Vvolvo

DSTC

92 posts in this topic

  Intrebare de baraj: functioneaza DSTC astfel incit sa nu iti functioneze functiile de STC?

Daca nu sint inteles  detaliez un pic .Functioneaza controlul activ al deraparii(faci "volane" un pic pe la 90-100km/h si simti cum masina  se redreseaza singura din balans).DE CE nu imi functioneaza Controlul stabilitatii si Sistemul de control al tractiunii??A-ti  mai patit asa ceva?

  Precizez ca totul a fost ok pina acum  aproape o luna .Am tot cercetat eu sigurantele dar numai pt ABS am gasit ca si etichetare a sigurantei in respectivele  tablouri de sig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai controlul tractiunii intervine doar daca apesi tare pe acceleratie. in functie de pozitia volanului poate interveni si controlul dinamic al stabilitatii.

sistemele sint complementare si , de cele mai multe ori , lucreaza impreuna. ambele sisteme folosesc abs-ul, insa pentru scopuri diferite.

ca sa verifici, separat, fiecare sistem :

controlul tractiunii - cu o roata stai pe asfalt, cu cealalta pe macadamul de linga asfalt , eventual intr-o rampa accentuata si accelerezi destul de tare. un comportament normal al sistemului va impiedica roata de pe macadam sa patineze.

controlul dinamic al stabilitatii - incearca in viteza 1 s-o intorci in loc, chiar cu frina de mina.

daca poti, inseamna ca sistemul nu functioneaza in parametrii normali. atentie la neatentie !

combinat - e mai greu si riscant. te invirti intr-un sens giratoriu (sau parcare mare,mare) accelerind brusc de mai multe ori la rind. masina trebuie sa revina din sub virare foarte rapid (sub 1 sec) . atentie , poti foarte usor sa intri in peisaj !!

sa tii cont : cu cauciucuri de iarna, care ofera o aderenta mult sub cele de vara, sitemele lucreaza "mai la vedere" si mult mai des.

de asemenea , daca ai presiune diferita (+/- 0.3bar sau mai mare) pe stinga/dreapta o sa ai surpriza sa incingi frinele dupa un traseu virajat chiar daca nu prea ai pus frine. (intra controlul stabilitatii pentru ca vede viteze diferite pe roti)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"controlul dinamic al stabilitatii - incearca in viteza 1 s-o intorci in loc, chiar cu frina de mina."

In momentul in care ai blocat in mod intentionat rotile din spate, DSTC-ul nu mai poate controla frana individual la roata, deci se intoarce fara probleme.

Dar daca incerci sa o intorci cu frana de mana trasa inainte de a demara, DSTC-ul lucreaza, taiand puterea motorului.

Daca merci cu viteza I, II si tragi frana de mana, o intorci fara probleme, practic blochezi rotile din spate si DSTC-ul nu are ce sa mai faca....

  Iarna insa e interesant cand o accelerezi si nu trece de 3000Rot/min daca nu ai gume bune. Si vibreaza ca dracu de zici ca se rupe in doua cand tot taie puterea.... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine, chiar cu dstc-ul scos (stii ca, doar partial), pe asfalt curat cu cauciucuri de vara, intr-o manevra ca la carte , intra ,taie alimentarea si frineaza exteriorul fata. n-am incercat la peste 50 km/h, poate acolo o merge.

cu frina de mina, la mine, merge doar inertial, fara acceleratie, insa iti dai seama cit spatiu iti trebe si ce grija sa nu te afle nevasta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu functioneaza unul din sisteme atunci esti avertizat la bord, nu exista sa nu functioneze daca nu da eroare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Daca sistemele sint interdependente  atunci este bine.NU am erori in bord  nici pe tester.

   Anterior sa postez acest subiect  am testat ca ,deh, sa vad ce si cum ,urmatoarele:

--plecare de pe loc tare tr.1 si 2 ,asfalt .Rezultat :rotile erau la limita de a patina  si doar un mic scirtz se sesiza.Controlul stabilitatii  OK

-- roata stinga pe umed  dreapta pe uscat.Rezultat:roata stinga frinata si probabil deplasarea puterii motoare pe roata dreapta.Sistemul de control al tractiunii  OK

  Asa ceva nu mi-a mai rezultat din ulterioare incercari si de aceea am cerut ajutorul vostru.

