Sign in to follow this  
Followers 0
33wes

S80 motor 2.0T...

11 posts in this topic

Va rog, poate stiti mai multe despre acest motor B520T5. De ce va intreb, pentru ca am probleme cu motorul masinii mele, S80 2.0T din 2000.

Cei de la service imi spun ca ies mai ieftin daca imi iau alt motor decat sa il fac pe al meu. Piesele, ceea ce inseamna semicuzineti de biela si palier, arbore rectificat, pistoane, segmenti, biele, bolturi, garnitura cilindri, semering-uri si ceea ce o mai fi + manopera inseamna peste 2000 de euro.... si nu am siguranta ca ar iesi bine.

Am inceput sa-mi caut acest motor, la peste 50 de dezmembrari din tara si nu l-am gasit, pe e-bay am gasit doar 2 (cam scumpe, 1890e si 2450e), la care mai adaug si transport si montaj), in Suedia, pe un site bun (LAGA), din sute de motoare doar doua am gasit de pe V70, nu stiu daca mi se potrivesc.....

Intrebarea mea: Daca stie cineva ceva despre acest motor B5204t5 (cum s-au echipat masinile cu acest motor)[attach=#][attachimg=#][attachimg=#], poate l-as gasi mai usor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cati km are motorul de trebuie sa-i faci reparatie de-asta capitala? Mecanicii mai debiteaza si tampenii, daca are presiune la ulei, compresie si nu mananca excesiv ulei... A mai fost pus pe V70, XC70 si S60 din 2001 incolo. Decat sa te apuci sa faci motor de volvo in romania, mai bine iei unul de la dezmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut 2 motoare de 850 la "Botu calului"  ;D si culmea merg .. deci se poate face si in romania . Dar am mai fii o problema ... eu nu sunt mecanic si nici n am facut vre o scoala de genu , doar hobby , deci pasiunea poate face ceva bun  ;D

Acum sa ti zic preturile pt piesele la motorul tau :

Preturi OEM : Cuzineti biela : 180 de lei , Cuzineti palier 300 lei , segmenti 350 lei x 5 , semeringuri garnituri etc 400 lei , vilbrochen 5400 lei  ;D , pistoane muuult . Dar vilbrochenul merge cam de la orice Volvo in 5 cilindrii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e sa repari motoru' din pasiune, chiar daca nu te pricepi si alta e sa te duci la macelari. Daca stii vreun service care lucreaza curat si nu aplica cunostintele dobandite la motorul de 1396 de pe dacie la orice motor care le pica in mana, te duci la el, daca nu mai bine in spatele blocului sau de la dezmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul are 183000 km. Totul a inceput de la un service ce mi-a facut inlocuire de faruri, spoiler, capota, radiator clima. l-am dus cu motorul pornit si cand sa-l iau nu mai pornea sub nici o forma. Dupa interventia unui electrician, m-am dus si mi-am luat masina, avea fluctuatii puternice la motor dar care au disparut dupa cateva minute. Cica o sonda de temperatura (ulei sau apa) ar fi fost problema, nustiu exact. La un drum intins, pe la 3500 rotatii s-a auzit un sunet ca si cum ar fi plesnit un furtun... si totodata a scazut puterea motorului, plus un tacanit, ca si de tacheti. La tester m-au pus sa tot alerg cu ea si tot ii citeau si stergeau erorile (de vreo 3 ori), fara sa-mi spuna ca ar avea ceva. Mi-am dat seama ca habar n-aveau de ceva, in schimb imi explicau cat e de schimbat o biela la ei...1000 de euro.... Mi-am luat masina, am dus-o acasa, i-am scos turbina si i-am refacut bucsele la un strung; au iesit destul de bine, parerea mea, le-am montat, am testat turbina la presiune, ungere, etc. Am montat turbina, nici o schimbare. Am demontat capacul axelor cu came. Arata cam rau situatia...cele doua canale de ungere (aprox.5mm diametru int) erau blocate pe capat cu reziduri de ulei ars (partea dinspre cutia de viteze, in dreptul primului piston). Am demontat baia de ulei: semicuzineti de biela la pistonul dinspre cutie, incalecati, unul intr-altul. Celelalte perechi de semicuzineti aratau destul de bine, sa zicem doar un joc subtil (0.05mm), aproape insesizabil. Am schimbat cele cinci perechi de semicuzineti biela, inlocuit filtru ulei, ulei, curatat complet baia de ulei si capacul axelor cu came. Problema este ca cine mi-a montat distributia, mi-a montat-o prost (babeste), asta in urma unui test pe GUTTMAN (ardere incompleta cilidrul 1 si 5, etc, senzor motor si senzor ax cu came...nealiniat), si asa s-a dus motorul meu, zornaiala in motor, scoate fum, miros de ulei ars. sfatul celor de la service: alt motor ca ies mai ieftin....

