alecxica

Probleme panou ceasuri bord

80 posts in this topic

Problema consta in aceea ca display-ul computerului de bord functioneaza doar cand are el chef. Am observat totusi ca pot sa-l pacalesc sa afiseze cand, dupa 10-15 min de mers cu masina fac o pauza de 5 min. Cand pun din nou contactul am si display la computerul de bord. Aceasta metoda nu functioneaza totusi decat in 80% din cazuri, existand si posibilitatea ca display-ul sa se activeze, insa scrisul sa se miste permanent, sa fie instabil sau sa se aprinda toate ledurile care formeaza cifrele si literele acestuia.

Cei de la reprezentanta Volvo au incercat o rescriere de soft pe care bineinteles ca am platit-o, dar care nu a mers (la altcineva cu o problema asemanatoare mersese), iar apoi mi-au spus ca singura solutie ar fi comandarea in Suedia a unui nou panou de bord la un pret de aprox. 6000 ron.

ASTEPT CU MARE INTERES SUGESTII

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa dau o explicatie de electronist si nu de mecanic auto sau de electrician.

Din ceea ce povestesti inteleg ca doar partea de afisare functioneaza haotic si computerul de bord continua sa-si indeplinesca functiile corect.

Panou de bord schimba aia la 6000 sau computerul cu totul?

Mi se pare aberant pretul daca e vorba doar de afisaj.

Dar la reprezentanta Volvo orice e posibil.

Acuma din punct de vedere electronic, cand afisajul este stins si mai ales cand afiseaza scrisul haotic sau toate segmentele aprinse simultan, eu ma gandesc la frecventa de lucru a multiplexorului care piloteaza afisorul. Adica un circuit integrat care pe baza unui micut cristal de quartz( ca la ceasurile de mana electronice) lucreaza pe o anumita frecventa si aprinde in ordine segmentele.

E foarte probabil ca acest cristal de qurtz sa fie cauza belelelor. Ori are o lipitura imperfecta pe picioruse , ori este pur si simplu nevoie sa fie schimbat.

O alta posibilitate ar fi sa fie vinovat circuitul integrat(caz mai nefericit pentru ca e posibil sa nu fie usor de gasit sau chiar imposibil)

Ar trebui sa apelezi la un electronist pntru a verifica teoria, dar ar fi bine ca acesta sa fie asistat in demontarea bordului de catre cineva cu experienta in aceasta procedura.

Poate te ajuta midnight caller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Alexcica, te ajut cu mare placere, doar ca la S60 n-am demontat niciodata bordul din pacate. Poate fi si un contact imperfect al mufei care duce spre display (eu am patit chestia asta dupa ce am demontat prima data bordul, si mi se tot resetau toate la zero), sau poate fi o piesa care se incalzeste sau care are o lipitura "rece", cum spune Daniel.

    Orice-ar fi insa, nu imi pot da cu parerea pana nu vad, iar chestia asta o pot face cel devreme saptamana viitoare din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La datul bordului va ajut eu cu niste sfaturi. Eu l-am dat jos pe al meu ca sa-l curat acu vreo 5 luni.

Este un ornament in jurul bordului prins cu niste cleme, pur si simplu bagi mana intre bord si ornament si tragi de el (insa cu simt ca e posibil sa se rupa). Am uitat inainte de a da jos ornamentul trebuie data jos masca de la volan ( are 3 suruburi  in partea inferioara, sunt usor de reperat). Dupa ce ai dat jos ornamentul din jurul bordului te uiti si ai sa vezi suruburile cu care este prins, le desfaci si il tragi afara, desfaci mufa de legatura (sa nu te sperii cand o sa vezi ca sunt doar vreo 6 fire, si alea subtiri). Asta e tot, e chiar simplu.

Ca un sfat: daca tot ai bordul in mana da-i jos plasticul din fata ceasurilor su curata-l cu apa si sapun, ai sa ramai surprins ca de afumat poate fi si ce frumos iti va arata bordul dupa aia.

Cauta un electronist bun si meticulos (bordul asta e o adevarata increngatura de integrate). S-ar putea ca toata prblema sa fie un contact imperfect.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da electroelef, ai inteles corect, computerul de bord continua sa functioneze, doar display-ul sau fiind defect. Si da, pretul de 6000 ron e pt tot ansamblul bord (adica panoul cu ceasuri), si aceasta ar fi singura solutie, nefiind posibila doar inlocuirea display-ului pt ca nu se gasesc piese sau componente (kit-uri de reparatie).

