muadDib

M-am apucat si eu de un STAGE 0 la S40 2.0T

90 posts in this topic

Aici greÈ™iÈ›i voi ca aÈ›i rămas setaÈ›i pe marketingul vâscozităÈ›ii, motoarele T4 sau 2.0T NU sunt facute sa mearga cu 10W60 ele sunt facute sa mearga cu 0W30 sau 5W30, uleiurile foarte vâscoase nu ofera protectie mai buna decat uleiul recomandat de Volvo ba e chiar invers pt ca un ulei gros intr-un motor cu toleranta mici intre componente chiar face rau si asta se vede pana si la un Ferrari Enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, eu ma iau dupa carte, in care scrie 5w40. Eu n-am bagat 10w60 fiindca nu conduc masina ca la DTM, dar nici 5w30 nu bag, deoarece mai incing rau turbina uneori.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G : dar uzura motoarelor nu se ia in calcul? poate gresesc, insa la un motor cu 150k km, banuiesc eu ca ar trebui un ulei cu treapta superioara de vascozitate, mai ales vara; eu am pus Castrol 5w-40 la S40 T4 al meu, am mers 7000 km, ar trebui schimbat? pe joja arata bine, nu e negru;

crezi/stii ca ar fi rau un 10w 40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dexter te rog sa ma ierti de ce o sa spun dar esti varza, uleiurile SAE W60 sunt pt DTM sau VTM (viteza traseu montan) nu cele SAE30, dupa o etapa de VTM arunci uleiul si refaci motorul, uleiul W60 devine bun cand soliciti motorul iar faptul ca tu uneori alergi masina la 50% din ce poate nu inseamna ca e bun uleiul ala.

Cartea ta este foarte veche trebuie sa urmezi ultimele instructiuni Volvo de asta am tot pus pe forum recomandarile Volvo cu privinta la uleiuri .

@popey  daca motorul a mers numai cu ulei bun uzurile sunt minime, uzura unui motor este data de aditivii din ulei nu de vascozitatea uleiului, multa lume nu înÈ›elege asta, in teorie un ulei vâscos trebuie să aibă nivel ridicat de ZDDP in teorie, practica ne arata insa ca numai uleiurile speciale si cele premium(gama SLX PROFESSIONAL de la CASTROL) au nivel ridicat de ZDDP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia sa te vedem dragule - un sfat demn de urmat pentru rabla mea:

Se da Volvo 850 (155kw) din 1996 toamna - pentru care atasez o captura din manualul original (vechi si amarit). Din nota de-acolo, cica: 15w40 sau 20w40 sint pentru extreme driving condition ...bla bla...Fast Motorway Driving....

Nimic schimbat in interiorul "saracului" motor de 15 ani...

Conditii de...driving personal: In bucuresti cit si in afara, de cite ori am posibilitatea o rup in doua, ca de-aia e T. Turbina inca isi face treaba foarte bine, asa ruginita cum e ea  :D

Pina acum a vazut in primul an: Valvoline 10w/40, apoi Motul Excess 5w/40. Motul-ul il "maninca/arde" mai mult - am observat ca VARA, in trafic de bucuresti (a I-a, a II-a si vine stopul) sau la relanti prelungit scoate putin fum alb (ulei ars) - cu 10w/40 nu am aceasta problema. Nu am observat nici un mers mai rorund/zgomotos/performant/etc. la nici unul dintre ele, in afara de "buba" de mai sus : motorul merge ca uns, tot ce vrei sau iti trece prin cap sa faci cu el in trafic faci, nici o problema. Bineinteles ca daca il voi desface voi gasi citeva probleme minore, insa mai e pina arunci. Baia de ulei sigur o voi scoate si o voi curata + sorbul, in curind.

So, Hit me with your best Oil solution for my flying brick.  :kiss2:

post-495-12877883124438_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2006 (sau pe acolo) Volvo a revizuit uleiurile pt a lui gama de masini, era normal au trecut in alta era, astfel pt motorul tau Volvo recomanda niste norme care acum sunt uitate fiind inlocuite de alte norme, deci pt tine este recomandat CASTROL GTX  10W40  norma ACEA A3/B3 .

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/F63602B7415E97DC802577270056124F/$file/BPXE-85KNTG_0.pdf

Oricum am vazut ca masina ta nu scoate nici un fel de fum la forja si i-ai cam dat ieri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, banuiam ca trebuie sa ramin pe 10w40. La schimbul urmator (eu schimb la 5000-6000 de km intotdeauna) o sa-i pun un gtx de-asta, acum are o prostie de mobil1 super 2000, 10w40, ACEA A3/B3.

:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie citite cu atentie fisele tehnice si interpretate corect, de exemplu uleiul recomandat de mine are Sulfated Ash, wt%(depuneri de funingine)  1% wt pe cand uleiul pe care il folosesti tu are 1.36 %wt tradus in romana inseamna ca uleiul tau face depuneri mai mari .

Uleiul pe care il folosesc eu (OW30 for Volvo Cars) are Sulfated Ash, wt%, sub 0.7 %wt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Matrixx: fumul alb nu e de ulei. Daca papa ulei, fumul este albastrui si miroase a ulei ars. Deci daca-i alb, poate fi abur sau poate fi de la amestecul aer benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama masii, are o nuanta de albastrui - insa ma enerveaza ca-l scoate doar cu ulei 5w40 si cu ulei 10w40 NU... Dupa o ora de mers bara la bara prin traficul bucurestean, ce abur sa mai fie ?...

Hai ca sintem off-topic si poluam topicul. O sa mai vad, momentan il las pe 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa scoata fum, ai lagarele de la turbo uzate si intra ulei pe admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai devreme am sesizat un aspect:

...

si oricum eu merg mereu cu ACul si merg ventilatoarele non stop deci am intre 87C si 95C

...

Mie nu mi se invart non-stop daca merg cu AC... Isi vad in continuare de treaba lor, cand se incalzeste motorul pornesc, cand scade un pic temperatura motorului se opresc, etc. Nici o diferenta intre AC on sau off (clima functioneaza normal).

Ma rog, cel putin unul dintre ele, ca, eu unul nu le-am vazut mergand pe amandoua simultan. Doar unul porneste cand se ridica temperatura apei, cel din dreapta cum te uiti la motor.

Chiar, stie cineva de ce sunt 2 ventilatoare la S/V40? Asa e la toate, sau doar la benzinare?

Porneste unul mai mereu, si al 2-lea e pornit doar la lucru serios? E backup?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din gresala am scris ventilatoarele, eu am doar unul si ala porneste dupa ce pornesc ACul.

La tine si la alte masini care au doua unul este pt AC si merge mai incet si celalalt este pt apa si porneste mai tare, poate la tine nu merge unul din ele si de aia creste asa rau temperatura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, azi le-am vazut pe amandoua pornind.  ::)

M-am grabit cu mesajul de mai sus.

Probabil ca in testele la relanti unul dintre ele nu prea are chef de munca :D

Cat despre temperatura nu imi mai fac probleme, de cand rand mi-a zis (si am gasit si pe net) ca ventilatorul porneste cand coolant-ul ajunge la 105oC. Adica fix la temperatura la care porneste si la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi, la benzinica e altfel, trebuie să fie mai cald ca altfel răceÈ™te ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now