Posted 28 Oct 2009 · Report post salut.am si eu o intreabare la voi.eu nu prea am intrat asa des sa comunic cu voi doar ce am citit ce ati scris pe aici dar acum as avea nevoie de parerile voastre.ati avut careva probleme la turbina? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2009 · Report post Salut!Ca sa te poata ajuta cineva, fii mai explicit. Care sunt simptomele?Pe viitor: un singur subiect pentru aceeasi problema, te rog. Celalat subiect din reparatii, l-am sters.Succes! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2009 · Report post salut.scuze ca am raspuns asa de greu dar momentan sunt plecat din tara.acu doua saptamani am fost cu masina la bucuresti ca am avut niste treaba si pe la buzau mi s-a aprins un bec in bord sa verific motoru si ma da duc la service bine asta in limba germana si apoi am observat ca nu se mai accelara asa tare.am oprit masina am pornit=o apoi si mi-a disparut avertizarea respectiva si mi-am continaut de drum si imi si tragea ca inainte.apoi iar mi s-a aprins avertizarea si nu mai tragea din nou.mai mult de 2000 de turatii nu se ducea.prima oara m=am gandit la turbina ca nu sunt mare expert in masini .in fine inapoi cand am venit de la bucuresti intre bacau si roman mai mult de a 3-a nu mai mergea , mi se accelera f greu.am ajuns cu ea acasa si am fost cu ea la un service mi-am pus-o pe tester si mi-au zis ca e debitmetru de aer si posibil si turbina dar cica turbina face figuri de la debitmetru.am skimbta debitmetru de aer si apoi o zi i-am dat span a mers bine.lunea trecuta am fost la iasi si aproape de iasi iar mi s-a aprins din nou aceeasi avertizare.am vrut sa ma duc cu ea la tester dar vroiai sa ma programeze pe miercuri si nu am mai fost si m-am dus la un service renumit in iasi la SERMECOM.acolo mi-au pus-o pe tester si leam explicat care era problema si mi-au zis ca e turbina.mi-am schimbat turbina la mine in oras si tot nu mi se accelereaza.acum am mai citit pe aici si am vazut ca e posibil din ce am citit pe aici ca e vorba de supapa EGR ce se mai duce la modelele astea.acum nu stiu ce o sa fac ca masina e inca in service la mine in oras dar si aia de acolo is in plop.a ramas sa se ocupe tatal meu de dansa.daca poti sa ma ajuti cu vreo informatie folositoare esti binevenit.mersi mult si astept in rapsuns sau o parere Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Nov 2009 · Report post Am avut exact acceasi problema si era de la un senzor de vacum care m-a costat vreo 450 ron. Nu trebuia sa schimbi turbina si debitmetrul... Bani aruncati aiurea... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2009 · Report post mersi de informatie.o sa iau in considerare ce mi-ai zis si am sa le zic alor mei sa vada ca momentan nu stiu nimik.apropo tu la ce service te duci ?ca vreau sa caut si eu un service bun de volvo dar sa fie oameni seriosi ca m-am saturat sa tot umblu peste tot. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Nov 2009 · Report post mersi de informatie.o sa iau in considerare ce mi-ai zis si am sa le zic alor mei sa vada ca momentan nu stiu nimik.apropo tu la ce service te duci ?ca vreau sa caut si eu un service bun de volvo dar sa fie oameni seriosi ca m-am saturat sa tot umblu peste tot.Eu nu merg la nici un service.Am prieteni Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Nov 2009 · Report post Vezi si acilea http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,5947.0.html Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2009 (edited) · Report post ms de informatii la toti dar deja am scapat de bani.am skimbat si turbina si sonda si debitmetru.nu vreau sa mai zic cat ma ajuns.oricum le tin acolo apropo daca vreodata careva are nevoie de debtimetru si turbina sa ma contacteze.ms Edited 12 Mar 2011 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2009 · Report post Pai de ce le-ai schimbat daca nu erau defecte ? Sunt curios cand o sa apara iar problema ce o sa faci . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2009 · Report post problema e ca le=am comandat deja si le-am eram puse pe masina inainte de afla care era treaba aici pe forum.ca cei de la service mi-au zis prima oara ca e debitmetru apoi terbina si intr-un final tot au zis ca era senzoru ca apoi sa le zic si eu ca am vazut aici pe forum ce era exact.si odata puse nu am mai avut cum sa le returnez inapoi.asta e .dar de acum orice se va mai intampla la masina prima oara voi veni cu intrebari aici si apoi la service.e cel mai sigur asa ca sa nu mai dau bani aiurea.mersi de informatii inca o data Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Nov 2009 · Report post Ce fel de mecanici erau aia? Chiar asa sa faca omu sa schimbe o gramada de piese care defapt nu is defecte, pana ghicesc care e problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2009 · Report post Este si gresala utilizatorului, nu e normal sa mergi la un service si ei sa-ti diagnosticheze masina dupa ureche, cand vezi asa ceva trebuie sa ai niste semne de intrebare, suntem in 2009 si un service trebuie sa aiba obligatoriu un tester. Asadar un Volvo cu OBD trebuie scanat prima data dupa care se trag niste concluzii dupa care se incepe partea mecanica si se schimba diverse repere . Un mecanic bun chiar poate face astea dupa ureche, debitmetrul se testeaza usor, ii scoti mufa si vezi daca masina trage mai bine, turbina se verifica jocul axial, etc etc . