Guest lupumihai

NU SE DEZABURESTE PARBRIZUL

50 posts in this topic

Pentru cei ce nu au priceput, poate nu am fost destul de clar. Lasati teoriile astea de incepator, cu aerul conditionat pornit si alte alea, am zis foarte clar ca nu am debit de aer suficient pe parbriz.

Nu aplica nimeni nici o teorie de incepator, probabil ca zici asta din cauza varstei mele :rolleyes:

In fine, incearca sa schimbi si filtrul de polen si poate iti rezolvi problema asa. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari revin tin sa va spun ca o mica parte a problemei mele am rezolvato si cum credeti ca am facut : am comutat pe aer cald iar mixerul pe aer rece si se comporta bine dar intrebarea este oare cu 3sau 4 persoane se comporta la fel de bine sau revine la nebuniile lui ,incercati si voi astept sa spuneti daca s-a inbunatatit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari am rezolvat problema va multumesc pentru sfaturi .Datorita faptului ca am fost plecat nu am avut timp sa mesteresc pe la volvoul meu dar astazi ca am prins o zi frumoasa si relativ calda am zis sa incerc sa vead de unde este problema .Dupa cum v-am mai spus totul era ok dar parbrizul tot nu se dezaburea si asa m-am decis sa vad despre ce este vorba tin sa precizez ca butonul de recirculare se aprindea ledul la el dar el nu lucra dupam cum am observat astazi.Sa incepem ,am desfacut capacul de mascare de la filtrul de polen am demontat aeroterma intr-o pozitie destul de comica deoarece am 1,90 inaltime si lucrul se face destul de incomod dar dupa ce am demontat aeroterma si m-am chinunit sa ved ce este inauntru sub bord am observat doua flapsuri care erau inchise ,pun contactul si actionez butonul de recirculare si nici o miscare bag mana si trag de ele vad ca se deschid dar cand le dau drumul ele revin in pozitia inchis.Aceste flapsuri sunt fiecare prinse in parte cu cate doua surubele .Uitati cum am rezolvat problema am desurubat acele surubele si am scos flapsurile afara si in acest fel nu v-a mai trage aer din habitaclu si v-a trage numai de afara.In acest fel poate si altii care mai au aceasta problema cu dezaburirea parbrizului vor sti unde sa caute daca toate celelalte sunt in regula cu erau la mine

Spor la lucru si multi km fara probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari am rezolvat problema va multumesc pentru sfaturi .Datorita faptului ca am fost plecat nu am avut timp sa mesteresc pe la volvoul meu dar astazi ca am prins o zi frumoasa si relativ calda am zis sa incerc sa vead de unde este problema .Dupa cum v-am mai spus totul era ok dar parbrizul tot nu se dezaburea si asa m-am decis sa vad despre ce este vorba tin sa precizez ca butonul de recirculare se aprindea ledul la el dar el nu lucra dupam cum am observat astazi.Sa incepem ,am desfacut capacul de mascare de la filtrul de polen am demontat aeroterma intr-o pozitie destul de comica deoarece am 1,90 inaltime si lucrul se face destul de incomod dar dupa ce am demontat aeroterma si m-am chinunit sa ved ce este inauntru sub bord am observat doua flapsuri care erau inchise ,pun contactul si actionez butonul de recirculare si nici o miscare bag mana si trag de ele vad ca se deschid dar cand le dau drumul ele revin in pozitia inchis.Aceste flapsuri sunt fiecare prinse in parte cu cate doua surubele .Uitati cum am rezolvat problema am desurubat acele surubele si am scos flapsurile afara si in acest fel nu v-a mai trage aer din habitaclu si v-a trage numai de afara.In acest fel poate si altii care mai au aceasta problema cu dezaburirea parbrizului vor sti unde sa caute daca toate celelalte sunt in regula cu erau la mine

Spor la lucru si multi km fara probleme

Din pacate solutia e aplicabila doar la S40 / V40 !

S40 II \ V50 din 2005 in sus au un sistem de climatizare TOTAL diferit, e un modul total diferit cu servomotoare si nu ai ce sa desfaci, trebuie diagnosticat si incercata o recalibrare a servomotoarelor care comanda flaps-urile, verificat valorile pozitiilor lor, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum o inlocuire a filtrului de polen ajuta mult la dezaburire.Am testat la ambele masini Volvo/Fiat cand am pus filtrele noi se simtea diferenta la dezaburire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roberto care e treaba cu recalibrarea ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Am citit pe forum post-urile din acest topic, dar nu am vazut nici-unul similar cu problema S40-ului meu.

Am decis sa postez si eu desi ultimul post a fost acum mai bine de un an...:)

Problema e urmatoarea: desi folosesc masina tot timpul cu clima setata pe modul automat, parbrizul de abureste, si de multe ori doar pe partea dreapta a masinii (inclusiv geamul lateral).

Precizez ca toata treaba asta se petrece cand temperatura de afara este de aproximativ 15-18 grade celsius, daca are vre-o legatura.

Aveti idee care ar putea fi motivul?

Inlocuirea filtrelor de habitaclu/polen ar duce la rezolvarea problemei?

Va multumesc anticipat!

Cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu de zis, ai observat vreo diferenta intre temperatura de pe stanga vs dreapta?

Candai schimbat ultima data filtrul de polen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din solutii ar fi:

- inlocuirea filtrului de polen

- verifica sa nu ai scurgerea de la clima infundata (eu am patit-o si mi-a bagat apa in masina)

- recalibrarea climei cu un DICE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Multumesc pentru raspuns.

Cea mai la-ndemana solutie in momentul de fata ar fi sa inlocuiesc filtrul de polen.

A doua varianta nu cred ca este valabila, pentru ca produsul de la aer conditionat (condensul) se scurge afara.

