Roberto

Toate cauciucurile s-au distrus ! De ce ?

42 posts in this topic

Mie masina mi-a venit cu Pirelli Scorpion Zero.

Au peste 50.000 km si in afara uzurii normale nu au nimic, nu bat, nu galme, nimic.

Am carat si rulota, deci extra greutate pe mai mult de 20.000 km.

Sa vedem la anul ce luam, ceva exclusiv de sosea.

De iarna am luat Nokian WR, la care dupa achizitie am vazut ca de fapt sunt allseason.

Sunt mai proaste decat Pirelli WinterSport pe care le-am mai avut pe zapada moale sau gheata.

Avantajul mare este la perioadele intermediare, mazga, noroi, umezeala unde sunt peste Pirelli, perioade care sunt mult mai lungi decat cele cu zapada la noi in tara. Problema e la temperatura foarte scazuta -10 grade unde din cauza cauciucului tare nu prea mai are aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut pe masina Continental cand am adus masina din germania si nu-si faceau treaba, dar am dat vina pe faptul ca erau si putin tocite.

Mi-am cumparat un set dunlop sport xx (parca) cu care am facut putin peste 20.000 km si a trebuit sa le schimb (pe fata, ca pe spate le am si acum) dar aderenta, stabilitatea, manevrabilitatea a fost de cel putin 3 ori mai buna decat la cele Continental.

Acum pe fata mi-am luat Michelin pe care am dat 430 ron bucata si nu sunt multumit.

Iar de iarna am Cooper din Anglia (5 mil bucata) si au o aderenta fantastica pe zapada (pe asfalt sunt ok dar se tocesc repede)

Concluzia: Daca vreti calitate nu mai dati 10 mil pe 4 gume ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si masina mea a venit din Germania cu niste cauciucuri Sunny de vara in V ,ffff proaste ,uruiau pe sosea mai rau ca rulmentii,acum am MIchelin PILOt Primacy 600 ron bucata ,iulirx le-a vazut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice esti sigur ca nu ai Nokian WR G2 ?  Este mare diferenta intre WR si WR G2  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto, si in manual  uite ce spune la pag 78:

Flat spots

All tires become warm during use. After cooling, when the vehicle is parked, the tires have a tendency to distort slightly, forming flat spots. These flat spots can cause vibrations similar to the vibrations caused by unbalanced wheels. They do, however, disappear when the tire warms up. The degree to which flat spots form depends on the type of cord used in the tire. Remember that, in cold weather, it takes longer for the tire to warm up and consequently longer for the flat spot to disappear.

Probabil, cauciucurile de iarna au stat multa vreme in caldura si s-au deformat foarte tare.Asta in cazul in care altii au fost probabil multumiti de marca aia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bogdan

In ce sens este diferenta? La Nissan am WR si la Mazda am WR G2. Cu Mazda nu am apucat decat o zapada mica anul asta, cu Nissan vreo doua ierni, dar cand franam parca era sanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu eu:

anvelopele, in general au o durata de viata de aprox 40 000 km, sau un anumit nr de ani, in functie de producator. de ce credeti ca romania s-a umplut de anvelope SH? pentru ca soferul din vest, nu schimba anvelopele neaparat dupa uzura, ci dupa perioada de folosinta. si uite asa ne bucuram noi....

@roberto: e posibil sa fi achizitionat anvelope noi, dar foarte vechi, iesite din garantie,  nu neaparat proaste. materialul si-a pierdut proprietatile, si... praf (am patit si eu, la auto de firma, era sa schimb si rulmenti, si directie, tot)

anvelopele de iarna au alta compozitie, ca sa nu mai vb de profil. compozitia favorizeaza aderenta mai buna sub o anumita temperatura, pe asfalt fata de anvelopele de vara. nu mai discutam de zapada, mazga, toate relele din iarna.

se depoziteaza de regula pe o janta, umflate aprox la 90% din capacitate, si nu in ''picioare'', ci culcate.

