Behu

Creste nivelul la ulei V50 1.6D

21 posts in this topic

Buna,

As vrea sa va solicit si eu ajutorul intr-o problema.

Am un V50 din 2006 1.6D, iar in ultima vreme ii cam creste nivelul la ulei peste maxim. Prima oara cand a facut asta, a coincis cu un marker aprins la bord (check engine) si motorul nu se tura peste 3000 RPM. Am fost cu el in reprezentanta, a fost diagnosticata o problema cu un senzor de pe filtrul de particule pe care l-am inlocuit. Cu ocazia asta, am schimbat si uleiul. Am facut vreo 400 km de atunci, markerul nu s-a mai aprins, motorul merge bine, se tureaza ok, dar uleiul a inceput din nou sa creasca (e deja cu vreo 6-7 mm peste maxim).

Daca are cineva idee ce ar putea fi, as fi recunoscator pentru orice sfat.

Va multumesc!

Sarbatori fericite tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut...eu am un V 50 de 2.0 L...la mine a fost pompa de inalta presiune care din cauza garniturilor baga motorina in ulei, cam de aia  creste nivelul,,,,daca baga apa in ulei atunci uleiul devine gri albicios ca si o emulsie... si pe tester( Debretin) mi-a dat pompa de inalta defecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns!

Uleiul nu e albicios, are culoare ok doar consistenta pare sa fie modificata, din cate imi dau eu seama. Deci probabil e motorina. Poti sa-mi spui te rog cam cat a costat pompa respectiva?

E posibil cumva sa aiba totusi legatura cu filtrul de particule? Am inteles ca si daca isi face regenerari dese in mers poate sa intre motorina in ulei... Si cum am inteles ca filtrul e scump, probabil si pompa de inalta presiune - n-as vrea sa merg pe ghicite...

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai poate baga motorina in ulei si din cauza injectoarelor,este o problema foarte des intalnita la motoarele de camion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi ma gandesc ca avand uleiul motorina si-a schimbat si mirosul, deci exista ceva miros de motorina ?

Nu are cum sa fie de la regenerare pt ca in momentul regenerarii aditivul este mixat cu motorina si injectat, deci nu are nici o legatura cu uleiul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, Bogdan G...

Este miros clar de motorina. O sa merg cu ea in service din nou dupa sarbatori. Pana atunci, am pus-o in curte, n-as vrea sa pateasca ceva motorasul. In afara de pompa de inalta presiune de care zicea dorinscase, ar fi alte cauze? Sa ma pregatesc psihic si ... financiar. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut...deci pe mine ma costat reconditionarea pompei aprox 300 de euro...si am mers la bekeschaba in ungaria, f seriosi deltfel ,dar a durat reparatia 2 sapt, pt o supapa care a ajuns tarziu. Acum pretul nu e acelasi dupa ce vede ce are si in functie de ce trebuie reparat este si pretul....de ex la un BMW a costat 800 de euro...si eu sincer la atata m-amm asteptat...la repr in Debretin mi-au spus f senin 1500 de euro pt pompa si ca cea veche trebuie predata !!!!  deci ,inclin sa cred ca,si care mi-ar fi pus-o la repr nu era noua....succes  0744806195 este nr meu de tel pt alte detalii

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele CR sunt 3 probleme care duc la cresterea nivelului uleiului din cauza contaminarii cu motorina .

1. injectoare care curg

2. semering pompa presiune inalta

3. probleme de soft (in momentul regenerarii DPFului)

Pt a rezolva problemele trebuie mers la un atelier specializat in diesel si facut un test de injectoare.

Daca testul este ok atunci se trece la verificarea pompei de inalta, trebuie schimbat un semering nu toata pompa si nicidecum nu poate costa un semering 300E .

Problema este ca pompa de inalta este greu de demontat si manopera o sa fie mai maricica .

Probleme de soft DPF sunt si astea dar sunt foarte rare, de obicei aceste probleme sunt la 2.4D dar au fost cazuri si la motoarele mai mici, problema este injectarea unei cantitati mari de motorina, motorina care nu arde ci spala cilindrii ajungand ulterior in baia de ulei .

Succes !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult tuturor pentru raspunsuri!

Saptamana viitoare o sa merg cu ea in reprezentanta si o sa revin cu raspunsul lor.

Sper sa fie ok, mi-ar parea rau sa ma despart de ea, am avut-o din ziua 1, km 6...  :'(

Oricum, am hotarat ca daca trece de 1500 de euro, nu o mai repar ci o s-o vand in starea in care e.

O saptamana buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e tare, sa vinzi masina din cauza unui semering ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Daca e doar semeringul, promit ca dau o bere/suc/orice altceva vrei, as vrea sa scap atat de ieftin...

Si bineinteles ca daca e doar un semering nu o s-o vand. Dar sunt variante mult mai "pesimiste" (pentru bugetul meu). Ce am vrut sa zic e ca indiferent ce zic in reprezentanta ca e, mai mult de 1500 E nu dau pe reparatie si prefer sa o vand. Si sa o inlocuiesc. Tot cu un Volvo, bineinteles... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat ca poti da chiar 1500E pe un semering daca mergi la niste jepcari si slava domnului ca sunt mii in tara asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

Asa cum am zis, revin cu raspunsul celor din service.