  Aveam o pura curiozitate sa vad cit de bine lucreaza aceste sisteme .Ne ajuta mult dar sa stiu cit de functional este .Ca ,la o adica sa ma pot bizui un pic pe ele.Pe zapada asta am  ocazia sa vad ce si cum mai bine.Cauciuce de iarna inca n-am montat si sint ca pe patinoar cu cele de vara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"--plecare de pe loc tare tr.1 si 2 ,asfalt .Rezultat :rotile erau la limita de a patina  si doar un mic scirtz se sesiza.Controlul stabilitatii  OK"

nop. asta e tot controlul tractiunii.

controlol stabilitatii = mentinerea traiectoriei decisa de pozitia volanului !

incearca intoarcerea cu frina de mina, sau - daca te simti in ziua ta buna si norocoasa - slalom la 6 - 8 m(distanta intre jaloane,pietricele,fesuri,etc) cu 40-50 km/h (6-8 curbe - adica jaloane). daca apuci sa le iei pe toate cu viteza asta inseamna ca NU FUNCTIONEAZA controlul stabilitatii. (te va frina cam pina la 30km/h)

ps pentru o distractie cu adrenalina unul din jaloane poate fi.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa mai incerci intr-o parcare mare (gen Hypermarket) sa mergi cu 30-40km/h pe zapada si sa virezi stanga dreapta rapid...O sa auzi cum se chinuie sa franeze rotile din spate... Eu am scos capul pe geam si ma uitam la roata din spate  ;D

De preferina parcarea sa fie goala ca altfel te injura...ca pe mine  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind o sa vad pe cineva facind manevrele astea bruste (din videoclip) pe strada cu zapada/polei pe jos, bazindu-se pe... :smile: DSTC, ii spun saru` mina pilotulule. Pina atunci, conduceti prudent si tineti-va lanturile in portbagaj daca aveti de colindat tara, prin iarna crunta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Citez din cartea tehnica a masinii...

Control activ al deraparii=limiteaza forta de tractiune  si de frinare  a rotilor pt. a stabiliza autovehic.

Controlul stabilitatii=previne deraparea rotilor motrice pe suprafata carosabilului in timpul accelerari

Sistemul de control al tractiunii=activa la viteze reduse si transfera puterea de la roata motrice ce patineaza la cea care nu patineaza.

  Cam dupa aceste informatii m-am ghidat cind am postat.In fine.Va multumesc pt sfaturi si incercam si iar incercam sa testam  ;):D.Prea multe "gadgeturi electronice " ajuta dar inca ma simt in stare sa  strunesc 50-ul si fara ele :D.Totusi nu strica sa le stiu ca merg brici.

 

  Nici Tiff nu este asa entuziasmat si sigur cind trebuie sa testeze sistemul ,daramite noi conducatorii obisnuiti.Dar e frumos sa te dai pe undeva cum face el..

  Eu zic ca ,daca zapada trece de 30-40 cm nici mama dstc -ului nu te ajuta daca nu ai cauciuce adevarate si lanturi.Pe drum dezapezit nu are sens sa pui lanturi ca rupi cauciucurile .Si uite asa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam varza cartea aia tehnica ;D

STC= controlul tractiunii

DSTC=controlul tractiunii+ controlul stabilitatii .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut niste derapaje pe zapada din acceleratie (acum 10 min.) si masina fuge de spate. Am simtit ca intra DSTC in functiune si ajuta la redresare dar in bord nu se aprinde nimic. Am incercat si cu el dezactivat (sa nu fie doar o impresie ca functioneaza) si masina fuge in toate partile cand accelerez cu volanul virat.

Intrebarea mea este daca trebuie sau nu sa se aprinda ceva in bord in momentul in care DSTC este activ.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasi chestie am facut si eu ieri.la fel cu dtsc on nu mi aparea nici un led in bord de atentionare.asa trebuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine se aprinde atunci cand imi patineaza rotile:iconita e o masina cu niste urme de derapaj in spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind functioneaza in parametri "normali" se aprine triunghiul cu masina derapind pe galben.

se aprinde doar atunci cind efectiv sistemul functioneaza (de obicei intermitent).

cind sistemul este "scos" sau frinele sint prea incinse , triunghiul galben sta tot timpul aprins.

cind sistemul este depasit de situatie se aprinde acelasi triunghi , dar pe rosu si sta asa pina sistemul poate interveni in conditii optime. chiar daca triunghiul e pe rosu sistemul tot functioneaza, insa nu la parametrii normali.

