Guest nicuuul

Pornire D5 2002

26 posts in this topic

Cand temperatura de afara scada sub 0 grade, imi porneste foarte greu, gen 1 - 2 minute la automat si inca nu a fost foarte frig.. Iarna trecuta parca mergea mai usor, pe la -5 grade nu aveam asa probleme. Motorul odata pornit, nu mai sunt probleme toata ziua, dar a 2-a zi.. aceiasi poveste.

Am pus masina pe calculator, nu apare nici o eroare. Ma gandesc ca e un injector care nu mai lucreaza bine la temperatoru scazute. Intrebarea e cum se poate identifica care din cele 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-2 MINUTE ?! In cateva saptamani il termini in stilul asta !!! Ca sa nu mai zic de baterie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa verifici bujiile. Daca era ceva injector cu probleme se vedea pe testul de la motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

El avand bujii incandescente,e o varianta,dar s-ar fi vazut pe tester in mod sigur.Sau nu iau citit aia bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentzionez ca au gasit o bujie arsa pe care au schimbat-o, dar tot porneste greu, cum am spus mai sus 1-2 minute daca sunt sub -1 -2 grade afara. Daca sunt peste 0 atunci merge relativ usor, 3-4 sec.

Dupa cate am intzeles de pe forum, ar trebui schimbate toate? Bujia noua e produsa de alta firma, sa nu fie 'compatibila' cu celelalte? Mi-a spus cineva ca e vorba de niste timpi de aprindere sau asa ceva..  Oricum, chiar si cu o bujie defecta (sau poate chiar 2) nu ar trebui sa porneasca mult mai repede?

Ma gandesc la un injector, care nu mai lucreaza bine la temperaturi joase, problema e ca nu apare nimic pe calculator.. Ce altceva ar mai putea sa fie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate descrii aici, e clar de la bujii. Bujiile au niste timpi in care ajung la o temperatura. Unele ajung la 400grade in 2 sec, altele in 12 sec. Deci NEAPARAT trebuie sa pui exact acelasi tip, nu conteaza cine o produce (desi nu le recomand pe cele italiene..).

Dimineata, incearca sa pui contact II pana se sting bujiile. Dupa aia, nu o porni ci da-i contact 0 si dupa aia iara II sa mai incalzeasca odata. Daca porneste e mai mult decat clar care e problema...

Daca era injectia dusa nu pornea nici cand era cald motorul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasi problema o am si eu de cateva zile,,,,,daca las masina afara  in curte ,dimineata  porneste ff greu deci cam 20 secunde...daca o las in garaj porneste mai repede in 5-6 secunde....azi dimineata am lasato afara si am tot dat la automat si nu a vrut sa porneasca deloc ( 0 grade erau afara),am tot dat la automat pana cand am vazut ca bateria incepe sa ma lase,am puso in panta si am dat drumu la vale si imediat a pornit la putina vale....daca o pornesc dimineata nu am treaba toata ziua ...ce sa fie oare? bujiile ?cred ca e aceasi problema si la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am procedat cum a zis Parola, am pus contactul de mai multe ori, am asteptat sa se stinga ledul din bord pentru bujii (2-3 sec) dar masina tot greu porneste.. Bujiile functioneaza toate, sunt verificate, in schimb nu au fost schimbate niciodata (2002), evident in afara de ce-a arsa.. E posibil sa fie si asta o problema, sa se fi depus calamina pe ele si transferul termic sa nu mai fie normal?

Ce altceva sa mai incerc? Mecanicii din oras sunt iar nedumeritzi.. ca'ntotdeauna. Sper sa nu trebuiasca sa fac inca un drum la Bucuresti... Poate-mi mai da cineva vre-o idee ce altceva ar putea sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca bujiile sunt bune atunci verifica daca nu cumva se dezamorseaza instalatia de alimentare. Lasa contactul pe pozitia 2 mai mult (1 min) inainte de a da la demaror. De cand nu ai schimbat filtrul de motorina? Poate fi si din cauza lui. In orice caz la - 5 grade ar trebui sa porneasca relativ usor si fara bujii, ata in cazul in care restul este OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate si tu un fir de la bujie si leaga un bec pune contactu si vezi daca becu se aprinde ....poate nu vine curent la bujii ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

              Mda, ar fi bine sa verifici conductele de alimentare ca pe undeva trage aer si paaana se amorseaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

              Mda, ar fi bine sa verifici conductele de alimentare ca pe undeva trage aer si paaana se amorseaza...

Daca pierdea compresia nu pornea nici la peste 0 grade!!!.

