tetupb@gmail.com

Turuit la motor

14 posts in this topic

Salutare,

Am urmatoarea problema: se aude un turuit ca si cum ai trage cu mitraliera in momentul in care merge motorul, o intrerupere a mersului rotund normal al motorului. Cateodata sunetul e continuu si se aude ca un motor diesel. Cercetand de unde vine sunetul am descoperit ca e de la o piesa montata deasupra chiuloasei. In momentul in care trag mufa din acea piesa motorul merge frumos. Intrebarea mea e cum se numeste piesa si ce rol are ea ca sa stiu ce piesa trebuie sa cumpar.Atasez si cateva poze ca sa fie mai clar. Ce riscuri sunt daca imi pica de tot acea piesa?

post-1714-12877870774031_thumb.jpg

post-1714-12877870774876_thumb.jpg

post-1714-12877870775743_thumb.jpg

post-1714-12877870776805_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

la tine defectul este la sistemul  din capatul axei cu came (rola actionata de cureaua de distributie) care este un avans electronic actionat de o pompa electrica prin care trece ulei. vorbeste cu alex din bucuresti unde poti comanda respectiva piesa. atentie la uleiul folosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosesc Mobil 3000 full synthetic 5w 40. Dar piesa in sine cum se numeste? Si care e rostul ei? Cand trag mufa din ea pare ca merge  f  bine si fara ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am descoperit cum se numeste - "Variator de admisie". L-am gasit in vadis ca solenoid inlet iar in poza se vede ca scrie pe piesa intake (admisie). Acum ramane sa citesc ce stie sa faca aceasta piesa si sa plang cand voi auzi pretul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai vin cu o precizare. Acest zgomot a aparut dupa ce am schimbat distributia. E posibil sa nu fie lucrarea realizata bine si defapt variatorul de distributie sa nu aiba nimic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai vin cu o precizare. Acest zgomot a aparut dupa ce am schimbat distributia. E posibil sa nu fie lucrarea realizata bine si defapt variatorul de distributie sa nu aiba nimic?

Eu personal banuiesc ca da din cate zici, adica macar spera sa fie asa  :D poate scapi mai ieftin, daca nu ai afectat deja ceva componente.

Daca facea asa exact dupa ce ai schimbat distributia nu ar fi trebuit sa o lasi asa ! e logic ca ceva nu e bine daca facea zgomote pe care inainte nu le facea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai toate sansele sa fi pus cureaua aiurea :(  daca a aparut odata cu schmbul distributiei.  un dinte e suficient ca sa nu mai mearga corespunzator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum din ce am mai citit pe forrum vad ca toti zic ca mai pot merge linistit cu problema asta atata timp cat nu mi se opreste la semafor, insa dilema mea e daca a fost doar o coincidenta cu schimbarea distributiei sau e intr-adevar ceva in neregula cu distributia. Daca e de la distributie banuiesc ca risc sa mai stric si altceva. Prin urmare seniorii Matrixx, Badila, Mihai_S40 si altii ce sfaturi imi dati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Imi place ca intrebi pe Matrixxx, care are 850 si pe badila, care are 460 si niciunul n-are nici S/V40, si nici variator pe masina :) M-ai sunat azi si ti-am spus cum sta problema, esti cel putin a 10-a persoana care are variatorul defect si tot nu crezi :)

    Pinionul este cel care-ti scoate acel "crrr-clac", sau "clac-hrrrrr" ritmic la relanti, nicidecum pistonul pe care l-ai desfacut. Ala e doar o supapa on-off, care directioneaza uleiul in pinion astfel incat sa decaleze momentul admisie cu pana la 30-40 de grade inainte sau inapoi.

    Eu l-am schimbat, si avea in continuare un "rontait", dar constant. Nu se schimba nici consumul, nici mersul masinii dupa inlocuirea lui, singurul rost pe care-l are este la pornirea la rece, si la frana de motor or la relanti, cand intr-adevar scade UN PIC consumul (cu pana la 10-20% din consumul normal de relanti).

    Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight i-am intrebat pe ei pentru ca am vazut ca si tu le ceri parerea cand ai vreo dilema.

