zack

Lichid servodirectie

106 posts in this topic

Am lichidul de la servodirectie la minim si as dori sa il completez. Ce tip de lichid sa pun ? Ce este scris in carte nu am gasit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi la MC.Poate te poate ajuta el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am schimbat tot lichidul servo la masina mea...intra cam 0,8 litrii si eu am cumparat ulei original.Cand e vorba de ulei servo sau ulei in cutia de viteze, eu prefer sa pun original VOLVO, oricum acele uleiuri nu le schimbi foarte des, asa ca masina merita sa ii pui aceste uleiuri originale.Daca tu trebuie sa completezi, e bine ca tipul de ulei cu care completezi, sa fie acelasi cu tipul de ulei pe care il ai momentan in vas, deci eu cred ca tot original ar trebui sa pui.

Eu zic ca daca tot iti cumperi 1L de ulei servo original, sa tot faci schimbul de ulei servo, nu e mare lucru si oricum nu ai ce face cu uleiul care iti ramane de la completare,(numai sa completezi iarasi, asta insemnand ca ai scurgeri pe undeva), asa ca ,cu un flacon de 1L de ulei tot faci schimbul.

O zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se da lichidul de la servo? Banuiesc ca ar trebui sa aiba un fel de surub ca la baia de ulei. Aveti dreptate...daca tot cumpar 1l merita sa il schimb. Deocamdata e pe minim...sper sa nu am probleme daca mai merg putin asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei sa l schimbi se scoate returul de la servo care vine in vas si pornesti motoru ....si l da afara pe retur doar ca ti ar trebui vreo 2 - 3 litri ca sa speli bine caseta de servo ....daca n ai inteles poti sa ma suni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie, cand mi-a schimbat uleiul servo, a desfacut ceva conducta pe unde circula uleiul servo, a scos capacul vasului de ulei si mi-a miscat de roti stanga/dreapta, cu motorul oprit, pana a iesit tot uleiul din instalatie.Bineinteles, masina era ridicata pe elevator ;D, si gata.Cand a iesit tot uleiul servo, a montat la loc conducta respectiva, si a pus uleiul in vas, a pornit motorul si a mai completat cu ulei in vas cat mai era necesar....nu trebuie spalata instalatia, toate impuritatile si reziduurile iti ies odata cu uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D

NU se face asa, se face flush ca la cutia de viteze, adica exact cum a explicat musashi mai sus .

Ca sa intelegi putin, impuritatile sunt pilitura din pompa de servo, aia nu se curata daca misca din roti ci numai cu motorul pornit .

De fapt procedura asa se face la reprezentanta si se regaseste pe mai multe forumuri de volvo DAR fiecare face cum vrea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa cumpar 1L lichid servodirectie original Volvo (verde) pentru completare. Ma poate ajuta cineva cu informatii sau oferte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Aveti grija ce lichid bagati la servodirectie pentru ca daca bagati altceva decat ce recomanda producatorul veti avea zgomot in pompa de servodirectie(eu am schimbat 5 pompe de servo pana sa imi dau seama ca nu aveam lichidul corespunzator).

Pentru volvo este recomandat ATF 220 si in nici un caz sa nu incercati cu Dextron cum am facut eu.

Numai bine!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATF 220 e rosu. Si nu ca ar avea importanta culoarea dar calitatea difera! Nu stiu cat de recomandat e pentru Volvo (ATF 220) insa prefer originalul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Augustin! Ajutor prompt, pret de prima mana, ulei original Volvo. Sarbatori fericite!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razvan, ai facut alegerea corecta !!

In general pana in 1998 s-a folosit si se foloseste DEXTRON III (rosu)

Incepand cu 1999 VOLVO a introdus o noua servo-pompa care functioneaza numai cu Pentosin CHF-11S (original VOLVO - Part.1161529 , verde)

ATENTIE !!! - apar mari probleme in cazul in care se combina aceste doua tipuri de ulei.

Alte forumuri VOLVO au dezbatut pe larg acest topic si este foarte bine ca s-a adus in discutie si pe volvo-club.ro

Craciun fericit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

Eu am gasit in vasul de la servo un lichid rosu (rosiatic) si tot rosu am completat. Cand am schimbat bujiile am miscat teava de la servo si a inceput sa curga la etansarea cu pompa. N-am observat si vasul s-a golit. Am avut un bidon cu lichid rosu Dextron (ramas de la alta masina)si am pus peste. Nu m-am uitat in Vadis decat dupa ce un semering a cedat la caseta. Atunci am constatat ca acel Dextron era ulei mineral si l-am amestecat cu sintetic. Treaba buna!

