Posted 28 Jun 2007 · Report post Salut,A venit si prima problema - s-a ars un bec...o palarie de bani...asta e, l-am schimbat...sanatate taika, atat ia fost sortit sa mearga.Ce nu sunt eu lamurit, este ca am fost sfatuit sa nu mai las farurile aprinse, adica sa nu pornesc motorul cu farurile deschise deoarece ar putea altera viatza linishtita a xenoanelor mele. Eu shtiu ca descarcarea electrica produsa intre electrozii xenonului porneshte de undeva de pe la 23.000V pana se stabilizeaza lumina lor; deci o eventuala suprasarcina la pornire ar chinui maxim bateria...Atunci este posibil sa arzi un far cu xenon pornind repetat masina cu farurile deja deschise ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2007 · Report post Nu prea stiu exact ce e prin becul acela, dar fiind cu descarcari in gaz si neavand filament, ar trebui sa se arda mult mai greu decat un bec clasic cu halogen.Prin lasarea farurilor "aprinse", cel mult tu cand pui contactul, ele se aprind, apoi cand pornesti motorul, se sting si se aprind din nou, generand un "soc" in gaz pentru ca ele nu sunt incalzite.Ca analogie nu pot face decat o asemanare cu faptul ca unui motor nu ii face bine sa-l duci pana la 5000rpm, apoi sa-l lasi sa "cada" pana la 3000, si sa-l iei iar pana la 5000 cu pedala la fund, si tot asa, cum fac cei de la ITP ca sa scoata cat mai multe noxe.Poate n-are nicio legatura un fenomen cu celalalt, dar clar concluzia e aceeasi, nu face bine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2007 · Report post Multumesc pentru raspuns, dar in continuare eu nu sunt lamurit despre acest "soc" despre care pomenesti tu. Actionarea comutatorului din bord pentru lumini de 2 ori consecutiv in interval de 2 sec sa zicem, difera cumva de fenomenul contact+pornire? Adika...care "SOC", ca doar nu porneshti un generator electric trifazat industrial ....? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2007 · Report post E acelasi lucru, fie ca pui comutatorul Faza scurta-OFF-Faza scurta din nou in interval de 2 sec. sau pui contactul (se aprinde faza scurta), dai la automat (se stinge), si porneste motorul (se aprinde din nou). Nu stiu daca ii face rau, dar nici bine nu stiu daca ii face becului. Incearca sa faci asta la un "neon", unde descarcarea are loc intr-un amestec de argon-vapori de mercur sau xenon-vapori de mercur, si vezi daca ii face bine. Becurile HID (Xenon) sunt pe acelasi principiu, doar ca presiunea din incinta este ridicata, nu scazuta ca la tuburile clasice, sau "neoane", cum le spunem popular. Share this post Link to post Share on other sites