blueazimut

S40 2.0D pornire grea---dar nu din cauza gerului...

119 posts in this topic

Pai e posibil sa nu incarce alternatorul bine si din cauza asta sa iti omoare si bateriile.Undeva in jur 13 si ceva 14 stiu ca trebuia sa fie incarcarea ???

Totusi du-o la un mecanic/electrician priceput si cu siguranta ii va da de cap ;)

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e clar atunci, nu încarcă alternatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Nu am deschis un subiect nou pentru ca am gasit postul asta referitor la pornirea grea.

Mai exact am un S40 2.0D  din decembrie 2006 care des are probleme la pornire, si in acest sens am facut doua diagnoze la Primus, dar care nu au descoperit decat niste “erori nesemnificative†care nu aveau legatura cu pornirea masinii (au gasit ceva la sistemul audio, geamuri electrice, erori pe care le-au sters).

Problema se repeta constant: la cateva porniri ok, urmeaza o pornire la  a 3a cheie. Practic electromotorul se invarte, acul de la turometrul se ridica la aprox. 200 rot/min dar motorul nu porneste. Se aude de parca nu ar avea motorina deloc!

Nu sunt specialist dar ma gandesc daca ar putea fi din cauzele urmatoare  :

1.    “fuel cut off valve†(fuel volume control valve, fuel pressure control valve) nu se deschid/ nu functioneaza intotdeauna cand rotesc cheia in pozitia III. Astfel, chiar daca tot sistemul de alimentare este amorsat, exista o problema de alimentare cu motorina. In cazul asta ECM ar trebui sa diagnosticheze si sa memoreze eroarea! pentru ca el comanda valvele astea.

2.    Electromotorul nu invarte suficient de repede intotdeauna. Acul se ridica cu 1 linie (200 rot/min) pe cadranul turometrului dar poate nu e suficient? ECM ar trebui sa diagnosticheze viteza de rotatie si sa semnaleze daca nu este ok? Bateria e buna a verificat-o un electrician si nu am probleme cu sistemul electric.

3.    ECM are probleme de diagnosticare si memorare a erorilor.

4.    Circuitul de alimentare de dinainte de filtru de motorina se dezamorseaza; furtunul nu este transparent si nu se poate observa. Totusi motorul ar trebui sa porneasca si sa functioneze cateva secunde cu motorina care exista dupa filtru de motorina.

Vreau sa completez ca de curand i-am schimbat bujiile incandescente dar nu am rezolvat problema. Acum o saptamana am schimbat si filtrul de motorina, inclusiv carcasa de plastic in care se afla filtrul si parca problema s-a atenuat putin. Adica la cateva porniri ok, urmeaza o pornire la a 2a cheie.

Atasez si  doua link-uri cu clipuri video pentru a vedea/auzi simptomele pe care le face masina.

http://www.upload-ro.ro/download.php?file=3ac7fb80f9de102be92b1987c9e1f696

http://www.upload-ro.ro/download.php?file=4b127e4b8d25f9912a136b405ab75638

Va multumesc anticipat pentru ajutorul vostru, si astept un feedback.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu poate fi si ceva de la evacuarea proasta a gazelor?nu sunt evacuate si se ineaca.dpf infundat?

o singura data am patit ce ai patit tu in filmuletul cu 2 ratari si pornire perfecta la a3a tura.am mers pe un drum ff virajat urcand la altitudine mai mare,doar vit 2-3,f cald,5 persoane.am ajuns in varf fara probleme am oprit motorul si apoi am vrut sa o mut.a facut identic ca la tine.dar apoi a mers perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e de la evacuarea gazelor. 2.0D nu are filtru de particule. Cand am patit faza din filmuletul 2 masina a scos jumate de ora gaze de culoare alb-gri. Nu stiu daca are legatura dar cu cateva ore inainte a fost o lapovita puternica. Am lasat-o sa mearga la relanti si si-a revenit. Figura asta a facuto doar de 2 ori pana acum.

