sindrom

s40 cu gpl, se aprinde sonda lamda

58 posts in this topic

eu am trecut pe GPL ca sa nu mai platesc accize statului asta cretin! macar platesc 124 E/tona fata de 400 E/tona la benzina.

daca este sa vorbim de fitze....atunci ce sa mai spunem de cei care isi cumpara masini scumpe cu motor diesel? nu mai bine si-ar cumpara una pe benzina si i-ar pune GPL? macar nu se mai aude motorul ca un john deere. hai sa fim seriosi....exista la nivel european o intelegere tacita ca sa lase accizele mult mai mici la GPL.

dpdv tehnic, instalatiile secventiale noi sunt foarte bune si fiabile. pierderea de putere fata de benzina este insesizabila. asa ca.....cine este deranjat de consumul sau pretul la benzina, sa treaca pe GPL in loc de diesel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care isi cumpara diesel nu si-l cumpara neaparat pt consumul redus ci pt ca pur si simplu le plac diesel-urile(cuplu mai bun,cai buni la motorizari mici)si poate le si place sa auda ceva zumzaind sub capota!

Intradevar GPL a castigat teren bun in europa din cauza pretului si de ce nu fiabilitatii.Sunt multi constructori care le fac din fabrica cu gpl!

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O instalatie gpl buna e scumpa sau foarte scumpa. La noi se monteaza de obicei ciurucuri de catre oameni nepregatiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin fara suparare o instalatie pentru un 460turbo in italia (buna )mi sa cerut 2000de € sau una mai asa fara garantie 1200 € o masina de 500 de €  in romania se pun toate ciurucurile , aceiasi masina de mai sus cu instalatie care mia cerut 2000 luata de la mina 14 tot din italia  mari nostri meseriasi nu au stiut sa o monteze si cind am gasit unu mare priceput mai mai sa sar in aer cu tot cu masina !

ps: asa ca gazu daca stii sa pui pui daca nu lasate de meserie ca nu mai e ca la 1300 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Instalatia pe care o am este una nici prea prea buna nici prea proasta, este un tomaseto stag 200 si am puso cu 500 euro, pe langa mica problema cu sonda lambda care s-a rezolvat cu un reglaj mai amanuntit al amestecului nu am avut absolut nici o problema. Consumul este xcelent diferenta de cuplu este insesizabila fata de benzina si in plus la cei 12 mii de km pe care ii am cu ea, mi-am scos deja banii investiti. Parerea mea este ca e un avantaj destul de mare daca dam la oparte orgoliul si snobismul atunci cad vine vorba de controversatul GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sindrom "oricum la 3000 de km pe luna eu cred ca se merita gpl pe orice masina"

Crezi tu ca se merita. Dupa ce-o sa inceapa sa pice piesele una dupa alta o sa-ti dai seama c-ai facut super afacere. Totusi nu-nteleg de ce ti-ai luat Volvo.

...ca să-i pună GPL. D-aia ÅŸi-a luat Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la problema omului:

Am masina de servici Logan 1.6MPI cu instalatie GPL din fabrica (well, pusa de IATSA cand au livrat masina).

Merge ok, insa are o mufa la unul din injeectoarele de gaz (cred ca sunt injectoare, sun 4 chestii montate sub stergatoare, pe firewall, in spatele motorului) care se mai slabeste din cand in cand. In momentul in care mufa aia iese suficient din locas ca sa faca figuri, mi se aprinde sonda Lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cand iese mufa de la injector, inseamna ca injectorul nu mai functioneaza! aveam si eu o mufa care era pe cale sa iasa si am fixat-o cu arici!

eu v-as propune tuturor sa treceti pe GPL si sa va bucurati de masinile voastre pentru cati mai multi km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa vad pe acest forum primul T5 trecut pe...GPL - si bucuria aceluia care ne va impartasi senzatiile de nedescris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cineva cu un cayenne turbo pe gpl sa iasa in fata.  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx

"Vreau sa vad pe acest forum primul T5 trecut pe...GPL"  De ce vrei sa-ti strici ziua lansand astfel de provocari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite un link pentru "puritani"

Si eu as incerca anul asta sa imi refac motorul si sa ii montez o instalatie GPL, cea mai performanta pe care mi-o voi permite. O sa fiu hulit? ??? Stiu ca in UK taxele si impozitele se reduc la jumatate (sau ceva in genul acesta) in cazul unei masini care este trecuta pe gaz, nu este cazul la noi, dar parca as vrea fac cat mai multi km cu aceeasi suma alocata combustibilului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alf 08

"O sa fiu hulit?" nu. Ai o masina din 84 si alta din 86 din cate vad. Pe mine ma irita cei care-si storc si ultimul banut si-si iau o masina pe care evident nu si-o permit (premium) dupa care o abandoneaza in parcare sau ii pun GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D mi-a venit "piuitul" la loc atunci.

