darius7

motorul de volvo s60 d5 este renault?

43 posts in this topic

            No comment!Motor B5202S de pe 850 care asa cum zice cineva mai devreme este baza motoarelor pe benzina montate laS 60& S80 B52XX.Ce sa fac si eu eram curios sa vad ce se afla in spatele volantei ???si "ete" peste ce am dat :D .Si ma scuzati daca am fost off topic :-X

si, normal : ai dedus ca e motor renault, nu?

hai, fii sincer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

                  Si l-ai tatuat ???Ca fara el nici nu porneste :D

Ba porneste si merge ....  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa mi-au zis multi ca ete motorul de renault,exact acelasi model e pe renault master,e adevarat?

Arhitectura lui este de Vw,ce este in el este volvo,precis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arhitectura lui nu poate fii de VW pt ca nu au nimic in comun cele 2 motoare,

    AUDI TDI R5                      Volvo D5

  injectie VP                        injectie CR

  bloc motor fonta                bloc motor aluminiu

  o axa cu came                  doua axe cu came

  10 valve                          20 valve

  EGR comandat vacumatic    EGR comandat electronic cu motor electric + racire pe apa

Nici macar nu seamana cele doua motoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca semnul ala de romb care-ti apare acolo, in poza aia e un defect de...fabricatie  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Inseamna ca 2 din 3 care se gasesc la mine in curte sunt cu defect ???Si tocmai ala cu pistonul spart era bun  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marea majoritate a motoarelor care au echipat Volvo in anii 70-80-90, precum si urmasii lor, au fost dezvoltate de "PRV Societe Franco-Suedois de Moteurs, a company owned by Volvo jointly with Peugeot and Renault".

La inceput, prin anii '70 a mai fost si Alfa in joint-venture-ul asta si inca o companie care imi scapa.

...Si eu care va spuneam ca nu sunt motoare de Renault pe Volvo, doar eventual facute de Renault, nu m-ati crezut.  ::)

Cum altfel se explica ca pe Volvo aveau puteri mai mari? :)

Alte informatii gasiti cu search (inclusiv pe Wikipedia): (Volvo) red block, white block, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

un motor , atunci cind se proiecteaza, incearca, dezvolta, etc, nu se face "in casa".

nimeni nu are atitea facilitati, toti apeleaza in diferite momente ale dezvoltarii motorului la diferite firme specializate.

asta e valabil pina si la motoarele de formula 1 si pentru toti marii producatori, americani,japonezi sau europeni.

un motor este facut de volvo daca volvo a marcat banu' !

si , ca orice companie care face un motor, volvo a vindut altor companii diferite stadii de dezvoltare ale acestui motor.

(asta din motive financiare).

deci nu conteaza ce e stantat pe blocul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu asa:

In primul rand motoarele D5 si T5 sunt motoare 100% Volvo, facute "la ei acasa". Pentru T5, Ford a obtinut aprobarea celor de la Volvo ca motoarele sa fie montate si pe Focus ST si RS asa cum a mai zis cineva, pentru motivul ca puterea lor se poate mari usor si sunt motoare robuste. Motoarele actuale pe benzina provin de la Ford, Mazda, dar si de la Volvo (adica benzina 1.6, 1.8 si 2.0 de la Mazda, diesel 1.6 si 2.0 -109 respectiv 136 CP de a Ford facute in colaborare cu PSA-motoare de asemenea bune, iar restul sunt motoare proiectate in totalitate de Volvo-ah, cu exceptia lui V8 benzina, proiectat de Yamaha, pentru faptul ca a fost mai ieftin ca Volvo sa cumpere motorul deja proictat decat sa-l conceapa de la 0 - din cauza asta mereu mi-a placut cand Volvo a fost a celor de la Ford, entru ca a fost oarecum "independenta" ;D-caz opus vezi SAAB si Opel). In schimb TOATE motoarele care nu sunt un produs 100% Volvo sunt modificate in Suedia. Ca sa ma fac mai bine inteles, in esenta e vorba de aceleasi motoare, numai ca sunt usor modificate. Din cauza asta pe niciun motor nu vei gasi inscriptia Ford, ci Volvo.

Versiunea anterioara a lui S/V40 stiu ca a fost facuta de Volvo (atentie, nu si de Renault) in colaborare cu Mitsubishi. Motiv pentru care inclusiv motorizarile provin din ambele parti.