De asemeni, solutia unui panou de bord sh cade, in principiu, pt ca, din cele spuse de reprezentanta Volvo, la unele serii de S60, am impresia intre 2001 - 2003, panoul de bord ar fi personalizat pe masina si in acest caz unul de pe alta masina nu ar functiona.

Cu demontatul panoului de bord nu e o problema, am facut-o deja si merge f. simplu, in modul aratat de kaducu.

Si daca tot am ajuns sa vorbim si despre demontatul panoului bord, in cazul in care se mai apuca cineva, tb. stiut ca este interzis sa pui contactul in timpul cat acesta este deconectat, in caz contrar, airbag-urile frontale intrand in avarie (SRS-AIRBAG SERVICE REQUIRED pe display-ul computerului de bord), lucru care nu poate fi remediat, din cate stiu, decat printr-o vizita la Volvo pt anularea erorii din computer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca e usor de desfacut primul lucru pe care te sfatuiesc sa-l faci este sa verifici lipiturile picioruselor cristalului quartz. Poti da de asemenea cu spray de contact pe conectorii care despart afisorul de restul electronicii(daca exista asemenea conectori) Nu cunosc schema bordului deci fac doar presupuneri. Oricum problema vine din instabilitatea frecventei oscilatorului de multiplexare al afisorului. GOOD LUCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudata treaba asta cu bordul personalizat. Sincer sa fiu n-am mai auzit asa ceva!

E adevarat ca masina e totalmente morta daca e dat bordul jos dar vin cu o intrebare daca e bordul personalizat si se strica iremediabil atunci ce trebuie facut??, inlocuita masina?, e de-a dreptul strigator la cer si nu-i cred pe suedezi atat de idioti. Mai degraba tind sa cred ca cei de la volvo din romania sunt de fapt niste habarnisti ordinari cu pipota umflata care emit ipoteze, unele dintre ele la limita logicii si bunului simt, de aia , eu unul pentru chestii de finete o sa ma duc peste granita sa mi le rezolv. Acolo stiu ca pot sa ma duc linistit sa-mi beau cafeaua in timp ce masina mea e la reparat fara sa fiu nevoit sa-i stau in ceafa domnului mecanic pentru ca nu cumva dumnealui sa-mi mai bage niste alte defecte surpriza pe gat, ca deh, daca ai volvo in acceptiunea lor inseamna ca esti bun de mulss ca vaca lu' Pacala.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

As dori sa imi dau si eu cu parerea,daca imi este permis,in legatura cu aceasta asa zisa personalizare a DIM-ului.Cand este schimbat DIM-ul odata cu el se incarca si un soft ( ca si softurile pentru diverse limbi straine) si ma gandesc ca in sistemul lor fiecare masina este "personalizata".De aici si identificarea masinilor cu km manipulat.Parerea mea este sa inlocuiesti DIM-ul daca ai posibilitatea...daca nu atunci incearca ce iti recomanda baietii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare extrem de ciudat sa schimbi un bord intreg pentru o asa banalitate. In Romania nu avem specialisti. La reprezentante nu sunt buni decat sa te "jupoaie". Pretul se face in functie de marca si model, nu in functie de valoarea efectiva a piesei. Mie mi s-a intamplat sa mi se faca preturi de 3-5 ori mai mari decat valoarea lor reala. Daca nu te pricepi putin... te fura pe fata. Trebuie sa ne ajutam intre noi, altfel... ajungem la sapa de lemn. Iti recomand sa mergi la un electronist bun, care sa verifice circuitul urmarind schema electrica. Cu putina pricepere... inlaturi problema inlocuind o piesa... nu schimbi un bord intreg. Daca ti se strica un injector... cei de la reprezentanta iti inlocuiesc motorul? Hai sa ne unim fratilor! Sa nu-i mai lasam sa-si bata joc de noi. Paiii... :) Cred ca Volvo Suedia ar trebui sa inspecteze mai atent activitatea reprezentantelor din Romania. Eu am avut noroc sa nu am probleme la masina. Micile reparatii le fac la un service unde stau langa ei sa vad ce fac. Piesele de schimb mi le aduc la preturi foarte bune. Apelez la prietenii din distributie. Nu am apelat inca la reprezentanta din Brasov dar sunt rezervat... vazand ceea ce li se intampla celorlalti confrati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am făcut mare lucru cu display-ul până acum. Singurul lucru a fost sa urmăresc toatel lipiturile picioruÅŸelor displ. ÅŸi să găsesc la un tranzistor de pe lângă o mică fisură, unde am refăcut lipitura. CoincidenÅ£ă sau nu, atunci când am montat totul la loc, displ. a mers, însă doar pt puÅ£in tmp.

