Mr V

Merita sa mai faci asigurare CASCO?

112 posts in this topic

Tu esti inca un norocos - ai masina din 2004, eu ce sa mai zic cu "troaca mea" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu voi plati nimic - pentru ca nu o vand. Ce sa-mi iau in schimb, plastice si...gadgeturi ? hihi hehe hoho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca poti sa-ti faci, merita cu prisosinta.

La mine CASCO la Groupama valoarea asigurata 22700 euro, prima anuala1370 euro fara fransize si alte rahaturi.

Ar fi bine sa mi-o fure ca iau mai multi bani decat daca o vand....

Edited by Maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este norma data de UE adoptata de CSA! Noi nu avem ce face decât sa ne supunem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uitati-va aici, la 10 ani masina valoreaza 15% din valoarea de noua ,iar in caz de dauna totala din 15 % scazi 25% valoarea epavei.

a311605.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu lucrez printre hoţi (într-un penitenciar)... Un prieten cu RCA şi cu maşină de Remat ţi-o "vinde" mult mai bine ca-n piaţă...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, masinile peste o anumita varsta nu se mai asigura deoarece in caz de dauna valoarea de reparatie poate sa depaseasca valoarea de piata a vehiculului.

In acest caz, pentru asigurator este o paguba, pentru ca prima de asigurare este proportionala cu valoarea masinii, respectiv varsta ei.

Societatile de asigurare nu fac acte de caritate, ele trebuie sa faca profit.

Rezolvarea problemei trebuie cautata in alta parte - norme CSA(existenta pe piata a Euroins, etc - rau platnici, conditii de circulatie, legea circulatiei, etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, masinile peste o anumita varsta nu se mai asigura deoarece in caz de dauna valoarea de reparatie poate sa depaseasca valoarea de piata a vehiculului.

In acest caz, pentru asigurator este o paguba, pentru ca prima de asigurare este proportionala cu valoarea masinii, respectiv varsta ei.

Societatile de asigurare nu fac acte de caritate, ele trebuie sa faca profit.

Rezolvarea problemei trebuie cautata in alta parte - norme CSA(existenta pe piata a Euroins, etc - rau platnici, conditii de circulatie, legea circulatiei, etc)

Nu prea tine nici asta! Daca-i valoare de piata (si si din aia imi dau X%), poi sa vada cat e pe piata masina si sa calculeze prima. Deci, ori e valoare de piata ori valoare de catalog. Si pentru orice se poate stabili o formula de calcul (in loc de "scade cu 10% din valoarea de noua a masinii in fiecare an", pun "scade cu 10% din valoarea masinii de acu un an", de exemplu in felul asta si peste 20 de ani tot ai o valoare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebun sa fii sa nu-ti faci casco la o masina noua. Aprecierea lui Matrixx este cea mai corecta. Eu mi-am schimbat pe casco geamurile la oglinzi, masca fata, o aripa lovita si revopsita, revopsirea a 70% din masina anul trecut un cauciuc cu tot cu janta plus diverse nimicuri. Am platit in cei aproape 5 ani peste 10.000 de lei la asigurari. Daunele au fost poate dublul acestei sume. Probabil peste 2-3 ani, cand masina va valora in jur de 5000 de euro voi renunta la el.

Edited by Sepukku

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice masina sub 10 ani valoare ramane de minim 15% (verificati catalog uzura)dar 15% sunt la stare satisfacatoare .Ai peste 10 ani are aceasi valoare cu cea de 20 de ani asa sunt cataloagele .Se da dupa pretul pietei atunci cand vede ca omul,este om de rand.Dar faza cu pretul de piata se aplica la amiabil fara judecata intre pagubit si asigurator.Daca ai dai in judecata iti iei pana la ultimul banut + penalizari .Toate legile sunt interpretabile !Si in caz de dauna verificati pretul de pornire din catalog (+ doatrile care le aveti peste pretul standard de pornire)sau daca aveti factura masinii si mai bine iar pretul sa fie DDP nu CIP.Vedeti la ce stare va incadrati si faceti-va singuri calculele ca altfel sunteti furati de catre asigurator.Si se rezolva prin plangere penala la sectie de pe raza care apartine asiguratorul,pentru abuz in serviciu si frauda .

