costinell_mc

Probleme volan tare -> moale cu pompa servo schimbata

32 posts in this topic

Am un S40 de putin timp si volanul imi opunea rezistenta cind viram, dupa care sarea (se intorcea foarte usor)

Mi s-a spus ca e de la pompa servo, am fost la un service in Buc, am pus una cu care nu pornea masina deloc, apoi una care functiona (se auzea zgomotul specific) insa aparea mesaj de eroare la controlul stabilitatii, si dupa o ora de functionare m-a lasat fara servodirectie

Intr-un final am luat partea mecanica din cea care functionase si partea electrica din pompa mea veche ca sa se inteleaga cu computerul de bord si parea sa mearga. Acum dupa 1 zi de functionare incepe sa imi tina numai pe viraj dreapta (adica e tare dupa care se poate vira f usor, ceea ce face sa iei viraj mai mult decit e nevoie)

Lichidul din pompa mea avea foarte multa pilitura de fier in el, precizez, l-a, schimbat de 2 ori

Poate sa fie altceva in afara de pompa servo care sa se manifeste asa?

Acum regret ca nu am pus-o noua la reprezentanta, ca se pare ca oricum va trebui sa imi cumpar alta pompa noua, si daca nu o pun in reprezentanta risc sa ramin cu probleme in computerul de bord. Oricum dupa schimbul facut mi se pare ca se activeaza controlul stabilitatii foarte greu (cel la care apare masina pe bord)

Imi place masina dar e foarte pretentioasa se pare ca daca nu pui piese noi risti sa nu o accepte computerul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un S40 de putin timp si volanul imi opunea rezistenta cind viram, dupa care sarea (se intorcea foarte usor)

Mi s-a spus ca e de la pompa servo, am fost la un service in Buc, am pus una cu care nu pornea masina deloc, apoi una care functiona (se auzea zgomotul specific) insa aparea mesaj de eroare la controlul stabilitatii, si dupa o ora de functionare m-a lasat fara servodirectie

Intr-un final am luat partea mecanica din cea care functionase si partea electrica din pompa mea veche ca sa se inteleaga cu computerul de bord si parea sa mearga. Acum dupa 1 zi de functionare incepe sa imi tina numai pe viraj dreapta (adica e tare dupa care se poate vira f usor, ceea ce face sa iei viraj mai mult decit e nevoie)

Lichidul din pompa mea avea foarte multa pilitura de fier in el, precizez, l-a, schimbat de 2 ori

Poate sa fie altceva in afara de pompa servo care sa se manifeste asa?

Acum regret ca nu am pus-o noua la reprezentanta, ca se pare ca oricum va trebui sa imi cumpar alta pompa noua, si daca nu o pun in reprezentanta risc sa ramin cu probleme in computerul de bord. Oricum dupa schimbul facut mi se pare ca se activeaza controlul stabilitatii foarte greu (cel la care apare masina pe bord)

Imi place masina dar e foarte pretentioasa se pare ca daca nu pui piese noi risti sa nu o accepte computerul

Volvo-urile in special cele noi nu sunt dacii, nu merge sa pui x de la Y si Y de la Z.

Pompa servo trebuie calibrata, resoftata, doar la reprezentanta se poate face.

Ea face parte din multe sisteme ale masinii inclusiv cele de siguranta, deci e clar ca da eroare si nu merge sa bagi doar mufa in alta.

Cat de des ai schimbat lichid-ul servo la cea veche ? Ai folosit lichid original Volvo sau minuni colorate de prin magazine auto ?

Pompele astea electro sunt foarte pretentioase pentru ca sunt foarte complexe, inclusiv uleiul trebuie sa respecte neaparat cerintele date de producator altfel se duce dracului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de la service avea si el 2 Volvo si dezmembreaz Volvo

Se poate sa fie altceva decit pompa? De fapt sa nu fi fost pompa de la inceput si ceva din caseta?

Am schimbat pina acum totul nou, numai la pompa asta mi-au zis cei de la service ca ori merge pri nu merge si cum la reprezentanta au niste preturi de parca ai facbirca de bani acasa, am mers pe varianta din dezmembrari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilitura imi pare a fi de la pompa, de obicei ea scoate plitura cand se duce palele la ea. Lucreaza la presiuni de peste 150 bar si e musai sa ii dai ulei de care trebuie, daca nu i s-a dat ulei de care trebuie e foarte posibil sa se fi dus.

Ar trebui verificata si caseta de directie, cine stie !

