tudor75

prize de aer pentru motor in loc de faruri de ceata

13 posts in this topic

Salut oameni buni. In prag de sarbatori, cand toata lumea se gandeste la cadouri, ma gandeam sa-mi fac si mie unul (e drept, mai spre primavara ...). Si anume, ma gandeam sa transform locasurile farurilor de ceata, pe care oricum nu le am, in prize de aer pentru motor. Din punct de vedere al constructiei, nu pare a fi prea dificil: o pereche de grilaje cu rol estetic si functional (nu vreau vrabii/soareci in filtrul de aer) si tubulatura de rigoare catre filtru.

In afara de modificarile de mai sus, e nevoie de alte modificari? (ECU)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce faci cand o sa treci printr-o apa mai mare?

si chiar si pe o ploaie abundenta......

Poate faci acvariu in loc de filtru de aer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si eu la varianta asta cand aveam V-ul.... Se numeste Ram Air Intake, dar n-am reusit sa gasesc un traseu suficient de bun pentru furtune.. Asa ca am schimbat masina ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ValiU: Piticii mei sigur s-ar bucura de acvariu ;D. buna observatia, cu conditia sa si gasesc lacuri pe strazi: p-aci prin Cluj mai rar sa ajunga apa pana la bara; ploi masive am prins 2 de cand conduc masini personale si atunci oricum a trebuit sa trag pe dreapta ca nu vedeam la 1m in fata masinii. Dar observatia e corecta, poate aduna apa. Totusi, aerul intra in filtru in partea de jos a cutiei si chiar si asa este cu aproximativ 15-20cm mai sus decat pozitiile farurilor de ceata. Deci trebuie sa urce un pic apa aia (foarte posibil la viteze mari, se vede pe parbriz, da' eu unul pe ploaie o las mai moale ...).

@MC: masina nu o schimb inca, abia o am de 4 luni; si asa mi-au facut capul calendar copiii ca nu vor sa schimbam masina ...

Daca reusesc un traseu bun, cam la ce spor de putere m-as putea astepta? Variaza in functie de viteza, dar cam cat ar fi un maxim realizabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 5%, si asta cand presiunea devine pozitiva in incinta filtrului. Estimat de mine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 5%, si asta cand presiunea devine pozitiva in incinta filtrului. Estimat de mine :)

Promitator  ;D Oare un filtru sport cat ar mai ajuta? Adica, dupa ce am facut prizele de aer, sa pun un filtru mai putin restrictiv ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castigul in caluti putere ... va tinde catre 0  :)

Daca tu Alex poti castiga 5% cu un CAI pe un motor 1.8 aspirat ... iti dau un premiu.

Asta este din ciclul celor care vin la curse cu o toba finala sport si cu un filtru de aer sport si cred ca au 20 de cai in plus si dupa se mira de ce iau bataie ...

Filtru sport singur nu face mare lucru, pana nu umbli un pic si la soft (adica la combustibil) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castigul in caluti putere ... va tinde catre 0  :)

Daca tu Alex poti castiga 5% cu un CAI pe un motor 1.8 aspirat ... iti dau un premiu.

Asta este din ciclul celor care vin la curse cu o toba finala sport si cu un filtru de aer sport si cred ca au 20 de cai in plus si dupa se mira de ce iau bataie ...

Filtru sport singur nu face mare lucru, pana nu umbli un pic si la soft (adica la combustibil) ...

Poi eu cred ca o data cu cresterea vitezei de deplasare, creste si debitul de aer care ajunge la motor. Presiunea nu prea cred, filtrul de aer are grija de ea  :(

Ca se pot obtine cai in plus e sigur, altfel nu ar fi pus prize de aer aia din F1 deasupra capului pilotului. Sigur, ei proiecteaza toata masina si vitezele lor de deplasare sunt mult mai mari, dar daca ei pot scoate 20CP in plus, as scoate si eu vreo 3-5 (pe autostrada, in rest nu prea e de unde).

Cat despre soft, ma asteptam la asta ... Da' nu-i autoadaptiv (in manualul gasit pe aici citeam ca ar putea compensa un 5-15% mai mult aer)? Adica, nu o sa dea el mai multa benzina ca primeste mai mult aer? Intreb si eu, nu dau cu bata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai oarecum dreptate cu compensarea .... dar ti-am spus: pe motorul tau, modificarea nu se va simti. Eventual (in cazului unui filtru sport) si se va modifica sunetul ... si poate vei simti un raspuns mai bun la pedala de acceleratie (atentie mare la efectul placebo). Parerea mea este ca, in acest caz, nu merita efortul si investitia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai din acest motiv s-au inventat standurile de masurare putere.

Testele facute arata ca nu este o regula cu filtreme, nuele castiga altele pierd si unele sunt inerte si nu fac diferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E f simplu sa vezi daca un filtru sau o admisie mai performante te ajuta cu ceva.

Pur si simplu dai o tura (scurta) cu filtrul scos si daca diferentele sunt notabile, te poti angaja in ceva modificari.

A mea are admisie de genul care ai vrea tu (din fabrica) si nu e mare filosofie de facut. Cauti pe la dez un sistem din asta, de pe un Volv-ica mai batran si il iei si ieftin. Dar la viteze mai mari de 140-150 e posibil sa raceasca excesiv motorul. La mine scade vazand cu ochii temperatura, dupa ce trec de viteza aia... si isi revine dupa 170-180.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E f simplu sa vezi daca un filtru sau o admisie mai performante te ajuta cu ceva.

Pur si simplu dai o tura (scurta) cu filtrul scos si daca diferentele sunt notabile, te poti angaja in ceva modificari.

A mea are admisie de genul care ai vrea tu (din fabrica) si nu e mare filosofie de facut. Cauti pe la dez un sistem din asta, de pe un Volv-ica mai batran si il iei si ieftin. Dar la viteze mai mari de 140-150 e posibil sa raceasca excesiv motorul. La mine scade vazand cu ochii temperatura, dupa ce trec de viteza aia... si isi revine dupa 170-180.  ;D

Eu ma gandeam ca aerul respectiv sa fie canalizat pana la filtru. In felul acesta, motorul nu e racit suplimentar iar presiunea aerului nu se pierde. Asa cum scria MC, trebuie gasit un traseu optim pentru a avea randament maxim ... Si, cel mai important, trebuie tinuta apa departe de motor.

O tura fara filtru as da, dar mi-e cam groaza de praful de pe drumurile noastre  :(

@Sebastian: doar modificarea traseului pana la filtru ar putea fi vizibila pe dyno? Eu ma gandeam ca ar incepe sa se simta doar la viteze mari (peste 150 km/h). Sigur, chip, filtru ar trebui sa fie vizibile, dar fara debit si presiune pe respectivele prize  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe stand!

Cureti compartimentul motor si faci testele, nu e praful de pe strada conditile de testare fiind ISO.

Pe strada poate simti ceva poate placebo,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now