Totodata am si un sfat pentru cei care au astfel de motoare, mare atentie la capacul axelor cu came! canalele de ungere, 2 - paralele (canal format prin lipirea capacului axelor cu came cu chiulasa)  sunt de doar 5mm in diametru avand si cateva bucle de-a lungul traseului. Axele cu came sunt tensionate de cureaua de distributie, nu incercati sa-l demontati fara a sti sa puneti distributia sau sa dati semne pe curea, axe, fulie, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pssst ... distributia se pune foarte usor  ;D Eu chiar azi trebuie sa o dau jos ca sa schimb garnitura de la capacul de la culbutori ca pierde ff putin ulei pe acolo . Ai un semn pe pompa de ulei si 4 pe axele cu came si anume 2 in fata pe fulii si 2 in spate . Asa ca cine ti a pus tie distributia a fost un tampit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este sa repari motorul pe care il ai pe masina.Eu am avut probleme cu motorul si am preferat sa il repar si sa stiu ca este facut de mana mea decat sa cumpar unul second hand la care nu am garantie.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare pentru "vlpvlp06"....cam la ce costuri crezi ca pot ajunge cu repararea motorului, cam dupa cum am prezentat mai sus? eu am gasit totusi un motor, defapt cineva de pe forum mi-a recomandat un motor din Germania cu 1890 euro inclusiv TVA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul depinde de vibrochen,este piesa cea mai scumpa.Eu am luat un motor cu totul din care am extras vibrochenul.

Banuiesc ca il poti repara cu costuri de pana la 1000 de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa te interesezi de un volvo s80 ca si al tau, sa il aduci din Anglia......pretul este fff bun la masina pe Anglia, merita....iei motorul si restul pieselor le poti vinde sau le tii pentru piese de skimb.Asa ai iesi cel mai bine.

Imi pare rau de cele intamplate....dupa cat timp de la skimbarea distributiei ti sa itamplat nenorocirea asta?

Inca o data imi pare foarte rau de ce s-a intamplat

Cauta un site cu masini din anglia, si vezi acolo masini la preturi mici... ;)

Singurul site pe care il stiu eu personal este .autotrader.Incearca acolo sau vb cu cineva care a mai adus masini de pe Anglia ca sigur stie si te poate ajuta

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

adi_28, nu am schimbat distributia ci doar am lasat partea cu distributia unui cunoscator, unui mecanic, desi mi-a spus ca la tipul asta de motor nu a mai pus distributie. Doar a pus-o din nou deoarece eu am inlocuit semicuzinetii de biela si am curatat capacul axelor cu came. Daca as fi stiut ca axele cu came sunt tensionate de cureaua de distributie, as fi dat cateva semne cu vopsea pe capul axelor, fuliei, etc. Astfel mi-as fi montat singur distributia si n-ar mai fi fost problme, zic eu...

    Acest tip de motor pe Suedia e foarte rar, mi-au spus cei de pe LAGA.se. Mi-au spus sa caut pe Italia, posibil acolo sa gasesc, insa pe Italia, cam greu cu gasitul unui motor, n-am gasit inca un site cu motoare.

    Voi cauta si pe Anglia, pe site-ul recomandat de tine, mutumesc foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0