Sanyboy

Schimb ulei V40 1.9 DI

27 posts in this topic

Buna.

Cativa km si ajung la 231000 => a sosit timpul sa mi fac schimbul de ulei. (prima mea masina, primul meu schimb de ulei :P).

In prezent am in el ulei Havoline 5W40 de cand am luat-o nu a scazut nivelul de ulei, deci m-am gandit sa cumpar tot Havoline 5 W40 ala nou Shield protect.

As avea si eu niste intrebari, daca ma puteti ajuta:

- cati litri de ulei imi trebuie

- din cate am auzit tre sa schimb si filtru de motorina si filtru de aer

- pot sa fac si eu schimbul de ulei sau trebuie sa ma duc la mecanic cu ea

- daca ati facut curand schimbul de ulei cat v-a costat.

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am cu a mea vreo 500.000 km si nu papa ulei,il mai pierde pe ici pe colo,dar sunt multumit.Parca in ea intra vreo 4.5 litri,daca gresesc colegii sa ma corecteze,oricum de unde cumperi ulei trebuie sa iti zica exact cat trebuie sa cumperi.Daca esti multumit de ulei pe care l-ai folosit de ce sa il schimbi?Eu unu asa fac schimb tot,odata cu uleiul.mai putin distribuntia ;D.Poti sa il schimbi si tu ca nu e mare branza,numai sa sti ;). Pe mine parca m-a costat vrea 200 de lei.oricum si eu tra sa il fac  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti traiasca!

Nici mie nu mi scapa doar ca a am o eticheta lipita pe motor ca la 231000 trebuie sa schimb uleiul, si oricum m-am uitat la niveulu uleiului si pe "batu" ala era ulei destul de negru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as scapa asa ieftin 200 ron as fi fericit.

Dar uleiul care l-am vazut e 202 ron 5 litri, si + nush cat mai costa filtrele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! La motorul pe care il ai tu iti terbuiesc 5.4 litri de ulei. Filtrele te costa cam 150 lei in total (dak alegi filtre mai bune)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat eu uleiul,filtrul de benzina,filtrul de aer, filtrul de polen,filtrul de ulei originale volvo.... 600 lei cu tot cu manopera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioi. 600  :wow:. No nu-i bai  :smile:. Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inafara de ulei de motor, filtru motorina si filtru de aer mai e ceva de schimbat?

Ce tip de filtru recomandati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inafara de ulei de motor, filtru motorina si filtru de aer mai e ceva de schimbat?

Filtrul de ulei ...sa nu uiti de el  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu te-as sfatui ca macar pentru prima data sa mergi la un mecanic/cineva care stie ce face.

Te uiti foarte atent la fiecare operatiune, evaluezi, si daca crezi ca te poti descurca si tu, atunci nu e nici o problema sa iti faci singur mai departe. Eu unul am avut surpriza ca o data sa nu pot desface efectiv filtrul de ulei cu mana. Si dupa ce m-am lovit de vreo 2 ori, am bagat vreo 5 tigari si vreo 2 incantatii, intre timp s-a racit si motorul  ;) , si m-am dus la un "nenic", care stiam eu ca are bratu puternic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a intamplat 1 data ca nici mecanicul sa nu poata desface filtrul de ulei cu toata forta lui si cu cheie pt filtru , si a recurs la clasica rezolvare a infipt o surublenita teapana dintr-o parte in alta ....sisa vezi ce docil a fost filtrul  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D asta e tare cu filtru de ulei.

Am cautat pe net filtre si imi da doa tipuri de filtre:

- filtru de aer (50-70 ron)

- filtru de polen (130-150 ron).

Acum eu nu stiu de imi trebuie si mie filtru de habitaclu (de polen), nu am manualu masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu poti sa cumperi ....si daca nu ai ...iti faci pomana si mi-l dai mie ..... da sa sti ca fara un redbull nu il primesc  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D buna treaba.