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spui tu este perfect neadevarat ! Faptul ca se practica procedura asta de catre asiguratori e alta treaba dar asta nu inseamna ca nu e un abuz.

Luati Ordinul 14/2011 si pe langa faptul ca veti vedea care este modul legal de calcul veti vedea ca anexa cu gradele de uzura are rubrici pentru stare buna si medie si pentru categoria "peste 10 ani " . De ce credeti ca sunt introduse ? Pentru ca se pot acorda acesti coeficienti !

Si pentru colegul care vinde pt Generali , las-o mai usor cu ridicatul in slavi ca mai suntem si altii pe aici cu state vechi in asigurari si stim si noi cum sta treaba ! Stiu ca reclama e sufletul comertului dar avand in vedere ca toti suntem colegi pe acest club ar fi frumos ca intre noi sa fim sinceri. Piese aftermarket pune orice service si lucrul asta e incurajat si agreeat de toti asiguratorii.

Sa va spun o chestie legata de asigurari, mai exact legata de despagubiri.

Daca vrei sa repari masina fara sa te implici deloc financiar esti la mana asiguratorului dar in cazul in care te duci si repari avariile la ce service doresti tu si achiti tu reparatia urmand ca ulterior sa recuperezi banii de la asigurator legea te protejeaza iar asiguratorul nu iti poate diminua suma daca reparatia e conforma notei de constatare iar riscul este asigurat.

In prima situatie legea nu prevede nimic legat de piese, originale, aftermarket sau sh. Spune doar ca bunul trebuie adus in starea initiala . Asta lasa loc de multe interpretari !

Edited by kosfunny
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pentru colegul care vinde pt Generali , las-o mai usor cu ridicatul in slavi ca mai suntem si altii pe aici cu state vechi in asigurari si stim si noi cum sta treaba ! Stiu ca reclama e sufletul comertului dar avand in vedere ca toti suntem colegi pe acest club ar fi frumos ca intre noi sa fim sinceri. Piese aftermarket pune orice service si lucrul asta e incurajat si agreeat de toti asiguratorii.

In prima situatie legea nu prevede nimic legat de piese, originale, aftermarket sau sh. Spune doar ca bunul trebuie adus in starea initiala . Asta lasa loc de multe interpretari !

Service-urile care vor sa colaboreze cu Generali si Allianz sunt obligate sa foloseasca programul Audatex, unde introduci datele unei masini avariate si pisele avariate ce trebuiesc inlocuite. Programul furnizeaza date si coduri pentru piese de origine, iar la sfarsit, daca masina nu este reparata cu piese de origine, programul nu te lasa sa inchizi fisa de reparatie plus ca cei de la asigrari nu vor plati service-ului reparatia.

Daca printre colegii nostri de forum se gaseste cineva care sa fii fost pagubit de un asigurat la una din firmele mentionate mai sus (Generali sau Allianz), rog sa ne relateze cum s-a finalizat dosarul (unde a reparat masina, ce piese s-au folosit, cat a durat, etc)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In prima situatie legea nu prevede nimic legat de piese, originale, aftermarket sau sh. Spune doar ca bunul trebuie adus in starea initiala . Asta lasa loc de multe interpretari !

Ba tin sa contrazic prin faptul ca legea spune sa fie adusa la starea initiala,dar piesele sh si aftermarket diminueaza siguranta si longevitatea autoturismului.Daca service-ul pune piese sh sau after eu ai fac plangere si il va .... ,daca asiguratorl a dat in scris pt. astfel de piese este mancat .Astra a patit-o cand a fost valul de controale prin service-uri cu piesele trimise de Astra . Iar in audatex este pretul pt. piese de origine ,calculul se face in audatex sau eurotax,sau conform factura proforma reprezentanta .Nu au voie sa-mi ingradeasca dreptul de a cumpara piese de unde doresc si a face reparatia unde doresc (asta pe rca ,iar pe casco trebuie verificat contractul)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service-urile care vor sa colaboreze cu Generali si Allianz sunt obligate sa foloseasca programul Audatex, unde introduci datele unei masini avariate si pisele avariate ce trebuiesc inlocuite. Programul furnizeaza date si coduri pentru piese de origine, iar la sfarsit, daca masina nu este reparata cu piese de origine, programul nu te lasa sa inchizi fisa de reparatie plus ca cei de la asigrari nu vor plati service-ului reparatia.