Si inca ceva, acum o luna cand am schimbat bujiile, am curatat si EGR-ul care avea doar o pelicula subtire de funingine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fie de la condens culoarea aia.

a mea are dpf si creca de aia o facut asa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru atentie thor4ever. Ma poate ajuta si altcineva cu o parere? Bogdan G, Roberto, vita_fresh, jrazvy ? blueazimut ai gasit problema pana la urma?

Apropo de bujii, initial am vrut sa le schimb la Primus dar ei au zis ca monteaza numai bujii originale Volvo si costul este de 440 RON. Eu cumparasem deja bujiile asa ca m-am dus la un mecanic care mi le-a schimbat cu 100 RON (inclusiv curatat EGR) si surpriza cand a demontat bujiile de pe masina erau Bosch !!!

Inca ceva bujiile aveau o pelicula de funingine pe ele! e normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru atentie thor4ever. Ma poate ajuta si altcineva cu o parere? Bogdan G, Roberto, vita_fresh, jrazvy ? blueazimut ai gasit problema pana la urma?

Apropo de bujii, initial am vrut sa le schimb la Primus dar ei au zis ca monteaza numai bujii originale Volvo si costul este de 440 RON. Eu cumparasem deja bujiile asa ca m-am dus la un mecanic care mi le-a schimbat cu 100 RON (inclusiv curatat EGR) si surpriza cand a demontat bujiile de pe masina erau Bosch !!!

Inca ceva bujiile aveau o pelicula de funingine pe ele! e normal?

"Pelicula de funingine" e normal,doar e diesel ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat degeaba carcasa filtru motorina si bujiile incandescente (pt 2.0D), si sunt dispus sa le vand (cele care au fost pe masina, 68 000 km). Cine este interesat, sa imi scrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zi mi ca vinzi filtru de motorina!!!!!!!!!!.cu cat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata am dus-o la service sa se uite la electromotor...datorita faptului ca la un moment dat zici ca imi murea bateria(in timpul tentativelor de pornire) am ajuns la concluzia ca el ar putea sa fie problema ...sper...

Ps:nu stiu daca baietii de la service stiu ordinea in care se deconecteaza/conecteaza bornele...asadar erorile ce pot apare se pot sterge doar cu vida sau merge si cu ceva universal?

PS2:la alte masini nu e aceeasi procedura de deconectare/conectare:adica pt deconectare mai intai scoti - apoi + si la reconectare,cheie poz II si apoi + si la urma -???

v.florin1 ai mai rezolvat ceva???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca problema era intr-adevar electromotoru...Cel de pe masina avea scris pe el codurile 30667058 si 3M5T-11000-DC...

Bineinteles bucsile erau mancate,carbunii mai mergeau dar erau inegal tociti,magnetii de pe stator luceau pe ici pe colo,rotoru lucea/f putin mancat si el in dreptul carbunilor,dintii de la bendix putin ascutiti;Ca piese de schimb eu personal nu am gasit decat bendix si releu(ce-i drept nici nu m-am chinuit)...

Asadar am ajuns la concluzia ca ar fi mai bine sa iau altu nou...Am reusit sa gasesc doua variante:

a)1050Ron pe Delco Remy cu piesa la schimb(deci reconditionat) si

b)1500Ron pe original,dar FOMOCO ,MADE IN INDIA, cod echivalent 6G9N-11000-FA ...l-am ales pe acesta din urma...

Azi la 11 am primit demaroru si tot azi la 12 mi-am luat masina...

Acum porneste super bine...deci problema rezolvata...

Dar am niste intrebari:

1.de ce mi s-a resetat doar ceasu?nu ramane si el stocat pe undeva?restu info cum ar fi consumul mediu si viteza au ramas in memorie..presupun ca au lasat-o fara baterie peste noapte...