  Io cred ca totusi testul pe motor nu a fost in regula. Cred ca un test profi iti va arata ceea ce nu ai vrea sa vezi....Injectoarele...

  Sau ar mai fi o varianta banala (desi nu prea as crede). Ai apa in motorina si cand e frig nu o pornesti nici cu slujbe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am incercat sa o pornesc, sunt -5 grade si nu a mai mers..  Nu pierde compresia, doar merge daca temperatura exterioara este peste 0 grade. Ma gandesc la un injector.. din pacate testul pe care l-am facut pe calculatorul unui mecanic nu a dat nici o eroare..

Poate cineva din Valcea, imi poate recomanda pe cineva din zona..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stau sa ma gandesc mai bine si NUMAI IN CAZUL in care toate injectoarele iti lucreaza bine (adica pulverizeaza motorina si nu fac pipi  ;D) mai exista o varianta. Blocul motor este de aluminiu si injectoarele de otel. Otelul se contracta la frig (iar in mod repetat) o sa constati ca ai injectoare desfacute. Am patit la doua masini sa fie desfacute injectoarele si sa piarda compresia. Strange urechile cu biti stelati si o sa-ti dai seama daca erau desfacute sau nu. Fiecare injector are 2 biti pe ureche.

Acuma, nu imi dau seama daca -5 e chiar asa de rau. La masina mea de la -12 in jos facea figuri. Mi-am dat seama ca am lasat-o in service si dimineata baietii au masurat presiunea. Era mai mica. La motoarele CR trebuie sa fie in jur de 200 bari.

Aer nu are cum sa traga fiind presiunea mare in motor. Eventual pierde compresia, dar aer nu are cum sa traga  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie azi dimineata nu mi-a pornit nici cu slujbe.cum se verifica o bujie? un mecanic ( zisa,putin mecanici sunt care stiu meserie ),mi-a verificat bujiile toate,a pus un fir pe baterie apoi a  atins bujiile cu firul,doar o singura bujie a aratat ca merge dar ff slab.se poate deaia sa nu-mi fi pornit masina ?si inainte pornea cam greu .am comandat 5 bujii bosch cu 90 lei una.maine le pun sus sa vad daca porneste....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DARIUS, verificarea mecanicului a fost corecta. Intrucat curentii sunt mari pentru incalzirea bujiei, trebuie sa faca "flama" cand pui un plus pe ele. Daca bujiile sunt arse la diesel, nu are cine sa aprinda motorina...deci nu porneste....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc si eu o intrebare:

-toata lumea vb de schimb bujii incandescente ,dar nu gasesc nimic despre model dimensiune,pret,magazin?

Mentionez ca vb tot despre un S60 D5 2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai chiar pe prima pagina un mare banner :) Da-mi pe alex.voicu@volvo-club.ro o serie de sasiu si in max. 24h ai un pretz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti, daca masina nu porneste cand sunt sub 0 grade si porneste greoi cand sunt sub 4-5 verdictul e clar INJECTOR. Un Common rail fara probleme ar trebui sa ponesca (greu, al dracului de balbait si de troncanit) fara NICI O BUJIE FUNCTIONALA si la -15 grade. Cum VIDA/VADIS nu verifica injectoarele propriu zis, ci doar elctroventilele lor nu poti spune ca e sau nu dus un injector la o simpla scanare a masinii. La fel e si cu bujiile, testul lu' badea gheorghe cu sarma si flama e sfant- face flama merge, nu face o schimbi, sau, ca sa fii mai catolic decat Papa le schimbi pe toate.

Sfat: Da injectoarele jos si du-te la o firma specializata cu testarea injectoarelor common rail, sigur ai unul sau doua duse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e simplu sa verifici injectoarele pt ca cele slabe dau mai multa motorina pe retur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo la Primus cat o costa un test pentru injectoare?.. sa nu raman amanet acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mugurata: bujiile incandescente sunt de la BERU GN045 la 100RON/buc, in 3 zile lucratoare sau 120RON/buc din stoc. Sau originale, cod 8631607 - 170RON/buc, in 4 zile lucratoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au venit stergatoarele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am vazut ca m-a sunat abia la 22:30... eram in metrou cand ai dat tu telefon... Vin azi, n-am avut dineros sa le ridic :( Dupa 18:00 poti veni pe la mine pe-acasa sa le iei pe toate, sau la mine la munca pana in 16:00 sa le iei pe cele de fata de XC... Sorry dar sunt inainte de salariu si oha termen de plata :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sun pe seara,mersi :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now