Daca printre colegii nostri de forum se gaseste cineva care sa fii fost pagubit de un asigurat la una din firmele mentionate mai sus (Generali sau Allianz), rog sa ne relateze cum s-a finalizat dosarul (unde a reparat masina, ce piese s-au folosit, cat a durat, etc)!

S-a finalizat doar cu scandal ! Asta pentu o aripa, far si bara de Opel Corsa, nu Volvo.

Allianz

Revin mai tarziu cu povestea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service-urile care vor sa colaboreze cu Generali si Allianz sunt obligate sa foloseasca programul Audatex, unde introduci datele unei masini avariate si pisele avariate ce trebuiesc inlocuite. Programul furnizeaza date si coduri pentru piese de origine, iar la sfarsit, daca masina nu este reparata cu piese de origine, programul nu te lasa sa inchizi fisa de reparatie plus ca cei de la asigrari nu vor plati service-ului reparatia.

Daca printre colegii nostri de forum se gaseste cineva care sa fii fost pagubit de un asigurat la una din firmele mentionate mai sus (Generali sau Allianz), rog sa ne relateze cum s-a finalizat dosarul (unde a reparat masina, ce piese s-au folosit, cat a durat, etc)!

Nu imi spune mie de programul Audatex. Il folosesc aproape zilnic de vreo 5 ani de zile. Acest program mai nou poate face automat si devize cu piese AM. Ca sa nu mai spun ca in Audatex poti introduce orice pret doresti la piese !

Am fosti colegi care lucreaza si la Allianz si la Generali,la departamentul de daune nu in alta parte si pot confirma faptul ca si aceste firme incurajeaza repartorii sa foloseasca piese AM !

Si ar fi cazul sa punem punct aici acestei polemici !

Ba tin sa contrazic prin faptul ca legea spune sa fie adusa la starea initiala,dar piesele sh si aftermarket diminueaza siguranta si longevitatea autoturismului.Daca service-ul pune piese sh sau after eu ai fac plangere si il va .... ,daca asiguratorl a dat in scris pt. astfel de piese este mancat .Astra a patit-o cand a fost valul de controale prin service-uri cu piesele trimise de Astra . Iar in audatex este pretul pt. piese de origine ,calculul se face in audatex sau eurotax,sau conform factura proforma reprezentanta .Nu au voie sa-mi ingradeasca dreptul de a cumpara piese de unde doresc si a face reparatia unde doresc (asta pe rca ,iar pe casco trebuie verificat contractul)!

Ce bine ar fi daca m-ai contrazice cu argumente !

Din ce spui tu ar insemna ca piesele AM ar trebui interzise pe piata dar nu este asa, sunt fabricate si comercializate cu acte in regula chiar cu aprobarea reprezentantilor marcilor auto. Plus ca sunt si omologate !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te contrazic cu emisiunile si controalele care au fost facute pe sevice-uri si crede-ma stiu ce vorbesc ca si tine !Iar ce tine de ,,Nu au voie sa-mi ingradeasca dreptul de a cumpara piese sau a face reparatia unde doresc " este un articol din CSA numai ca nu mai stiu nr. si alin. cred ca spune nu AM (daca nu doresc)!Restul te-as ruga pe tine daca cunosti un articol pt. piese AM in care obliga pagubitul, sa-l publici (pe tema asta am avut discutii cu cei de la CSA ,care initial sau facut nestiutori ,dar dupa ceva cautari au dat ok).

Daca sunt omologate eu de ce am dreptul sa reclam la OPC o piesa AM pusa pe masina?

