Mr V

Merita sa mai faci asigurare CASCO?

112 posts in this topic

Uite una noua OEM cu 1500 lei http://www.dezmembra...a--1446819.html, iar la dezmembrari costa maxim 200 euro. Este net-ul plin de masini dezmembrate, nu stiu cum nu gasesti tu piese.

daca repari masina cind iti refuza carpatica rca-ul cu piese din dezmembrari sau de la magazine online FARA sa achizitionezi prin Audatex... ADIO cistig la proces...

iar prin Audatex astea sunt preturile... bara fata + grila + sigla + vopsit + montat 7200 ron

din fericire am cistigat procesul cu jegurile de la carpatica, insa am stat cu banii blocati cam 1 an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut un casco de kkt, m-au tinut 3 luni la cercetari, sau departament anti-frauda, dupa aia inca o luna sa imi vireze banii. Intre timp mi-am reparat-o eu cu piese din dezmembrari si manopera cu mainile mele, deabia mi-au ajuns banii dati de ei pt reparatie facuta cu maxim de economie (din fericire doar plasticele erau sparte la mine, dar erau multe si scumpe, cica dauna totala pt o masina fara avarii la structura de rezistenta, fara airbaguri sarite sau alte nebuneli). Din dauna totala (suma asigurata ~5000E) am vazut 1500 euro pt reparatie in regie proprie, bani ce abia mi-au ajuns pt radiatoare apa si AC, aripa, centru, grila, scut, capac motor, un proiector (toate SH) si revopsire fata

A fost greu, dar fara casco ar fi fost si mai greu, asa ca am facut si in anul urmator, si probabil voi reinoi si anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca-i al meu, si nu e modelul de baza ca cel din anunt (care nici inmatriculat nu e). Si o fi proiectorul din plastic, dar radiatoarele mai au si altceva pe langa:P + vopsirea botului (4 elemente), si am omis calandrul care s-a spart odata cu radiatoarele, si care tot din plastic e dar pe acela l-am cumparat nou.

Oricum, din spatele tastaturii e foarte usor sa gasesti solutii, mai greu e cand te loveste realitatea, suni peste tot si nimeni nu mai are in stock, iar tu ai nevoie de masina.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosfunny, tinand cont ca am dat dauna totala un Laguna 2 "folosind" XC70-ul pot spune ca nu am nevoie de Casco pt ca stiu ce masina am, o masina care distruge alte masini, o masina greu de distrus in fata. Nu am cum sa dau 2000E/ an pt ceva ce nu merita ba mai mult sunt multi altii care au dat dauna totala un Volvo P2 dupa care acea epava a fost reparata instant cu bani de nimic. Nu stiu ce airbaguri cusute visezi tu DAR un airbag volan e 50E la XC70, iar cu 600E imi iau toata plansa de bord . Am mai spus si ma repet, tot botul fara faruri xenon costa 2000E adica fix cat este CASCO pe un an de zile la un XC70 2004 .

A daca ma loveste unul in spate e belea mare pt ca spatele e usor deformabil, mai greu de reparat decat fata iar daca este atinsa si puntea spate e belea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare cu posibilitatile si alegerile lui. Daca masina ta ar fi proprietatea unui doctor in mod cert i-ar face Casco. Nu doar pentru ca isi permite dar si pentru ca nu vrea batai de cap si nici nu va accepta sa ii se repare in spatele blocului cu piese sh.

Daca ar fi a unui mecanic, tinichigiu sau a unui om practic si cu timp la dispozitie poate nu i-ar face Casco.

De aceea nu se poate raspunde obiectiv la intrebarea "Merita sau nu Casco la masina" . Raspunsul meu, ca lucrator in domeniul daunelor care a avut tangenta cu mii de dosare de dauna , este ca in cazul in care iti permite bugetul si ai masina mai noua , un Casco te poate scuti de multe batai de cap si cheltuieli.

Si mai trebuie tinut cont si de alt lucru, un necaz nu vine niciodata singur. Esti sigur ca ai mereu disponibili 2000 de euro ?

Edited by kosfunny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,merita Casco.

Concret ,la un impact lateral cu airbag cortina ,usa drepat fata infundata ,usa drepata spate ceva mai sifonata dar fara geamuri laterale sparte,prag ,stilp afectate,podea superficial =dauna totala la un pret mai mult decit acceptabil,(Ceed) si respctiv mai putin pt un C1 cu fata "mototolita".Masini peste 2010

Daca este vorba de masini sub 2005 cred ca nu te despagubesc indeajuns fiindca e val.de piata mica a masinii.Nu intru in detalii ca nu am cunostinte necesare profes. dar lucrez in domeniul auto, de service.

In 2009 aveam Casco ~2150E pt, 24000E val. asigurata .Efectiv nu am beneficiat ca eram evitat chiar daca ma mai bagam voiniceste,uneori in trafic :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosfunny, am mereu disponibile piese sa-mi repar masina/masinile (ca sa nu spun bani) si am mereu un alt Volvo de back-up, ba mai mult mai dau si la prieteni din volvo-urile mele sa se plimbe cand au ei daune si stau cate 2 luni sa-si repare masina pe Casco .

