nicu_v85

Ventilator motor (termocupla)

38 posts in this topic

Mie, ieri, dupa un drum putin mai lung, temperatura apei a crescut putin putin peste jumatate.Cand am intrat in garaj, temperatura apei era tot asa, am ridicat capota, dar termocupla nu mergea, nu a pornit.Sa fie oare vreo problema cu ea?

Va atasez o poza cu indicatorul de temperatura a apei, sa va dati si voi cu parerea.

E normala aceasta temperatura a apei?

Daca e ceva problema cu termocupla/senzorul termocuplei....se descopera la tester, daca pun testerul pe masina, imi indica daca e vreo problema cu termocupla?

Multumesc

post-2809-12877872612185_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca e asta poza de la apa e OK, dar vezi ca ai gresit, e poza de la rezervor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceau

Deci capacul acela o sa tina ca orcum se scapa presiune pe la radiator  si cred ca sti cu cine vorbesti

Presiunea pe instalatie de a crapat capacul acela a fost foarte mare spargandu-l  si capacul si multe altele precum radiatorul de interior si radiatorul de racire motor, plus de asta 80 % sti ce poate fi fumul acela din toba ( alb ), garnitura de chiuloasa sau chiuloasa fisurata..... ce face coxul    =  ;D  presiuni foarte mari pe instalatie ce au urmari grave.

Termocupla nu porneste daca apa in radiator nu depaseste un anumit punct termic sau mai e vorba de un modul ce controleaza termocupla ....sincer imi prin urechile la electric..

da, stiu cu cine vorbesc, a mai scos putin dupa ce am plecat si dupaia nu a mai scos asa mult...

sper sa nu fie chiuloasa.... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze....aia kiar e poza de la benzina...scxuze, am gresit.....dar tot asa era si la apa gradatia.......am gresit cand am postat poza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe tester se da output test pe blower fan si se vede ce viteze merg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa mult timp...

Am vandut masina, si am si aflat de ce au aparut toate acele probleme....

Chiuloasa DUSA!!! >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit şi vremea ventilatorului meu... nici nu se putea altfel, din moment ce maşina e "premium" şi e plină de "probleme comune"... :banghead:

Am hotărât să scriu aici pentru că e vorba de aceaşi motorizare D5244T, cu o singură menţiune, şi anume anul fabricaţiei, 2004 (adică ventilatorul are o singură mufă, nu ca şi cele fabricate până la 07/2003, care aveau o mufă separată pentru firul mov - care habar nu am ce rol are).

Problema e mai degrabă cu semnul întrebării, în contextul în care, pe CEM, nu sunt stocate erori iar acul temperaturii apei nu trece niciodată de jumătate. Totuşi, o problemă este, pentru că ventilatorul porneşte 1-2 secunde, fără să ajungă la o viteză prea mare, după care se opreşte. După ce paleţii se opresc de tot, porneşte din nou. Un ciclu durează aproximativ 30 de secunde. Fenomenul e valabil pentru toate situaţiile în care ventilatorul ar trebui să funcţioneze fără întrerupe (cu motorul pornit şi AC-ul ON sau după oprirea motorului cald, când ar trebui să meargă la viteză maximă câteva minute bune). Paleţii se învârt foarte uşor cu mâna, nu sunt înţepeniţi.

PS: Vă rog nu incercaţi să mă convingeţi că sunt erori, pentru că nu sunt (NO DTCS SET prin metoda de verificare cu READ + REAR FOG LIGHT x2 şi testare cu două DiCE-uri, separat, după apariţia simptomelor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Nu a mai avut nimeni problema asta? ???

  Am inteles ca la Audi 80, de la un prieten, are un fel de "surub" montat pe radiator si ca ala in timp se mai uzeaza si nu mai citeste corect temperatura asadar nu mai cupleaza\decupleaza ventilatorul...

 Salut eu am aceas problema cu termocupla nu porneste cand se incinge motoru prin aglomeratie dar am cumparat senzoru de langa termostat si lam schimbat acum merge incercati asta sigur 

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Nu a mai avut nimeni problema asta? ???

  Am inteles ca la Audi 80, de la un prieten, are un fel de "surub" montat pe radiator si ca ala in timp se mai uzeaza si nu mai citeste corect temperatura asadar nu mai cupleaza\decupleaza ventilatorul...

 Salut eu am aceas problema cu termocupla nu porneste cand se incinge motoru prin aglomeratie dar am cumparat senzoru de langa termostat si lam schimbat acum merge incercati asta sigur 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici se poate citi despre cum se testeaza daca calculatorul e gata sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E greșit tare articolul .

Nu are releu cum zice acolo, nici măcar 2 viteze ci vreo 5 .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o problema cu termocupla.Am un volvo s40 din 2009,care pana acum(il am de un an si am facut 10000 km)a mers perfect.Am traversat transalpina pe o caldura foarte mare,la un moment dat s-a oprit clima si imediat mi-a dat in bord sa opresc si sa verific manual deoarece temperatura la motor este foarte mare,temperatura apei s-a ridicat la 120,fierbea ,termocupla nu functiona(implicit nici clima)Am asteptat sa se raceasca motorul(1-2 ore),am complectat cu apa(pierdusem ceva pe la supapa vasului de expansiune)am pornit si totul a revenit la normal,am mers 200 km (urcusuri si coborasuri)nici un simptom,clima functiona deci si termocupla.

Problema este ca si a doua zi dupa 100 km (tot pe calduri ametitoare )a aparut problema,termocupla nu porneste deci nu merge clima.Cand se raceste de tot motorul nu mai are nimic.Am fost la tester si nu da nici o eroare la clima sau motor.

Exista vreo legatura intre caldura si termocupla sau ce poate fii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now