muadDib

M-am apucat si eu de un STAGE 0 la S40 2.0T

90 posts in this topic

Intrucat imi manca ulei pe la turbo si il si scotea pe teava sub forma de fum, de radeau si Midnightcaller si Brava de mine :D, am pornit, intr-un final, operatiunile de revitalizare.

Am inceput cu reconditionarea completa a turbinei. Cei de la turbocenter.ro (BV) mi-au schimbat totul in ea, si a ajuns practic ca noua.

Am curatat toate conductele de ulei, baie data jos, curatat si pe acolo, etc. Si pus un ulei nou, 100% nemtesc, unul recomandat de cineva in care am incredere (se vede in poza)

Am comandat evac. pe 3" si cat. sport, undeva saptamana viitoare vin si ele.

Ajung acum la problemele mele:

1. In una din pozele de mai jos, vedeti testul de compresie. Valorile de acolo sunt:

Cyl1 - 12.6 bar = 182.75 PSI (primul cilindru de langa distributie)

Cyl2 - 11.9 bar = 172.60 PSI

Cyl3 - 11.5 bar = 166.80 PSI

Cyl4 - 11.4 bar = 165.34 PSI

Intrebarea mea este: cum vi se par valorile astea, pentru un B4204T din '99?

Stiu, exista ceva diferenta intre primul si ultimul, insa e momentul pentru desfacerea motorului?

Mentionez ca axele cu came sunt nezgariate, motorul curat, etc.

2. - Cu ce imi recomandati sa curat intercoolerul?

post-386-12877869538115_thumb.jpg

post-386-12877869539466_thumb.jpg

post-386-12877869540488_thumb.jpg

post-386-12877869541522_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot te apuci de o treaba , fa-o pana la capat....adica desfa si motorul.

intercoolerul...ceva degresant,nu ? 

am si eu o curiozitate pe care poate mi-o vei lamuri tu....nu esti primul de pe forumul volvo care vad ca isi pune catalizator sport...nici o problema, e ok, e mai performant ca cel stock...dar nu era mult mai simplu de pus o teava in locul lui ?  sunetul nu creste cu mai mult de 1 db(si oricum mai trece mult pana sa ne opreasca arr-ul pentru zgomotul produs), functionarea motorului nu e afectata daca pui teava, iar dpdv al noxelor la fel, nu cred sa fie mare diferenta(a se citi nu stiu daca e sau nu)

deci.....de ce nu o teava ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sperie un pic sonda Lambda DIN SPATELE catalizatorului. Nu se oftica pe mine? Ca, cu banii de cat sport se pot face multe altele... :D

Cat despre desfacut motorul... Mecanicul a prins viteza si mi-a schimbat uleiul si dupa aceea mi-a facut testul de compresie.

Acum, daca il desfac pierd o sarja de perfectly good and brand new oil.

Plus ca m-ar coafa, daca tot il desfac, niste pistoaje forjate; deci as mai astepta pana cand s-ar strange bugetul necesar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda Lambda nu are nici o problema. Eu nu mai am catalizator de aproape 2 ani si merge perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curba ta de compresie arata ok pentru anii masinii. Eu zic sa stai cuminte daca n-ai probleme cu masina. Compresia este un indicator, mai intersant ar fi sa iei o presiune de ulei. Aia ti-ar spune mult mai multe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys pentru raspunsuri! Oricum, nu ma asteptam sa gasesc 2 sonde Lambda pe masina asta a mea...

It's supposed to be EURO 2 (mai ales ca e din '99) si sa aiba una singura, cea dinainte de catalizator.

In prostia mea, am taraganat reparatia asta ("ajutat" si de probleme + criza economica) si uleiul ce iesea pe teava mi-a distrus probabil catalizatorul...

Dar tot timpul am crezut ca am o singura sonda deci nu e nici o problema sa umblu la cat.

Insa masina asta a mea e o struto-camila. Sunt destule piese pe ea de model 2000, din fabrica. Ceasul de bord, pe la suspensie (de ex. bara antiruliu are 19 mm, nu 17 cum era inainte de 2000), pe la motor, etc.

Despre presiunea de ulei; am ceas de boost si sunt pe vine urmatoarele 2, un afr wideband si unul de oil preassure.

Am uitat sa zic: Cu turbina reparata, imi urca boost-ul la 0.7-0.8 cand normal e 0.5 :D (am iesit azi noapte la o tura mica).