NU mai vb de faptul ca in momentul in care ai o dauna mai nasoala te baga si in comisia antifrauda si stai ca prostu prin tribunale, chiar stiu 2 cazuri in care accidentul a fost pe bune si tot nu au fost despagubiti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosfunny, am mereu disponibile piese sa-mi repar masina/masinile (ca sa nu spun bani) si am mereu un alt Volvo de back-up, ba mai mult mai dau si la prieteni din volvo-urile mele sa se plimbe cand au ei daune si stau cate 2 luni sa-si repare masina pe Casco .

NU mai vb de faptul ca in momentul in care ai o dauna mai nasoala te baga si in comisia antifrauda si stai ca prostu prin tribunale, chiar stiu 2 cazuri in care accidentul a fost pe bune si tot nu au fost despagubiti .

Cazul meu cu jegurile de la carpatica

1 an proces dupa care am recuperat banii (fara onorariu avocat), insa am stat cu 7000 lei blocati ca am reparat pe banii mei

ps. Bogdan. pr un S40 cu xenon de fabrica stii unde se gasesc faruri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat de la Sandro faruri de S40 2010 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine pui banii de casco deoparte si ii folosesti cand ai doamne fereste nevoie. Daca pe casco dai pe an 1000 eur si reparatia de 500 eur ce castig ai facut? Si unde mai punem ca daca nu folosesti casco 5 ani. Cu 5000 eur iei alta masina. Corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici din punctul meu de vedere nu merita casco. Uite un exemplu: http://stirileprotv.ro/stiri/social/a-platit-zeci-de-mii-de-euro-la-casco-motivul-pentru-care-firma-de-asigurari-nu-il-despagubeste.html

SI ca el sunt mii de romani care stau linstiti ca au casco iar la o interventie mai costisitoare apar probleme. Am un prieten care a avut asigurare full casco la un VW Golf 5 si l-a lovit frontal. Casco il avea la Allianz, s-a dus omul frumos si linstit cu masina in service si cand a ridicat-o, farurile nu mai erau hella erau tyc, grila era tot o turcisme si asa mai departe si atunci de ce sa nu procedezi cum spune si Bogdan sa iti iei piesele din dezmembrari?

Cat timp cotizezi stai linstit ca totul e ok, cand ai nevoie sa iti repari masina totul incepe cu: "pai stati sa vedeti"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai vointa sa pui banii dati pe casco de-oparte si sa nu te atingi de ei decit pentru masina, atunci merita sa nu faci asigurarea, dar hai sa fim cinstiti, citi dintre noi rezista sa faca asta ?!

Si Bogdan G, daca treaba cu multele masini... nu a fost o gluma, destul de proasta, ai de la mine o mare bila neagra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce consideri tu gluma in a avea 2-3 Volvo-uri ? Momentan am 2, de fapt mai mereu am doua dar s-a intamplat sa am si 3 Volvo-uri . Si mai mereu una din ele e imprumutata pe la cate un prieten care a lovit masina sau are masina in service .

Trebuie facut calcului cu capul nu cu sufletul, cat costa Casco pe an si cat costa reparatia, daca un an nu ai lovit masina deja calculul devine clar, mai exista persoane care fac casco pt a rezolva si cea mai mica zgarietura, pe mine unu nu ma deranjeaza zgarieturile pt ca in fiecare saptamana mai apare cate una si nu am vreo scula de masina care sa merite sa fie tinuta in garaj incalzit + "persane" pe jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Casco cu fransiza de 200-300 euro este convenabil pentru cei ca tine , care nu vor sa apeleze la polita de asigurare decat in cazuri grave, pentru ca prima este simtitor mai mica. Nu trebuie sa grsesti decat o data, poate la trei , patru ani. Pana atunci prima va scade de la an la an avand in vedere ca nu ai avut daune in anii precedenti si in cazul unei daune majore ai iesi in final in avantaj.

Si ma repet nu toti sunt ca tine sa aiba timp la dispozitie , sa fie tehnici , dinamici, descurcareti. Pe lumea asta sunt multe categorii de oameni care pot da si in diabet la producerea unui astfel de risc pe care si l-ar fi putut asigura.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% deacord cu tine, chiar stiu pe cineva care a facut o depresie dupa un accident mai grav .

De asemenea merita facut casco la masinile foarte noi (ca si model ) unde piesele sunt extrem de scumpe momentan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident, i-am facut inca o asigurare Casco (in continuare), chiar daca are 11 ani jumate. Masina asta chiar ma serveste bine si nu ma dezamageste niciodata. Ce e drept, si eu o tratez cu tot respectul si atentia cuvenita.

Povestea merge mai departe...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Au punctat foarte bine cativa colegi mai sus faptul ca daca pui deoparte o suma consistenta lunar, lipsindu-te de ei ca si cum ai plati un Casco, dupa 1 an de zile ai bani de o reparatie scumpa la masina, iar in 4-5 ani economisesti practic banii de o alta masina.