Ce ÅŸtiu cu siguranÅ£ă acum este că funcÅ£ionarea lui este direct condiÅ£ionată de temperatura, astfel că pe toată perioada verii nu am mai avut nici un display. Abia în week-end-ul asta fiind plecat spre nordul Å£ării, sâmbătă dimineaÅ£ă la pornirea punerea contactului s-a aprins ÅŸi displ., dar nu a rezistat prea mult, pt că mergeam pe un drum de Å£ară. Deci funcÅ£ionarea lui sau mai exact rămânerea lui îm stare de funcÅ£ionare este condiÅ£ionată ÅŸi de ÅŸocuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai drum prin zona Cluj si ai timp hai sa ne uitam la el impreuna.

O alta idee: daca ai un prieten care e un bun reparator de telefoane mobile ti-l recomand sa-l lasi sa se uite la bord. Astia au scule si sunt obisnuiti cu electronica miniaturizata. De exemplu o instalatie de lipit cu aer cald ar putea da rezultate la lipituri imperfecte greu de depistat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca suedezii au dat chix cu bordurile de la S60 cel putin. Mie de destul de mult timp imi fac figuri becul de la faza lunga si centura de siguranta. Am desfacut bordul si nu era numic in neregula. Asta e >:(

Ce pot sa spun e ca de cand am Volvo inclusiv politia s-a legat de mine ca nu schimb faza cand trebuie  ;D ;D ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut inca probleme cu electronica s60-ului. Poate am fost eu mai norocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am unele probleme cu becul din bord care indică faza lungă care, de două ori până acum s-a stins in timp ce faza lungă mergea ÅŸi nu a mai pornit decât odată cu oprirea motorului ÅŸi punerea din nou a contactului

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel si la mine . Centura de siguranta si faza lunga din cand in cand face probleme ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o problema, putem spune generala la S60. Centura de siguranta si faza lunga.... Problema nu consta in contacte la bord. La frana de mana e un contact sub maneta care face doar masa cu masina si pozitia initiala e ON, Cand ridici frana de mana pierde masa "-" si deschide un contact. Din pacate nu se poate rezolva desfacand bordul dat fiind faptul ca nu acolo e problema.... Ci la rutarea circuitelor inainte de ECU. Computerul de pe S60 functioneaza ca un calculator legat in "clustere", citind date de la senzorii in sens "circular". Adica citeste senzorul lumina, senzorul de centura....toti senzorii...dupa care iar o ia de la inceput......"un ciclu". Daca nu citeste nimic de la centura sare la citirea urmatoare...si asa mai departe. Singurul sistem care e citit in timp real e gyroscopul, wheel rotation si ABS-ul ca sa poate decide ce face daca pierzi controlul masinii. Asta e citit in timp real, restul nu....

  Din cate imi dau eu seama contactul imperfect e in fata la rutarea electrica (undeava in partea de sus a filtrului de aer spre habitaclu si sub el ) dar e greu de desfacut acolo ca sa pun spray de contact. Daca o sa am timp intr-o zi o sa ma apuc de ea.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o problema asemanatoare... Volvo S60 2003. Il am de un an totul perfetct pana acum 2 zile. Am pornit din fata blocului, am mers 10 minute dupa care in timp ce conduceam s-a aprins becul de la frana de mana, becul de la abs, computerul mi-a afisat Bremsausfall bitte anhalten. Dupa aparitia mesajului, la cam 15-20 de secunde tot bordul se opreste. Se stinge lumina de la ceasuri, afisajele din bord si deasemenea cad si ceasurile in pozitie 0 (ca si cum masina ar fi oprita). Ce e interesant e urmatorul aspect. Daca iau contactul si il pun inapoi nu se intampla nimic. Daca il las 5-10 min totul isi revine la normal, dupa care se repeta toata povestea.