De cand o am am avut senzatia clara ca are mai mult de 160CP (sau 165CP). Cel mai probabil posesorul anterior i-a facut un chiptuning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ziceam sa te duci la mecanic si sa-i iei presiunea de ulei cu manometru. Scoti sonda de ulei, montezi ceasul, pornesti motorul si in diferite regime de turatii notezi presiunile. Presiunea de ulei iti da indicatii precise despre linia motorului: cuzineti, vibrochen care de fapt sint cele mai importante pentru viata lui. Ca mai ai si un ceas la bord, bec sau altceva e bine, dar presiunea luata cu manometrul direct este cea mai sfanta. Daca obtii o presiune cu motorul cald de 2 BAR la relanti si 4 BAR in ture este beton. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am stiut ca are sonda si dupa cat. si eu credeam la fel , ca la masinile mai vechi euro 1,2, e o singura sonda inainte de cat....si de aia ma gandeam ca un cat sport e cam inutil...asa insa, daca poate face figuri o sonda, e ok :)

si a mea parea sa mearga destul peste aia 165 de cai declarati, o fi o "problema" comuna la 2,0t....sa fuga prea tare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Eu cred ca senzatia pe care o aveti, ca ar avea mai multi cai, se datoreaza faptului ca are caroseria mai usoara (decat la S 60 de exemplu) si atunci, fuge mai repede. Daca ati pune un S 40 langa un S 60, cu acelasi numar de cai la start, S 40-ciul ar castiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu e asta...

S40 e la nivelul unui BMW serie 3 E46 323 de 170 Cp sau a unei Alfa 156 2.0 de 155Cp, masini cu care sunt familiarizat.

Nici una nu tragea ca asta. si mai e si boost-ul care e mai sus decat stock. Cel mai probabil e chiptuning.

Revenind la sonde... Astia imi zic ca e Euro2, dar totusi... 2 sonde?

Catalin, cand zic de oil preasure gauge, tocmai la asta ma refer, la un manometru ale caror indicatii le vad permanent in timpul mersului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima sonda e cea importanta, a doua e de diagnoza si pentru corectii pe termen lung, dar daca scoti catalizatorul mai mult ca sigur ca o sa ti se aprinda becul de la sonde. Si ca sa te linistesti, si a mea are 2 sonde, a scos noxe de euro 3, e mai veche ca a ta, dar bineinteles ca rar-ul a zi nu-nu. Cu compresia, incearca sa bagi un pic de ulei (10 ml) in cilindrii 3 si 4 si repeta testul, daca e de la segmenti o sa-ti creasca compresia, daca nu e nici un rezultat inseamna ca e de la o supapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu e asta...

S40 e la nivelul unui BMW serie 3 E46 323 de 170 Cp sau a unei Alfa 156 2.0 de 155Cp, masini cu care sunt familiarizat.

Nici una nu tragea ca asta. si mai e si boost-ul care e mai sus decat stock. Cel mai probabil e chiptuning.

Revenind la sonde... Astia imi zic ca e Euro2, dar totusi... 2 sonde?

Catalin, cand zic de oil preasure gauge, tocmai la asta ma refer, la un manometru ale caror indicatii le vad permanent in timpul mersului.

e lejer peste 323 si peste 320-varianta de 170 de cai. am destule filmulete pentru confirmare, si cu schimb de soferi , sa fim siguri ca masinile sunt de vina :) . cu plecare din mers(30km/h) garantat stai paralel cu 325 de 192 de cai. eu am sta exact langa el pana la 190, cand am pus amandoi frana .

cu alfele nu are nici o taina, bmw cel putin are avantajul tractiunii spate la plecare, dar oricum il ajungi la 80-100, pe cand alfele, audi, etc cu tractiune fata raman mult mai repede in spate. 

se poate sa fie si chip, dar e un motor foarte reusit 2,0t.....de fapt toate motoarele turbo de la volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misto idee ... off topic ..mersi pt schema cu firele care te-am rugat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ECU are o "centura de castitate" de aluminiu. Poti sa vezi daca a fost data jos de pe masina.Daca a fost data, 100% are alt soft in ea.