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post asa e a fost si greseala mea trebuie sa recunosc dar masina a fost pusa si pe tester sa stii dar asa mi-au zis ca arata le arata si testeru ca era vorba de turbina.deci eu am fost la un service din iasi care e renumit pentru reparat masini straine si mai noi sa zicem si mi-au zis ca e turbina si au vrut sa o schimb la ei.dar eu am in prieten care are service in pascani si am luat turbina de la el ca mi-a facut oferta mai buna ca cei de la service.prostia mea era ca nu am facut-o la cei care mi-au diagnisticat-o ca puteam sa le fac scandal mare ca mi-au skimbat-o degeaba.asa am apelat la prietenu meu si asa am luat mai ieftin.dar pana la urma s-a tot la dansu la service dupa ce m-am uitat pe forum si mecanicii au verificat din nou masina ca a fost sonda.oricum inca o data sfatuiesc pe toti care vor avea probleme sa intre pe forum la orice dificultate.mai multe sanse sunt sa rezolve 50% din problema aici si poate in asa fel si economisesc ceva bani. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post Mie experienta mi-a aratat ca turbinele nu sunt chiar asa proaste precum zice lumea, o turbina se defecteaza foarte greu si in cele mai multe cazuri cand se da vina pe turbina experienta ne arata ca era defecta comanda de la VNT(boost controlerul), sau chiar VNTul sau actuatorul VNTului sau pur si simplu sonda de presiune turbo sau chiar debitmetrul sau intercoolerul, turbina pica cam ultima si de obicei se observa ca are joc in axa si haleste ulei. Eu unul sunt satul de mecanicii de Volvo care se afla in serviceuri non Volvo care lucreaza dupa ureche sau dupa ce au invatat ei de la Audi sau MB . Mie mi-au trebuit 2 ani sa ma obisnuiesc cu Volvo la mecanica, totul este atat de simplu cand vine vorba de mecanica dar cand e vorba sa o diagnostichez mai bine imi bag un bat in fund. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 (edited) · Report post asa este.am o intrebare:axul turbinei trebuie sa joace ca sa fie o problema majora adik sa nu traga turbina?sau poate sa si joace un pic?ca masina mea are 140k de km si verifacate in 3 testere cand am adus-o din germinia.si din cate stiu eu turbina ar trebui sa cada cand faci multi km adik cateva sute de mii.si la testerul de la serviceul respectiv am vorbit cu cei de acolo si le-am zis ca imi vine greu sa cred ca e turbina de vina si la atatia km si au zis ca nu nueparat ca au avut si masini sub 100k de km care le-au skimbat turbina.si de asta nu am facut-o la ei ca m-am gandit ca e tzeapa ca vor sa scoata multi bani de pe turbina pe care avea sa o skimb. Edited 12 Mar 2011 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post De mentionat :Chiar si in Vadis scrie ca un joc foarte mic este absolut normal la turbina deoarece axul ruleaza pe o pelicula de ulei care in momentul cand tu verifici ( deci motor oprit ) nu exista sau e diminuata.Scrie clar ca s-au schimbat turbine in stare perfecta din cauza acestei "prost-interpretari"Personal nu stiu exact cat de mic, cum se simte acel joc, la ce turbo-uri se aplica regula, dar poate a avut cineva experienta cu asa ceva sau stie mai multe. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post 1. cand axul turbinei are joc incepe sa pape ulei motorul si in spate se vede o dara de fum albastra ca de dacie.2. axul turbinei poate avea un joc foarte mic si atunci este ok 3. jocul axial al turbinei nu modifica in nici un fel presiunea pe care o face, deci nu se vede la tester.4. turbina poate cadea prematur daca masina este condusa haotic, adica mergand constant cu 1500-2000rpm se apasa brusc acceleratia si se creeaza spike-uri adica varfuri de presiune care pot rupe axul, sau dupa ce masina a fost alergata cu 3000-4000rpm se opreste motorul in loc sa fie lasat motorul sa mearga la relanti macar 1 minut de asemenea poate pica turbina din cauza unor defecte de fabricatie (lot defect) . 