Vad azi de are sau nu, am gasit ceva fisa technica si cica e sub torpedou, filtrul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fi atent ca filtrul de ulei poate fi de doua feluri: cel clasic de tabla sau cartus. nici eu nu am stiut pana nu am vazut in service, cum zicea cineva mai sus ar fi bine sa mergi prima data la cineva care stie asta pana sa apuci sa infigi surubelnita :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesel e 100% insurubabil, metalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit subiectul cu uleiuri pentru motor si nimeni nu vb de uleiul HAVOLINE. De ce?

Eu momentan de ala am in el Havoline 5W40 si de consumat nu se consuma din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca pana si DACIA a rupt contractul cu TEXACO-HAVOLINE, cred ca nu era de o calitate stralucitoare... E drept ca e ieftin, dar... eu prefer Castrol sau Mobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca si pret is apropriate.

Fiind la primul schimb ma conformez cu voi ce aveti experienta si am sa pun castrol la urma peste 10 000 (sau cat e indicat) o sa am si eu o parere.

Apropo, am fost ieri la un magazin ci am intrebat de filtru de polen si de aer (MANN) si zicea tipul ca nu se merita sa cumperi fitre scumpe pt. ca peste cateva saptamani se umple de praf si se colmateaza.

Acum de schimbat trebuie sa schimb pentru ca atunci cand pornesc incalzirea se simte parca, ca aerul e cu praf. Si de dezaburire... cand e vreme ploioasa nu reuseste sa dezabureasca parbrizul, sistemul AC functioneaza pun pe 18- baga rece, pun 26+ baga cald treptele de turatie functioneaza, dar probabil ca filtru sau orificiile alea unde intra aerul si bate spre geam este colmatat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat si "primul schimb"  :yahoo: , desigur cu ajutorul lui tata.

Uleiul nu e greu de golit si nici filtru de ulei de schimbat.

Singura sa zicem "problema" ar fi la schimbarea filtrului de motorina, care este chiar sub cutia cu sigurante, langa filtru de aer, deci accesul e cam dificil cu tot ca am demontat cutia cu sigurante si capacul filtrului de aer.

Filtrul de aer si cel de polen sunt din nou simplu de schimbat.

Ulei am folosit Mobile 1 5W40.

Filtrele sunt Mann, toate. Iar filtrul de polen este cu carbon activ.

Am folosit si un spray de curatat instalatia de AC. Sincer nu e cea mai buna solutie. 

Total operatia a costat 430 Ron.

Asta desigur fara plata manoperei, ca aia a fost din partea "casei.  :occasion14:

O seara placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari dragule! Tine-o tot asa si in curind iti deschizi service volvo! Avem si noi nevoie!

Unii dintre colegii nostrii au obiceiul ca in momentul in care desfac masina sa faca poze pe etape si sa le puna in sectiunea"DIY", impreuna cu explicatiile necesare. Nu se stie cine mai poate avea nevoie de ajutor. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms, ms.

Sa deschid service nu am in planurile de viitor, eventual pt. tata ca e automecanica doar ca masini mari.

De altfel facand inveti lucruri si eu is deschis sa invat lucruri noi.

In legatura cu pozele, m-am gandit sa fac la schimbatul filtrului de polen si cand am pulverizat sprayul respectiv. Dar nu am facut deoarece nu avea instructiuni clare pe spray si nu am vrut sa induc in eroare pe nimeni cu "metoda mea".

Am sa incerc sa fac data viitoare, dar sper sa nu am nevoie in curand de reparatii :D.

O seara placuta.

P.S. nu uitati sa va curatati ghetele ca vine mosu !!! :santa: HoHoHoooo!

Sa ne aduca drumuri bune si calatorii placute cu masinutele noastre!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. poti sa-mi spui si mie exact unde se gaseste filtrul acela ce polen ca eu mam tot uitat si le-am gasit pe toate  si le-am schimbat mai putin acela ca nu lam gasit. multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now