O sa inlocuiesc in prima faza filtrul de polen pentru siguranta mea, pentru ca nu am certitudinea ca proprietarul anterior a facut-o.

Daca nu se va reglementa problema atunci ma voi gandi la recalibrarea climei.

Multumesc inca odata.

Cele bune

Edited by ionutmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ serge.

Sincer nu am observat diferente de temperatura intre partea stanga si dreapta. Temperatura setata este aceeasi pe ambele zone.

Ma gandesc sa las pe cineva sa conduca si eu sa stau in dreapta, poate asa voi sesiza diferente de temperatura daca exista.

Dupa spusele proprietarului anterior filtrele (inclusiv cel de polen) au fost schimbare acum 11000 - 12000 de km.

Eu am schimbat doar ulei + filtru ulei, dar restul filtrelor (aer si polen) inca nu, din lipsa de fonduri.... taxe, timbru de mediu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza si calitatea filtrelor puse deci un 12mii km pentru un filtru prost este mult.

F aer este 40 lei creca si cel de polen vro 65 pe mahle.

In legatura cu ce ti a sugerat larahau cu condensul. Daca vezi ca ai scurgeri pe la scut (in fata dreapta daca nu ma insel ) cand ai AC on atunci ii ok.Dar daca nu atunci ai infundata scurgerea.

In conditii de 4 persoane si ploaie la mine cu AC on parbrizul si lateralele fata sunt dezaburite(se dezaburesc instant in caz ca stau cu ac off si apoi dau on) dar cele din spate se dezaburesc dupa mult mai mult timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrele de aer si polen, o sa le schimb cat de curand pentru ca mai am de schimbat si bucsile alea mari cilindrice de la bratele rotilor fata.

Cat despre condens, am verificat si totul este in regura, condensul se scurge afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti scade cumva nivelul de lichid de racire? Sa nu ai caloriferul fisurat si sa se evapore apa. Automat cand este mai racoare afara, se aburesc geamurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz

Nu stiu ce sa spun despre nivelul de lichid de racire sau calorifer. Sincer, nu cred ca ar fi probleme acolo.

Dar, daca imi poti spune cum pot verifica treburile astea ar fi super. M-as uita un pic si acolo.

Mersi.

Cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te uiti la vasul in care bagi apa/antigel si daca este nivelul scazut, completezi la loc. Daca scade dupa 1-2 saptamani, inseamna ca de acolo este problema.

O alta posibilitate ar putea fi de la siliconul dat din abundenta pe bord. Din cauza caldurii, se evapora si se depunde grasime pe parbriz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau altfel, sigur este aburit pe interior ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe interior se abureste, bine-nteles :smile:

Cum am spus in primul post, "problema" la masina mea este ca uneori se abureste doar partea dreapra a parbrizului impreuna cu geamul lateral din dr. fata.

Exista posibilitatea sa fie afect/a circuitul/instalatia de climatizare din dreapta? daca se poate spune asa.

(Daca exista doua circuite... nu stiu)

Edited by ionutmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista 2 circuite dar o singura aeroterma si un singur evaporator iar de aburit nu are cum sa se abureasca pt ca AC-ul merge pe partea stanga sau pe jos sau pe sus, deci normal trebuie sa se dezabureasca pana si luneta spate cand merge AC-ul .

Probabil la tine este o problema la geam, este posibil sa fie gras geamul, incearca sa-l cureti cu o solutie de geamuri cu alcool si vezi dupa .

Daca era problema cu antigelul se aburea tot parbrizul .

De asemenea tb verificat fluxul de aer sa fie identic stanga/dreapta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Am o problema si cred ca voi puteti sa ma ajutati! Socrul meu are un Volvo s 40 din 1996, 1,8 benzina. Merge f.b. dar nu mai dezabureste! In orice pozitie as pune butonul de la ventilator nu porneste sa bage aer in interior. Butonul de clima face intermitent rosu sau verde in functie de pozitie (pornit/oprit). Nici butonul de recirculare nu merge. Face culoarea rosie intermitent. Am incercat cu alt ventilator (cel de la picioarele pasagerului din dreapta), de la un volvo s 40 din 2000 diesel dar nu vrea. Nici clima nu porneste! Am verificat toate sigurantele si de la motor si de la sofer. Toate sunt bune. Unde sa mai verific sau ce sa fac? Care e solutia ? Eu am piese de la volvo s 40 din 2000 si daca s-ar potrivi as lua de la el. Spuneti-mi va rog ce sa schimb. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula cind iti clipesc led-urile de la clima, ai o problema :) Primul lucru, cel mai simplu : verifica daca mai ai freon in instalatie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum verific daca mai este freon ? La service ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sa-ti faca o recirculare si sa vezi cat (mai) ai. Iar daca lipseste, faci o umplere cu freon + substanta de contrast si in caz de eventuale pierderi ulterioare vei putea observa pe unde "scapa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare băieți,

Se pare ca am găsit rezolvarea problemei cu aburitul inegal al parbrizului. :smile:

Am înlocuit filtrele de aer și polen (în special), și până acum nu am mai avut probleme.

Mulțumesc pentru sfaturile / părerile voastre.

Cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e vorba de tranzistor ca am incercat cu alte doua functionale si tot nu merge. In plus, toate sigurantele sunt bune. Nu stiu cum sa le verific pe cele negre mari de la motor. Sa fie vorba de vreun releu? Daca da, care e acela? Azi m-am chinuit toata ziua si nu am rezolvat nimic-in regie proprie. Pe mufele de la ventilatorul de sub picioarele pasagerului nu vine curent. Nici la tranzistor macar! :banghead: Deci, care-i problema? Rog ajutor! Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now