Midnight Caller

Primele probleme la S70

36 posts in this topic

    Ok... in mod oficial azi m-am saturat de fitzele ei... Am comandat solenoidul din USA, mi-a sosit saptamana trecuta, iar Sambata am "programare" la "Vadim Service" sa il schimb. Wish me luck, o sa fie o operatiune de vreo 4 ore, cu lasat subcadru motor, etc-etc-yada-yada.

    Problem nr. 2 - Check engine aprins. Eroare - System too lean. Sonda lambda functioneaza (cel putin pe tester are acea sinusoida specifica), injectoarele sunt de S70 T-5... what could be the problem ?! Aer fals nu pare sa traga pe nicaieri, ceasul de boost imi arata -21mm Hg (care din cate am inteles e normal) la relanti. Nu da in nas la accelerare brusca sau cand intra turbina, si nici nu da rateuri care sa sugereze ca injectoarele ar da un debit prea mic... Gauri in eshapament n-am ca sa arate prea mult oxigen sondei lambda... deci... ? O sujestie ?!

    Multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Incerca sa verifici bijiile,fisele si MAF-ul poate gsesti ceva suspect pe acolo.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Multumesc de sfat... bujiile sunt ok, MAF-ul e schimbat de fostul proprietar... mesajul apare ca urmare a verificarii amestecului de catre sonda lambda din amonte (de dinainte de catalizator). De-acolo apare "eroarea". Ce n-am verificat pe tester este daca se incearca compensarea prin marirea timpului de injectie (Long Term Fuel Trim). O sa ma uit si de asta dar sa termin intai cu solenoidu' vietii, ca mi-a mancat pancreasu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) regulatorul de presiune - valva invechita ?...Ti-ai masurat presiunea din rampa cu ceva ? E ok ?...

2) In afara de "System too lean" nu mai ai nici o eroare ?...

Hai, ca trebuie sa o facem, ce mama masii - nu te lasam noi asa suparat  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de "System too lean" mai am "Solenoid S2 Malfunction"... Dar asta e eroarea trimisa de la TCM la ECM ;D Pe-aia sper s-o rezolv sambata cu musiu Vadim... N-am masurat presiunea in rampa ca n-are baba masurator de presiune. Am din ala de cauciucuri, dar nu stiu cat il pot folosi si DACA il pot folosi... Valva seamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa te folosesti si de un manometru de la pompe de aer pt. umflat roti, cu conditia sa nu fie din plastic...si sa fie furtunul zdravan -  si sa indice corect  ;)

Stii ca la relanti (din cauza furtunului de vacum) regulatorul reduce presiunea in rampa de injectie, astfel presiunea de combustibil variaza odata cu presiunea din galeria de admisie.  Vezi ce valori ai, poate e dus regulatorul sau nu merge bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh... tocmai asta-i smecheria, ca la mine NU exista niciun furtun de vacuum in regulatorul ala :), asa ca ar trebui sa fie 3bari... punct. Indiferent de turatie / vacuum. Debitul se regleaza doar din timpii de injectie dati de ECU.

Ceva e ciudat oricum... In VADIS vad ca rampa de injectie pentru 1998 arata altfel (cu regulator cu vacuum). La mine apare rampa de 1999, cu "Absorber" !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Mdaaaaaa... Va anunt in mod oficial ca am scapat de problemele cu cutia... Sambata am muncit cu Vadim (ma rog... mai mult el a muncit, ca de-obicei) cam 9 ore sa dam jos si sa punem la loc scarnavia aia nenorocita de piesa... Cum e posibil sa desfaci 5 ORE si sa pui la loc 4 ORE pentru o piesa care dureaza 1 MINUT sa o schimbi bai frate ?!?!?!? CRIMINAL !!! Ma rog, am scapat de sagetzica vietii, acum mai am de vazut de ce se aprinde check engine-ul si-mi da "System too lean".

    Am pus un manometru de rotzi in capatul rampei de injectie, am pornit masina si... la relanti am cam 2.5 bari, iar cand accelerez, presiunea sare de 3-3.2 bari... Deci presupun ca ar fi ok, nu stiu exact valorile care ar trebui sa fie si nici cat de precis e manometrul ala rusesc pe care-l am :)))

    I'll keep ya' posted !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am spus ca e de la solenoid, mama lui  :D

Bine ca ai rezolvat - vreau sa ti se cunoasca de-acum incolo fericirea pe chip - macar la Polivalenta.  ;D

Iar la partea cealalta - conform AUTODATA, la presiune (iti gaseste doar regulatorul cu vacuum-asa ca poate ar trebui sa te gindesti sa-l inlocuiesti), trebuie sa ai la relanti POZA DE MAI JOS.

:-*

post-495-12877875352915_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... eu n-am regulator, am o chestie care se numeste "Damper"... sau "Absorber"... Si a mai venit un baiat de pe forum la mine, cu un XC70 tot din 1998, tot B5254T, si avea fix acelasi sistem, fara niciun fel de vacuum pe regulator !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e rampa cu absorber si am masurat chiar acum 20 min presiunea caci m-a secat cu cateva probleme (de altfel am deschis si un topic). Am folosit un manometru de roti ,metalic ,care arata cu 0.1 bari mai mult ca la vulcanizare si surpriza ! S-a dus pana la maxim ,adica peste. In conditiile in care manometrul era gradat pana la 4 bari. Deci la relanti am peste 4 bari ,chiar sunt curios sa aflu valoarea.

La motronic 4.4 exista si retur deci regulatorul este necesar pentru mentinerea presiunii in sistem.Pompa baga maxim 6 bari. La rampa cu absorber nu exista retur deci e logic ca la relanti presiunea sa fie undeva in jurul valorii de 5-5.5 bari si sa scada in turatie ,dar nu mai jos de 2,5 bari. Alta explicatie nu am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now