nu v-as recomanda sa vedeti triunghiul rosu !

ps daca scoateti sistemul  si acesta observa o derapare , atunci intervine, chiar daca voi l-ati dezactivat. nu mai puteti observa acest lucru deoarece , oricum, triunghiul era aprins continuu pe galben. (doar daca intreceti rau masura, se va aprinde cel rosu, si nu v-as recomanda...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa se aprinda martorul galben. Dar trebuie sa fie in acceleartie. Daca iei de volan si iei piciorul de pe acceleratie, simti ceva ca redreseaza dar nu iti aprinde becul. Du-te intr-un loc larg si cu zapada si fa niste teste ;)

Am facut niste derapaje pe zapada din acceleratie (acum 10 min.) si masina fuge de spate. Am simtit ca intra DSTC in functiune si ajuta la redresare dar in bord nu se aprinde nimic. Am incercat si cu el dezactivat (sa nu fie doar o impresie ca functioneaza) si masina fuge in toate partile cand accelerez cu volanul virat.

Intrebarea mea este daca trebuie sau nu sa se aprinda ceva in bord in momentul in care DSTC este activ.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea tarziu. M-am apucat de o bere  :occasion14:

Maine plec la Roman si voi incerca acolo. Cand accelerez, se aprinde martorul galben din stanga. Totusi, atunci cand am derapat, ERA in acceleratie fiindca altfel nu alunecam  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind accelerezi brusc (pe zapada), masina iti limiteaza turatia undeva la 2800 - 3000 RPM indiferent daca tu esti blana. Daca vrei sa vezi sistemul functionind, trebuie sa iei de volan brusc dar putin, concomitent cu accelerarea masinii, apoi indrepti volanul. MAsina va avea in prima faza o tendinta de derapaj a spatelui, apoi intra DTSC si o tine pe traiectoria corecta, cea care e data de volan. Sau si mai simplu: da-i talpa, ia de volan dreapta apoi brusc stinga apoi dreapta.... sa vezi ciriiala dracu in masina. Zici ca se rupe. Mie cu DTSC ul oprit, daca ma joc cu ea mai tare imi intra in functiune si se aprinde becul. Mult mai rar decit cu el activ, dar totusi vegheaza  :D

Prea tarziu. M-am apucat de o bere  :occasion14:

Maine plec la Roman si voi incerca acolo. Cand accelerez, se aprinde martorul galben din stanga. Totusi, atunci cand am derapat, ERA in acceleratie fiindca altfel nu alunecam  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalin, atentie insa, cand decuplezi DSTCul, de fapt decuplezi doar STCul, adica numai partea de control a tractiunii, DSTCul functioneaza in continuare si cel mai bine se vede acum pe zapada, cu DSTCul "decuplat" (a se vedea ghilimelele de rigoare) incepi sa tragi de volan cum zici tu si sa accelerezi, o sa vezi ca licare in continuare becul DSTC, deci clar nu e decuplat si inca ceva, cand apesi iti scrie in bord ANTISKID OFF nu spune nimic de DYNAMIC STABILITY CONTROL OFF .

PT a decupla 100% DSTCul se face altfel, scotand siguranta de la ABS ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok domnule, am inteles. La mine cind il tai scrie "DSTC uit" si cand reapas "DSTC aan" Of, flamanda asta  :D

Catalin, atentie insa, cand decuplezi DSTCul, de fapt decuplezi doar STCul, adica numai partea de control a tractiunii, DSTCul functioneaza in continuare si cel mai bine se vede acum pe zapada, cu DSTCul "decuplat" (a se vedea ghilimelele de rigoare) incepi sa tragi de volan cum zici tu si sa accelerezi, o sa vezi ca licare in continuare becul DSTC, deci clar nu e decuplat si inca ceva, cand apesi iti scrie in bord ANTISKID OFF nu spune nimic de DYNAMIC STABILITY CONTROL OFF .

PT a decupla 100% DSTCul se face altfel, scotand siguranta de la ABS ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata.azi am bagat picioru in pedala mai tare pe gheata.si pe la 3000ture in a1a atunci a aparut semnul de derapare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu se dezactiveaza complet ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine ii ingermana meniul.daca apas pe dstc imi apare pe ecran dstc ein/aus.deci nu zice anti skid sau altceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now