Mai bine decat sa ne contrazicem,ofera informatii utile pentru a vinde polite ce asiguratori au bani sa faca platile ce nu ,cine diminueaza sumele ,cine face abuz de cele 3 luni etc. ,dupa parerea mea cei ce vand polite sunt de vina ,nu recomanda orice ,,rahat" pt. a face bani ,majoritatea dupa un an doi nu mai vand si ,,prostii raman cu pagubele sau scot bani din buzunare pt. a face anumite plati (ca vz. domne nu este din accident).Si sa fiu inteles nu vorbesc despre tine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai si tu partial dreptate, dar cum am mai spus , nu stiu daca pe acest forum, legislatia asta gaunoasa pe care o avem in asigurari apara totusi foarte bine interesele pagubitilor ATUNCI CAND ISI PLATESC EI INITIAL PAGUBELE cerand ulterior asiguratorului sa ii ramburseze cheltuiala. Atunci cand nu vrei sa te implici financiar si doresti sa nu stai cu masina in curtea serviceului pana cand acesta isi primeste banii , asta in baza unui accept de plata , aceeasi lege interpretata altfel, este de partea asiguratorului !

Eu am clienti care si-au platit initial daunele in dosare de Carpatica si Euroins si au primit banii pana la ultimul banut , ce-i drept cu o mica intarziere sau in urma unei simple sesizari la CSA .

Eu lucrez in daune si iti pot spune ca dosarele la care pagubitul achita reparatiile , daca devizul este corect intocmit , au intaietate la plata. Iar daca mai apare si o reclamatie catre CSA ia foc conducerea si chiar sanctioneaza angajatul care a intarziat sau refuzat nejustificat plata !

Problema cea mai mare la romani este ca nu isi cunosc drepturile dar in aceeasi masura nici obligatiile . Pe langa asta nici sa isi ceara aceste drepturi nu stiu cum sa o faca .

Multi se vaita pe forumuri, scriu posturi de mii de cuvinte dar o reclamatie scurta si la obiect catre CSA nu fac !

Edited by kosfunny
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Eu am avut niste aventuri funny atunci cand am vrut sa-i fac asigurare CASCO unul Opel Astra H. Se intampla prin 2009 daca-mi amintesc bine si am mers cu masina la mai multi asiguratori, ca sa cer cotatii, urmand ulterior sa decid eu care e polita cea mai convenabila pentru mine.

Masina era din 2004, insa arata si functiona impecabil. Mi-au evaluat-o dupa catalogul lor, la aproximativ 10.500 Eur, desi ea nu mai facea decat in jur de 7000 la valoarea de piata de atunci. Desi am incercat sa le explic in fel si chip ca evaluarea lor nu este corecta si imi incarca degeaba pretul politei, n-au vrut sa inteleaga si sa reduca valoarea asigurata la valoarea reala de piata a masinii. In fine, am primit cotatii de valori cuprinse intre 600 - 800 EUR/ an de la diversi asiguratori.

Eu estimasem un buget de 500 EUR/an maxim pentru asigurarea Casco, iar cea mai mica cotatie primita fiind de 600 am zis s-o iau pe aceea, insa am constatat cu stupoare ca are fransiza de 100 EUR / eveniment, ceea ce m-a facut sa renunt definitiv la polita CASCO si am ales sa fac un saving de 50 EUR / luna pe care spun ca nu-i am, insa ii pun deoparte pentru eventuale probleme cu masina. Neavand probleme cu masina, banutii s-au tot strans acolo, pana am ajuns la peste 1500 Eur si am facut un concediu de vis in Turcia cu ajutorul lor :)

Acelasi lucru l-am patit acum si cu proaspatul achizitionat Volvo V50. Este supraevaluat in listele lor, fata de valoarea reala de piata a masinii, deci voi incepe din nou sa strang cate 50 EUR/ luna pe care ma gandesc ca-i dau la CASCO, pana cand le voi gasi utilitatea.

