nicu_v85

Ventilator motor (termocupla)

38 posts in this topic

  Apelez dinou la voi....

De ceva timp nu imi mai cupleaza ventilatorul la motor deloc, inainte facea figuri,

dupa ce opream motorul inca se mai invartea ceva timp (mai mult decat normal) dar in ultima vreme nu se mai invarte deloc. Intr-un timp mergea intruna dupa ce opream motorul pana nu-i scoteam mufa...

  Aveti idee daca pot schimba ceva releu sau ceva ce il comanda...??? pentru a nu trebui sa-l schimb cu totul ca am inteles ca

e o groaza de bani!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stie nimeni nimic in legatura cu acea termocupla? La mine a fost skimbata in germania, inainte de a aduce masina(skimbata de fostul proprietar).

Daca te uiti la termocupla, e ea este fixata o "cutiuta", cred ca aceeia sunt senzorii de temperatura, care comanda pornirea/oprirea termocuplei si cred ca de acolo e problema.Dar ce ai putea face cu ea sa o repari.....asta nu stiu ce sa spun.Sa speram ca ne va lamuri cineva priceput la aceste problema.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Nu a mai avut nimeni problema asta? ???

  Am inteles ca la Audi 80, de la un prieten, are un fel de "surub" montat pe radiator si ca ala in timp se mai uzeaza si nu mai citeste corect temperatura asadar nu mai cupleaza\decupleaza ventilatorul...

  As vrea cateva sfaturi\pareri de la volvoiesti adevarati.!

  Multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Nu a mai avut nimeni problema asta? ???

  Am inteles ca la Audi 80, de la un prieten, are un fel de "surub" montat pe radiator si ca ala in timp se mai uzeaza si nu mai citeste corect temperatura asadar nu mai cupleaza\decupleaza ventilatorul...

  As vrea cateva sfaturi\pareri de la volvoiesti adevarati.!

  Multumesc anticipat!!!

Termostat poate

Poate ca a venit frigul nu mai are pt ce sa porneasca, nu are ce sa mai raceasca ca nu se supraincalzeste, nush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut problema dinainte de a se lasa frigul asta...

Si unde e mai exact amplasat termostatul...? Pe radiator sau undeva pe motor?

Normal ar fi sa fie pe radiator undeva nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostatul nu e amplasat pe radiator.Uita-te dupa un furtun gros care iese din radiator, atentie!!!! din radiator, nu din intercooler(furtunul iese din radiator si intra undeva in partea de sus a motorului).kiar la intrarea in motor are un loc special unde e amplasat termostatul, iti dai seama de el, nu stiu bine cum sa iti descriu, dar este ceva ca un suport de metal pe care intra furtunul si acolo este termostatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The thermostat is located behind the timing belt cover. Removal involves partial or full removal (depending on how u want to do it) of the valve cover center which also covers the top of the timing belt, removal of the return hose connection to the power steering reservoir (so u can lift and move it to the side), and removal of the center bolt on the timing cover (recessed location on the front of the cover). There is a thermostat cover that you will find once the timing belt center cover is remvoved. I would suggest that you not only get the thermostat rubber ring from the dealer but also the metal plate / gasket combo for the thermostat cover.

Termostatul il gasesti sub capacul curelei de distributie. Inlocuirea consta in scoaterea capacului central care acopera de asemenea partea de sus a curelei de distributie, scoaterea furtunului retur al rezervorului pompei de servo (ca sa-l ridici si sa-l dai lateral la o parte) si sa scoti surubul central al capacului curelei de distributie. Acolo gasesti capacul termostatului, odata ce ai dat capacul curelui de distributie il vei vedea. Se recomanda a se inlocui nu doar inelul de cauciuc ci si garnitura metalica a capacului termostatului.

Sper ca ai inteles ceva. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Multumesc frumos!!!

  Unde gasesc piesa respectiva (la orice mag. de piese?)?, aveti idee cam cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul se incalzeste normal? Daca da, nu-i din termostat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o treaba termostatul cu problema asta, este o problema standard la S60/V70/XC70/S80 si este fix controlerul ventilatorului, se poate repara, are o dioda sau 2 arse.

[attach=#]

Controlerul este piesa incercuita de mine.

Oricum recomand sa mergi la un tester sa verifici daca controlerul este devina, exista un output test care se poate face si se vede clar ce viteza nu merge, la D5 are 5 trepte de viteza .

post-993-128778716323_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul se incalzeste normal? Daca da, nu-i din termostat...

  Da, motorul se incalzeste normal daca merg cu masina lejer, daca o calc putin acul de la temp. trece mai mult de

jumate...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o treaba termostatul cu problema asta, este o problema standard la S60/V70/XC70/S80 si este fix controlerul ventilatorului, se poate repara, are o dioda sau 2 arse.

[attach=#]

Controlerul este piesa incercuita de mine.