:male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am citit si eu ce s-a scris despre instalatia pe gaz.

concluzia mea este una foarte simpla: asa cum a mai spus cineva la acest topic, multi vorbesc efectiv sa se afle in treaba.

si nu as vrea sa par "acid" spunand asta.dar cati din cei care au raspuns au folosit efectiv o instalatie pe gaz? raspunsul il gasesc tot in acest topic: putini, foarte putini.pentru ca majoritatea oamenilor care au GPL sunt absolut multumiti.toti ce scriu contra, nu au asa ceva.

asa ca as dori de la cei care chiar au asa ceva, ideal ar fi sa detina si un Volvo 1.8, 2001, euro 3, sa-mi scrie niste detalii tehnice despre instalatia pe gaz , gen model instalatie etc.

chiar as vrea sa aflu ceva concret.

va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On-topic:

Si eu am 70.000 km parcursi pe GPL, fara nicio problema. Si mie mi se aprinde uneori sonda lambda, insa atat din reprezentanta cat si de la atelierul GPL m-au asigurat ca e ok.

Putin off-topic, dar nu ma pot abtine:

Am batut Europa in sus si-n jos si de la stanga la dreapta, si in tarile din vest am vazut masini de toate felurile pe GPL, inclusiv Cayenne-uri (ca se vorbea ceva mai sus de ele). In ceea ce priveste problema celor ce monteaza astfel de instalatii - sunt oameni si prin urmare sunt si uscaturi printre ei. Insa la un atelier la care trebuie sa astepti 10-12 zile pentru o programare pentru montare, care are in curte Toyota LandCruiser, Toyota Tundra, Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero, Subaru (nu stiu de care, ca nu prea le cunosc) asta pe langa Skode, Logan-uri etc - toate asteptand sa li se monteze GPL - refuz sa cred ca oamenii aia nu stiu ce fac, ca sunt "incepatori". La Cluj, la atelierul unde eu mi-am montat instalatia au GPL-uit chiar si 4 Porche-uri - si sunt poze in atelier cu masinile.

Faptul ca pui GPL pe o masina - fie Volvo sau orice altceva - nu coboara masina din clasa ei si in mod sigur nu te face pe tine ca sofer cu nimic mai putin decat esti. Astfel incat comentariile mai mult decat rautacioase gen "mai bine stai acasa", "mai bine vinde Volvo si ia-ti Logan" si altele sunt doar atat - rautati, care nu ar trebui sa-si gaseasca locul pe forum. Iar unele dintre ele vin chiar de la persoane care pe alte subiecte de pe forum cauta cu disperare solutii ieftine pentru diverse probleme pe care le au. Poate daca ar cheltui mai putin pe benzina, si-ar permite un ulei ca lumea, o revizie completa macar din cand in cand sau cauciucuri de iarna (ca tot vine sezonul). GPL-ul este o alternativa economica si ecologica. Si ca sa-i linistesc pe eventualii carcotasi - am 3 masini si fiecare dintre ele primeste tot ce are nevoie, am montat GPL-ul nu pentru ca nu-mi permit sa pun benzina, ci pentru ca e pur si simplu o chestiune de bun simt: daca poti sa faci acelasi lucru cu mai putin, e o prostie sa o faci cu mai mult. Si desi am doua diesel-uri, concediul in Europa din fiecare vara il fac tot cu GPL. Sper ca nu am suparat pe nimeni. Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu ma pot abtine.

Nu ai suparat pe nimeni Behu - doar ca eu fac parte din cei care nu se pot dumiri: cum draq ai bani sa-ti iei un porsche dar iti pui gpl pe el ? A, e o chestiune de bun simt, cum spui tu - "poti sa faci acelasi lucru cu mai putin". Solenza pe gpl DA, porsche/maserati/ferrari/lambo, etc NU.