2.la geamurile de pe partea stanga nu mai merge AUTO UP/DOWN si nici coborate/inchise din telecomanda...dupa ce m-am jucat putin cu ele am reusit sa-l fac sa mearga pe cel din spate,dar cel din fata tot nu merge nici AUTO UP/DOWN nici din telecomanda inchis/deschis si observ ca, coboara mai jos decat cel din stanga

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-si revina geamurile in timp sau dupa ce faci recalibrare cu testerul .

Ceasul nu este o informatie atat de importanta pt a fii stocata in memoria nonvolatila .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou,

Blueazimut cred ca am aceiasi problema ca tine: electromotorul. Ieri am fost la o firma care l-a curatat si gresat si parca functioneaza mai bine dar la scurt timp iar nu a pornit la prima cheie. Mi s-a intamplat si cand eram cu mecanicul respectiv si el a zis ca e scapa bendixul . Desi este intr-o stare f buna, mecanicul a observat ca rotorul electromotorului are un joc intr-o bucsa, si cred ca de aici apar problemele. Bendixul arata ca nou si nu are dintii tociti. Nu am gasit bucsa respectiva si ma gandesc sa cumpar un electromotor nou. Tu de la ce firma ai cumparat electromotorul?

Se pare ca problema era intr-adevar electromotoru...Cel de pe masina avea scris pe el codurile 30667058 si 3M5T-11000-DC...

Bineinteles bucsile erau mancate,carbunii mai mergeau dar erau inegal tociti,magnetii de pe stator luceau pe ici pe colo,rotoru lucea/f putin mancat si el in dreptul carbunilor,dintii de la bendix putin ascutiti;Ca piese de schimb eu personal nu am gasit decat bendix si releu(ce-i drept nici nu m-am chinuit)...

Asadar am ajuns la concluzia ca ar fi mai bine sa iau altu nou...Am reusit sa gasesc doua variante:

a)1050Ron pe Delco Remy cu piesa la schimb(deci reconditionat) si

b)1500Ron pe original,dar FOMOCO ,MADE IN INDIA, cod echivalent 6G9N-11000-FA ...l-am ales pe acesta din urma...

Azi la 11 am primit demaroru si tot azi la 12 mi-am luat masina...

Acum porneste super bine...deci problema rezolvata...

Dar am niste intrebari:

1.de ce mi s-a resetat doar ceasu?nu ramane si el stocat pe undeva?restu info cum ar fi consumul mediu si viteza au ramas in memorie..presupun ca au lasat-o fara baterie peste noapte...

2.la geamurile de pe partea stanga nu mai merge AUTO UP/DOWN si nici coborate/inchise din telecomanda...dupa ce m-am jucat putin cu ele am reusit sa-l fac sa mearga pe cel din spate,dar cel din fata tot nu merge nici AUTO UP/DOWN nici din telecomanda inchis/deschis si observ ca, coboara mai jos decat cel din stanga

Share this post


Link to post
Share on other sites

am pornit si eu azi masina dupa o pauza de vro 10zile.a stat in ploaie si ninsoare frig.a pornit perfect la sfert de cheie fara nici o problema.ce am observat ca dupa ce a pornit turatia statea la 1000...dar nu statea fix:urca/cobora aprox 1-2mm la intervale ff scurte.dupa max 1minut s-a stabilizat si dupa 5-10minute statea fix la 800.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa schimb bujiile?se pot testa cumva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.Bogdan stia cum.Se masoara rezistenta pe ele sau ceva de genul.Daca ai peste 100k cu masina ar fi cazul sa te gandesti la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vreti voi sa dati atatia bani pe un electromotor nou cand cu 300 de lei il faci boboc. Asemenea si alternatorul. Dar ma rog' fiecare cu filozofia lui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vreti voi sa dati atatia bani pe un electromotor nou cand cu 300 de lei il faci boboc. Asemenea si alternatorul. Dar ma rog' fiecare cu filozofia lui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vreti voi sa dati atatia bani pe un electromotor nou cand cu 300 de lei il faci boboc. Asemenea si alternatorul. Dar ma rog' fiecare cu filozofia lui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now