Restul modelelor din anii '90 au avut si motoare Renault. Dieselul de 2.4 140 CP stiu ca a fost cumparat de (DOAR) Volvo in '96 de la Audi. Din cauza asta motorul acela este numai pe Volvo.

Ma insel cu ceva?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lau

"Eu stiu asa:

In primul rand motoarele D5 si T5 sunt motoare 100% Volvo, facute "la ei acasa"."

d5-ul a fost verificat si setat cu ajutorul laboratoarelor ford.

volvo nu are standuri pentru verificare motoare !(la acest nivel) - apeleaza la altii !

deci este 100% volvo (pentru ca volvo a platit),insa nu asa cum zici tu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V8-ul desi a fost fabricat de catre Yamaha a fost "desenat" si dezvoltat de Volvo. pentru ca ei au vrut un motor ff compact, care sa poata fi montat transversal si sa aiba un ff bun amplasament si directie in caz de impact.

E atat de compact incat pana si alternatorul si electromotorul sunt una cu carcasa motorului.

Volvo l-au desenta ( designed ) si dezvoltat, iar apoi au dat comanda la Yamaha sa il fabrice, probabil pentru ca a infiinta inca o linie de productie pentru V8-ul asta in fabrica de motoare suedeza nu merita din punct de vedere financiar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V8-ul desi a fost fabricat de catre Yamaha a fost "desenat" si dezvoltat de Volvo. pentru ca ei au vrut un motor ff compact, care sa poata fi montat transversal si sa aiba un ff bun amplasament si directie in caz de impact.

E atat de compact incat pana si alternatorul si electromotorul sunt una cu carcasa motorului.

Volvo l-au desenta ( designed ) si dezvoltat, iar apoi au dat comanda la Yamaha sa il fabrice, probabil pentru ca a infiinta inca o linie de productie pentru V8-ul asta in fabrica de motoare suedeza nu merita din punct de vedere financiar.

un motor compact se face asa pentru distributia maselor - vezi tendinta sub-viratorie - nu pentru protectie la impact ! se face compact si se aseaza transversal sa duci centrul de greutate mai in mijlocul masinii, si in v pentru a cobori centrul de greutate.

pentru asta (protectie la impact) exista alte chestii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

un centru de greutate mai jos = mai usoara masina

(pentru ca sasiul nu mai este supus unor momente de torsiune asa mari, deci nu necesita ranforsari asa de grele)

deci mai manevrabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Volvo astia face lucruri bune" dar de loc nu s-au "preceput si ei la marcheting" sa sparga targurile......

Cred ca stau prost la partea de vanzari pentru ca nu pot sa imi explic de ce nu reusesc sa isi vanda marfa......

Mie nu mi se par masini proaste chiar deloc si nici preturile nu sunt chiar criminale..... sunt mari e adevarat dar......

Am auzit preturi la renault de mi-au picat plombele. (deviz pentru reparat conector faruri la panoul de sigurante..... 800 de roni s-au lipit firele direct pe placa ca la romani......)

te rog sa ma crezi ca asta ma mira si pe mine. cum dracu, o companie care a facut seria 200, o masina exceptionala ce s-a fabricat aproape 20 de ani sa fie in asa o situatie. dupa mine, motorul D5 este o capodopera tehnologica. nu am auzit nici un diesel sa toarca mai frumos decat un D5. sincer, mai bine dadeau partea de marketing altora care se pricepeau mai bine, desi vad ca cei de la ford nu prea au iesit sifonati din criza asta! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

un motor compact se face asa pentru distributia maselor - vezi tendinta sub-viratorie - nu pentru protectie la impact ! se face compact si se aseaza transversal sa duci centrul de greutate mai in mijlocul masinii, si in v pentru a cobori centrul de greutate.

pentru asta (protectie la impact) exista alte chestii...

Principalul lor scop era comportamentul motorul in caz de impact, am sa caut interviul oferit de catre un oficial Volvo si il pun aici.

Da, evident ca si pentru distributia maselor dar stim bine ca Volvo inseamna intai siguranta si mai apoi sportivitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pt siguranta au compactat toate motoarele indiferent de capacitate sau nr de cilindri.

Pai ma uitam la un 2.5D de la BMW, o fii el in 6 cilindri dar e ditamai huiduma de motor, mult mai mare decat D5ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now