betty

Porneste greu la rece

31 posts in this topic

Salut!

Azi de dimineata (-10 grade) masinuta mea nu a pornit la prima cheie. E prima data in 53 000 de km de cand o am cand nu pleaca din prima  >:(

Revizia am facut-o acum vreo 8500 de km, bujiile le-am schimbat acum vreo 35000 de km. A pornit la a doua cheie si a mers normal. Bujiile uzate ar putea fi singura cauza? Am mai citit pe forum ca ar putea fi vinovat un senzor de presiune in rampa sau injectoarele.

Zilele trecute a mirosit putin si a benzina.

Inca ceva: dupa 10 km de mers temperatura motorului nu ajunsese inca la 90 (mai avea cam o gradatie si jumatate pana acolo). Incep sa fiu nemultumita de masina asta pt ca am f mare grija de ea (revizii la 10000, benzina buna, reparat cauza oricarui zgomot) si vad sa se ambitioneaza sa-mi faca fite  >:( Mai am un clio amarat la care nu tin minte cand am facut ultima revizie si al naibii porneste imediat in orice conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi e normal sa porneasca mai greu la frig : toate jocurile sint mai mari, uleiul e beton, amestecul stochiometric aer-benzina (si eventual si apa) e imposibil de adus instantaneu (la prima cheie) la valoarea ceruta de unitatea centrala, etc. daca ulterior motorul merge in parametri, nimic nu e rau.

nu poti compara un motoras de clio cu namila ta de 2.4 l - alte mase, alte cerinte din partea unitatii centrale, e ca si cum ai spune ca bicicleta porneste mai usor....

esential e sa nu bata, sa nu "mearga in 3", sa nu scoata fum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai clio, motor de 1.4 probabil, motor relativ simplu, cu 2-3 senzori si atat, vs. volvo de 2.4 litri, senzori cat cuprinde, multe lucruri pot sa o ia razna pe frig. De aia caut eu o masina mica de oras, pana ajung la servici cu volvo de-abia imi trece apa de 50 de grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

are dreptate iuli, mai ciudat era daca nu pornea nici la a doua cheie...Insa -10 grade nu-i chiar o temperatura ce pune probleme la un benzinar... Nu cred ca trebuie sa te gindesti ca-ti face fitze, ai o masina foarte buna, nu mai fii suparata. Orice motor are din cind toanele lui.  :-*

Ca o paranteza pentru a te mai inviora, vechitura mea porneste la fel ca 850-ul asta la -21 grade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal, pina se incalzeste motorul, ar trebui lasata la ralanti, sau ,in cel mai rau caz - daca te grabesti sa pleci cu ea - NU TREBUIE CALCATA ! cel putin pina "misca apa".

cind , dimineata, sint -10 grade, sa stii ca uleiul are maxim -15 grade (ca a stat in vint toata noaptea, in parcare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Alt exemplu ca sa nu iti faci griji: dimineata am vrut sa o duc pe prietena la munca si mi-a luat vreo 10 minute sa o pornesc. A plecat fata pe jos, am recuperat-o mai tarziu de pe traseu. :)

Poate reusesc sa fac un filmulet cu fumaraia ce iesea din ea... RABA, nu altceva.  :P

La mine o combinatie de aer pe instalatie si 2 bujii arse... altfel porneste la prima cheie chiar si la -25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pt raspunsuri. Stiu ca e mai grea pornirea la rece, dar totusi in tara ei sunt si temperaturi de -30. -10 ar trebui sa fie o nimica toata.

"Orice motor are din cind toanele lui." Probabil, dar cand porneste vecinul loganul la sfert de cheie, parca-mi vine sa-i dau foc (volvoului  ;D). Nu prea ma-ncalzeste ca a mea face figuri pt ca e mai complicat construita. Si bag bani in ea pentru ca tin la ea si ma astept sa ma trateze la fel de frumos cum o tratez si eu.

Dar totusi cum e cu bujiile? 35000 de mult pentru ele? Pot fi ele cauza?

