Sign in to follow this  
Followers 0
Shorty

Cateva intrebari

9 posts in this topic

Salutare,

M-am apucat de curand sa incerc sa aflu cauzele problemelor care le mai am la masina si, daca e posibil, sa le remediez. Problemele cele mai mari momentan sunt ABSul care moare din cand in cand si cruise controlul care nu merge. Am fost la Augsburg sa-mi citeasca erorile stocate si am vazut ca legat de ABS a dat codurile 64 (senzor dreapta spate, scurtcircuit/semnal intrerupt) si 65 (senzor dreapta spate, semnal lipsa), iar legat de cruise nu da nimic. E foarte posibil ca legat de cruise sa nu dea nimic pt ca e varianta mecanica, deci nu cred ca e legata in vreun fel la OBD.

Acum, intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. avand in vedere eroarea, sunt sanse sa fie chiar senzorul de vina, sau e mai probabil sa fie problema cu lipiturile de pe placa computerului de ABS, in special la contactul pt senzorul respectiv?

2. am vazut ca senzorul nu are mufa, pare sa fie corp comun cu cablul care pleaca din el. Daca e sa se schimbe, se schimba cu tot cu cablajul pana la computer?

3. legat de cruise, e vreo modalitate de a verifica daca butonul de pe "batul" de comanda isi face treaba? Contactele de la pedale le-am verificat si par ok si ma gandesc ca ianinte de a demonta ca sa ajung la pompa de vacuum ar fi o idee sa verific intai daca merge butonul de comanda.

4. asta e pe cu totul alta strada: e posibil ca motor B5254T din '98 sa nu aiba EGR? M-am uitat putin prin zona clapetei de acceleratie, unde am vazut ca e montat atunci cand e, si nu mi s-a parut sa fie acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilotul automat nu fuctioneaza fara sistemul ABS, deci reparand sistemul ABS o sa-ti mearga si pilotul automat.

Motorul tau nu are EGR .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul ABS are mufa situată udeva sub canapeaua din spate(dreapta).Prima dată verifici senzorul,învârtind de roată,ar rebui sa ai curent in mufa.Al doilea pas ar fi să verifici circuitul si abia la urma desfaci modulul ABS.

Nu stiu sa existe vreo legătura intre modulul ABS si pilotul auomat. Exista legătură intre ABS si Tracs,dacă ABS-ul nu functionează Tracsul ramine decuplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shorty, ia un aparat de masura sau du-te la un electronist. Aici aici TOT ce trebuie sa masori concret - referitor la ABS. Trebuie sa ii dai de cap, nu se poate sa iti dea toate valorile alea bune (din schema mea) si sa nu-ti mearga 100% ABS-ul. Crede-ma , eu asa rezolv defectele astea, nu ma duc la mecanici sa-mi dea...doar o plasa de coduri.  :D  Apoi, trecem si la Tracs.

Bafta.

post-495-12877874630251_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, multumesc tuturor pt sfaturi :)

@Bogdan G: nu pot sa spun sigur, dar nu cred ca problema de la cruise e legata de ABS. Cruise control nu mergea dinainte ca problema de ABS sa se manifeste prima data.

Momentan masina e in (alt) service, pt astea 2 probleme, ABS si cruise. Pt ABS mi-a pus-o din nou pe tester, ne-am uitat la valorile in timp real pt acceleratie roata dreapta spate si am observat ca mai are spike-uri ciudate, asa ca a zis sa inceapa cu curatarea inelului de la roata. Astazi trebuia sa o scoata in probe, dar nu am apucat inca sa vorbesc sa vad ce si cum. Daca nu se rezolva asa, continuam cu masuratorile la senzor si mufa.

@Matrixxx: exact schema asta o au la service si pe ea am zis ca o sa lucram, daca nu se rezolva dupa curatarea inelului. Se intampla cumva sa ai si schema pt blocul de comanda pt semnale+cruise? Gasisem la un moment dat un pdf cu toata schema electrica, dar nu mai dau de el :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e tot ce mai am, sper sa te ajute cumva

post-495-12877874822762_thumb.jpg

post-495-12877874823752_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai trebuie spus ceva, daca folosesti schema lui Matrix siguri rezolvi problema, mai trebuie spus ca sunt 2 probleme la controlerul ABS, fie ai fire intrerupte de la roata pana la controler, fie problema e de la controlerul de ABS.

Cu aparatul de masura in mana si cu schema in fata aflii daca firele sunt ok.

De obicei pica controlerul de ABS, ala se repara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fi avut noroc: aseara am luat masina si din ce mi-a spus mecanicul senzorii erau incarcati cu mizerie. Mi i-a curatat iar azi cat m-am invartit un pic cu masina n-a mai avut probleme. Ramane de vazut acum pe timp mai indelungat daca mai apare sau nu problema, pentru ca am mai avut zile cand nu se manifesta problema.

Imi dau seama ca e vorba de gandire optimista, dar intr-un fel as putea crede ca asta era singura problema, intrucat codul de eroare se referea mereu la acelasi senzor si nu aveam alte probleme, gen vitezometru mort sau altceva. Din cat ma pricep si cum am vazut ca sunt legate pe schema, daca problema era modulul ar fi trebuit sa moara mereu si vitezometrul.

Cat despre cruise, mi-a zis ca mi-a masurat blocul de control si nu se intampla nimic pe acolo, indiferent de pozitia butonului. Imi dau seama ca mai e in joc si sistemul care il tine dezactivat sub 40km/h (un releu imi imaginez), dar banuiesc ca asta e mai jos de buton si deci pe bloc ar trebui sa vad macar rezistenta diferita cand e butonul pe ON si OFF. Vreau sa il mai masor inca o data cu mana mea sa vad exact ce se intampla pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0