blueazimut

S40 2.0D pornire grea---dar nu din cauza gerului...

119 posts in this topic

Toate pompele de injectie produc span (mai mult sau mai putin) totusi daca tu zici ca merge prost cat e rece atunci e o problema de injectoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cat e rece merge foarte intrerupt, e clar ca unele injectoare(probabil cele doua) nu functioneaza cum trebuie. Dupa ce se incalzeste mrge aproape rotund, totusi, la talpa am fum negru la greu. Accelerata lin are "hopuri"undeva intre 2000-3000 ture, ceva de genul parca i-ai taia alimentarea, dureaza 1 secunda, apoi revine, dar trebuie sa iesi din plaja de turatie, altfel tot asa face...la fazele alea scoate fum alb. Am gasit 2 injectoare acum, eu am last digit 4, astea sunt 5, se pare ca se pot pune de acord, o sa le verific si daca sunt ok, le pun pe masina in locul celor presupus defecte. Va tin la curent....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ai toate injectoarele aceiasi clasa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] Cat despre turbo, ala nu are efect la ralanti, nu? [...]

Este VNT!

(geometrie variabilă)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca are geometrie variabila ce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Resuscitez si eu topicul acesta, constatand o problema usor asemanatoare cu colegii care si-au expus off-urile inainte.

De cand s-a racit mai serios aerul afara, masina a inceput sa porneasca mai greu, adica nu mai porneste dimineata la prima cheie ci la a doua sau chiar a treia incercare.

Uneori am avut impresia ca o ajuta un sprit de motorina din pedala de acceleratie. Nici o eroare pe bord niciodata.

Dupa pornire, mergea usor intrerupt timp de 2-3 secunde, ca si cum ar fi functionat doar 3 bujii. Dupa prima pornire, masina se comporta ok apoi, poate nu pornea mereu la prima cheie, dar nu mai avea simptomele cu trepidatia si mersul usor intrerupt timp de 2-3 secunde.

Toate bune si frumoase, n-am dat mare atentie simptomelor, pana cand intr-o dimineata, ma suna nevasta sa-mi spuna ca a murit bateria dupa ce a dat vreo 3 chei la masina. Bineinteles am luat-o putin la per pulis ca habar nu are sa porneasca o masina si o tine ca disperata sa invarta secunde bune , desi vede ca nu o ia. Bateria de pe masina este relativ noua, n-are 1 an de la achizitie.

In fine, m-am calmat, am trimis-o la munca cu alta masina si am imprumutat masina babacilor sa ajut Volvache sa porneasca cu cabluri.

Dupa vreo 10 min de asteptare ca sa traga curent de la bateria mult mai mica a masinii batranilor, dau o cheie si chix...moare dupa 3-4 invartiri. Ptiu, ma dau jos, imi aprind o tigara si cat timp fumam, am "inventat" un sistem care sa tina pedala de acceleratie de la masina batranilor apasata, incarcarea fiind asa mult mai rapida si mai eficienta.

Yupii, la urmatoarea cheie a pornit si Volvache si m-am dus glont la service.

La prima impresie, bujiile ar fi de vina, dar dupa masuratoare, "incandescentele" au iesit nevinovate, apoi releele, masuratoare iar, totul ok, sigurantele de la releee, ok toate, deja se scarpina lumea in cap.

Boon, vine unul cu o idee stralucita a masoare cat da bateria cand dau la cheie. Stupoare, 12v la prima invartire, apoi scadea in 10 sau chiar 9v.

Big problem sefe, "bacteria" e moarta! Mi-am bagat toate alea in producatorul si vanzatorul bateriei si am comandat baterie noua, alt producator, o mica avere. In acelasi timp abia asteptam sa ma duc la magazinul de unde luasem bateria cea moarta si sa le-o fac guler.

Cand vine "bacteria" cea noua si se monteaza pe masina, zic baietii de la service sa masoare cat incarcaca alternatorul , ca sa-mi poata da garantia. Ok sefe, ia de vezi.......si stupoare, incarca maxim 12.8v cu toti consumatorii opriti. Cand am dat drumul la toate gadgeturile din dotare, a scazut pana pe la 11v.

Naspa, aiurea, cam nasol, mi-am mai bagat o serie de scule si in baietii de la service, ca nu i-a dus capul sa masoare intai incarcarea de la alternator.

