blueazimut

S40 2.0D pornire grea---dar nu din cauza gerului...

119 posts in this topic

Masinuta pornea mai greu inca de cand am cumparato din toamna,inainte sa vina frigu...mai intai am schimbat bujiile,pt ca masina era din 2004 si am zis sa le schimbam sa fie schimbate...dar pornirea tot greoaie a ramas:ori porneste de la prima cheie dar putin mai greu ori se balbaie intr-una si refuza sa porneasca...daca nu a pornit de la prima cheie la a doua cheie posibil sa o ia,desi uneori se balbaie iarasi...eventual la o treia cheie o ia...

Nu am reusit sa o leg la tester deoarece cei de la kamsas aveau omu in concediu ori nu le mergea compu...Mentionez ca in momentu in care se balbaie apar diverse mesaje de eroare ref la asistare directie si inca o eroare parca...

Insa am descoperit pe furtunasul care pleaca din filtru de motorina spre injectie niste mici bule de aer(nu foarte dese dar se vad din cand in cand)...una era chiar de vreo 5mm...Acum cred ca asta ar fi cauza din care porneste asa greu...si presupun ca aceste bule apar la infigerea furtunasului in carcasa filtrului unde se afla un "colier" de plastic cu un buton pe el...si am o presimtire ca aceste sisteme de prindere(coliere) nu se gasesc separat...sa caut in vadis sa vad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca iti apar mesaje de la servo directie verifica Alternatorul si bateria, dar alternatorul in primul rand, si verifical profesional nu cu bec de 12v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria cred ca e ok,caci altfel nu cred ca o mai porneam pe geru asta...stiu sigur ca a pornit la Predeal la -14 tinuta afara(caci acasa o tin in garaj)...

Alternatoru???hmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria cred ca e ok,caci altfel nu cred ca o mai porneam pe geru asta...stiu sigur ca a pornit la Predeal la -14 tinuta afara(caci acasa o tin in garaj)...

Alternatoru???hmmm...

Alternatorul da !

E principalul motiv pentru care DSTC, Servo, ABS pica impreuna ! Alternatorul sau ceva la sistemul electric.

Masina dezactiveaza automat aceste sisteme daca tensiunea necesara pt ele nu e ok, in special pt servo care consuma ff mult.

Alternatorul e o problema destul de comuna la S40-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da...adevaru e ca mai da o eroare cel putin,dar nu mai stiu ce zicea...cand una cand alta...da mesajele apar doar cand dau la cheie sa o pornesc(poz III parca) si nu raman in bord sa le pot citi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai bine o pui pe un tester pt ca acolo ii vei gasi buba,posibil sa fie si ceva sigurante arse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate bateria este slaba si nu da amperaj destul. Incearca sa pornesti conectat cu cabluri la alta masina. Oricum e posibil sa nu aiba legatura mesajele cu pornirea greoaie. Ele apar cand se descarca bateria sub 12A. Mergi la Liviu la Kamsas e priceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...o sa mai incerc la Kamsas dar cand am fost la ei sa leg masina la tester o data nu le mergea compu iar alta data era omu in concediu cica si nu am reusit sa aflu nimic despre ea...

Liviu...presupun ca e electrician,nu?unde il gasesc?la atelieru din spatele mazda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinuta pornea mai greu inca de cand am cumparato din toamna,inainte sa vina frigu...mai intai am schimbat bujiile,pt ca masina era din 2004 si am zis sa le schimbam sa fie schimbate...dar pornirea tot greoaie a ramas:ori porneste de la prima cheie dar putin mai greu ori se balbaie intr-una si refuza sa porneasca...daca nu a pornit de la prima cheie la a doua cheie posibil sa o ia,desi uneori se balbaie iarasi...eventual la o treia cheie o ia...

Nu am reusit sa o leg la tester deoarece cei de la kamsas aveau omu in concediu ori nu le mergea compu...Mentionez ca in momentu in care se balbaie apar diverse mesaje de eroare ref la asistare directie si inca o eroare parca...