5. de obicei motoarele diesel moderne au o gramada de protectii, motorul intra in mod avarie cand sunt probleme la alimentarea cu motorina sau cu aer, deci orice problema la MAF sau turbina se lasa cu intrare in protectie a motorului iar la modelele cu DPF intra in protectie si la EGR murdar sau DPF infundat. Deci nu se poate diagnostica un diesel modern fara un tester si daca esti bou si cu testerul in mana nu stii ce sa-i faci la masina, fapt dovedit de multitudinea de probleme pe care o au diferiti useri pe acest forum. In acest caz trebuie explicat mecanicilor ca trebuie sa o ia metodic, adica :-alimentare cu motorina (pompa joasa presiune/inalta presiune/rampa injectie/injectoare)-alimentare aer (MAF/furtune post turbo/IC/boost controler/actuator VNT/mecanism VNT/turbina) -evacuare gaze arse(EGR/filtru de particole sau DPF )Problema este ca unele piese nu se diagnosticheaza asa simplu, adica MAF (debitmetru) pai testerul nu-ti da mura in gura, el iti spune o valoare si tu trebuie sa stii daca e bine sau nu, EGRul trebuie sa fie deschis un nr de procente in functie de diferite regime de functionare, adica 70-95% la ralanti si 0% la 4000RPM, acum ce sa zic am vazut masini cu 70% si la 4000rpm si mecanicii ziceau ca "merge bine domnu" Deci concluzia, citeste bine pe forumurile de FORD, Citroen, Pejo ca motorul de 2.0 este facut de grupul PSA, sau pt posesorii de D5 ei pot citi pe forumurile din UK dupa care ii spui mesterului la ce sa se uite PT CA TESTERUL NU INLOCUIESTE CREIERUL MECANICULUI, ei nu-si dau seama de treaba asta dar noi utilizatorii trebuie sa le aducem aminte ce au de facut si cum se face pt ca toti au ramas setati pe DACIA BERLINA . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post "si daca esti bou si cu testerul in mana nu stii ce sa-i faci la masina""merge bine domnu" Ahhaaaahahahahahah. Ce tare esti Scuze, nu m-am putut abtine! Cateodata realitatea bate filmul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post asa este si trebuie sa recunoastem;)) jocul pe care l-am avut este foarte mic abia il simti si multi pe care ii cunosc si au alte marci de masini din ce s-au uitat si ei pe forum au spus ca un mic joc e si normal sa il ai la turbina si nu trebuie neaparat skimbata .deci se adevereste la ce spui:P Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post Pe mine ma omoara chestia asta cu serviceurile de cartier, dau ca prostii mii de euro pe testere Bosch si ei repara numai dacii si cand le aduci un MB sau Volvo vin tacticosi si incep sa se dea peste cap, ca nu gasesc mufa de W210 ba de W211 ca deh astia de la MB au multe mufe domle, si cand le gasesc nu stiu sa foloseasca testerul pt ca nu arata la fel ca la Dacia Logan, "parca a mai aparut un meniu nou, ba nu sunt doua". Te intreaba tacticos da aveti talonu ca imi trebuie datele si le zic ca nu au nevoie de talon ca nu au ce date sa ia de pe el si le zic eu ce e nevoie, "nu domnu, dati talonu" le dau talonu si se aude " aolooo domnu da nu scrie seria motor, da ce motor are asta, da ce de motoare are volvo da e cu S sau cu S2" fiind vorba de B5244S motorul meu de pe V70, deci sunt satul de astia care au un tester in mana si habar nu au sa introduca niste date, nu mai vorbesc sa citeasca niste date . "E praf domne Volvo astea nu mai erori are", citat din folclorul de cartier . ete asa joc nu e bun asta da cu fum si fluiera . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post bogdane mersi de cele zise mai sus si e de luat in considerare pentru toti posesorii si cei de pe forum.si in cazu meu stiu sigur ca masina nu scotea nici un fum albastru si nici ulei nu manca motoru. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post Asta stii ce insemna sper? Ai o turbina de schimb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post Aveti impresia ca cei ce se angajeaza la service-uri sint testati de urmasii lui Otto,Webber ,Wankel si altii?Simpla coincidenta ca dati de un mecanic ,electrician bun care se si pricepe este ca ii place meseria si poate a mai lucrat in particular mult , aprofundeaza ,poate are si vechime. De aceea ne ferim si cautam disperati un service in care sa gasim oameni competenti.Majoritatea "meseriasilor" nu "vad" mai departe de ce spune testerul.Spun din experienta. Parerea mea este ca, mai mult inveti citind pe forumuri ,comparind pareri si abia cind este cazul sa stii unde sa mergi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post is perfect de acord cu tine.nu stiu daca as avea un mecanic de incredere si cunoscator in acelasi timp si sa faca treaba buna i-as lasa tot timpu un bascis ca vreo cativa zeci de roni in plus.dar cam greu bogdane esti interesat de turbina sa inteleg? si apropo in filmuletu care l-ai pus cu turbina e una buna sau una stricata ca jocu pare cam mare fata de turbina pe care am skimbat-o? asta ziceam si eu saphir.bine ca eu am patit-o deja pacat ca nu mi-am dat seama mai devreme.poate econominseam vreo cativa mii de lei:( Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Nov 2009 · Report post In filmulet e una "dusa" sau "pe duca"a scris exact deasupra filmuletuluiete asa joc nu e bun Share this post Link to post Share on other sites