In concluzie, daca va stiti siguri pe volan si stiti ca nu mai sunteti la varsta predispusa accidentelor stupide, v-as recomada sa faceti ca mine si uite cum veti avea banuti pusi deoparte pentru masina, sau candva puteti profita de acest extra cash, pentru pura dvs. desfatare.

Asiguratorii de plang ca le-au tras multi tepe si de aia au fost nevoiti sa creasca valoarea politelor, dar nu spune nici unul ca de fapt angajatii lor au scapat de sub control si i-au tepuit impreuna cu samsari de masini sau diversi oportunisti. Deci noi ce vina avem sa le suportam lor majorarile? Cum sa platesc aproape 1000 Eur / an CASCO pentru o masina care abia mai depaseste 5000 EUR la valoarea reala de piata ?

Eu le spun un NU hotarat in aceste conditii arbitrare si total in favoarea lor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Cum sa platesc aproape 1000 Eur / an CASCO pentru o masina care abia mai depaseste 5000 EUR la valoarea reala de piata ?

Asa am zis si eu pina cind a dat unul cu carpatica in mine si am scos din buzunar pt bara fara grila si sigla 7000 lei

asa ca fac casco sa nu mai stiu de stres... asta e

poate altii au timp de procese, eu prefer sa se dea casco-ul meu in judecata cu carpatica sau alti jegosi de genul asta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai o masina mai noua de 8-10 ani si mergi mult cu ea e de preferat sa ai CASCO . Nu trebuie sa gresesti decat o singura data ca sa constati cat ar fi fost de bun .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la o masina de 4 ani nu merita, poate la o masina noua merita pt ca nu se gasesc piese la demontari dar la cat costa piesele de Volvo nu merita sau cel putin pt mine nu merita, ca idee toata fata la XC70 2004 nu trece de 2000E cu tot cu radiatoare si manopera iar rata Casco pe an este ~1500E .

La un S40/V50 2010 (masina de 3 ani) rata este ~2000E iar toata fata este tot atat, unde e afacerea ?

Merita la S60 II, la XC60 si suratele lui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce spui tu intelegem ca cea mai costisitoare avarie la masina ta nu depaseste 2000 euro ? Poate facuta pe genunchi si cu airbagurile cusute !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la o masina de 4 ani nu merita, poate la o masina noua merita pt ca nu se gasesc piese la demontari dar la cat costa piesele de Volvo nu merita sau cel putin pt mine nu merita, ca idee toata fata la XC70 2004 nu trece de 2000E cu tot cu radiatoare si manopera iar rata Casco pe an este ~1500E .

La un S40/V50 2010 (masina de 3 ani) rata este ~2000E iar toata fata este tot atat, unde e afacerea ?

Merita la S60 II, la XC60 si suratele lui .

eu am cautat de mi-au iesit pe ochi semzor de level pt xenon de fabrica, actuator/incuietoare usa, faruri, si altele, pt un s40 2005... care este mai des intilnit decit xc70

NU se gasesc usor piese de volvo la dezmembrari

poate tu ai conexiuni mai bune, atunci ma ajuti sa gasesc ce am scirs mai sus?

nici mie nu imi convine sa dau 1000 euro pe an pe casco dar nu il fac neaparat pentru greselile mele, ci pentru asiguratori jegosi gen carpatica, euroins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate cele descrise de tine mai sus le gasesti pe ebay sau le poate aduce colegul Sandro din Polonia . Piese de Volvo se gasesc aproape gratis la dezmembrari, un voland de piele de S40 este 50E, este de ras .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am zis si eu pina cind a dat unul cu carpatica in mine si am scos din buzunar pt bara fara grila si sigla 7000 lei

asa ca fac casco sa nu mai stiu de stres... asta e

poate altii au timp de procese, eu prefer sa se dea casco-ul meu in judecata cu carpatica sau alti jegosi de genul asta

Uite una noua OEM cu 1500 lei http://www.dezmembrarimasini.ro/vand-bara-fata-volvo-s40-model-2004-2008-fara--1446819.html, iar la dezmembrari costa maxim 200 euro. Este net-ul plin de masini dezmembrate, nu stiu cum nu gasesti tu piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now