Insa am descoperit pe furtunasul care pleaca din filtru de motorina spre injectie niste mici bule de aer(nu foarte dese dar se vad din cand in cand)...una era chiar de vreo 5mm...Acum cred ca asta ar fi cauza din care porneste asa greu...si presupun ca aceste bule apar la infigerea furtunasului in carcasa filtrului unde se afla un "colier" de plastic cu un buton pe el...si am o presimtire ca aceste sisteme de prindere(coliere) nu se gasesc separat...sa caut in vadis sa vad

Butonu acela nu are o sageata pe el ? Daca da , acela este un ventil de aerisire si este posibil sa nu fie strans bine sau sa numai inchida cum trebuie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, in spate la showroom Mazda. E tipul cu testerul VIDA. Pare mai scortos da e de treaba si e priceput. Mie mi-a rezolvat niste chestii deastea tricky dupa ce am fost pe la n service -uri. Dupa multi "mecanici" ar fi trebuit sa schimb motorul sau masina cu totul. Chestia e ca modelul asta are f multa electronica si daca iti pica un senzor sau o electrovalva ceva fara tester te uiti ca pisica-n calendar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, in spate la showroom Mazda. E tipul cu testerul VIDA. Pare mai scortos da e de treaba si e priceput. Mie mi-a rezolvat niste chestii deastea tricky dupa ce am fost pe la n service -uri. Dupa multi "mecanici" ar fi trebuit sa schimb motorul sau masina cu totul. Chestia e ca modelul asta are f multa electronica si daca iti pica un senzor sau o electrovalva ceva fara tester te uiti ca pisica-n calendar.

100% de acord cu tine.acelasi lucru l-am patit si eu ca si tine cand imi pornea si nu se tura mai mult de 1100,ba ca erau injectoarele ba pompa ca pana la urma sa fie ceva din electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de turat se tureaza...merge f bine...doar la pornire care s-a inrautatit de cand am cumparat-o...desi e cu toane...uneori o ia la prima cheie...o sa incerc iar la kamsas

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles ca se tureaza,aceleasi simtome a avut-o si a mea pornea ba f greu ba din prima se tura normal mergea bine pana cand i-a mai dat nu stiu ce erori si nu a mai vrut deloc!

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata!!!Cel putin momentan...

Azi taicamiu s-a gandit sa schimbe filtru de motorina sa vedem cum mai stam cu spanu din carcasa...am scos filtru,am curatat caracasa de span,am umplut-o cu motorina,am bagat noul filtru,am inchis...

Toate bune si frumoase pana sa o pornim :D ...de fapt chiar a si pornit de la a doua cheie...dar a mers vreo 3 sec dupa care a murit...apoi am tot incercat sa o pornim dar degeaba...rapid am ajuns la concluzia ca pe furtunasu spre pompa de inj era AER in loc de motorina...am tot incercat sa dam la cheie da motorina nu venea...apoi taicamiu si-a adus aminte ca la service astia o porneau cu spray(desi dupa cate am inteles nu prea ar fi recomandat)...am desfacut carcasa filtrului de aer si i-am dat un puf pe teava...coincidenta sau nu motoru abia mai invartea,displayu se stingea in bord...am crezut ca a murit bateria...am legat o bateria mare...tot la fel...se imputise treaba...

Pana la urma m-am dus pana la peco sa iau niste motorina...am scos din filtru furtunu de alim care venea din rezervor si am pus un bidonas cu 4L de motorina in loc de rezervor...apoi am scos si furtunasu din pompa de inj de unde am inceput sa trag cu gura..pana la urma am reusit sa amorsam circuitu de la filtru pana in pompa de inj...am conectat rapid furtunasele la locu lor si i-am dat cheie:YABADABADOOOOO...A PORNIT!!!Am lasat-o pornita putin si ne uitam la ea...

Dupa ceva timp cu motoru pornit tot mai plecau bule de aer din filtru spre injectie...am miscat putin mufa de la iesirea din filtru si aeru a incetat sa se mai vada prin furtunas...am incercat sa desfacem acea mufa ca sa ii schimbam cele doua oringuri dar nu am reusit...pana la urma am scapat de mufa(am taiat furtunu) si in combinatie cu un alt furtun de alimentare + niste miez de cupru cred+2coliere am rezolvat problema...cel putin pe jumate pentru ca se vad niste bule si pe furtunu care intra in filtru...dar acolo vine un TATA care intra in filtru(carcasa filtrului)

Am pornito si am oprito de mai multe ori...ACUM porneste f bine...bateria nu a murit...se pare ca am o bateria chiar f buna caci inca se tine f bine avand in vedere la cat am chinuito azi...