In fine, am cumparat o baterie noua, dar care ma poate lasa oricand, daca nu repar sau schimb repede alternatoru. Maine o rezolv sper, dar inca-mi sta pe chelie faptul ca nu porneste la prima cheie dimineata de cand s-a racit afara. Mi-e greu sa cred ca e doar din cauza alternatorului.

Va tin la curent cu evolutia!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, cand alternatorul incarca prea putin, adica 11,8...ecm-ul isi lua eroare de alternator. Mai mult de 50km nu mergi in Bucuresti doar pe baterie, asta cu toti consumatorii opriti. Eu am mers maxim 25km dar vara cu ac-ul pornit. Vezi sa nu fie stricat doar releul de incarcare.

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator nou Denso, achizitonat si montat pe masina. Am factura si garantie 2 ani.

Problema s-a rezolvat partial insa, incarca 14.7v la inceput apoi scade si se stabilizeaza la 13.28v dupa ce se incalzeste motorul putin. E bine fata de 12.8v cat incarca inainte, dar toti au spus ca in mod normal ar trebui sa incarce ceva mai mult...13.5v minim fara consumatori.

Are cineva idee cat e tensiunea normala de incarcare la cald? :)

Alternatorul vechi il voi vinde. E ok, daca i se schimba puntea, insa ma ducea undeva peste 350 lei puntea + carbunii noi, iar manopera ar fi fost si aia vreo 80 lei, asa ca am optat pt. un alternator nou.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce consumatori aveai porniti cand ai masurat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntea este 140lei, atat am dat eu pe ea. Si de atunci a trecut un an si tot ok.

Mie cu motorul cald,f posibil doar cu farurile pe test arata 14.5-14.7 atat arata si pe ecran la RTI.Cand invarteam de volan stg-dr la max scadea pan pe la 13,8 si revenea apoi.In mers pe RTI cu consumatorii porniti:AC,faruri,radio varia pe la 14.1-14,4

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator nou Denso, achizitonat si montat pe masina. Am factura si garantie 2 ani.

Problema s-a rezolvat partial insa, incarca 14.7v la inceput apoi scade si se stabilizeaza la 13.28v dupa ce se incalzeste motorul putin. E bine fata de 12.8v cat incarca inainte, dar toti au spus ca in mod normal ar trebui sa incarce ceva mai mult...13.5v minim fara consumatori.

Are cineva idee cat e tensiunea normala de incarcare la cald? :)

Alternatorul vechi il voi vinde. E ok, daca i se schimba puntea, insa ma ducea undeva peste 350 lei puntea + carbunii noi, iar manopera ar fi fost si aia vreo 80 lei, asa ca am optat pt. un alternator nou.

Asa cum arata thor4ever incarca si la mine 14,5v - 14,7v . Oricum sub 14v nu are voie sa fie .

Edited by m7an9u

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlpvlp06, nici un consumator si incarca 13.28v la cald (dupa 3-4 minute in care sta in 14.7v). Apoi am pornit farurile pe scurta si ventilatia la jumatate >> 13.24v, apoi si faza lunga la faruri >> 13.22v, apoi am actionat volanul ca stiam ca servodirectia e cel mai mare consumator >>> 13.12, 13.15 depinde cat de energic miscam volanul.

@thor4ever & m7an9u, stiu ca nu e ok. Si baietii care mi-au schimbat alternatorul au spus ca n-ar trebui sa scada sub 13.5v cu farurile pe faza scurta si ventilatia pornite.

De asemenea mi-au verificat senzorul de temperatura de sub baterie. Au spus ca e ok. Au dat cu spray contact pe el preventiv, dar nu s-a modificat nimic la urmatoarea masuratoare.

Vad ca se spune pe aici ca bateria se monteaza cu cheia in pozitia 2, ceea ce nu am facut. E posibil sa se fi dereglat ceva la CEM? Nu am si nu am avut erori pe bord.

Multumesc!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlpvlp06, nici un consumator si incarca 13.28v la cald (dupa 3-4 minute in care sta in 14.7v). Apoi am pornit farurile pe scurta si ventilatia la jumatate >> 13.24v, apoi si faza lunga la faruri >> 13.22v, apoi am actionat volanul ca stiam ca servodirectia e cel mai mare consumator >>> 13.12, 13.15 depinde cat de energic miscam volanul.