Pe de alta parte, 2.0T trage demential. Nu atat de violent ca T4, dar parca nu se mai opreste din tras ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

un T4 trage fix, egal , la fel , ca un T4.

n-as vrea sa vad aci chestii ca la bmw.

astea ca parca nu se mai opreste din tras sint prostii , sintem oameni maturi nu posesori de bmw !!!

volvo nu e nici cea mai buna masina si nici nu va fi. e o masina cu proprietari destepti, si-atit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

un T4 trage fix, egal , la fel , ca un T4.

n-as vrea sa vad aci chestii ca la bmw.

astea ca parca nu se mai opreste din tras sint prostii , sintem oameni maturi nu posesori de bmw !!!

volvo nu e nici cea mai buna masina si nici nu va fi. e o masina cu proprietari destepti, si-atit !

diagrame.th.jpg

Daca vezi si graficul de la 2.0T, si vei avea curiozitatea sa conduci un LPT vei intelege de unde vine vorba "nu se mai opreste din tras". Fiindca am avut 2 exemplare de V40 2.0T 165cp si acuma am un S40 T4, si pentru ca este vorba de performante, ma simt indreptatit sa-mi exprim opinia. Chiar daca in unele cazuri si prostul trece de destept cu conditia sa taca, in alte cazuri, cand ai ceva de spus, e bine sa o zici. Deci repet, senzatia intr-un 2.0T este ca "nu se mai opreste din tras" :). Certificat cu poze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat imi manca ulei pe la turbo si il si scotea pe teava sub forma de fum, de radeau si Midnightcaller si Brava de mine :D, am pornit, intr-un final, operatiunile de revitalizare.

Am inceput cu reconditionarea completa a turbinei. Cei de la turbocenter.ro (BV) mi-au schimbat totul in ea, si a ajuns practic ca noua.

Am curatat toate conductele de ulei, baie data jos, curatat si pe acolo, etc. Si pus un ulei nou, 100% nemtesc, unul recomandat de cineva in care am incredere (se vede in poza)

Am comandat evac. pe 3" si cat. sport, undeva saptamana viitoare vin si ele.

Ajung acum la problemele mele:

1. In una din pozele de mai jos, vedeti testul de compresie. Valorile de acolo sunt:

Cyl1 - 12.6 bar = 182.75 PSI (primul cilindru de langa distributie)

Cyl2 - 11.9 bar = 172.60 PSI

Cyl3 - 11.5 bar = 166.80 PSI

Cyl4 - 11.4 bar = 165.34 PSI

Intrebarea mea este: cum vi se par valorile astea, pentru un B4204T din '99?

Stiu, exista ceva diferenta intre primul si ultimul, insa e momentul pentru desfacerea motorului?

Mentionez ca axele cu came sunt nezgariate, motorul curat, etc.

2. - Cu ce imi recomandati sa curat intercoolerul?

Mi se pare ciudat uleiul ala, are doar API SH.  Curent, este SM. deci ar mai fi SJ si SL de atunci incoace. Folosesc Mobil 1 5W50 Rally Formula pe T4 de la 45k km si acuma am 102k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    2.0T  si respectiv T4 au motoare de Renault  sau este valabil doar pt capacitatile mai mici de la Volvo?! In trecut lucrau  cu motorizari de la francezi, de benzina vorbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de 1.8 Gdi de la Mitsubishi, restul motoarelor pe benzina de pe generatia 1 de  S/V40 sunt volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F tare Costine , Bvo !!

Cat despre compresie , este OK !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke, danke :D

Dar aia cu API-urile pe care a zis-o r&d m-a cam pus pe ganduri... AM vorbit cu omul si a zis ca pe API SH a fost conceput motorul asta.. Oare? Sau arunc la canal 300 roni? :D

Ma rog, nu la canal, ci la centrele specializate de colectare. Sau pe gardul casei...  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de ce nu te bagi pe un mobil 5w50 sau valvoline 5w50 ?  ca parca sunt mai potrivite pentru turbo. sau , de ce nu 5w30 :).

eu am mers pe mobil1 5w50 2 schimburi si am fost foarte multumit.....consum sub 1 litru in 10000 km, forta a masinii si pornire perfecta.....nu am avut nici o problema.  si nici valvoline nu cred sa fie rau. si ambele au o groaza de aprobari de la producatori

si oricum , iarna 10w60 chiar nu e recomandat.  eu am 8000 km cu asa ceva in masina, dar acum il dau jos si ii pun 5w40.  cum a dat un pic frigul a inceput sa bata la pornire, pentru ca e gros uleiul.

10w60 oricum cred ca e cam gros pentru 2,0t chiar daca era vara.  mai bine sa consume ceva mai mult ulei , dar sa isi faca ungerea bine zic eu, decat sa fie prea gros si sa nu lubrifieze motorul la rece, sau turbina :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad pe siteul Castrol ca pt acest motor se recomand ulei 5w30 cu specificatie A1/B1 .

BP recomanda 0w30 norma A3/SH .

Iar in vadis zice tot A3 .

Deci pana la urma trebuie A3/SH si in functie de uzura motorului merge un 5w30 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now