Acum am schimbat caseta de directie si am pus lichid cum cere constructorul (Pentosin CHF-11S). Aveti grija ce lichid puneti la servo-directie !

Numai bine !

Edited by MORMAILA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care stiu cum se schimba uleiul servo, se pot oferi mai multe date? Am inteles ca sunt cativa care stiu, ne poate oferi si noua cineva, punct cu punct cum se face?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru xc90, model 2003, motor D5244T,B5254T2 si B6294T:

STEERING GEAR CHEMICAL PRODUCTS :

-NUT LOCK NORMAL part no. 1161053 ;

-STEERING GEAR GREASE part no. 1161669 ;

-POWER STEERING OIL part no.1161529 .

Datele sunt din Vadis.

Scrieti Volvo si part no. pe Google si gasiti produsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mormaila :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care stiu cum se schimba uleiul servo, se pot oferi mai multe date? Am inteles ca sunt cativa care stiu, ne poate oferi si noua cineva, punct cu punct cum se face?

Ai nevoie de 2-3 litri ulei directie si un colier (aprox. 25 mm.) pentru furtunul de retur (colierul original nu mai poate fi remontat). E necesar ajutorul unei persoane care sa porneasca/opreasca motorul, eventual a celei de-a doua care sa tina furtunul de retur in sticla. Cu motorul oprit se desface furtunul de retur care este atasat vasului (rezervorului) de lichid, la partea superioara, langa buson, si se introduce intro sticla de minim 2,5 litri. Apoi cu bidoanele de ulei nou, pregatite (cu capacele desfacute) si la indemana, se porneste motorul. Imediat ce motorul a pornit va curge pe retur ulei si in acelasi timp trebuie turnat noul ulei in vas. Trebuie sa te misti iute deoarece debitul pompei e maricel! In momentul in care pe retur curge ulei curat, opresti motorul. Eu, dupa 1,5 litri de ulei nou, turnat in vas, am oprit motorul (depinde cat de uzat e vechiul ulei)! Nu exagera cu stransul colierului, teava e din plastic! Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pana la urma exista si ceva after market la cel verde 1161529 sau doar original?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai facut ceva cautari si pana la urma am ajuns la concluzia ca 1161529 este inlocuit de 30741424 care imi da echivalent cu FEBI 06161...voi ati ajuns la aceeasi concluzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

Eu am pus Febi (Germania) produs 06161(vezi poza). M-am uitat pe net si corespunde cu Pentosin CHF-11S. La pret nu stiu daca este scump. L-am cumparat cu 40 lei litrul. Pe net am vazut si la 35 lei. Bidonul este verde (vezi poza) si continutul tot verde.

Numai bine !

post-1208-0-59377700-1304518979_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus lichid dala febi...(l-am schimbat prin scoaterea celui vechi din vas si reumplerea lui de 3 ori cu dala febi) dupa care l-am scos pe cel febi din borcan si am pus lichid original...tot asa prin scoateri si umpleri ale rezervorului de lichid pentru servo. Volanul merge mai usor acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am raspuns la intrebarea ta...dar daca vrei o fac. E ca si cum ti-ai pune filtru inainte de fiecare injector. Eu n-am mai auzit de asa ceva....daca fabricantul n-a pus pe masina...de ce ai pune tu? Poti sa schimbi lichidul la 1 an in loc de 2 si o sa fie mereu curat. Masinile mele au mers 6,5 ani cu lichidul de servo original si vad ca nu le-a venit greata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu n-ai înţeles întrebarea. Am întrebat dacă şi-a montat cineva filtru pentru lichidul de servo şi dacă a constatat vreun efect pozitiv.

Salut , tu te referi la asa ceva?http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/steering/power-steering-system/hydraulic-filter-steering-system/1005211/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat eu doctore dar nu la servo ci la cutia de viteze . :D

Chiar merita .

Doctore, mai am 4 buc pe stoc daca vrei . Merg si la cv automata si la pompa de servo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now