Eu am aplicat acest principiu pe cand aveam un Opel Astra H (anii 2009-2012), cand am cerut cotatii de Casco si dupa ce le-am analizat pe toate, am decis sa pun deoparte lunar minim 50 Eur special pentru masina. 650 Eur/ an era cea mai ieftina cotatie de Casco si nu continea nici clauza de piese originale + faptul ca era cu fransiza 100 Eur / eveniment.

Cu banutii adunati lunar ca si cum as fi platit un Casco de 600 Eur/an, am realizat urmatoarele:

1. Am bagat in reparatii capitale un Ford Fiesta din 2001 (amortizoare noi, bucsi noi, pivoti noi, placute frana noi schimb ulei + filtre + bujii) cost total aprox 2000 ron

2. Am achitat aproape in intregime un sejur de 8 zile in Antalya la 5 stele ultra all inclussive pt 2 persoane (fara avion ca m-am dus cu masina), cost aproximativ 800 Euro.

3. Am incaltat Opelul cu jante + anvelope de iarna SH dar in stare excelenta si i-am cumparat baterie noua Varta, cost total ~ 1200 lei.

Concluzia e ca banutii pusi deoparte m-au ajutat foarte mult, insa intradevar e greu sa ii economisesti fara sa intri in ei. Trebuie vointa de fier si militarie cu nevasta, care intotdeauna ar gasi o intrebuintare pentru ei.

Bafta!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Asta este valabil in cazul in care reparatiile + piesele de schimb nu depasesc valoarea Casco pe an.

Daca de exemplu un parbriz sau o oglinda ajunge la 1.500 EUR atunci cred ca incepe sa merite sa platesti Casco.

In concluzie, dupa parerea mea, fiecare trebuie sa isi faca un calcul reparatii vs. valoare Casco pe an (pe 3 sau 5 ani) si vom obtine raspuns individual. Nu cred ca putem generaliza.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce te faci cand ai faruri cu xenon oem/grila/capota/bara/stropitori faruri si le spargi ? Merita sa ai casco? s-au ti-o repari cu piese scumpe spre foarte scumpe?, din dezmembrari si cu alta culoarea la elementele de caroserie, ulterior platind si vopsirea lor.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-left-xenon-d2s-gas-discharge-tube/1016110/

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Au punctat foarte bine cativa colegi mai sus faptul ca daca pui deoparte o suma consistenta lunar, lipsindu-te de ei ca si cum ai plati un Casco, dupa 1 an de zile ai bani de o reparatie scumpa la masina, iar in 4-5 ani economisesti practic banii de o alta masina.

Eu am aplicat acest principiu pe cand aveam un Opel Astra H (anii 2009-2012),...

Asa cum zice si Maverick, nu se compara costul pieselor sau al reparatiilor la un Volvo cu cele de la un Opel Astra. E diferenta mare. Dar si masina e altceva. Si mai intervine factorul psihologic, adica daca iti pasa de bunul in a carui proprietate te afli, daca exista intradevar o comuniune om-masina, sau daca o consideri doar un mijloc bun sa te transporte mai mult sau mai putin confortabil dintr-un loc in altul. Prin reducere la absurd, nimic nu-i mai ieftin decât transportul in comun. Economisesti bani sa vezi in fiecare an cel putin doua tari de pe glob, sa mananci doar eco/bio/organic, sa faci sport si sa vezi din tribuna câte o finala de campionat mondial de fotbal la fiecare patru ani.... La ce ne mai trebuie masini, zau asa?

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luna viitoare prelungesc si eu Casco. Vine al 4-lea an. Pesonal, pot sa spun ca e un sacrificiu asigurarea Casco pt mine, dar sunt constient ca un eveniment m-ar da peste cap, si eu am echiparea stock. Un eveniment in partea frontala, oricat de mic, e costisitor ca dracu. Plus ca, sunt evenimente in care desi esti nevinovat, e foarte greu sa-ti demonstrezi nevinovatia, urmand sa dai din buzunar niste sute bune aiurea. Drept urmare, e la latitudinea fiecaruia daca merita sau nu.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omniasigul a scos o polita Casco Express , cu suma asigurata 10000 de lei ! Nu exista limita de vechime a masinii.

Trebuie sa inchei si RCA tot la ei sau sa il ai deja incheiat dar sa mai ai minim trei luni in vigoare. Pretul asigurarii este acelasi cu cel al RCA-ului in vigoare sau nou incheiat. Se poate incheia pe 6 luni sau un an.

Este totusi o asigurare facultativa ce necesita aprobare. Pot beneficia de ea cei care au clasa ridicata B/M si care nu sunt bagati (ei sau masina ) in vreo lista neagra comuna a asiguratorilor.

Polita acopera doar daunele din accidente produse in trafic in care este vinovat soferul masinii asigurate .

Eu zic ca e un inceput bun si poate si ceilalti asigurator vor incepe sa scoata pe piata polite similare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now