Sign in to follow this  
Followers 0
BogdanG

Reparare incalzire scaune

8 posts in this topic

Daca ploua afara, e frig si in general nu ai scoate cainele din casa, atunci trebuie sa repari ceva la masina, ceva ce 2 ani de zile nu ai reparat.

Cum se repara incalzirea in scaune la V70, valabil la toata gama S60/V70/XC70 si S80 .

Prima data trebuie verificat daca este cu adevarat intrerupt traseul, se desfac cele 4 suruburi de la scaun(se desfac cu grija cele 4 protectii de plastic care stau deasupra surubului, cele din fata se trag usor in sus, cele din spate se trag spre spate cu o surubelnita lata) .

[attach=#]

Controlerul incalzirii are 3 mufe,

-una gri lunga cu 3 fire, plus 12V, masa si CANBUS

-una gri cu 2 fire pt incalzirea spatarului

-una verde cu 4 fire pt incalzirea sezutului

Se masoara cu un aparat de masura pe OHM metru si trebuie sa am continuitate pe mufa gri intre firul negru si cel maro si in mufa verde intre firele maro si gri, trebuie sa fie in jur de 1 OHM .

In cazul de fata la mufa de la spatar aveam 0.7 OHM deci circuitul este ok iar la mufa verde aveam infinit, deci traseu intrerupt.

Daca avem 1OHM pe ambele circuite inseamna ca problema este controlerul, se schimba controlerele din stanga in dreapta (sofer/pasager) si se verifica din nou. Dupa care se verifica mufa de alimentare, firul rosu si cel maro.

Se trece la demontarea husei sezutului, evident nu va recomand sa faceti ca mine, desfaceti prima data partea dinspre spate .

In fata sunt 4 clipsuri iar pe fiecare laterala cate 2 iar in spate 3 .

[attach=#]

[attach=#]

Dupa jumatate de ora de munca si dupa vreo 20 de clipsuri desfacute, am reusit sa desfac husa de la sezut, evident ca traseul intrerupt nu era acolo.

Am desfacut spatele si ghici ce se ascundea .

[attach=#]

[attach=#]

Se vede clar unde era intrerupt traseul, pt refacere se foloseste pasta decapanta, se decapeaza bine bine dupa care se lipesc cele 2 fire .

Nu este nici o problema sa se mai rupa pt ca este ars acolo si firul este extrem de flexibil, deci daca se apasa pe acea zona, ceea ce este imposibil pt ca acea parte sta sub spatar, deci niciodata nu vei apasa acolo dar probabil ca cineva a reusit acest lucru probabil cand a carat ceva.

Dupa ce se lipeste traseul se monteaza scaunul pt probe.

MARE ATENTIE MARE !!!!!!

Se lucreaza numai cu borna scoasa dupa urmatoarea regula.

Se lasa cheia in pozitia 0 inainte de inceperea lucrului, se asteapta 3 minute dupa care se scoate borna MINUS de la baterie, dupa asta se desfac firele si se scoate scaunul.

La montarea inapoi a scaunului si cuplarea mufei, se verifica legatura sa fie buna si se pune contactul in POZITIA II dupa care se pune borna MINUS la baterie.

DE FIECARE DATA CAND SE FAC PROBE SE FACE ACEST LUCRU !!!!

Daca nu o sa aveti CADO un SRS error si eventual o sa faca poc un AIRBAG ceea ce nu e cool ca a trecut anul nou .

Dupa ce se fac probele si totul este ok se pun la loc toate clipsurile de prindere.

NECESITA RABDARE si ATENTIE, deci nu va grabiti si notati unde au fost doua clipsuri, sunt locuri unde suedezu a pus 2 clipsuri si stie el de ce, face-ti si voi la fel .

Asa arata dupa reclipsare

[attach=#]

Si asa arata controlerul si mufa

[attach=#]

Mufa se desface foarte usor, se ridica de ea, culiseaza avand sina si ies cele 5 mufe, din care doar 3 sunt conectate la mine.

RECOMAND dupa ce toate probele au fost facute sa prindeti cu un soricel mufa iar mufa portocalie (AIRBAG) sa o prindeti cu inca un soricel si mufa mica gri (cu fire mov+negru care este de la centura de siguranta) . Aceste 2 mufe tin de sistemul SRS si sunt cunoscute problemele de erori SRS din cauza contactelor imperfecte cauzate de miscarea scaunului inainte/inapoi si sus/jos.

Centura de siguranta si manetele de ridicat/coborat scaunul ies destul de usor dar trebuie atentie, grija si rabdare .

Va urez succes !!!

post-993-12877871988001_thumb.jpg

post-993-12877872021765_thumb.jpg

post-993-12877872026763_thumb.jpg

post-993-12877872031539_thumb.jpg

post-993-12877872035914_thumb.jpg

post-993-12877872040166_thumb.jpg

post-993-1287787204525_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

esti nebun! ::) chiar ai facut asta?  :-*:-* :-*

BRAVO

ai reusit sa pui la loc tapiteria fara sa se cunoasca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce probleme ai intampinat la desfacere/punere la loc a husei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destul de greu se pune inapoi husa dar iese pana la urma, ca idee dureaza cam 2h de demontat/montat un sezut cu tot cu reparatie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteai sa iei foc ;)) dupa negreala de acolo imi dau seama ce a troznit cand s-a intrerupt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa iei foc, ai modul de comanda sub scaun care nu permite asta, s-a rupt rezistenta aia s-a intamplat, mai mult ca sigur cand cineva s-a asezat cu genunchiul pe scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau poate vreo lady care avea fundul mai...ascutit  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0