daca nu avem janta, se pot depozita culcate, nu in ''picioare''.

din aceasta cauza se deformeaza anvelopa.

temperatura trebuie sa fie constanta(nu ca in ciupercarie), ferite de raze solare si umiditate.

acum, nu cred ca anvelopele de iarna ar trebui depozitate in frigider, sau ... unde?

credeti ca exista vreun dealer de anvelope care isi tine stocul de iarna in camera frigorifica?

sau la ''hotelul de anvelope'' credeti ca au asa ceva??? ???

revin, nu e indicat sa circuli cu anvelope de vara iarna - probleme aderenta, uzura, si nici invers - probleme de uzura ridicata, zgomot mare, etc, dar nu e un motiv sa se deformeze anvelopa.

oricum discutia e lunga

scuze pentru postul poate prea lung :77:

Share this post


Link to post
Share on other sites

complet fals !

cauciucurile proaste asa sint ele si nimic mai mult !

cu cit sint mai ieftine cu atit sint mai proaste ! deci faceti-va socotelile !

Nu inteleg de ce spui ca afirmatia mea este complet falsa. Nu faci decat sa intaresti ce am spus eu... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnilor cauciucuri bune de iarna(dupa spusele unora cele mai bune) =NOKIAN.sunt ceva mai scumpe dar merita toti banii.nu prea mai ai nevoie de lanturi in situatii speciale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pedala

cred ca nu pe tine am vrut sa te citez, scuze...

la topic : cauciucurile bune si foarte bune se duc repede pentru ca contin mai mult cauciuc natural care da mai multa aderenta si plaja de temperatura, insa e moale. asta e: dai bani mai multi sa se duca mai repede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am facut  mai multe probe pe frig : slalom , frinare si accelerare.

la temperaturi ale aerului sub 10 grd, pe asfalt bun, uscat cauciucurile de iarna dau rezultate un pic mai bune.

de xexmplu : vara cu cauciucuri de vara merg in slalom pina la 60-62 km/h maxim.

iarna cu cauciucuri de vara , maxim 45

iarna cu cauciucuri de iarna, maxim 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat asta vara cauciucuri Coopper ZXR, de vara, si nici nu au fost scumpe. Si am observat ca sunt cu mult mai bune decat cele Dunlop, de vara-iarna, pe care le-am uzat extrem de repede. Coopper am inteles ca ar fi japoneze, si au fost la aproape juma de pret fata de Bridgestone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat asta vara cauciucuri Coopper ZXR, de vara, si nici nu au fost scumpe. Si am observat ca sunt cu mult mai bune decat cele Dunlop, de vara-iarna, pe care le-am uzat extrem de repede. Coopper am inteles ca ar fi japoneze, si au fost la aproape juma de pret fata de Bridgestone.

tocmai ce ziceam : daca sint mai bune se duc mai repede.

cum ai ajuns la concluzia ca Cooper ZXR sint mai bune ca dunlop ?

ai facut vre-un test de frina, acceleratie laterala, ceva ? sau pretul a contat ?

daca le mai ai, fa un test comparativ pe 2 km si mai vorbim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebe sa stiti ce vreti de la masina :

- ce stil de condus am ? (am nevoie de frine si acceleratii violente, iau curbe la viteze mari )

- ce e mai important pentru mine ? (zgomot mic, sa nu simt cind ia gropi, rezistenta in timp)

- ce fel de masina am ? (de duminica, de plimbare, de naveta, sportiva, etc)

- de citi bani dispun ?

in functie de raspunsurile la aceste intrebari veti gasi cel mai bun cauciuc pentru voi. ceea ce nu inseamna ca acel cauciuc e cel mai bun si pentru altii.

ps. de ce sa-ti iei cauciucuri de 300km/h cind tu ai motor de 1.6 ???

de ce sa-ti iei ultra grip cind tu nu mergi pe zapada sau gheata ?

si ar fi o groaza de exemple in care cumperi cauciucuri mult peste ce ai nevoie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan&Popicu

Am din pacate WR simplu, pe dimensiune mea, 17", nu exista varianta G2, la Audi am luat WR G2, 18", pe care scrie pentru Zapada si Noroi.

