferul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caloriferul are un por, scapa putin pe undeva, pe la vreun o`ring...  geamurile aburite=antigel (vapori) in habitaclu.

Solutia lui Catalin este valabila - pentru a-ti face o parere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai...vezi ca poate scapa pe la mosor  :toothy2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, ca pe ala l-am schimbat anul trecut!Si nu m-a calicit la bani!Am luat de ala strain gata bobinat!Ca mai scoteam 3-400 de lei in minus,dar am zis sa nu fac rabat de la calitate ca nici nu stii cand te lasa mosoru'(daca e de ala prost)si dai cu masina in gard si omori o cioara.Asa,la asta strain stiu sigur ca ma tine 40000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu unu m-as uita pe la radiatoare,pompa de apa,defapt as incerca sa verific traseul apei ;D daca nu cumva scapa pe la astea,abia atunci mi-as gandi ca e dusa garnitura.pompa de apa ai schimbat la ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now