Sign in to follow this  
Followers 0
NDB

Specificatii baterie

22 posts in this topic

In ipoteza ca ar trebui sa imi schimb bateria am dat un search pe net sa vad cam ce baterie ar fi necesara pt masina mea. In manualul Volvo 2003 se spune ca bateria ar trebui sa aiba urmatoare specificatii:

Voltage 12 V

Cold start capacity (CCA) 600 A

Reserve capacity (RC) 115 min

Capacitatea baterie in Ah nu este data.Probabil este in jur de 70 Ah.

De asemena se recomanda a se schimba cu o alta baterie care sa aiba acelesi specificatii.

Care sunt consecintele negative in caz ca voi pune o alta baterie ale carei specificatii sunt superioare celor de mai inainte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca are loc, doar faptul ca e mai grea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta o sa difere dimensiunea, vezi sa iei una de aceiasi dimensiune ca sa incapa in locul special prevazut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca trebuie sa aiba in jur de 100 de Ah, nu de 70.Asa e la mine la S80...si mi-am schimbat-o cu o baterie de 110 AH....merge foarte bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

la diesel conteaza capacitatea bateriei de a putea invirti motorul la pornire, deci curentul de pic (de virf) pe care poate sa-l ofere pentru o perioada scurta de timp. (CCA) - spre deosebire de motoarele pe benzina, dieselul lucreaza cu rapoarte de compresie de 16-20, deci o rezistenta mecanica mult mai mare.

amperii ora reprezinta energia inmagazinata de baterie si are importanta pentru sistemele care consuma tot timpul energie (mai ales motoarele pe benzina si UPS-urile)

la diesel ai nevoie de curent mare de pornire si n-ai nevoie de Ah. poti folosi si o baterie de 40 Ah daca ea iti ofera un curent de pornire satisfacator (CCA)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile pe benzina nu are cum sa fie de 100Ah, este o bateriutza mica si mai mult de 80Ah nu are .

Conform catalogului S60 2.4i are baterie de 60A @610A la pornire iar XC70 D5 are 92Ah@760A la pornire DECI nicidecum 100Ah sau mai mult.

Oricum fiecare este liber sa-si puna ce vrea, oricum ideea este sa aiba loc fizic bateria in locul ei si mai ales sa ajunga bornele ;D

http://www.magnetimarelli-checkstar.com/Cataloghi/pdf/Inglese/BatteriesMagnetiMarelli_2005.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

In privita tipodimensiunilor m-am clarificat : 278x175x190, prindere B13 - varianta cu 5 santulete in fata si 3 in lateral, polaritate cu plusul in dreapta, borne tip 1 - diam. "+" 19,5 mm si diametrul "-"  17,9 mm.

Ca si optiuni ar fi:

- VARTA SILVER DYNAMIC E44

http://www.varta-automotive.ro/index.php?id=100&L=17

- BOSCH S5 008

http://aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/bat_s5.htm

http://aa.bosch.de/aa-batterien/media/BA_Pkw_Kleintransporter_Anwendung.pdf

- ROMBAT PREMIER

http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/premier/item/root/575120075

- CARANDA MAXIMA 12.080.M

http://www.caranda.ro/auto.htm

Ca si pret am vazut ca primele 2 sunt in jur de 5 milioane. Voi cam ce ati alege ?

Eu inca nu m-am uitat la mine dar presupun ca este cea originala. Bateriile cu care vin  S60-ul si S80-ul tin destul de bine, ajutate zic eu si de faptul ca sunt amplasate in portbagaj.

Referitor la ce spunea adi28 am vazut in catalogul Bosch (linkul l-am dat mai sus) ca se recomanda 100Ah doar pt S60/S80 2.4 D/D5 , pentru benzina nefiind nevoie de un asemenea amperaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumpara Bosch. Pe mine m-a tinut fix 2 saptamani! Cumpara Varta (asa am luat-o si eu pe a doua) ca astia fac baterii nu piese auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principiu sint mai bune  (tin mai mult) cele "fara intretinere".

si eu recomand varta sau caranda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumpara Bosch. Pe mine m-a tinut fix 2 saptamani! Cumpara Varta (asa am luat-o si eu pe a doua) ca astia fac baterii nu piese auto.

Varta de unde ai luat-o si cat are garantie ? Unde scrie cand a fost produsa ?

Bosch-ul care te-a tinut doar 2 saptamani ori fusese tinut in depozit prea mult, ori l-a scapat cineva pe jos, ori ai tras tu "lozul castigator".

Si eu inclin sa iau Varta in detrimentul Bosch mai ales ca pretul este egal intre cele doua.