Tin mai bine pe zapada decat ale mele, singurul inconvenient este cel al zgomotului pe asfalt, mai mare.

Cred ca o sa le uzez pe astea (deja le-am pus) in primavara pana in vara si apoi iau 2 seturi noi, unele de vara de sosea si unele de iarna.

Din pacate struto-camilele niciodata nu vor fi bune pentru nici una dintre utilizari iarna sau vara.

Problema a fost cu vanzatorul cauciucurilor, sunt de iarna, nici o problema, iar dupa ce le-am platit/primit/pus pe masina am descoperit magaria. Din pacate era prea tarziu.

O sa caut ceva de la Pirelli cu care am avut numai experiente foarte bune, iarna sau vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai ce ziceam : daca sint mai bune se duc mai repede.

cum ai ajuns la concluzia ca Cooper ZXR sint mai bune ca dunlop ?

ai facut vre-un test de frina, acceleratie laterala, ceva ? sau pretul a contat ?

daca le mai ai, fa un test comparativ pe 2 km si mai vorbim...

Am observat dupa ce am facut un drum lung. Cand am cumparata masina, avea Dunlop noi (am avut si garantia la ele). In acelasi an am facut un drum la mare, in concediu, si cand am ajuns acasa, pe cauciucuri se observa uzura (erau roase putin). La un an si jumatate, in iarna, erau deja patina de cat erau de roase. Nici la frana nu am observat sa tina prea bine, fata de cum observ ca tine la Cooper.

Coopper le-am luat tot inainte de a pleca la mare, si pana acum nu am observat inca uzura, ba chiar se mai observa inca porii. Iar la frana parca are o aderenta mai buna. Astept sa ajung si cu ele la un an si juma sa vad diferenta de uzura.

Cand am luat Cooper, eram presat mai mult de timp decat de bani. Pentru ca aveam nevoie sa plec la drum lung si nu am putut astepta sa vina o pereche masurile mele (195/55 R15), am luat ce aveau pe stoc. Comparatia cu Bridgestone-ul a fost pt ca astea ma gandeam sa le iau (caci incercasem un set SH de urgenta pt vreo 2 luni), dar dura prea mult pana sa mi le aduca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am DUNLOP SP 30 -ALL SEASON . Au 3 ani si nu ma pot plinge de calitate , le-am folosit atit pe asfalt uscat cit si noroi , zapada si tot felul de suprafete .Nu s-au uzat foarte mult in 3 ani , poate si pentru faptul ca nu am facut decit 30000 cu masina dar am compensat distanta scurta cu condus mai sportiv si cu plecari mai fortate de la semafor si fum in nasul unor posesori de LOGAN cu priviri impertinente care te privesc parca ar fi urcati intr-un tractor ( posesorii de seria 400 stiu ce diferenta de inaltime e intre cele doua modele ) .  O aderenta superioara am observat mai ales iarna cind am fost la pescuit  :D si am fost nevoit sa abordez un teren inghetat la ora matinala la care am ajuns la DUNARE si o suprafata compusa din apa , zapada , noroi si bucati de gheata dupa ce a iesit soarele . Si ca sa ma laud putin : cind am fost la revizie in august mecanicul a zis ca nu a vazut anvelope uzate mai uniform nici la modele mai noi ( nu cred ca a avut intentia sa fie ironic mai ales ca primul lucru pe care l-a facut dupa ce a urcat masina pe elevator a fost sa se asigure ca dimensiunile sunt cele specificate in actele masinii si apoi a inceput sa le mingiie de am zis ca e vreun obsedat  :D ) . Pentru mine DUNLOP e number 1 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now