Dar am ramas cu 2 probleme:

1.bule aer pe furtunu de alimentare care vine dinspre rezervor...

2.span de aluminiu(nu se luau la magnet) in carcasa filtrului

si 2 intrebari:

1.atunci cand o alimentam din bidonas de ce nu mai venea motorina dinspre rezervor cand motoru era pornit??un senzor/supapa ce masoara presiunea pe conducta respectiva sau o fi murit pompita din rezervor?

2.daca am carcasa f de aer desfacuta nu mai porneste(eu cred ca ar trebui sa mearga,nu?)sau murise bateria atunci?sau era de vina spray de pornire?caci toate astea au coincis si motoru abia se mai invartea...dar dupa o mica pauza de 5min si dupa ce s-a inchis carcasa filtrurului a inceput sa invarteasca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tizule bulele se vor duce de la sine nu trebuie sa iti faci griji in privinta lor.

Spanul fiind de aluminiu(neferos)nu se va lua pe magnet,dar se ia pe o carpa,drenezi motorina existenta in filtru.astupi gaurica pe unde se duce mai departe motorina din filtru,vezi ca e undeva jos in carcasa filtrului iar apoi cu o carpa fara sa lase scame iei tot spanul.

Nu ii mai venea motorina pentru ca ea deja se alimenta din bidonas deci pompa considera ca mai bine sta inchisa,nu stiu exact,zic ca asta e explicatia logica.

Asta cu filtrul nu stiu ce sa zic eu nu am scos acel furtun ca sa o pornesc.

Cu bateria,trebuie sa faci un drum lung ca ea sa se incarce la capacitate maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope...nu se vor duce...la o studiere mai atenta a furtunului care pleaca din filtru de motorina spre pompa se pare ca e putin fisurat...eu inca nu l-am vazut da taicamiu a zis ca la vazut...dupa ce se intoarce din tara(caci tocmai a plecat) il voi studia si eu...a luat 1m de furtun de cauciuc cu el in caz de crapa de tot...evident dupa o bucata mai buna timp de stat,masina iar a pornit greoi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU are pompa in rezervor!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are?Pai teoretic VADISu zice ca are...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred. Ala e incalzitorul de combustibil. Pompa de amorsare e in pompa de inalta presiune. Vezi in primul topic boldit care e sistemul in imagini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat bateria...Am pus un Rombat 80A...alta viata...porneste mult mai usor...poate chiar perfect...

Si totusi imi vine greu sa cred ca era de la baterie...adica in mijlocu gerului a pornit uneori fara greturi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie si la tine electromotoru pe duca,adica bucsile din el.aceleasi simptome a avut si al meu inainte sa isi dea duhul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica si alternatorul si electromotorul la un sevice bun, am avut aceeasi problema pornea greu am schimbat alternatorul care s-a ars fiindca era prea mic si am schimbat si electromotorul in urma caruia masina pornea anormal, acum porneste mai bine decat noua, nici nu o simti. Masina noua cumparata in 2005, model 2006 2.0D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cum adica era alternatoru prea mic?nu era cel din fabrica???

Am fost la Primus si am pus masina la tester...dar nimic legat de pornire sau altele...insa de ieri s-a agravat iar...se pare ca bateria ma lasa iar,dupa ce am schimbat-o acum vreo 3-4 luni...cand mi-au pus-o si au tras o verificare la incarcare arata 12 si ceva...vom face o vizita cat mai curand la un electrician...

De la Primus am aflat in schimb doar faptul ca i-a fost schimbat contactul prin 2007 pe garantie(a avut garantie prelungita)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

12.XX e putin la incarcare, poate fii si de la baterie moarta dar cel mai bine este sa verifici direct la alternator tensiunea.

Oricum daca stii ca bateria e pe duca nu astepta pana la iarna, S40/V50 sunt firave pe electronica si socuri de tensiune nu fac bine, mai bine schimbi bateria si dormi linistit.

Evident trebuie testat bine si alternatorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai a fost schimbata...acu vreo 3-4 luni... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now