Oricum recomand sa mergi la un tester sa verifici daca controlerul este devina, exista un output test care se poate face si se vede clar ce viteza nu merge, la D5 are 5 trepte de viteza .

  Nu ar trebui sa porneasca macar? inainte pornea si nu se mai oprea... acum nu mai porneste deloc....

(intreb si eu...?, nu stiu....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am explicat destul de clar, mai mult nu am ce face stiu ca pot explica si cum se repara dar totusi pt reparatii exista oameni specializati care din asta isi castiga painea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Bogdan G, merci, nu am ajuns inca la electrician dar o sa merg dupa Anul Nou si o sa ii zic ce mi-ai spus tu.

Scuze daca pun unele intrebari... (sunt necunoscator si incerc sa invat si eu).!

  Revin cu informatii despre ce am facut....

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Azi am ajuns la service si iata ce mi-au gasit...

(aveam ceva pierderi de antigel, le-am zis...)  Au bagat presiune pe instalatie si au gasit

CAPAC TERMOSTAT rupt,  asta mi-au spus, m-au interbat daca sa mi-l comande si au zis ca costa 633 + o garnitura.  :(

  Cand am auzit pretul clar am zis NU, si ca merg sa il vad, l-am si luat si i-am facut niste poze.

  Ce parere aveti? Asta e? si chiar sa aiba pretul asta?

  Daca cost atat intentionez sa-l sudez, o sa tina??? e presiune mare acolo??

post-2674-12877872293092_thumb.jpg

post-2674-12877872299831_thumb.jpg

post-2674-12877872307571_thumb.jpg

post-2674-12877872315038_thumb.jpg

post-2674-12877872323246_thumb.jpg

post-2674-12877872330535_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

adi_28, matrixxx, despre asta vorbeati?

Din cauza asta sa nu fi functionat  termocupla?

Baietii au zis ca schimba intai acest capac si dupaia rezolva termocupla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merge sudat capacul sau chiar daca merge nu o sa tina(e din aluminiu), vorbim de presiune de 1-2 bar .

Mai departe nu stiu ce nu ai inteles in explicatia mea de pe pagina anterioara, masinile Volvo noi nu au nici un fel de termocupla, au un calculator care se ocupa de functionarea ventilatorului, ECU da comanda sa porneasca ventilatorul si controlerul porneste ventilatorul in functie de ce-i comanda ECU poate varia viteza, exista 5 viteze .

De asemenea comunicare fiind pe CANBUS cu un tester se poate vedea clar ca exista cod de eroare pe FAN BLOWER.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nicu_v85

nu sint sigur ca e ceea ce cauti - insa aici ai TOT corpul termostatului la 128 de Dolari (mai pui vreo 30-40 la transport si vezi unde iesi). Nu platesti vama la el.

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=608_669&products_id=5857

sau poate il cumperi SH de la cineva care dezmembreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G, am inteles ACUM despre CoolFan, am intrebat doar  pentru ca eram in dubii dupa cele spuse mai jos ??? credeam ca are vre-o legatura... (

termostatul nu e amplasat pe radiator.Uita-te dupa un furtun gros care iese din radiator, atentie!!!! din radiator, nu din intercooler(furtunul iese din radiator si intra undeva in partea de sus a motorului).kiar la intrarea in motor are un loc special unde e amplasat termostatul, iti dai seama de el, nu stiu bine cum sa iti descriu, dar este ceva ca un suport de metal pe care intra furtunul si acolo este termostatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ca am revenit, am sudat piesa (nu eu, specialistii de la Politehnica), bogdan G, aluminiu se sudeaza in WIG (mai sunt si alte metode) si practic sudura e mai rezistenta ca materialul in sine.

  Am atasat si poze cu piesa sudata...

post-2674-12877872344738_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Calitatea pozelor nu e foarte buna, am facut cu telefonul..., inainte  sa  predau piesa la service.

  Dupa sudura piesa a fost rectificata. Uite asa am scapat sa dau o caruta de bani pe ea... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu inseamna ca ai rezolvat problema cu ventilatorul, oricum o sa tina pana crapa in alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceau

Deci capacul acela o sa tina ca orcum se scapa presiune pe la radiator  si cred ca sti cu cine vorbesti

Presiunea pe instalatie de a crapat capacul acela a fost foarte mare spargandu-l  si capacul si multe altele precum radiatorul de interior si radiatorul de racire motor, plus de asta 80 % sti ce poate fi fumul acela din toba ( alb ), garnitura de chiuloasa sau chiuloasa fisurata..... ce face coxul    =  ;D  presiuni foarte mari pe instalatie ce au urmari grave.

Termocupla nu porneste daca apa in radiator nu depaseste un anumit punct termic sau mai e vorba de un modul ce controleaza termocupla ....sincer imi prin urechile la electric..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now