lawrika

Poate a mai patit careva........

75 posts in this topic

Cred ca o lasam pentru la anul cu filtrele, pt. ca sunt in pioneze acum... Nici nu mai livreaza furnizorii, iar eu am reusit sa-mi intind ligamentele aseara pe patinoar...

Cu parere de rau :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ulei ai in motor?

Sa nu ai de vara si sa-si schimbe densitatea putin la - cateva grade.

Atentie la ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi prin tot orasul la un scurt tur al service-urilor si bineinteles ca nu am reusit sa le schimb ca e chinuiala prea mare pt 23 dec

La Tester mi-au spus sa verific uleiu la motor. Cei drept e la max si am vazut ca am scuipat ceva ulei motorul. La pornire zice ca imi sare motorul.

Am pus Castrol Magnatec 5w-30. Oare sa isi fi schimbat densitatea??

PS: Azi au fost +5 grade si tot la fel a facut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai uleiul isi schimba proprietatile cand imbatraneste, tocmai de aceia este recomandat sa fie schimbat la nr de km sau o data pe an .

Oricum nu am inteles foarte clar cum face motorul la rece cand porneste? Tremura cateva secunde? Bate cateva secunde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa face si la mine cand o pornesti dimineata pe ger de-ti crapa...mainile :D

La mine insa o ia din prima. Trebuie sa stii putin mai mult la cheie (2-3 secunde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Diesel nici nu cred ca e indicat sa o ia din prima pe friguri f mari.

Eu foloseam 2 metode de pornit masina pe ger, desi o lua si din prima (2-3 secunde contact):

1. Puneam bujia de 2 ori si numai a doua oara dadeam la contact;

2. Sau si mai folositor pentru o exploatare corecta a motorului: un contact scurt, cat sa nu porneasca prima oara... si abia apoi incercam sa o pornesc. In felul asta aduce uleiul ceva mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul la pornire zice ca sare din tampoane iar apoi tremura foarte tare si la relanti si in mers. Acu nu urca mai sus de 1100 - 1200 de ture. Acelasi comportament il are si la rece si la cald.

Daca freci un strop de ulei intre doua degete dispare foarte repede, nu ramane nimic gras/uleios.

Acu nush ce s-a intamplat cu uleiul ... doar ca a dupa a doua noapte de ger ( aprox -20 grade), dimineata a pornit din a n-shpea cheie si are comportamentul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu banuiesc injectoarele, cauta un atelier mai destept care sa-ti verifice rampa de injectie, aia se face soft cu testerul dupa care daca nu sunt siguri sa masoare returul la fiecare injector, astfel vezi ce injector este cu probleme.

Treaba este ca degeaba ai tester daca nu stii sa-l folosesti dar treaba cu returul de motorina il face si BULA si chiar ii iese ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei drept la un injector capacelul de cauciuc la cablul de retur nu mai sta fix si e prins cu un colier de plastic. Dar tot mai scuipa cand si cand cate un pic de motorina. 

Acu cine stie ...maine poate reusesc sa schimb uleiul si vedem mai departe. Deocamdata azi nu mi-au mai mers stergatoarele de la un moment dat.  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca nu mai merg stergatoarele.. Ai aflat ce are? Am auzit de mai multe ori ca daca montezi xenoane aftermarket se poate arde motorasul de la stergatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stergatoare si-au revenit a doua zi abia.

Schimbashi uleiul motorul porneste mult mai repede si nici nu mai tremura, in schimb nu urca mai sus de 1200 ture.

Si ma enerveaza la culme ca nu imi da nici o eroare/ warning ceva acolo in bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este reala chestia cu stergatoarele de la xenonul after market dar eu nu am avut astfel de probleme cu xenoanele mele.

Lawrika ai montat si condensatorii pe care i-am trimis ?

Cumva aveai parbrizul inghetat si lamela stergatorului era lipita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... in schimb nu urca mai sus de 1200 ture.

Si ma enerveaza la culme ca nu imi da nici o eroare/ warning ceva acolo in bord.

Cum ti-a spus Bogdan, verifica injectorele.

Nu stiu unde se citeste turatia la tine dar daca e la alternator posibil sa iti patineze cureaua de accesorii. Aia da si un "scart" caracteristic.

Si daca ai probleme cu compresia imi pare ca aia nu da nici un mesaj pe bord. E de verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este reala chestia cu stergatoarele de la xenonul after market dar eu nu am avut astfel de probleme cu xenoanele mele.