Din reprezentanta m-au trimis intr-un Bosch Diesel Service pentru testare.

Pompa de inalta presiune e ok, insa niciunul dintre injectoare nu e in parametri. Doua sunt duse mai rau decat celelalte doua si curg.

Nu am priceput mare lucru, insa din cate am inteles este ceva ce se poate inlocui la ele, fara sa fie nevoie sa schimbe tot injectorul. Am hotarat sa le fac pe toate 4. Maine sau sambata cel tarziu o sa fie gata.

Sper sa fie ok si sa se rezolve cu atat.

O sa va mai spun ce si cum, sa ramana pentru posteritate...  ;D

O seara frumoasa tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te apuca sa le repari pt ca injectoarele CR nu se repara, o sa arunci banii pe geam, nu vreau sa fiu cobe dar iti dau un termen de 2 saptamani in care masina va merge bine dupa care problemele reapar, faptul ca injectoarele pisa nu este de la solenoid ci de la faptul ca s-a uzat diuza. La injectoarele CR nu se poate schimba diuza, se schimba numai solenoidul sau pe romaneste partea electrica a injectorului si mai pe romaneste in traducere libera: FRECTIE LA PICIOR DE LEMN .

Daca sunt atat de Bosch Service trebuiau sa-ti arate conul de injectie, daca conul este corect deci pulverizeaza bine atunci este super dar din experienta multora aceste reparatii nu prea tin, cel mai bine 4 injectoare noi din Germania si ai rezolvat problema .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmmm... Bogdan G, m-ai tulburat, si eram asa de linistit...

In primul rand multumesc pentru avertisment, dar e prea tarziu, le-am zis deja de ieri sa le faca.

In plus, nu cred ca m-ar pacali, am ajuns la ei printr-un bun prieten al sefului de la Bosch Service, e cel care de 4 ani ne face toate reviziile/reparatiile la cele 3 Volvo-uri din familie, ma inteleg bine cu el si nu m-ar fi trimis acolo daca nu ar fi avut incredere in ei.

Si o sa am garantie pe lucrare, asa ca in caz ca sunt iar probleme, stiu unde sa ma duc.

Oricum, in seara asta o sa merg dupa masina si il mai intreb odata ce s-a facut la injectoare, apoi vin si iti zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU am vrut sa te tulbur dar sunt mai multi de pe forum care m-au contactat, au intrebat cum se remediaza problema si in loc sa faca ca mine au facut ca ei, au "reparat" injectoarele dupa care problemele au reaparut, asa ca recomandarea mea e simpla, schimbati fratilor injectoarele daca aveti probleme cu ele pt ca momentan nu exista tehnologie sa repari injectoare CR .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci sunt in masura sa spun ce s-a facut la injectoare:

-diuza injector

-saiba etansare diuza

-tija comanda diuza

-supapa + biela retur

Asta daca am retinut bine termenii. Si inainte motorul mergea bine, acum insa merge foarte curat, cand stai in spatele masinii abia se aude, avea o usoara vibratie in interior care nu mai e, se intinde foarte bine la drum si cea mai mare imbunatatire e la pornire, cheia trebuie doar atinsa. Porneste la fel de lejer ca si fratele lui mai tanar care are doar 4 luni si 8000km. Nu mi-a zis nimic de niciun solenoid sau alta componenta electrica/electronica.

Am primit garantie 12 luni fara limita de km.

I-am schimbat uleiul si o sa-l urmaresc in zilele urmatoare sa vad daca creste din nou, eu tare mult mi-as dori sa nu o faca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum naiba a schimbat diuza ca aia stiu ca nu se schimba, o sa ma documentez, poate imi scapa ceva.

Oricum din ce zici tu este ca si cum ai pune injectoare noi .

In legatura cu nivelul uleiului daca injectoarele sunt bune, pompa de inalta este buna atunci ramane numai problema de soft, aia se rezolva usor la reprezentanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele CR sunt 3 probleme care duc la cresterea nivelului uleiului din cauza contaminarii cu motorina .

1. injectoare care curg

2. semering pompa presiune inalta

3. probleme de soft (in momentul regenerarii DPFului)

Am dat vina pe regenerari, filtrul a fost anulat, apoi am dat vina pe revizii ca mi-ar pune prea mult ulei, dar la ultima revizie am pus. 3.5 l, am văzut unde era nivelul și acum, după 3000 de km, nivelul este peste maxim.

Zic ca n-am probleme cu injectoarele, prin urmare nu-mi rămâne decât acel oring/ simering.

Ma poate ajuta cineva cu un cod/ denumire pentru acel oring/ simering de la pompa de presiune pentru 1.6d?

Mersi!

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul 1.6 nu are pompa de inalta pe chiulasa => nu poate creste nivelul din cauza pompei . 

Nu e bine facut DPF OFF ul . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now