Eu unul nu m-as juca cu directia si franele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place masina dar e foarte pretentioasa se pare ca daca nu pui piese noi risti sa nu o accepte computerul

Daca zici asta despre Volvo, ce zici de un rahat de Opel la care nu-i poti schimba alternatorul decat cu unul FIX MODELUL ALA, altfel nu-ti incarca bateria pt ca nu-l vede compu' de bord ?! Nu era mai bine la batrana Dacie cand puneai ciorapu' de dama pe post de curea de alternator ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cind am luat masina in oct 2009 am schimbat piese noi: kit ambreiaj, volanta, distributie,  suspensii fata, filtre, ulei, etc. Intre 1500-2000 euro.

Intre timp am vazut ca este o piata f mare pe dezmembrari, chiar aici pe forum si am zis sa iau pompa servo second.

Nu ma asteptam sa fie atit de greu de schimbat. Practic am schimbat 3 pompe si a trebuit sa ramin 2 zile in Bucuresti si se pare ca am ajuns in acelasi punct + banii pierduti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Completeaza-ti te rog profilul ca sa ne lamurim si noi ce model ai. Am un feeling ca ai modelul vechi de S40!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul care il am este cel care se afla in showroom la vinzare

Masina fabricata decembrie 2004

Diesel 2 L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie calibrata coloana de directie, este valabil pt toate masinile care au controlul stabilitatii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica nu e din pompa servo?

Banuiesc ca se poate face numai la reprezentanta si cel mai aproape de mine este Bucuresti - Primus de care nu prea am auzit de lauda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu ;D

Pana nu calibrezi coloana de directie nu poti sa pui un diagnostic, la orice masina cu directie asistata este valabil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se poate face recalibrarea?

Reprezentanta sau se se poate si la alte service-uri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reprezentanta 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci pun o intrebare: am facut o revizie la Primus acum 2 saptamini

Mi-au trebut pe fisa cu ce trebuie schimbat direct pompa servo.

Nu mi-au zis sa calibez coloana de directie si apoi sa vedem daca trebuie sa schimb pompa si nu cred ca o calibrasera ei in timpul reviziei sa isi dea seama ca a durat 30-40 minute cu totul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia e una, calibrarea e alta.

Trebuie sa ceri acest lucru, tine strict de electrica, deci trebuie sa ceri clar verificare pe partea electrica a directiei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ce nu inteleg: am fost la Primus, am scris simptomele pe foaia aceea de intrare.

De ce nu mi-au spus: frate trebuie sa calibram directia dupa care poate schimbi pompa.

In fisa pe care mi-au dat-o scria schimb servopompa.

Ma rog... ce ma tot intreb, doar traiesc in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca aia era rezolvarea problemei din punctul lor de vedere, oricum ti-am spus pe celalalt topic, pana nu pui masina pe tester si vezi ce erori are stocate degeaba continuam discutia .

Se poate ca pompa ta de servo sa fii fost stricata, ea incorporeaza un calculator (EPS), acel calculator este in stransa legatura cu altul (SWM), daca sunt probleme la unul din cele doua atunci directia merge prost sau mai bine spus e asistata prost.

De asemenea poate fii si un traseu de servo gatuit, caseta de directie a fost verificata ? Are pierderi ?

Sunt atatea necunoscute incat nimeni nu iti poate da un raspuns 100% corect, trebuie toate luate intr-o anumita ordine, prima data se incepe cu softul, daca softul e ok se trece la partea mecanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si imi recomanzi sa ma duc to la Primus?

Adica umai la reprezentanta se poate face?

Unde pot sa o scot la capat ca  vreau sa mearga odata ca un Volvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate problema ta e de la pompa de servo, e problema standard la 2.0 D si se remediaza numai cu o alta pompa noua .

La 2.0D nu necesita recalibrare, deci nu e de la asta cum am presupus eu .

Deci alta pompa din pacate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce o pun pe cea noua mai trebuie rescrisa?

Ca nu as mai veni pina in Bucuresti la Primus daca as fi sigur ca nu mai trebuie rescrisa in CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca-le o intrebare si celor de la reprezentanta din Brasov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pui pompa noua automat trebuie pus si soft sa o recunoasca masina DAR asta e treaba celor din service nu a ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cateva zile imi apare la fiecare pornire timp de 2 secunde. direction asistada necesista revizion ( e in spaniola computerul). ce fel de revizie ar trebui sa fac, si in ce ar consta. trebuie sa calibrez pompa servo, sau sa schimb lichidul, eu am completat cu lichid, dar tot imi da eroarea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cateva zile imi apare la fiecare pornire timp de 2 secunde. direction asistada necesista revizion ( e in spaniola computerul). ce fel de revizie ar trebui sa fac, si in ce ar consta. trebuie sa calibrez pompa servo, sau sa schimb lichidul, eu am completat cu lichid, dar tot imi da eroarea...

Sa mergi la cineva sa iti faca o diagnoza cu Volvo VIDA DICE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now