Lawrika ai montat si condensatorii pe care i-am trimis ?

Cumva aveai parbrizul inghetat si lamela stergatorului era lipita ?

Bogdan G. ai cumva si vreo rezolvare la problema cu stergatoarele?

Bine... rezolvarea e alt motoras :D dar spun ceva care ar preveni arderea lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si condensatorii.

Azi mi-a pornit la sfert, dar aceeasi problema cu turele. Se aude un zgomot in partea stanga a motorului cum te uiti spre masina.

Unde e cureaua de accesorii? Cum o pot verifica? Dat fiind ca se aude un scartait

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat o schema.

Daca cureaua de accesorii nu e f veche, atunci s-a slabit de la un rulment dus de la unul din componentele angrenate (alternator, compresor ac, pompa de apa). Rulmentul face un sunet ciclic de genul tzic-tzic... :) mai ales cand e rece motorul. Asta pe langa zgomotul de la curea, care e un fluierat prelung si care se intensifica la accelerare.

Bafta!

post-924-12877871770475_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia am schimbat-o acum 1 an si cateva luni. Singura chestie din tot kitul care nu am schimbat-o a fost o rola care bineinteles nu mai tin minte care din ele e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia e alta curea si alta treaba.  ::)

Cureaua de accesorii are dungi (santuri) pe lungimea ei. Cureaua de distributie e zimtata...

Cureaua de accesorii e catre fata masini, cureaua de distributie e catre habitaclu... sunt aproximativ una langa alta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe caietul de service scrie asa : schimbat kit distributie, pompa apa, curea transmisie

Cred ca la cureaua de accesorii se refera.

Caut lista completa de role si curele ce trebuie schimbata odata cu distributia ... poate imi aduc aminte ce rola nu am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat o schema.

Daca cureaua de accesorii nu e f veche, atunci s-a slabit de la un rulment dus de la unul din componentele angrenate (alternator, compresor ac, pompa de apa). Rulmentul face un sunet ciclic de genul tzic-tzic... :) mai ales cand e rece motorul.

Cand am spus asta, nu m-am referit la rola ci la un rulment de la vreo fulie (alternator sau compresor AC).

Daca masina e ingrijita si in stare buna, atunci poate numai nu a fost stransa cum trebuie cureaua si acum ca a venit frigul face figuri. :)

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooray.... Am rezolvat-o sau poate am amanat problema...inca nu stiu.

Fusei azi la un service bosch, au pus baietii testerul si le-au vreo 5 erori. Dintre toti sa gandit sherifu' lor sa schimbe bateria la masina. Pun din nou testerul pe ia si ramane celebra eroare c301 pe care softul de la bosch o interpreteaza ca pe unknown error. Iar se scarpina baietu in crestet si intr-un final aduce un laptop pe care avea autodata instalat. Se uita sa vada ce inseamna eroarea si ajunge la concluzia ca e injectorul nr1.

Mentionez ca am ajuns cu masina la sufa in service, azi ne mai vroiind sa porneasca de nici o culoare.

Iau facut testele de presiune la injectoare si cel cu spray si nu a iesit nimic. Intre timp un alt coleg a desfacut locasu la filtru de motorina s-a uitat pe acolo si la pus la loc.

Si acu urmeaza surpriza ... cum se amorseaza pompa de motorina si cu filtru. Degeaba i-am explicat sherifului ca la masina asta se amorseaza la mana/buza/etc/... si el nu ca e pompa de inalte care nu trage motorina. Si o tinea pe a lui pana nu am mai inteles care era problema pana la urma pompa sau injectorul. Noroc ca se enervase ca a plecat sa ia o gura de aer si asa am putut sa ii spun celuilalt baiet cum sa traga motorina si pe unde.

Si surpriza cand ii da cheie a pornit impecabil, iar masina mergea ca in prima zi cand am luat-o. Au mai pus odata testerul pe ea si a ramas doar c301 care stim ce inseamna de fapt.

Toata distractia 275 ron  ;) din care doar 80 ron testerul, restul probabil faptul ca i-am invatat cum sa amorseze o pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

C301 parca era o problema de soft, vezi ca se discuta pe forum de chestia asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

invata-ne si pe noi cum se amorseaza pompa poate iti scoti banii pe diferenta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now