@thor4ever & m7an9u, stiu ca nu e ok. Si baietii care mi-au schimbat alternatorul au spus ca n-ar trebui sa scada sub 13.5v cu farurile pe faza scurta si ventilatia pornite.

De asemenea mi-au verificat senzorul de temperatura de sub baterie. Au spus ca e ok. Au dat cu spray contact pe el preventiv, dar nu s-a modificat nimic la urmatoarea masuratoare.

Vad ca se spune pe aici ca bateria se monteaza cu cheia in pozitia 2, ceea ce nu am facut. E posibil sa se fi dereglat ceva la CEM? Nu am si nu am avut erori pe bord.

Multumesc!

Teoretic trebuie sa pui Dice pe masina sa ii fcai o verificare si identificare cu noua baterie ,sa stie CEM-ul de valoarea celei noi.Cind este noua bateria valoare tensiunii sta intre 12.5-12.6V in regim static si logic cind pui tester val asta aprox o citeste , contact poz II.Ar trebui sa incerci sa vezi ce si cum,daca ai Dice sau conecteaza bateria cu poz II cheie ,eventual

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou! :)

Mi-am suflecat manecile, am decuplat bateria (borna - ) , am lasat masina 10 min sa stea, apoi am pus cheia pe pozitia 2 si am recuplat borna bateriei. Ca noutate, s-a auzit timp de 4-5 secunde un tiuit usor, de undeva de la motor dar nu pot spune clar sursa. Nu am auzit acest tiuit cand au montat bateria in service, dar e posibil ca zgomotul de fundal de acolo sa-l fi estompat.

Dupa strangerea bornei la loc, am mai asteptat circa 10-12 mim si am dat o cheie. Noutate: masina parca a pornit altfel, initial a pornit la 600 rotatii pe minut si a crescut singura usor spre 1000 rotatii, apoi a scazut la 800 dupa circa 1 minut. Nu a avut vibratii, totul a parut perfect natural.

Beleaua e ca nu am aparat de masura sa vad acum daca incarca bine. O sa incerc maine sa imprumut unul de la un prieten.

V50Saphir, cred ca sfatul tau a fost util. E posibil ca CEM sa fi resetat informatiile despre baterie. Vedem maine la masuratoare ce zice. VIDA DICE am, insa nu am interfata ( cablul ) pt. laptop, asa ca ma uit la CD-urile alea ce frumoase sunt.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai vineri la Penny si iti aduc eu Vida+Dice. :)

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco multumesc de implicare! Posibil sa ajung ca saptamana asta sunt liber. Beleaua e ca locatia e in celalalt capat al capitalei si ma ucide drumul. De cand nu v-ati mai intalnit in Tineretului, n-am mai reusit sa ajung ca mi-e total peste mana. O coordonata GPS de la respectivul Penny are cineva? Nu stiu unde anume e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveai RTI nu ti mai bateai capul cu tensiunea pe baterie :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco multumesc de implicare! Posibil sa ajung ca saptamana asta sunt liber. Beleaua e ca locatia e in celalalt capat al capitalei si ma ucide drumul. De cand nu v-ati mai intalnit in Tineretului, n-am mai reusit sa ajung ca mi-e total peste mana. O coordonata GPS de la respectivul Penny are cineva? Nu stiu unde anume e.

Cred ca Bucurestii Noi, nr. 29-31, sau ceva pe acolo. Baga pe gps nr 29 ca sigur il vezi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope...nu se vor duce...la o studiere mai atenta a furtunului care pleaca din filtru de motorina spre pompa se pare ca e putin fisurat...eu inca nu l-am vazut da taicamiu a zis ca la vazut...dupa ce se intoarce din tara(caci tocmai a plecat) il voi studia si eu...a luat 1m de furtun de cauciuc cu el in caz de crapa de tot...evident dupa o bucata mai buna timp de stat,masina iar a pornit greoi...

Salut! Vad ca ai aceeasi problema ca si mine;bulele de aer! Eu am schimbat corpul filtrului, pt ca originalul l.am rupt eu cand am schimbat filtrul! Daca te uiti atent, pe capacul filtrului este un pinten opritor,posibil sa fie rupt, iar daca incerci sa strangi capacul fara sa pui suportul metalic, ai sa vezi ca ar mai merge strans o tura! Dar nu poti, ca nu mai dau furtunele! Cu un corp nou, am rez problema! Fa si o spalare rezevor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now