Ulei folosesc Castrol MAGNATEC  5W40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa lasi contactul pus vreo 15-20 de secunde inainte sa-i dai la cheie, ca sa aiba timp sa faca presiune in instalatia de injectie. La logan e aceeasi situatie ca la clio, la volvo daca unul din gramada aia de senzori ii zice ceva aiurea calculatorului... Cand porneste la prima cheie loganu' vecinului gandeste-te la siguranta, comfort, tinuta de drum, acceleratie, eu asa fac  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

betty, pe forumurile de afara, dupa 30k se recomanda schimbarea - in manual cred ca scrie 60k dar cred ca exagereaza. Eu la 15-20k le schimb, nu e nici o avere nici o operatie dificila. Ma scapa de o intrebare in plus la o adica : oare o fi de la bujii ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi vreo bujie ceva nu ar trebui sa apara ceva in bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri seara la -19 i-am dat si eu o cheie asa de test, a pornit la sfert de sfert, foarte impresionant  :D

Sa fie uleiul ala heavy duty 0W30 de vina ? :D

Ah, a stat si o sapt nepornita si neatinsa ca am fost racit bocna si nu am iesit din casa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"dupa 10 km de mers temperatura motorului nu ajunsese inca la 90 (mai avea cam o gradatie si jumatate pana acolo)"

Aveti grija la manifestarea asta. La mine a fost termostatul defect. Si m-a deranjat cu adevata cand s-a intamplat invers, adica a ajuns temperatura aproape de rosu, la km 30 pe A2, pe la ora 20, pe 24 dec. Nu va doresc sa va petreceti craciunul pe marginea autostrazii si nici sa-ncercati sa gasiti platforma la ora si data aia doar pt ca asa vrea masina voastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cat au tinut frigurile astea nu am pornito doua saptamani.Si cand am incercat sa pornesc a 43 oara o luato:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matey: si a pornit rotund, sau in 3 - 4 pistoane, cu fum si alte alea? Nu prea e in regula sa porneasca asa greu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

catalin ce sa zic ...a pornit cam urat, o croncaneala ca o cioara si un fum negru o scos pana so incalzit de ma usturau ochii daca stateam in spatele ei.Dar eu cred ca totusi am o problema la ea nu stiu ce sa zic.Ea si a doua zi dupa ce circul cu ea si daca afara a fost frig porneste greu.Banuiesc ca sunt injectoarele si cam ar fi cazu sa le fac un test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau sa fie si de pe la bujii poate??eu nu am umblat la astea de cand am luato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca auzeai un "clantanit" ca o bataie metalica sacadata, ala e zgomot de injectie si posibil sa ai o problema. Daca a pornit inegal, cu fum alb nu negru, pot fi bujiile incandescente. Motorina e de asta vara sau ai pus curind de la statie? Poate fi si motorina neaditivata corespunzator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorina e ok...dar ai dreptate cand a pornit a facut ca o bataie asa ....cred e la injectie ceva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Betty vezi ca la benzinare mai trebuie curatata si clapeta de acceleratie din cand in cand, deci o vizita in service nu strica .

@Matey scrie si tu de problemele tale in topicul dedicat dizalului adica aci http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,7913.0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G

Multumesc pentru raspuns, masina a fost la mecanic, i-am facut revizia si i-am curatat clapeta. Schimbasem si bujiile acum vreo luna. Acum merge ceas, a pornit imediat chiar si la -20 de grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte neplacut sa te lase un Volvo in ajun de craciun pe A2. Super tare faza. In conditiile in care betty spune ca are mare grija de masina ei ma gandesc ce probleme ar avea un Volvo neintretinut cum trebuie? Oare ar fi vreo diferenta de fiabilitate dintre un Volvo si o Dacia? Cred ca nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte neplacut sa te lase un Volvo in ajun de craciun pe A2. Super tare faza. In conditiile in care betty spune ca are mare grija de masina ei ma gandesc ce probleme ar avea un Volvo neintretinut cum trebuie? Oare ar fi vreo diferenta de fiabilitate dintre un Volvo si o Dacia? Cred ca nu...

oare o fi vreo diferenta intre tine si un pusti rautacios ? Cred ca nu ...

io zic sa-ti rezervi ceva timp sa te si maturizezi, adica sa te "intretii", ca , uite, ramii in pana de inspiratie, cite-odata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dl. cristi81,

chiar esti rautacios...

de ce nu te duci pe forumul BMW, Dacia sau oricare alt club automobilistic si sa povestesti lor ce masini naspa sunt Volvourile astea, pe noi nu ne poti convinge.

Si stii vorba aia, decat sa spui niste prostii mai bine taci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cristi, nu-nteleg de ce n-ai vandut inca masina. Iar termostatul se poate bloca la orice masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Sa vezi ce de belele am  avut cu BMW-ul care l-am avut inainte de Volvo  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now