Rombat Premier a luat cineva?  Pare o baterie ok si cu tehnologie noua de fabricatie. A fost fabricata incepand cu 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintr-un magazin de piese auto am cumparat ambele baterii. Dupa ce m-am dus cu Bosch-ul inapoi mi-au spus ca au mai patit si altii sa pice repede. Varta este fabricata la mama ei acasa (adica Germania) si este fara intretinere (cu gel). Bosch face scule electrice si piese auto..la baterii stau prost de tot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o nedumerire privind pretul la bateriile Varta. Daca la noi am gasit silver dynamic de 77 Ah la 110E, la nemti nu am reusit sa gasesc sub 125E. La varianta de top ultra dynamic de 70 ah diferentele sunt si mai mari (40-50 E mai putin la noi). Curios zic eu. As fi fost mirat si daca pretul ar fi fost egal cu cel de la nemti. Sa fie vreo diferenta intre ce se comercializeaza la ei si ce se gaseste pe la noi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre Varta si Bosch singura diferenta e eticheta.Ambele sunt facute in aceeasi fabrica in Polonia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu mai cumpar baterii de firma, mi-am luat tzeapa cu Bosch Silver si cu Fulmen de m-am saturat, ambele au tinut cam 2 ani adica fix cat a fost garantia dar pretul platit a fost dublu fata de un Rombat sau Caranda, asa ca ce sens are sa dau dublu pe un produs care este prost .

La V70 am Caranda care sincer sa fiu nu stiu cati ani are dar masina este la mine de 2 ani, porneste fara probleme desi masina o pornesc cam de 3 ori pe luna de cand am XC70ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce spuneti voi si ce am mai citit si pe alte forumuri din Romania e de vis sa te tina 4 ani o baterie (nu vorbesc aici de bateriile cu care vin masinile care tin si 7 ani cum spunea pe forumul VW un posesor de golf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce spuneti voi si ce am mai citit si pe alte forumuri din Romania e de vis sa te tina 4 ani o baterie (nu vorbesc aici de bateriile cu care vin masinile care tin si 7 ani cum spunea pe forumul VW un posesor de golf)

Da ciudat, si a mea se pare ca e originala cica, tot sunt coapte abtibiltele pe ea dar am reusit sa vad  ca scrie ceva de august 2003, cel mai probabil data fabricatiei, si uite ca inca merge si porneste la sfert.

Slava domnului, iaca are 5 ani si ceva inseamna

De ce tin cele cu care vin masinile mai mult ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din acelasi motiv pentru care cam orice piesa cu care vine masina este mai buna decat cea cu care o inlocuiesti.

In plus la noi cred ca ajung tot felul de rebuturi de baterii. Altfel nu pot sa imi explic diferentele de pret. La un magazin din Constanta am gasit Varta Ultra Dynamic 70 Ah la 588 ron. Ia vezi daca reusesti sa o gasesti la mai putin de 210 E in Germania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din acelasi motiv pentru care cam orice piesa cu care vine masina este mai buna decat cea cu care o inlocuiesti.

In plus la noi cred ca ajung tot felul de rebuturi de baterii. Altfel nu pot sa imi explic diferentele de pret. La un magazin din Constanta am gasit Varta Ultra Dynamic 70 Ah la 588 ron. Ia vezi daca reusesti sa o gasesti la mai putin de 210 E in Germania. 

Mda, aveam eu o banuiala

Ce mizerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si bateria mea este originala si este fabricata in octombrie 2001(asa scrie pe ea). Inca nu-mi face probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat asta.

Bateriile cu care vin masinile sunt mai bune.

pe skoda avea 6 ani si am schimbat-o din prostie

Am luat o varta cu 400 de roni..... sper sa tina macar 4 ani.

Sau..... as putea sa o vand daca e cineva interesat (are 72 de Ah), si sa o pun la loc pe cea veche.....

A fost o investitie din greseala.

Masina nu mai pornea dar nu din cauza bateriei ci din cauza unei clapete de oprire a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterii ca cele cu care vin masinile din fabrica n-o sa gasesti de cumparat, fiind facute sa dureze minim perioada garantiei. Am auzit de masini luate din reprezentante, dar cu bateria schimbata de smecheri care stiu diferenta!

Eu am in XC70 un Energizer de 100Ah de montat in iulie 2009, deci de 5 ani si inca merge; probabil a inlocuit bateria originala, masina fiind din 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o varta silver dynamic 100ah din 2007 cumparata din careffour , inca se mai tine vara , iarna daca nu merg 3-4 zile cu masina , porneste la cabluri , dar are ceva vechime trebuie inlocuita , dar s-a tinut ceva ani bine .

Eu am o varta silver dynamic 100ah din 2007 cumparata din careffour , inca se mai tine vara , iarna daca nu merg 3-4 zile cu masina , porneste la cabluri , dar are ceva vechime trebuie inlocuita , dar s-a tinut ceva ani bine .

blue dynamic scuze*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0