Uite mai jos, un interior de masina care se preteaza la GPL.  Din bun simt, nu din alte motive, bineinteles.  :D

Deci sa revenim.

post-495-12877890398103_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu tine.  Porsche/maserati/ferrari/lambo - e hilar sati iei o masina de-asta si sa pui GPL pe ea. Dar discutia pe acest subiect a pornit de la un S40 din 2002, masina de 4000-5000 E (sper ca nu o subevaluez, nu ma pricep foarte bine). Deci suntem departe de Porsche/maserati/ferrari/lambo. Si pur si simplu m-a deranjat ca unii ne trimit acasa pe cei cu GPL, sa ne vindem masinile si sa ne luam nu stiu ce.

Legat de interior, mai in gluma mai in serios, sa stii ca nu ar fi cu nimic "stirbit" de o instalatie de GPL - nimic din ea nu intra in habitaclu, mai putin comutatorul B/G, care se poate ascunde...  ;D Garantez!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo S40 T4 1998, am dat 7000 de euro pe el cu tot cu taxa, + minim 1500 de euro o instalatie gpl in mintile ei= 8500 de euro. Sau 3000 de euro pe o cotiga de mers zi cu zi. Am ales varianta 2. Ca sa pot sa ma bucur in celelalte zile de placerea condusului fara "prezervativ".

Si astea sunt preturile la instalatii gpl. Ce avem noi in tara sunt 90% arzatoare de parlit porcul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 din 98 la 8500 EU... hmmm... Keep on dreaming!

Poate 3000 mai valoreaza... Si uite asa, T4-ul tau este exact "cotiga" de mers zi cu zi. (si pana la urma e normal sa fie asa, ca zi-cu-zi merge cu masina copilul tau sau cineva drag tie, sau chiar tu, si nu ii vrei intr-o coaja de Matiz, nu?)

Cat despre arzatoarele de 1500 eu, mai taie.

Instalatie BRC My2010, secventiala, cu injectoare (proprii, separate de cele pe benzina) pe fiecare cilindru, garantate 500.000 km (adica juma' de milion de km), ECU propriu  care comunica cu ECU masina, fara erori de lambda sau chestii similare, copiere a hartilor de injectie, adaptiva, revizii la 15.000 km, intra automat pe gpl (si o face cilindru cu cilindru, nu toate odata) sau pe benzina (cand te apuca nabadaile si o conduci agresiv), euro4, rezervor toroidal de 43 litri in locasul rotii de rezerva, etc. Arzator de arzator.

1500 EU minim? Incearca 2800 ron. Fix. Si e cea mai tare posibila la 4 cilindri benzina pana in 260 CP. Ca, daca vrei, gasesti si la 900 ron

Nu mai vorbi din carti proaste sau din auzite la radio sant.

Sau din site-uri de nemti. Uite aici, firma pe bune din Romania.

http://www.instalatii-gpl-auto.ro/

La montaje efectuate o sa vezi si Volvo s40 :D (bine, bolovanii i-au zis V40)

Ce se vede la masina? pai... doar asta:

large_VOLVO%20V40%20CU%20GPL%207.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am zis cat valoreaza, ci cat a valorat. Si nu, nu e cotiga de mers zi cu zi, fiindca mi-am luat alta. Nici nu citesc carti proaste decat atunci cand am trecut de jumatate si nu mi-am dat seama. Si asa e, Prins e balarie, BRC e marfa.

Din partea mea puteti sa le puneti si vele si vasle. E mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa da!

Ce isi face omul cu mana lui e lucru manual si e treaba lui. E foarte bine ca tii de benzina, asa eram si eu pana acum cateva luni. Pana am realizat ca nu e macho sa dai bani din ce in ce mai multi pe benzina, si ca - pana la urma - e un Volvo, nu porsche sau mai-stiu-eu-ce-scula..

Dar nu incerca sa induci lumea in oroare. :D

Eu m-am adaptat realitatilor din jur. Si am facut pasul in gol. Nu regret nimic, ba chiar ma felicit pentru initiativa. Cu toate ca ma consider un petrolhead de mult timp. Am facut Sinaia-Budapesta-Viena-Roma (4100 km) si retur cu 210 euro combustibil. Try to beat that.

Plus ca motorul meu 2.0T (cu cip ;D) nu a disparut, nu a murit. Este mereu exact acolo unde il vreau, in fata mea, sub capota. Si il pot avea plin de chef de joaca si imbatat cu benzina la o simpla apasare de buton  ;) (Acum sa nu creada cineva ca pe GPL e obosit; trage foarte bine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now