Nu e vorba ca nu te-am crezut insa in 5 minute cat ti-am explicat eu ce are masina si la cat de agitat eram e foarte posibil ca tu sa nu fi inteles exact problema. Si cand ma gandesc cat costa exact ca un om bolnav care nu crede ca are ceva grav mai intreb in stanga si-n dreapta. De asemenea am intrebat pe forum pentru ca nu am inteles mare lucru din ce mi-ai spus tu la telefon, mi-a ramas intiparit doar pretul si pana  luni cand vorbeam cu tine vroiam sa inteleg mai bine ce imi trebuie. In concluzie te rog spune-mi ce trebuie defapt schimbat? Atat supapa cat si variatorul sau doar variatorul? Marea problema e ca o sa plec de sarbatori pana in Maramures si ar insemna ca banii de concediu sa ii dau pe piesele astea. pe de alta parte nu vreau sa plec spre Maramures si sa imi moara masina pe acolo.

Oricum merci de raspuns si sper ca imi intelegi disperarea si imi poti accepta nepriceperea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alex, eu l-am trimis la tine.  de mentionat ca eu am schimbat variatorul acum doi  ani, piesa achizitionata le la alex. de atunci totul ok.

inca ceva- daca  distributia nu este pusa la punct, cum mentiona un coleg mai sus, nu cred ca ai un mers constant si uniform al motorului fie la relanti fie in mers. nu mai discutam de pornirea la rece/cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ...acum am vazut si eu despre ce vb in post-ul asta ...nu stiu in ce fel sa escaladez raspunsurile asa ca incerc sa dau cateva raspunsuri clar ...sper sa nu te ametesc ..

1. Daca a inceput sa "rontaie" exact dupa ce a fost facuta distributia , pare ceva necurat ....de ce ? pai faza cu caderea variatorului vine sa zicem , din cate stiu eu , din mersul cu nivelul jos la ulei ..( daca te-ai uitat pe forum sau stii , intre maxim si minim pe joja sunt 1.9 litri .. ) si din mers subturat ... variatorul fiind undeva sus nu prea are parte de ulei si deci rontza rontza .... eu unul zic sa vezi cum a fost facuta distributia , cu zice si costic , nu trebuie sa mai fie un mers normal al motorului .....daca esti sigur pe distributie , clar atunci variatorul este ...probabil si Alex ti-a confirmat treaba asta ...

2. daca stai rau cu banu , nu-i problem eu am mers ceva mii de km cu ea asa , nu e prea bine dar trebuie facuta ....incerci sa stai cu uleiul sus pe joja aproape de maxim si mers mai in "span" , nu schimbi si tu la ture putin , cred ca e de ajuns sa schimbi peste 2500rpm

3. daca ai banutu , trebuie sa cumperi variator care nu e prea ieftin( vezi Alex ) si sa te duci la un meseriash care stie sa blocheze distributia , ori cu scula speciala care e precizata si in vadis ori cu altceva care sa poata bloca axele intre ele , daca ai pierdut un dinte sau mai mult , o pui rau de tot .....

4. Mecanicu' meu , de exemplu , nu mi-a schimbat variatoru' fara sa imi faca distributia , impus ...acu nu stiu daca mecanicu' care ti-a facut distributia vrea sau nu asta , ramane de vazut .. plus eu mai vad ceva , daca ti-a facut distributia si a stiut cum sa regleze acel intinzator manual , totul e ok , daca nu e posibil sa fi strans distributia prea tare sau prea putin si sa vibreze cureaua ....imi dau cu parerea , eu am refacut reglajul intinzatorului ca era prea zgomotoasa dupa ce am facut cateva mii de km ...si atunci nu am avut bani de pompa de apa , putea si fi si de la ea , acu nu mai stiu , poate m-am obisnuit ....

5. ar fi bine sa inregistrezi cu un telefon ceva , cum zgomoteste , cu capota deschisa la relanti si te lamuresc imediat daca ala e zgomotu' variatorului ...

Mai vb , acu sunt prea obosit sa mai citesc toate reply-urile din forum , dar am inteles esenta , sper sa iti fie de ajutor ce iti scriu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de raspunsuri. Se pare ca e problema des intalnita la tipul asta de motor. M-a lamurit Midnight. O sa inregistrez totusi si sunetul ca sa fie aici pe forum pentru altii care vor aceeasi problema. Oricum de cand mi s-a confirmat care e problema am bagat piciorul in acceleratie si am mers mai tot timpul peste 3000 de ture indiferent de treapta de viteza. La viteza mare am schimbat chiar peste 4000. Rezultatul a fost ca dupa un asemenea mers nu se mai aude la fel rontaitul acela decat rareori. Acum e mai mult ceva continuu mai silentios. Am reverificat si distributia, e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now