vitalie

Saab vandut catre Spyker, Olanda

35 posts in this topic

Pardon.....ma scuzati, am scris Sabb in loc de Saab :P

M-am documentat, motoarele de pe saab-uri sunt de opel, cele de generatie noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca motoarele diesel de pe saab/opel sunt de isuzu, cele pe benzina nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon.....ma scuzati, am scris Sabb in loc de Saab :P

M-am documentat, motoarele de pe saab-uri sunt de opel, cele de generatie noua.

alias fiat cele diesel cu un pic de upgrade la cel de 1.9 ttid care are 2 turbine ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca motoarele diesel de pe saab/opel sunt de isuzu, cele pe benzina nu stiu.

cele de generatie veche au fost intradevar de isuzu,nu toate doar cel de 1,7 daca nu ma insel

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat despre cele pe benzina pastreaza in contiunare tehnologia saab.ar fi si pacat sa adopte altele pentru ca sunt excelente,mai ales cel 2.3 turbo benzina 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar o dau in Off-topic... SAAB 900 Turbo are ~1300kg nu 2 tone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a placut saab 900 fiindca era love it sau hate it. Inainte sa-mi iau T4-ul eram chitit pe un 900 turbo 16v de prin 89-90. Ramane de vazut ce o sa faca olandezii/arabii cu marca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Catalin, Saab de 20 de ani este sub GM, Vectra A = Saab 900 NG, iar primul Saab 900 a tinut pana in 94 dar a fost pe platforma de Saab 99 model aparut in 68, Saab 9000 a fost un Fiat, deci nu putem vorbii de o firma care si-a facut singura platformele ci de o firma care a tinut in viata niste platforme numai prin facelift si imbunatatiri .

Nu poti totusi sa fii in top cu platforme de 10 ani vechime sau chiar mai mult .

De fapt ultimii ani au fost plini de realizari pt Saab, impreuna cu Haldex au creat cel mai tare sistem AWD dar din motive financiare au vandut patentul, este vorba de Haldex gen4 acum se afla pe XC60 sau FORD KUGA .

Saab are un viitor dar nu cred ca alaturi de Spyker, tot alaturi de GM era viitorul daca se punea putin accentul pe ce inseamna un SAAB, este acelasi lucru la Toyota, cine vrea lux ia un Lexus iar cine vrea "cheap" ia Toyota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri a fost confirmat faptul, ca statul suedez contribue cu 400 milioane euro garantii pentru sustinerea marcii saab, deci sansele cresc sa mai exista inca 1-2 ani in plus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum au oprit Suedia si FBI preluarea Saab de catre mafia ruseasca

Serviciile secrete suedeze si FBI au intervenit pentru a opri preluarea producatorului auto Saab de catre o companie olandeza al carei principal actionar avea legaturi cu mafia ruseasca. Oligarhul rus Vladimir Antonov a fost eliminat din actionariatul firmei olandeze Spyker Cars pentru ca tranzactia sa aiba loc.

Anul trecut marca suedeza, detinuta de General Motors, era la un pas de disparitie. In ciuda negocierilor avansate, cartierul general GM din Detroit (SUA), proprietarul Saab, anunta oficial ca ultima speranta a marcii –preluarea de catre o mica firma olandeza– se naruise. Compania Saab urma sa nu mai fie vanduta, ci sa se inchida. "Fratele" Volvo urma sa ramana o marca doar in industria aeronautica de aparare, iar peste 3.500 de angajati urmau sa intre in somaj. Spyker Cars, micul, dar bogatul producator olandez de masini de lux, condus de CEO Victor Müller, nu renuntase insa la preluare. Decizia General Motors parea de neinteles. Doua luni mai tarziu, ceea ce parea a fi inca o poveste sumbra de criza a devenit o poveste de spionaj – o confruntare intre guvernul suedez si cel american, pe de o parte, si un controversat oligarh rus cu conexiuni in lumea mafiei rusesti.

Conform cotidianului suedez "Dagens Industri", care citeaza surse din guvernul de la Stockholm, tranzactia GM-Spyker a fost oprita la interventia directa a Säpo, serviciul de contraspionaj suedez, si a organismului omolog din Statele Unite, FBI, care au descoperit legaturi intre principalul actionar al Spyker – miliardarul rus Vladimir Antonov – si gruparile mafiote ruse. Potrivit oficialilor citati de "Dagens Industri" sub protectia anonimatului, in momentul anuntarii afacerii GM-Spyker guvernul suedez a cerut Trezoreriei sa alcatuiasca documentatia pentru avizarea unui imprumut de 400 milioane euro la Banca Europeana de Investitii, care urma sa finanteze relansarea Saab dupa preluare. Pentru a verifica actionariatul, Trezoreria suedeza a apelat la Säpo.

Contraspionajul suedez a fost cel care a descoperit legaturile dintre mafia ruseasca si familia Antonov, plasata pe locul 182 in clasamentul "Finansmag" al celor mai bogati rusi. Concluziile anchetei "depaseau cu mult limitele acceptabilului", iar Säpo a trimis raportul sau FBI. Americanii au facut propriile verificari, nu a dat vreun comunicat oficial, insa a transmis informatiile Washingtonului. Trezoreria SUA s-a prevalat de pachetul de 61% din titlurile GM si a oprit tranzactia.

Cine este familia Antonov?

Destul de putin cunoscut, Antonov, 35 de ani, este considerat un investitor important pe pietele bancare din Europa de Est. Averea sa, care se ridica in 2007 la 300 milioane euro, este investita in principal prin intermediul Convers Group, un holding bancar inregistrat la Londra. Antonov este, de asemenea, actionar sau detinator al pachetului de control si in bancile SNORAS (Lituania) si Latvijas Kräijbanka (Letonia).

Anuntul General Motors si dezvaluirile ulterioare nu l-au lasat indiferent. El a cedat presedintelui Spyker Cars cele 29,5% din actiunile grupului pentru ca tranzactia cu GM sa poata avea loc, insa a pornit un contraatac mediatic. Dupa ce a angajat o companie de investigatii care sa dovedeasca faptul ca acuzatiile Säpo si FBI ar fi false, el a publicat, conta cost, un editorial in "New York Times", in care a dezmintit orice legaturi cu mafia ruseasca si spalarea de bani, acuzand totodata "frica irationala" fata de orice investitor provenit din Rusia. Spyker Cars va plati cele 74 milioane de dolari pentru preluarea Saab cu bani imprumutati de la Tenaci Capital, un fond detinut de Müller CEO Spyker Cars. Antonov sustine ca afacerea se face tot "cu banii mei".

» Tatal lui Vladimir Antonov, impuscat la Moscova

Vladimir Antonov nu face nici o referire la faptul ca, exact cu un an in urma, agentia Reuters anunta ca tatal sau, Alexander Antonov, a fost impuscat de sapte ori, la Moscova, intr-o tentativa esuata de asasinat, despre care autoritatile rusesti au afirmat ca ar fi fost legata de afacerile familiei. Potrivit "Sankt Petersburg Times", la scurt timp dupa atac, suspectii arestati in cazul Antonov ar fi fost anchetati si in cazul asasinarii lui Ruslan Iamadiev, liderul clanului cecen omonim. Adversar de moarte al presedintelui cecen Ramzan Kadarov, Iamadiev a fost ucis la Moscova, in 2008, cu cateva minute inainte sa fi ajuns la Kremlin pentru o intrevedere cu presedintele rus, Dmitri Medvedev.

http://www.romanialibera.ro/dezvaluiri/a179665-cum-au-oprit-suedia-si-fbi-preluarea-saab-de-catre-mafia-ruseasca.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now