Am sunat la Volvo si mi-au spus povestea cu bordul care ar trebui schimbat si care ar costa cam 2000 de euro, precum si chestia ca de la o alta masina sunt sanse mici sa nu se potriveasca bordul. Daca cineva are vreo idee ce pot face? Daca stiti un electronist f bun prin Cluj v-as fi recunoscator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Bordul la S60 este iterconectat cu ECM, ABS, SRS, etc..... In bord ajunge doar o mufa cu 6 fire. Placa (PCB-ul) este o unitate de sine statatoare, in sensul ca prelucreaza la nivel de procesor pe placa informatiile primite. Daca scoti mufa la bord nu mai poti folosi numai radioul masinii...in rest nimic, nici usile nu se mai blocheaza. Daca circuitul de procesare date ar fi defect, nu ai mai putea folosi masina deloc. Raman doar doua variante:

1) Circuitul de alimentare martori bord (si aici ma refer la alimentarea becurilor si acelor) are contact imperfect, drept pentru care un electronist bun il rezolva (mai ales ca piesele sunt Made in Taiwan).

2) Iti cade alimentarea pe "Bord", caz in care verifici siguranta daca sta bine in slot (panoul de langa usa sofer). Da-i cu spray W40 acolo si dupa aia pui sigurantele la loc.

In nici una din variante nu cred ca e necesara schimbarea bordului. Dar la service nu se incurca cu "maruntisuri". Mie mi-au cerut sa-mi schimb broasca de usa (care costa 350E) pentru un contact imperfect in mufa de pe stalpul usii. Deci concluziile le tragi si singur...despre service-urile noastre minunate.

  In orice caz, nu te speria prea tare ca se poate repara, asa cum am zis.... Un singur adevar insa au zis....ca "bordul e personalizat"...De fapt adevarul este ca sunt module in (+/-) la fiecare masini pe care procesorul de pe bord le citeste altfel la fiecare model.....

  Sfatul meu: "Capul sus si cauta un electronist bun ca ti-l rezolva. Cauta unul care facea pe vremuri receivere de satelit ca astia is buni"

Share this post


Link to post
Share on other sites

in DIM sunt trei straturi de circuite, problele pot aparea in circuitele interiooare cele care nu se vad. trebuie lucrat cu mare grija. exista posibilitatea sa incerci sa repari un circuit si sa intrerupi un altul din interior. meseriasul trebuie sa aiba "scule" .bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu vreo saptamana am avut si eu problema de care zicea alecxica in primul mesaj. Problema e la integratul care comanda afisajul pe display (exact aceleasi simptome le-am avut si eu fiind precedate de malfunctiuni ale becului de faza lunga, centurii de siguranta si martorului lipsa centura). Se pare ca e o intraga cascada de defecte care incepe cu becurile sus amintite, display si in final se termina cu lipsa functionarii intregului bord. In cazul fericit (al meu cel putin) s-au putut reface lipiturile si totul a mers struna, sper sa si tina. M-a costat 150 RON.

Ca in orice defect mai exista si posibilitatea de a ceda procesorul si atunci trebuie cumparat bordul sau, din cate mi-a zis electronistul se poate comanda chip-ul si reprograma.

Oricum pentru cei interesati in Ungaria la Szeged un bord de S60 costa in jur de 700 eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce este DIM-ul ?

Display and Information Module (parca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Problema e la integratul care comanda afisajul pe display ...  In cazul fericit (al meu cel putin) s-au putut reface lipiturile si totul a mers struna, sper sa si tina".

VorbeÅŸti despre lipiturile picioruÅŸelor acestui integrat ?

Eu pe astea le-am refăcut ÅŸi, coincidenÅ£ă sau nu, a mers după aia, dar doar 2 min.

Oricum, pe frig când toate celelalte se strică (se deschide portbagajul, o ia ceasul din bord razna), display-ul maÅŸinii mele funcÅ£ionează foarte bine, dar doar vreo jumătate de ora maxim, până se încălzeÅŸte bine în maÅŸină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now