selc

Ce ziceti de asa ceva este posibil?

46 posts in this topic

Masa influenteaza nu numai timpul in care ajunge masina la viteza maxima ci si valoarea vitezei maxime.Pe langa masa mai sunt si alti factori : puterea masinii, coeficient aerodinamic, suprafata frontala a masinii, panta s.a.m.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca e posibil

Am avut si eu o skoda I cu un diesel de 90 de cp si am prins pe A1 200 km/ pe bord e adevarat....

Ar mai fi dus un pic deci e posibil sa duca 200 si real insa consecinta nu a fost tocmai imbucuratoare.....

La scurt timp s-a spart rulmentul de la alternator......

Are si skoda 1400 kg....

Cred ca poate si dacia mai greu dar poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ce cuplu si aerodinamica are skoda si ce cuplu si aerodinamica are loganul?

Acelasi motor

pe o caroserie zic eu mai aerodinamica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti voi ati dat-o in SFuri, auzi la ei CXuri, cupli, martzoage, dar de raport final transmisie nu zice nimeni? Chiar nimeni nu vede ca la 210km/h pe ceas se trece de 6000rpm, chiar nimeni nu stie ce se intampla dupa 6000rpm (5750rpm in cazul dacia) ?

A sa nu uit sa-i dau peste nas lui Dexter, mai tata in ce carti motorul de M2 1.6 16V este acelasi cu ala de Logan 1.6 16V ? Nici macar in cartile cu benzi desenate nu sunt identice cele 2 motoare, unul are 105CP @5750rpm si alalalt are 115CP@6000rpm, de aici si viteza mai mare la M2, adica 192km/h fata de 183km/h la Logan si inca ceva, nu numai motorul da viteza maxima, par example Golf 5 1.6 si Leon 1.6, masini identice numai ca Golful face suta mai repede desi e mai greu ce 3kg si consuma si mai putin, oare cum e posibil ? CXul este identic si viteza maxima este identica .

Concluzia este ca Loganul poate exact cat poate si o masina de 2 ori mai scumpa.

O masina cu 100CP si 1100kg poate 190km/h REAL dar nu mai poate 10 sec suta ca Loganul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-ti face placere sa-mi dai peste nas, da-mi Bogdane  :D La ala cu loganul nici nu i se vede turometrul, daca a tinut-o asa 5 km... Asta cu megane cred ca era in limitatorul de turatii, loganul garantat nu ajunge in limitare intr-a 5-a. Mai bine ziceti daca stiti rapoartele de la cutia de logan 1.6 16v, sa facem cu pixu' pe hartie.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti probleme mari, va las sa le rezolvati  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu cumva sa va dea mai bine ca la s60....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am reusit sa ajung la limitare in a 5-a. La 240 km /h pe bord , aveam doar 5700 rot. Cu toate astea masina nu putea mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte ciudat pt ca eu am reusit 240 si am ditamai dricu cu acelasi motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vintul, sefu'. la viteze de peste 200 km/h un vint de 10km/h face diferenta !

si oricum nu vei sti daca bate si de unde bate. (10km/h = 30 cp ! la viteze de 220-230 km/h)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai nene al dreacu vant bate mereu din spate ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

d-aia se fac testele de viteza maxima dus-intors si se ia media !

e ca la femei : daca la "dus" e mai rapida, atunci la "intors" e mai lenta, si viceversa !

:hump::thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte ciudat pt ca eu am reusit 240 si am ditamai dricu cu acelasi motor.

Daca vorbesti de V70 , sunt diferente mici de greutate comparativ cu S60. Eu am incercat de cinci ori niciodata nu am trecut de 240. Mereu a fost la fel: 5600-5700 rot si o vesnicie ca sa ajung de la 230 la 240.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s60 - ul de 170-180 cp are viteza maxima declarata de aprox 228-232 km/h adica aprox 237-240 la bord. deci n-are cum (in conditii normale) sa depaseasca aceasta viteza. se poate doar daca mergi la vale sau ai vint din spate si cauciucuri cu presiune aprox 42-43 psi (normal 38-40 psi)

eu am 225-230 cp si ma duc in conditii normale la 255 pe bord adica 245 in realitate.

deci folosesc 45 cp (230-185 = 45) ca sa cistig 15 km/h in plus la viteza maxima.

si treaba nu e liniara : pentru urmatorii 15 km/h in plus ,as avea nevoie de 75 cp...

din cite stiu, ca sa aduci o masina de la vit max 250 la 300 km/h iti mai trebuie 130-150 cp

Share this post


Link to post
Share on other sites

la viteze mari (peste 220 km/h) si motoare de aprox 200 cp , 90-95% din puterea motorului se pierde pentru a invinge rezistenta aerului la inaintare.

daca va uitati mai sus va puteti da seama cit de important e un vint din spate de 15 km/h sau respectiv 50 km/h. este ca si cum motorul ar avea o putere mai mare cu 50,respectiv 150 cp !

deci sa nu va mirati daca la un moment dat mergeti muuult mai repede decit v-ati fi asteptat.

(e valabil si invers!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si, inca ceva despre vint : un vint lateral de Y km/h = vint din fata cu 0.35xY km/h

de exemplu : vint lateral (perpendicular pe directia de deplasare) de 35 km/h = vint din fata cu viteza de 35x0.35 = 12 km/h.

distanta de frinare la viteze mari creste cu aprox 15%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura motorului mai joaca si ea un rol  ;) Nu te poti astepta ca un motor cu 150000 de km sa traga la fel cu unul de 30000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu uzura este irelevanta  ;D Eventual daca are 150 000 traiti intens si numai are compresie sau bate sau sau sau  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa spun... al meu la 80k trage mai bine ca nou...

::);D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

al meu trage mai bine decit atunci cind era nou  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, voi comparati motoare facute sa dureze cu motoare de consum, eu la alea ma refeream, am mers acum 2 luni cu un clio dci pe autostrada, 110000 km si de-abia prindea 130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now